Diskuse

Toyota Celica (1998)

13.3.2018

Auto jsem koupil od kluka z Prahy. Nedávno tam byly dělaný rozvody, sportovní sníženej podvozek a nový kotouče i destičky. Olej jsem teď měnil já,…

 

Toyota Celica (AssGuard)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 20 Reagovat !

    foto palix

    palix 15.03.  08:54

    Celica

    Tak toto je úplne skvelé auto. Sen mojich mladých rokov :). Vtedy boli podobné auta samozrejme neskutočne drahé a ja som bol ešte veľmi mladý. Navyše vyskytovali sa viacmenej viac v časopisoch ako na cestách. Na Celicu ale nedám dopustiť. V tých časoch žala úspech v Rally (nielen tento model) :). Potom tuším nahradila v rally Celici Corolla.
    Mne osobne sa páči tá generácia, ktorá prišla po tejto - tuším 7. generácia (T230)? Neskutočne nádherné auto. Ešte aj dnes sa za ňou otočím - a hneď aj 2 krát :). Vlastne za každok Celicou sa človek otočí, lebo dnes ju už často nevidieť. Možno si ju raz kúpim (keď deti vyrastú). Táto generácia už asi ale nebola tak silná a športová, alebo sa mýlim?

    Prajem veľa šťastných kilometrov a zážitkov za volantom. Nech Celica počúva a jazdí spoľahlivo ;)
    • 00 Reagovat !

      foto AssGuard

      AssGuard 23.03.  07:41

      « Re: Celica

      Souhlasím, jsem s ní naprosto spokojenej :-) Já o ní dřív nevěděl (protože jsem byl ještě malý děcko), ale právě už od dětství jsem miloval Supru. A relativně nedávno (jen pár let zpátky) jsem přišel na to, že existuje mladší ségra od Supry - Celica :-) Jako první jsem se zamiloval do "mrkačky" 5. generace :-) ale už to na mě bylo až moc starý, tak jsem začal pokukovat po 6. generaci a u tý jsem zůstal :-)
      V Rally byly celicy hodně úspěšný (hlavně předchozí modely, pokud vim). U šestý generace toyota podváděla s restriktorem turba a dali jim pak asi na rok zákaz jezdit >:D ale i tak je to super auto...
      No, ale jelikož sehnat Celicu 4x4 s turbem s levostranným řízením je jako potkat jednorožce na náměstí, tak jsem si ji koupil bez turba v předokolce. Ale i tak můžu říct, že to trhá asfalt a drtivou většinu lidí v okolí nechávám daleko za sebou. Takže co se týče výkonu, tak jsem spokojenej :-) Jak se auto dostane tak na 3500 otáček, tak táhne jak stádo koní, takže na to, že je to jen dvoulitr bez turba, tak je to pro mě super zážitek :-)

      Jinak 7. generace je taky krásná, to musim uznat :-) miluju ten její předek a hodně žeru interier :-) Ale osobně mě hodně odradil ten zadek auta. Kdyby ho nechali ve stylu starších Celic, tak bych šel klidně do tý 7. generace. Ale pořád jsou to všechno krásný auta, to musim jedině souhlasit :-)

      A jo, je pravda, že když někde projedu, tak jsem s tím celkem středem pozornosti >:D

      Moc děkuju za přání! Nápodobně :-)
      • 00 Reagovat !

        foto palix

        palix 23.03.  10:09

        « Re: Re: Celica

        Ja som bol v 80 / 90-tých rokoch ešte dieťa / pubertiak / mladý chalan a s tými Toyotami som vyrastal - teda sníval, lebo v tých časoch boli pre nás nedostupné (ako som spomínal) skoro ako dnes Bugatti Chiron :). Aj za Favorit / Felíciu človek vyvalil "majland". Dnes je všetko dostupnejšie. Nakoniec aj autá z tých čias sú stále zaujímavé a cenovo dostupné. Len často je problém nájsť auto v lepšom stave.

        Minule som videl v bazáre Opel Calibra. Tiež to bolo v danom čase riadne delo, na ktoré sme mohli tak akurát pozerať a snívať. V dnešnej dobe je podobných áut už málo. Dokonca niekde som čítal článok, že vraj v Honde uvažovali nad nástupcom S2000. Ale vraj ho "zabili" SUV = nie je záujem o podobné autá (akože SUV sa mi nepáčia a nechápem ich obľubu).

