Citroën C1 (2007)
15.1.2009Na podzim 2007 jsem plánoval odchod z malého města za prací do Prahy, a tak jsem potřeboval malé a obratné auto do centra velkoměsta, dostatečně rychlé…
Citroen C1 (Adrian77)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
vartin 19.01.09 19:50
« Re: Re: Re: Re: Výborná recenze
Výkonově stejné, ale velikosně je třeba ta fabie mnohem větší a těžší, tudíž spotřebu má taky vyžší a výkon se samozřejmě díky váze ztrácí. Mít fabie stejný hmotnosti tak jako ty kolínský trojčata, potom dá škodováckej motor s přehledem taky stovku na ten 2-hý rychlostní stupeň. V práci máme HTP fabii a pět trojčat z Kolína, na všech máme najto desítky tisíc kilometrů. Víme jediný: do baráku si ani jedno z těch trojčat nikdo z nás nepořídí.
Jinak tu fabii sem tam napsal jen proto, že ji máme společně s těmi trojčaty a takovejch závad co měly ty kolínský trojčata, fabie neměla ani ve snu; a to má ze všech aut najeto nejvíce kilometrů. :-) -
PeT-a (RSKa) 19.01.09 19:15
« Re: Re: Re: Výborná recenze
Čao. Abych to uvedl na pravou míru. Nemyslel sem škodovku (konktrétně fábii) jako celek, ale jenom motoricky. Sám mám najeto několik tisíc kilometrů s Fabii 1,4 MPI (50kw) a když vidím výkonově stejné auto, které žere 5L a jede na dvojku kolem te stovky. No to se s historickým MPI ani nedá sravnat , kombinovaná spotřeba 9-10L !!! A myslím že HTP na tom není o moc lépe oproti výbornému 1,0 VVTi....
Jinak podvozkově a tak bych tyhle dvě auta asi nesrovnával ;-)
Na fabii už taky bylo vyměněno hodně blbostí, takže se spolehlivostí budou určitě kolínské trojčata na tom lépe........ -
vartin 19.01.09 18:54
« Re: Re: Re: Re: Výborná recenze
Něco málo přez 10 tis. v autorizovaným servisu stála ta spojka. Dnes nám znovu odvezli citrona, spojka K.O... ;-\. Zapoměl sem na katalizátor, výměna v autorizovaným servisu kolem 30 tis.
Jestli můžu poradit tak auto šetřete a řádně se o něj starejte, pak vydrží. Nejlépe se z těch třech jeví toyota aygo. Zatím měli toyoty nejméně poruch, igdyž je to stejná výroba. -
tomikadze 19.01.09 09:18
« super auticko mal som ho
tak toto auto som mal, aj ked to bola prave Toyota Aygo s automatom. Je to skratka minitaska ale na to auto nedam dopustit. Bolo super, spotreba v meste pri nesetrnej jazde teda same kickdowny bola 6l a viac ani keby som sa zblaznil. Kazdy si z toho robil srandu ale ten trojvalcek je genialny, sprintuje ako bezna 1.9tdi, na rovine a dialnici 170km/h bez problemov. Bezne som bol v lavom pruhu a vsetci dost vyjavene pozerali ako to jazdi. S kludom som sa drzal so silnejsimi autami. -
Adrian77 19.01.09 08:47
« Re: Re: Re: Výborná recenze
Podvozek je sice kvalitní a sportovní, kdy v zatáčkách báječně drží, ale jeho slabou stránkou je horší průchodnost terénem při plným zatížení (konkrétně polní cestou v horším stavu k chatě ;-) ).
Jinak 75 tis. km, to je taky slušnej nájezd:-) A jak stará ta C1 je? A kolik stála výměna spojky?
Možná taky hodně záleží - jako snad u všech aut - na štěstí na konkrétní kus :-) -
vartin 19.01.09 02:40
« Re: Re: Re: Výborná recenze
Jo a abych nezapoměl, Výměna zadního okna v autorizovanym servisu stojí 16 000 tisíc korun není to překlep "šestnácttisíc" ;-) :-O Zámky taky nejsou zrovna levná záležitost.
Jedna z věcí kterou bych ještě pochválil je velice kvalitní lak, odolný proti poškrábání. Škodovka takový lak nemá.
Valim oči na ten skůtr v autě :-O :yes: -
vartin 19.01.09 02:31
« Re: Re: Výborná recenze
Jinak majitel uvádí na 2-hý rychlostní stupeň 100km/h - není tomu tak. Na druhým rychlostním stupni sepne omezovač na 110 km/h, stabilně lze jet 108 na dvojku. Motor je docela dobrý s velkou výdrží. Řazení už nic moc, zlatej VW. Nepochopil sem to s tim podvozkem nejdřív kvalitní sportovní a pak koukám že patří mezi slabé stránky? Žárovku ste neměnil? To buďte rád (je to hrůza). V 5000 sme museli nechat vyměnit zámky, v 35 tis. se už měnila spojka a u rok a půl starý C1 nám upadla zadní část výfuku - úplně shnilý. V 75 tis. znovu odchází spojka. Když se Vám někdo opře o bok auta, tak se velice lehce promáčke, výhoda je, že lze lehce odtrhnout laciný boční plasty a ručne znovu plech vymáčknout do původního stavu. Čelní náraz a náraz do zadní části docela dost vydží, až sem se sám divil. I nárazy na kola dost vydží, ani geometrie nebyla potřeba seřídit po nárazu v 80km/h na obrubník. Pouze se zkroutil ráfek a zasekl do brzdového třmenu. Poškozené kolo se na místě vyměnilo a jezdilo se dál. Jak sem psal - čelní nárazy zvládá dobře, u bočního nárazu to tak už není. Je to velice špatné, už při nárazu v malé rychlosti je to auto jak papír.
CHci jen upozornit že nejen já mám takovéto zkušenosti, taky je fakt, že ty auta moc nešetříme, ale jak psal "PeT-a (KaaTeaM)" že škodovka by se měla stydět? Velký omyl!!! S fábií se jezdí úplně stejně a první závada byla V 60.000 odešel startér a až ve 100.000 km proběhla výměna tlumičů. Tak si vyberte! ;-) Já volím ŠKODOVKU!
Taky se měj, čau