Diskuse

Škoda Felicia (1996)

12.8.2019

Všichni znají, netřeba popisovat. Kupoval jsem ve 160tkm, prodával ve 330tkm. Auto mělo např.na podzim 2013 celolak, jaro 2016 nové zadní dveře i s…

 

Škoda Felicia (skopikk)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto palix

    palix 13.08.2019  08:51

    Felícia

    Skoro som neveril vlastným očiam, keď som tu objavil novú recenziu na Felíciu ;).
    Pekné spomienky na doby nedávno minulé. Felicia bola neskutočne drahé auto v časoch, keď bola nová (vtedy bolo všetko drahé). Vlastne aby som bol presný - u nás sa málo zarábalo. Pamätám ako si ju kúpil sused (svetlo-modrá metalíza s AL diskami) a my sme na ňu len s úžasom pozerali ;).
    K vete "Nejede to, fakt to nejede. Do 50 km/hod bojuješ s vymakanými cyklisty."
    ... doplním asi toľko...
    Kedysi si kúpil novú Felíciu kombi 50 kW jeden známy. My sme mali v tom čase Škodu 110L - to bolo auto, ktoré skutočne "nejelo" ;). Malo cca 35 kW (keď sa nemýlim). Keď sme skúsili jeho Felíciu, mali sme pocit, že ide ako "raketa". Práve tu je vidieť, aké je relatívne hodnotenie výkonu. Dnes je poniektorým málo aj 100 kW - keby sme ich tak mali pred 20 rokmi - to by bola paráda :). Je pravda, že dnešných 100 kW v Euro 6 neide rovnako, ako tých starých 100 kW, ale aj tak to je dosť.

    Dnes sa Felície už pomaly vytrácajú. Ak nejakú vidím, tak väčšinou v dosť biednom stave. Aspoň táto recenzia nech nám ich pripomenie ;).
    • 10 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 13.08.2019  10:22

      « Re: Felícia

      To vnímání výkonu je značně subjektivní přesně, jak píšeš. Jezdím podobným autem, jako je tato Felicie (Clio 2001 1.2 43kw) a ten výkon lze vnímat ve dvou rovinách. Když opravdu stojíš na semaforu a někdo s tebou začne závodit, jsi bez šance, do 50km/h proti autům, kterým táhne turbo vodspodu nemáš šanci (mne takhle natřela jednou i Felda... asi jednašestka >:D ), stejně jako proti cyklistům či skútrům, ale když se naučíš dobře využívat výkonu motoru, tak v malém a lehkém autě v reálném provoze nemusíš být brzdou provozu a právě většinou vítězem a né tím posledním ;) Když tedy pospíchám...

      Ve městěch, jako je Praha je to naprosto dostatečné a dokážu být vždy první i díky obratnosti, vytočený motor v otáčkách a dá bezpečně předjíždět i na okresce a držet tempo s provozem. Největším nepřítelem jsou samozřejmě kopce a dálniční připojováky, to jsou kritické místa, kde nemáš šanci >:D Ale když se rozjedeš, není problém držet dálničních 120-150 dle míry hluku vytočeného motoru, který uneseš >:D

      Podotýkám, že jsem přesedl z auta, které mělo skoro o 100kw větší výkon, první měsíc byl peklo, ale dnes, když ta auta střídám, v Cliu si nepříjdu tak, že si mne každý dá k večeři...... a že se o to dost auto pokouší, protože "máš starý malý auto, tak uhni"! >:D
      • 10 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 13.08.2019  12:54

        « Re: Re: Felícia

        To si zas vážiš výkonu v Mondeu >:D Ja som tento rok absolvoval Rumunsko - priesmyky Transalpina a Transfagarasan na Mazde 121 1.3 37kw v štyroch pasažieroch... No na Transalpine som musel do každej ostrejšej zákruty dávať jednotku :D. Keď som presadol do svojej atmosférickej Corolly cítil som sa ako v superšporte :D.
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 13.08.2019  13:11

          « Re: Re: Re: Felícia

          To je nějakej novej sport, jezdit slabým autem takové trasy? Nebo snad vzpomínky na socík? >:D >:D Kdy a kde? Pojedu taky! >:D

