Toyota Auris (2018)
7.12.2018K současné Fabii 3 Combi ( recenzi tu zatím nemám) jsme chtěli primární rodinné auto něco rychlejšího, většího a hlavně luxusnějšího. Než jsme 30.8.…
Toyota Auris (AurisHSD)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Rasto 12.12.18 23:28
« Re: Re: Re: Re: spotřeba
Tak keď ideš 130gps tak to tak je na každom benzinovom porovnateľnom aute. V lete okolo 7 v zime aj viac, podmienky nie sú ideálne - sem tam vietor fúka zabrzdiť a rozbehnúť sa treba keď je premávka a si rád za 7 . Minule som došiel za 8,5 z Prahy ale to bola už veľmi dynamická jazda....
To tu často píšu optimisti ako im to žere 6 pri 130, len nedodajú, že to bolo podľa tachometer, že bola hustá premávka tak kúsok sa šiel 110 a potom boli nejaké okresky... No a je z toho 6 - to viem aj ja. -
martinST 12.12.18 10:35
« Gratulace k hybridu
S hybridem se velmi ryhle skamarádíš :-) Kdyby jsi chtěl nějaké bližší a detailnější info, mrkni na mou recenzi zde na moje.auto. Mám sice aurise 1g ale hybridní systém je totožný. Myslím, že jsem v té recenzi popsal ohledně hybridu postupem času snad vše :-) Jinak spotřeba by měla jít ještě dolů po cca 10tis km, dle zkušeností ostatních. Hodně šťastných km. -
Rasto 10.12.18 08:23
« Re: Re: spotřeba
Ja mám skúsenosti s aurisom HSD na trase Žilina-Korčuľa - Žilina za 5,9l podľa PP. Tam GPS 133km/h späť GPS 130km/h + po Maďarsku okresky a na konci HR tiež ale kopcovité. Kamarát šiel so mnou na Mondeu 2.0TDCI 96kw a vychádzalo mu to na 6.1. Jasné že moderný 1.6d by to dal niekde okolo 5.5l ale so svojou benzínovou 1.6 v Corolle by to lepšie ako za 7 nebolo. Teda za mňa HSD na diaľnici celkom úsporné a rozdiel tak 1l oproti konvenčnému benzínu. -
Verny_2013 09.12.18 16:07
« spotřeba
Je opravdu více než slušná. Jak je vidět z tvé recenze má hybrid největší smysl ve městě a příměstě. Tam je spotřeba skutečně famózní. Dálnice to je jiná píseň, chápu že při 110 je spotřeba taky slušná, ale předpokládám že při 130 by to bralo kolem 7L stejně jako všechna auta s benzínovým motorem podobného výkonu a objemu. -
Rasto 08.12.18 07:17
« Mód B
Mód B používaš zle, teda aby som vysvetlil - auto síce silnejšie rekuperuje, ale zároveň brzdí benzínovým motorom a teda energiu zahadzuje. Vhodný je iba na veľmi dlhé klesania, kedy ti nestačí kapacita batérie. V normálnom režime je najlepšie brzdiť brzdovým pedálom ale len do takej miery aby nenastúpili hydraulické brzdy.
A iba pre info v aute nie je variátor, ale planetova prevodovka spájajúca dva elektromotory a spaľovací motor.
Inak do Prahy jednoznačne výborná voľba, tak nech slúži. -
AurisHSD 03.03.19 22:51
« Re: Ochrana podvozku proti kamínkům a korozi
Dobrý den,
nic jsem nesundavál, takhle to vypadá real. Také mě to zarazilo, ale koukal jsem na 4-letá bazarová auta a podlaha vypadá stejně nově ( proto ani tlumex ve spreji dávat nebudu). Zřejmě aspoň nějaké ty dekly zabraňují stříkání vody na podlahu. Zítra budu přezouvat, podívám se na stav a hodím jsem foto. -
Honza21 03.03.19 18:16
« Ochrana podvozku proti kamínkům a korozi
Dobrý den,
V galerii je dost fotek ze zvedáku, kde je vidět zespodu jen holý plech s barvou. Chtěl bych se zeptat, jestli takto auto vypadá normálně, nebo jsou sundané plastové kryty a nechal jste dělat dodatečný nástřik podvozku nějakým materiálem, který by povrch chránil i před odletujícím posypovým materiálem.
