Fiat Punto (2010)
10.8.2017Jak to všechno začalo Čas letí jako splašený, takže z mé „malé“ dcery je najednou velká slečna, která už si dělá řidičský průkaz. Tím se ovšem stala…
Fiat Punto (Arese)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Arese 12.07.18 11:41
« Re: nevím, jak to jezdí, ale
Tak 1.2 je samozřejmě základní motorizace, navíc není jasné, v jakém stavu to auto z půjčovny bylo. Samozřejmě ani má 1.4 není žádný trhač asfaltu, ale nad 3000 ot/min zatahuje vcelku slušně, pokud tedy nevezu čtyři dospělé, což se snad ještě nestalo. Většinou s naším Punťou jezdí jen řidič(ka), občas doplněná o spolujezdce. ;-) -
palix 24.01.18 13:29
« Punto
Nazdar. Neskôr, ale musím zareagovať. Pekná recenzia, dobrý príbeh kúpy auta :). Pre dcéru je to super auto. Fiat vždy vedel robiť skvelý dizajn.
Pre mňa je najkrajším súčasným Fiatom model 124 Spider. Vlastne je to prezlečená Mazda MX 5 ;).
Ale ku kvalite Fiatov by som povedal toľko... Dvaja kolegovia majú Punto II - je to veľmi spoľahlivé auto, ktoré je navyše jednoduché. U nás sa často kupovalo v nízkych výbavách na šrotovné. Ale Známa má Grande Punto. Auto je staré 8 rokov a má cca 100 tis km. Už dávnejšie (perd 1 až 2 rokmi) začali problémy. Najprv odišiel posiľňovač, potom auto začalo mať porblémy s elektronikou = napr smerovky nejdú, inokedy sa zapnú samé... Naposledy tiež niečo odišlo, ani už neviem čo. Známa sa vyjadrila, že Fiat už nikdy nechce. A to zodrala jedno Punto I po rodičoch a dala ho ešte synovcovi.
Kedysi som niekde čítal, že všetko čo je talianske má svoju "dušu" - robí si to čo chce a potrebuje to zanietenosť a lásku - či sú to motorky Ducati, alebo talianské športiaky, či výborné autá Alfa Romeo...... Na druhej strane bez Talianov by sme nemali toľko skvostov, či historických (Fiat, Alfa Romeo, Lancia....) Alebo súčasných (Ducati, Ferrari...). Kto chce kúpiť "Taliana", ten sa musí zmieriť s tým, že nebude spoľahlivý ako "Japonec". Ale "Talian" má dušu...
Osobne som zažil niekoľko Fiatov - väčšinou starých. Moja teta mala Fiat 600D, brat 126P... Z pohľadu histórie išlo o významné autá, ktoré prispeli k rozvoju motorizácie v Taliansku / Poľsku... Taliani ale vyrábali aj oveľa lepšie autá. -
Dejf94 25.08.17 21:00
« Krása!
Opravdu nádherný kousek, slečnu vítám mezi majitele Punto Evo, také mám jedno a jsem spokojený, klidně mrkněte ;-) Recenze velmi obsáhlá, což ovšem má své opodstatnění, je psáno vše podstatné, hodnotím jasnou desítkou. A doufám, že si Evíka slečna zamiluje tak, jako já toho svého. Hodně spokojených kilometrů! -
Arese 21.08.17 17:17
« Re: Hezke cteni...
No, určitě tě od koupě nového Punta bude spousta lidí odrazovat kvůli jeho značnému konstrukčnímu stáří, ale není to vůbec špatný nápad, protože ten technický základ je i na dnešní poměry pořád velmi slušný. Toto auto je prostě volba znalců, kteří vědí, co chtějí (a také co nechtějí) a jaké jsou skutečné kvality tohoto dnes již zasloužilého auta. Jen se musíš smířit s tím, že současná "Série 8" (což je v podstatě verze Young) je zvnějšku i v kabině dost ochuzená, což trochu sráží jeho vizuální přitažlivost (viz. moje recenze). Byl jsem se totiž na to současně nabízené provedení v prodejně Fiatu podívat. Každopádně doporučuji si připlatit těch 5000 Kč za motor 1.4, který jede o dost lépe a navíc má pak auto i lepší podvozek (stabilkzátor vpředu, větší zadní bubny).
P.S. Být tebou, tak bych s tou objednávkou fakt neváhal. Kdo ví, jestli už nejsou k mání jenom skladovky, protože už někdy v květnu mi na Fiatu říkali, že konec výroby Punta očekávají po letošní celozávodní dovolené, a ta (pokud vím), bývá u Fiatu v srpnu. Budu moc rád, když mi napíšeš do interní pošty, jak to dopadlo a ještě radši, když sem pak přidáš i recenzi. Fiatu zdar! :-) -
Ja Prvni 123 20.08.17 22:22
« Hezke cteni...
Já jsem došel tak daleko, že se chystám objednat nové... dokud to jde.
Konkurence zbloudila - nechci litrový trivalec s turbem... a navíc tohle Punto nabízí vážně nadstandardně prostoru.
Už teď se na něj těším.
Tak ať Ti pěkně slouží, i slečně dceři. -
Arese 12.08.17 21:33
« Re: Tečka
Ten posilovač prý oficiálně lze při poruše pouze vyměnit kus za kus, ale prý někteří čeští šikulové jeho rozebrání a repasi zvládají, tak nevím. Nové servo na toto auto ale prý stojí kolem 21 000 Kč, což by opravdu byla docela darda (vzhledem k zůstakové ceně našeho exempláře)... :-O -
Avanti 12.08.17 16:05
« Vďaka
Vďaka za recenziu. Odkedy bolo Evo v 2009 predstavené, páči sa mi najviac zo všetkých malých hb. Myslím, že Punto Evo je naozaj ideálna voľba aj pre stredne náročných vodičov ako jazdenka. Ponuka totiž aj veľmi dobre vybavené kúsky s rôznym športovým vzhľadom a pestrou ponukou motorov. Tých pestrejších, je ale žalostne málo v ponuke - hlavne u nás, preto je dovoz asi jediná možnosť... Tiež po ňom pokujujem ako po aute pre jednoduché súkromné účely. V tejto šedej farbe a kombinácii by bolo ideálne, ale skôr by som uprednostnil vyššie výbavové stupne s aut. klímou, dažďovým senzorom, tempomatom a hlavne 6-stupňovým MultiAirom, nech to vie zájsť aj na diaľnicu. Tých je ale ako šafránu..
Ale pochopiteľne 1.4 8V bude dcére plne postačovať. Gratulácia k peknému kúsku! -
twistedTSD 12.08.17 12:57
« Tečka
Pěkná recenze. Právě jsem ji celou dočetl, což se nestává často. :-) Pro dceru asi ideální auto, i díky unikátním sedmi airbagům. Překvapivá pro mě byla informace, že se Evo dělalo i se starou přístrojovkou a že dnes nemá ta parádní zadní světla. To je velká škoda, jinak se mi Grande líbilo více.
Posilovač je u Eva neopravitelný? U Punta II bývá oprava jednoduchá a levná, ale zase odcházel jak na běžícím pásu.