          To je zase extrém >:D 37kw ve 4 a ještě v autíčku velikosti krabičky od cigaret... >:D Taky jsme jeli párkrát ve 4, ale profil trasy byl spíše Pražský a Středočeský, takže se to dalo. Jasně, že si pak vážíš výkonu a říkáš si, že ho vlastně ani nepotřebuješ a že když najedeš na dálnici, kdy za 10 sekund nemáš z 80-100, ale 80-180, je trochu nebezpečné >:D
      • 10 Reagovat !

        foto palix

        palix 13.08.2019  14:13

        « Re: Re: Felícia

        Využívať výkon a jazdiť úsporne sa človek naučí často hlavne v slabších autách. Naučiť sa tam dá zbytočne nebrzdiť, neplýtvať výkonom a podobné dobré veci :).
        Často napríklad vídavam, že veľa vodičov brzdí dole tiahlymi kopcami stále brzdou. Pritom stačí zaradiť 3-ku, alebo 4-ku a motor väčšinou brzdí dostatočne. Stačí potom brzdiť len veľmi málo oproti tým, ktorým stále svietia brzdové svetlá. Neviem celkom presne, ako to funguje u automatických prevodoviek.
        Nie je problém jazdiť rýchlo na silnom aute. V každom prípade aj slabé auto dá v pohode tempá 50 / 90 / 130 (a aj viac). Myslím si, že každý by si mal vlastniť raz aj slabé auto.
        Dnes sa už bežný vodič asi nestretne s "výtvormi" ako bol Olcit, Fiat 126P... Možno práve preto poniektorí vnímame dostatok výkonu z iného pohľadu ako mnohí dnešní vodiči.
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 13.08.2019  14:25

          « Re: Re: Re: Felícia

          Určitě čas od času by si měl každý, kdo jezdí moderním silnějším autem vyzkoušet, jaké to je. Jedna věc, která je velkým přínosem je to, že ti dojde, že musíš trochu přemýšlet a nespoléhat se na to, že v každé situaci tě auto katapultuje před tem kamion i v krizové situaci a podobně... dost lidem by to prospělo.

          Nevím jak u kterého automatu, ale já když jezdil teď o dovolené v horách, tak jsem si pádly odřazoval dolu, abych neoddělal brzdy, takže to jde.
          • 10 Reagovat !

            foto palix

            palix 13.08.2019  15:14

            « Re: Re: Re: Re: Felícia

            Najlepšie posadiť človeka do nejakého veteránu (minimálne Škoda 100), ktorý nemá žiadny posiľňovač, neide, nebrzdí, štartuje sa s použitím sytiča..., keď je teplý neštartuje, keď sa "prechlastá" - neštartuje, 100 km/h je vysoká rýchlosť, vôle v riadení statočné, elektrina je len tam kde je naozaj nutná... Čo je vlastne na veteránoch pekné? ;) Hneď by som sa išiel na niečom takom "nedokonalom" povoziť.

            Motorom si pribrzďuje človek, ktorý má rád svoje auto a platí si servis z vlastného vrecka :).
            Nedávno som šiel cez "Roßfeldpanoramastraße" (www.rossfeldpanoramastrasse.de). Dole na 2-ke :). Bolo tam 24%-né klesanie. Aj tak som občas potreboval pribrzdiť. Samozrejme na takýchto vyhliadkových trasách človek nejazdí rýchlo, keď sa chce aj pokochať okolím v štýle "Vy ste se zase kochal, že jo, pane doktore." ;).
  • 00 Reagovat !

    foto skopikk

    skopikk 13.08.2019  17:13

    Felda

    Teda, koukám, že se tu diskutuje :-O Zrovna nad Felicií.

    Máte recht, že není jednoduché s ní jezdit. Jednak minimální otáčky jsou 2000/min, a ve vyšších to stejně nijak nezrychluje. Předjíždění v dnešním hustém provozu je opravdu problém, na kamión potřebuješ minimálně těch 75 metrů a zařazenou 3.