        Auto je v dnešnej dobe pre veľa ľudí len premiestňovadlo = je menej fanúšikov = potencionálnych záujemcov o kúpu zaujímavých áut. O pár desiatok rokov tu bude jedna veľká nuda. Ulice budú plné áut na baterky, ktoré jazdia samé a posádky budú tupo pozerať a ťukať do nejakých virtuálnych obrazoviek moderných mobilov.
        Možno pár fanatikov si bude protizákonne užívať staré autá z čias minulých, ktoré ešte boli autami :). To už ale možno budem ako starý dedko jazdiť na klasických autách niekde vo virtuálnej realite, alebo Martixe :).
        • 00 Reagovat !

          foto AssGuard

          AssGuard 23.03.  10:47

          « Re: Re: Re: Celica

          to jo, dřív tyhle auta byly cenově úplně jinde... jsem rád za to, že dneska to je dostupnější a já si tu krásu můžu dneska užívat :-) ale jak říkáš - najít auto v lepší stavu je téměř nemožný... já měl naštěstí celkem kliku, že to auto bylo téměř v základu...

          joo, tak Calibry jsou taky krásný auta... moje srdce bije pro Japonce, ale na auta, jako je Calibra, slintám pořád :-)

          je to hrozný... auta pomalu, ale jistě, ztrácej duši... přesně tak... všechno elektronika, baterky, asistenti na couvání, na brzdění, na ježdění... elektronickej asistent na všechno, kterej ti vezme veškerej požitek z jízdy... proč si budu kupovat auto, který bude většinu řídit za mě? to pak nemusim jezdit autem, ale rovnou můžu jet autobusem nebo vlakem...
          no a SUV snad nepochopim nikdy... >:D

          jako první auto jsem si koupil (a ještě jí pořád mám) Toyotu corollu E10... motor 1.3 55kw... bez centrálu, bez abs, bez airbagu, bez posilovače, bez ničeho.. holobyt... ale nedám na to auto dopustit... super auto s duší... řídit to je prostě zážitek.. a i když to není výkonný auto, tak se s tím dá jezdit sportovně... a hlavně to auto cejtíš v každým aspektu a máš nad ním plnou kontrolu jenom ty.. a žádnej asistent... tohle u auta na baterky už asi nezažiješ... je to smutný, kam se ty auta uchylujou...
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 26.03.  20:40

            « Re: Re: Re: Re: Celica

            Kdesi som čítal, že aj Felície jazdili celkom dobre čo sa pocitov týka. Hlavne tie bez posiľňovača. Na Felícii som veľa nenajazdil - nová bola drahá a keď som na ňu mal, tak už boli dostupné aj lepšie autá.

            O nejaký čas si ľudia, ktorí radi šoférujú už nebudú kupovať nové autá, ale len jazdené. Ibaže tu človek musí kúpiť také, aby mal dostatok dielov. Takže autá, ktorých sa nevyrobilo veľa budú náročnejšie na servis. Vlastne to tak je aj teraz.

            Ja som sa k Japoncom dostal po relatívne dlhom čase. Čítal som recenzie, diskusie, nejaké fóra a akosi som zistil, že Japonci sa nekazia (=kazia sa najmenej) a ľudia sú asi najviac spokojní. Navyše ich tu nie je toľko, ako napr koncernu.
            A keď som vyberal nové auto, tak som si bol dosť istý, že by to mal byť Japonec. A nakoniec je. Momentálne si nemyslím, že si niekedy ešte kúpim iné ako japonské auto. Časom som sa zaradil medzi tých, ktorých neosloví predajca cenou a zľavami. Ak sa mi auto nepáči, tak nemá šancu. A musí byť niečim výnimočné, nie sterilné. Radšej minimálnu výbavu v zaujímavom aute, ako vyššiu výbavu a silnejší motor v nezaujímavom aute. Moje obľúbené porovnanie je Mazda 3 v základe a Rapid za podobnú cenu.

            Ako ale sledujem vývoj v oblasti áut, tak neviem, či toto auto nie je mojím posledným novým autom. Potom už budem vyberať skôr z jazdených a parkovať niekde za mestom :). Elektromobily, autonómne autá... ma nejako nelákajú. Ako si napísal - riadiť auto bez pôžitku - to sa radšej voziť MHD-čkou, bicyklom, alebo chodiť pešo.