Přijde mi, že takto „holý“ plech nemá šanci dlouhodobý provoz v našich podmínkách se solí a inertním posypem vydržet.
Díky. -
Rasto 12.02.19 13:38
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
No tak ja by som sa na to díval skôr z pohľadu, že baterky sa určite buduú recyklovať a z nich sa budú vyrábať nové. Navyše neviem, či je to pravda, som našiel, že baterky do Aurisa vážia 53.3kg, čo mi oproti klasickej batérií, ktorej váhy odhadujem tak na 10-20kg nepríde ako zásadný rozdiel v rádoch...
Kďežto ropu len spáliš a žiadna recyklácia možná nie je, proste len zaplatíš istým štátom raz peniaze... -
martinST 12.02.19 11:10
« Re: Re: Re: Spotřeba
S tou kologií v uvozovkách jsem mířil spíše na hybridy a to proto, že jsem nikde nezjistil ekologickou náročnost (stopu) výroby a poté likvidace NiMh baterii v Toyotích hybridech... A podle mě to nic pozitivního nebude, ale fakt nevím.
Já mám hybrida ne kvůli ekologii, ale kvůli spolehlivosti a reálným nízkým provozním nákladům (spotřeba + servis).
-
Rasto 12.02.19 00:00
« Re: Re: Spotřeba
Neviem prečo tá ekológia v úvodzovkách. 1.9tdi si k nízkej spotrebe pomáhala pravdepodobne chudou zmesou, čo znamená veľa NOx - a to nie je výmysel EU, ale normálna fyzika/chémia [odkaz] .
Okrem toho nová octavia [odkaz] má pri rovnakom výkone rovnakú spotrebu ako stará 66kw rotačka [odkaz] . Pri silnejšej verzii starého TDI má nový motor nižšiu spotrebu [odkaz] . Okrem toho octavia 3 je väčšie a pravdepodobne aj ťažšie auto, motory majú filtre, ktoré spotrebe taktiež neprospievajú, ale zachytávajú bordel. Okrem toho staré TDI malo obrovskú turbodieru pokiaľ sa pamätám, otrasnú kultúru chodu, takže jediná vec ktorá vyzerá byť objektívne lepšia je naozaj tá výdrž. Aj keď CommonRail-ové motory, ak sa do nich leje dobrá nafta a jazdia dlhé trasy vhodné pre diesel vydržia tiež veľa. Preto moc dôvodov na smútok za starým TDI naozaj nevidím - je len jeden. -
Verny_2013 11.02.19 11:34
« Re: Re: Spotřeba
Já to napsal spíš z toho důvodu, že o takových reálných spotřebách se současným autům, i když mají tabulkově stejnou spotřebu může jen zdát. Těch 20 let v podstatě automobilky promrhaly, dílem kvůli Bruselu a dílem kvůli své neschopnosti. Jinak nepochybuji o tom, že ten Tvůj hybrid je emisně někde jinde než moje "Starká". -
Verny_2013 11.02.19 10:46
« Spotřeba
Ta dlouhodobá spotřeba je fakt slušná, ale je to už trochu otřepané - 1,9 TDi 20 let staré s rotačkou. Včera jsem se vrátil z lyžování a na trase Plzeň - Obertauern ( n.v. 1600 m) tam a zpět 3,8 l/100 km po dotankování. Po těch 900 Km jsem měl ještě min. 1/3 nádrže. -
AurisHSD 07.01.19 17:50
« Re: Nejake odpovedi :)
Ahoj,
děkuji za odpovědi
Vyřadit jsem myslel na neutrál.
Take tankuji do druhého cvaknutí, ale třeba do Fabie se vejde do trubek dalších 9 litrů, ale japonská auta neznám, tak nevím.
JJ, většinou ano. Do práce to mám 4 km, abych se aspoň trochu ohřál a běžel celou dobu motor, aby se aspoň ohřál třeba na 70. Pokud to mám na 22 už po kilometru se spíná EV mód. Když jedu dál, tak bez bundy, při 25 je mi zima, jsem rozmazlený :-) .
Auris je příjemné auto - ať Vám slouží ke spokojenosti.