    Rozdíl mezi 44kw a 50 kw je v neprospěch 50kw, protože ta měla delší převody, tím, že jsem tam dal převodovku ze 44 kw, trochu se zvýšily otáčky (odhad tak +200 na té samé rychlosti) a zlepšila akcelerace. Jó, ta 1.6 fakt už jela, sice psali max.výkon 55kw, ale ve skutečnosti měla cca.64kw.

    Ozzman psal o tom plánování před kopcem a jak ho vyject, stejně tak, že ostatní vidí, že jedeš ve starém "krámu", tak se všichni musí ukázat. Přesně to sedí!
    Co si dál užiješ, je, že se ti ve městě ostatní lepí na * opravdu v nebývalé míře. Až tak, že raděj ignoruju zpětné zrcátko a je problém předject, protože se přes tebe nejdřív převalí několik nedočkavců zezadu. I když jedu cca.95 km/hod., stejně se furt na tebe někdo tlačí, ale ne že by tě chtěl předjet, ale prostě tě ty lidi tlačí. V jiných autech pohoda, odstup, při stejné rychlosti.

    Jak psal Palix, se sjezdy z kopců, Felda to dobře brzdila motorem, jak byla lehká, u těžších aut musím dávat nižší rychlost a brzdu víc používat. S tím souvisí dlouhé převody i vodičkové oleje...a taky mám rád, když auto musím umět řídit!
    :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -awson

      Đawson 13.08.2019  20:15

      « Re: Felda

      Já ted jednu zachránil možná před vrakáčem za cenu dvou pneumatik, má tažné a je to combi, na stavbu domu mi postačuje... to sezení za kolmým sloupkem a absence posilovače mě vrátila do dob kdy sem jí měl jako hlavní auto >:D ale naopak výkon motoru mě fakt překvapil, dost chrastí a má podle mě silně nad 400 tis... ale jede jak protržená :))
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 15.08.2019  09:21

      « Re: Felda

      Odkiaľ berieš to že 1,6 mal v sérii 64 kW? Jednu sme mali ako rodinné kombi a boli sme ju neskôr čimnúť na 84 koní a podľa toho čo som videl pred úpravou, tak to malo možno 56 kW.
      • 00 Reagovat !

        foto skopikk

        skopikk 15.08.2019  15:35

        « Re: Re: Felda

        Byl test Felicie Fun myslím, že to bylo v nějakém starém výtisku Světa motorů...tam jí dali na brzdu a měla nejvyšší naměřený výkon 64kw. Psali ještě, co si pamatuji, že je to veřejné tajemství, že tento motor je silnější než se píše...podobně jako stará TDíčka, ta mívala taktéž vyšší výkony na brzdě.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 20.08.2019  09:55

          « Re: Re: Re: Felda

          Tak samozrejme v tej dobe bol u nás ešte internet v plienkach a nebol taký prístup k informáciám ako je dnes. Fakt je ale ten, že pri zapnutí klímy, to auto nejak stratilo chuť do života, po načipovaní sa to výrazne zlepšilo. Inak robil nám to človek, ktorý sa podieľal na ladení motorov pre Škoda motorsport a vtedy pripravovanú Octaviu WRC. Z toho čo som videl, tak nijako nevyplývalo, že by mala v sérii výrazne vyšší výkon, čím samozrejme nevylučujem, že u iných kusov to tak byť mohlo.
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 30.08.2019  11:00

      « Re: Felda

      Taky jsem jednu kdysi měl. Byla to 50Kw verze tuším GLX. taky jsem s tím jezdili plně naložení na dovču i po kopcovité D1. Tehdy mi to auto přišlo skoro jako to nejlepší na světě ( před tím jsem měl jen trabanta ). Teď už jsem zlmsaný moderními výkonnými turbomotory. U Golfa 7 mám takovou fičuru- ukazatel aktuálního výkonu. Jednou jsem to při jízdě po D1 pustil a při běžné jízdě do 130 se výkon pohybuje od 20-30Kw, Jen při stoupáních je to kolem 50 Kw. Takže i méně výkonné a současně lehčí auto tu dálnici dají v pohodě. Jen je nepříjemný ten hluk ve vyšších otáčkách, kde ten výkon musíš hledat. Koukám že se tu sice diskutuje ale nikdo neznámkuje. Tak budu první, na plnou 10 to sice není ale snad budeš spokojen.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…