Recenze

Axis (muž 35 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Favorit

9.11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Favorit, foto 1 Škoda Favorit, foto 2 Škoda Favorit, foto 3 Škoda Favorit, foto 4 Škoda Favorit, foto 5 Škoda Favorit, foto 6 Škoda Favorit, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Šmoula Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 / 50 * kroutící moment [Nm]: 100 / 100 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 / 14 * maximální rychlost [km/h]: 150 / 150 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 7 *

Popis vozu

Je to Škoda Favorit posledního roku výroby - 1994 (někdo tvrdí, že se Fáva dělaly i v r. '95, ale to si nejsem jistej). Motor je tam asi nejlepší možnej - 1.3, 50kw, jednobodový vstřikování Bosch MonoMotronic (tovární označení motoru 781.136B). Barva je modrá metla v celkem příjemným odstínu... sem rád že není v klasické Fávo hnědi apod.!

Silné stránky

Největší výhodou toho auta je, že je v perfektním stavu - to byl taky hlavní důvod koupě. Původně sem chtěl spíš Felicii v 1.6 nebo něco zahraničního (Civic, Escort), ale po svezení a zvážení celkových výhod a nevýhod sem šel do tohohle auta. Po korozi není ani stopy - krom malé vypuklinky na pravým blatníku, která ale není prakticky ani vidět. Po technické stránce taky žádnej problém: komplet nový přední brzdy, zapal. kabely a startér. Po delším užívání se ještě uvidí, jesi nežere olej a podobný neduhy 16 let starýho auta, ale zatím vše naznačuje tomu, že to bude OK. Další silnou stránkou je "výbava": otáčkoměr, centrál, lehce tónovaný skla, zámek řadící páky a teď už i stropní hodiny a rádio!! Podtrženo a shrnuto: silnou stránkou je celý tohle konkrétní auto v porovnání s jinýma Fávama i mnoha Feliciema!

Slabé stránky

Tak tady těžko říct - do koupě sem šel s tím, že je to Favorit - se vším co k tomu patří... takže se dá říct, že mě ve všech ohledech spíš překvapil. Samozřejmě nevýhodou je např. jen 50kw, hodně měkkej podvozek, prakticky žádná moderní výbava (el. okna, posilovač nebo nedejbože klima), atd. atd...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při instalaci rádia bylo potřeba vyměnit celou anténu, tzn. i s vedením, což byla opravdu piplačka. Ještě nefunguje 2. rychlost ventilátoru, ale to není nijak extra vážná závada (i když poslední dobou zjišťuju, že je 2. rychlost asi nejpoužitelnější - při 1. se v chladnu furt ještě mlží sklo a 3. zas hučí jak turbofén) :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto sem kupoval přes známýho, takže žádnej problém.

Úpravy proti sérii

Na autě jsou hozený kola Borbet T v maximálním použitelným rozměru 7x15. První problém byla vyrovnávací nádržka v pravým zadním podběhu, o kterou škrkala v zatáčkách pnematika (vyřešeno nahřátím a mírným sploštěním nádržky), druhej pak že při max. zatížení na nerovnostech levý zadní kolo chytalo o lem blatníku (je zahlej asi 0.5-1 cm dovnitř) - řešením nakonec bylo vložení 3cm silonových podložek pod zadní pružiny - auto se mírně zvedlo a nečekaně dost se zadní pružiny přitvrdily. Další úprava je sportovní volant o průměru 32cm. Další úpravy přijdou postupně časem...

 

Novinky v recenzi

12.1.2012 12:01

Výfuk

Vyměněn koncový díl výfuku, v původním už byla díra pomalu na palec a taky byl tlumič zevnitř rozpadlej což nejspíš mohlo za problémy se startováním - auto nechtělo naskočit a občas se při přidání z volnoběhu dusilo.

12.1.2012 12:01

Vypínač elektriky

Jelikož se mi poslední dobou stává že s autem třeba 14 dní vůbec nejezdím, namontoval jsem vypínač na baterku, takže se mi "někam" neztrácí energie, tudíž baterka není ani po měsíci neježdění vybitá...

12.1.2012 12:01

Zadní podběhy

Vzhledem k tomu že při plným naložení kola opět chytaly o podběhy, vydělal sem podložky a natvrdo zahnul podběh (jeho přesah dovnitř blatníku) směrem nahoru.

25.7.2010 13:09

maximálka

tak už sem si několikrát potvrdil, že maximálka 150km/h je rozhodně nesmysl, protože se dá jet 120km/h na 3ku při 6000ot/min! proto teď čekám na nějaký tuning sraz, kde se bude zkoušet Vmax! i když tam budu možná nejpomalejší, tak mě zajímá co to auto dokáže!! :-)


Další vozy Škoda Favorit



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
6
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
7
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…