            Corolla E10 bola skvelá - tiež sme nad ňou mohli tak akurát slintať v dobe keď bola nová. Potom prišla tuším tá nepekná Corolla - s divným "kukučom" :-)

            Nový Auris, ktorý bol predstavený teraz niekedy vyzerá pekne. Kupovať auto v lete tohto roku, tak by možno zavážila :). Súčasný Auris je relatívne malý a nie veľmi pekný. Takže "Toyoťákom" som sa nestal. U hybridu ale nie je žiadna alternatíva (aspoň u mňa).
            • 00 Reagovat !

              foto AssGuard

              AssGuard 27.03.  10:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Celica

              Co se týká felicie, tak ty jsem dohromady řídil tak 4 a když to porovnam se svojí Corollou v +/- stejný motorizaci, tak se felda nechytala ani za prd... ale taky je možný, že to je hodně daný tím, že se lidi o ty auta nestaraj a pak to ztrácí výkon a celkově to auto strádá... takže věřim, že na tu dobu, když byla nová, tak mohla jezdit pěkně... já řídil jen starý a olítaný vraky >:D

              Přesně jak říkáš, je to tak už i dneska a bude to tak čím dál víc...

              Jojo, moc lidí Japoncům nedá šanci, protože jsou zvyklí na koncerny a ty jim stačej...
              mně se japonský auta líbily už v době, kdy jsem byl malej smrad a hrával jsem na počítači Need for speed :-) a když přišel čas na řidičák, tak jsem měl možnost řídit bráchovu Mazdu 323F sportive a od tý doby jsem věděl, že chci jedině japonský auto :-) a jsem nejvíc spokojenej...
              s těma prodejcema a jejich cenou a výkonem souhlasim... jak nepřeskočí jiskra mezi mnou a tím autem, tak mě nepřesvědčí nic :-)
              joo, to je pěkný porovnání! vzal bych mazdu bez mrknutí oka :-)

              tak to se ti nedivim... já teda nový auto nikdy nekupoval >:D a ani to nemám zatím v plánu >:D když nepočítám to, že na to nemám peníze, tak ale pořád je tady ta přetechnizovanost atd.. to není nic na mě...

              jojo, je to super autíčko :-) joo, ty novější už nebyly to pravý :-)

              jo, to celkem chápu :-)
              • 00 Reagovat !

                foto palix

                palix 01.04.  20:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Celica

                Ja som šoféroval asi 2 Felície, z toho 1 bola pomerne nová. Ale v danom čase sa mi to zdalo neskutočné auto v porovnaní s tým, čo som mal k dispozícii. Teraz by som to hodnotil ináč :). Felícia bola v podstate upravený Favorit. Corolla bola niekde úplne inde - o tom nepochybujem.

                Ja som sa k Japoncom viacmenej priklonil časom. Mazda 323 F - hlavne 2. generácia (úzke svetlá) bola neskutočná.

                Moje auto má relatívne dosť techniky na palube, ale nie je to tak veľmi viditeľné. Stále je to auto, ktoré ovládam ja - od svetiel, po stierače. Síce má elektronickú ručnú brzdu, ale tu sa už nedalo nič robiť -musela tam byť. Nie som proti bezpečnostným systémom, ale v jednoduchosti je krása.

                Nové auto je veľmi zlá "investícia", ale na druhej strane je to dajme tomu bezproblémové vozenie sa na istú dobu (ak sa auto podarí). Môžem ísť kam chcem a auto pôjde v pohode. Aj keď bude mať viac km na počítadle a ak sa o neho budem dobre starať, budem sa na neho môcť spoľahnúť. Jazdené auto je často lotéria.
                Výhoda jazdeného auta je v mojích očiach tá, že keď ho kúpiš a prestane sa ti z nejakého dôvodu páčiť, tak ho predáš a strata je často minimálna. Kúpiš iné a tak ďalej. Niekoho to takto môže baviť. A ešte si môžeš kúpiť nejaké zaujímavé auto, o ktorom si sníval za mlada :). Niektoré autá však nie sú na denné jazdenie a my, ktorí nemáme domy a garáže si radšej dovolíme len jedno auto :).
                Keď kúpiš nové auto a po 2 rokoch ho chceš predať, tak stratíš celkom dosť.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce zasahovaly střechy domů

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce…

Morandiho most v italském Janově, jehož pád si v úterý vyžádal minimálně 38 obětí, byl v době své výstavby…

 

iSport.cz

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou hrdinové, říká kouč

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou…

Fotbalisté Petrohradu dlouho po konci odvety 3. předkola Evropské ligy s Dinamem Minsk nemohli uvěřit tomu, že…

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na uzdravení, ale oni platí

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na…

Hradec překvapil, když Martin Réwaye najal. A překvapil, i když ho propustil. Důvod? Zranění, které ho klub…

 

Reflex.cz

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených Stropnický jako představitel ekologické skromnosti

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených…

Patrně jste také zachytili zajímavou informaci, že bývalý předseda strany Zelených a výrazný pražský zastupitel…

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina. Italský řidič ji natočil 2 dny před katastrofou

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina.…

Italský řidič Michele Mule natočil dva dny před tragickým zřícením janovského mostu prasklinu na vozovce v…