Fiat Tipo (2016)
8.9.2018Aegea, Bravo 3. generace, Tipo 2. generace. Oficiálně je prý považován za nástupce Fiatu Linea. V každém případě je to pořádný kus auta, pořádný fešák a…
Fiat Tipo (GeorgeB)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 08.04.19 17:46
« poznámka k poslední aktualizaci
Co je lepší ? Litrový tříválec s turbem nebo plnohodnotný čtyřválec 1,4 litrů bez turba? No když už tak čtyřválec 1,4L s turbem. Fiat ho taky nabízí - 1,4T-jet. No a životnost motorů obecně nejvíce záleží na tom mezičlánku mezi volantem a pedály. -
Rasto 08.04.19 14:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Tipo
Vow tak to hej povedal som, prečo som si nekúpil Tipo... Som agresívny fiatofób. Typický fiatofób sa pozná hlavne podľa toho, že má o Fiata záujem a ide si ho vyskúšať, keď kupuje auto a nekúpi ho, lebo mu niektoré veci nevyhovujú. Tlieskam tvojej logike... -
GeorgeB 08.04.19 08:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Tipo
Záleží na tom, co od sedanu očekáváš, ale pokud nepotřebuješkombi nebo HB, je sedan dobrá volba a v top výbavě je i podstatně cenově příznivější, než zbylé dvě karosérie. Já právě Tipo dávám do světa, teď již má pár dnů do nového majitele. Tipo sedan splnilo na 100% svůj účel a předčilo má očekávání, snad stejně bude sloužit i novému majiteli. -
Ja Prvni 123 07.04.19 14:32
« Re: Re: Re: Re: Tipo
Koukám, že vy fiatofóbní začínáte být trochu agresivní.
:-)
Přemýšlím, jestli svoje iXko v létě nevyměním za... Tipo v sedanu! S atmosferickou 1.4...
Jen v top výbavě.
A jediné, co zvažuju je, jestli nepočkám na facelift vnitřku, který má mít ten "tablet" nižší a širší... ale zase existuje riziko, že přijde o benzin atmosféru a o skvělá sedadla.
Víš Ty co? Ta sedadla jsou o třídu výš, než ta v Superbovi... to je ostuda, škodovky, co?
A všechno je relativní - mně ve srovnání právě se škodovkama a VW stejné 3 tisíce za prohlídku přijdou jako body plus, jsou totiž o dost levnější. -
henstridge 03.02.19 08:02
« Motor 1,4
Měl jsem stejné dilema, díky tomu že také dojíždím za prací a ročně najedu těch 25 tisíc. Nakonec jsem si pořídil auto stejné třídy (jiné značky), ale v naftě za 334 tisíc. Co mě na recenzi překvapilo jsou kola s rozměrem R17 a pneu s profilovým číslem 45, to je u této třídy hodně nezvyklé. A potom také kroutící moment motoru 127Nm, pokud si dobře vzpomínám, tak moje jedničková Fabia (předchozí auto) měla s motorem 1,4MPi nějakých 126Nm a do 120m/h se s tím dalo jezdit docela svižně, pravda byl to 8V a pouze pětikvalt. -
Rasto 13.01.19 14:21
« Re: Re: Re: Tipo
Ako jasné, že je super, že si s autom spokojný, ale recenzia príde aj mne cez rúžové okuliare.
Keď som pred rokom vyberal auto, zaujímal som sa aj o Tipo, pretože zvonku malo sympatický design a celkovo som mal pocit, že sa pasuje za dostupnejšiu nižšiu strednú triedu.
Po obzretí ako auta tak cenníku som však došiel k tomu, že interiér mi prišiel lacný - ako designom, tak vyhotovením. Ponuka motorov ma taktiež neoslovila, nakoľko som zvažoval ešte aj automat a diesel som nechcel - 1.6AT - stará pomerne užraná 1.6-tka so 110k a 1.4T síce výkonovo by stačila, ale len s manuálom a taktiež užraná (podľa spritmonitoru priemer jemne nad 8l pre oba motory). Cenník tomu tiež nepomohol, kedy som sa nedostal nižšie ako pri nakoniec kupovanej Corolle (detaily si nepamätám, ale akurát som pozrel cenník Tipo kombi a v prípade zašktrnutia lepších svetiel, asistenta brzdenia, senzorov a kamery vzadu - proste výbavy, ktorú som vtedy požadoval a s 1.4T sa dostávam na cenu cca 19000eur - a to som ja kupoval Corollu s automatom v podobnej výbave za 17500).
Takže neviem keby stálo Tipo o 3000eur menej prečo nie, takto sú atraktívne možno základné výbavy ako vstupenka do nižšej strednej pre ľudí, ktorým nevadí zastaralejšia technika (zas asi dobre vyskúšaná a robustná).
Tak nech slúži :-) a aj napriek tomu, že si fanúšik Fiata, ak budeš kupovať Tipo v plnke, zájdi sa pozrieť, čo za tú cenu ponúka konkurencia :-)
-
GeorgeB 13.01.19 09:25
« Re: Re: Tipo
Zdravím, ta recenze je napsaná tak, jak to cítím a jak jsem s autem spokojený. Mnoha lidem se to zdá zvláštní, ale pořád nechápu proč. Auto mám už 2 roky (od 12/2016), momentální stav tachometru je cca 49 tisíc km, denně s ním létám po dálnici do práce, právě se chystám na 3. servisku, a kromě výměny oleje a pravidelných servisních úkonů tomu autu zatím nic není... a jízdní dojmy mám stále stejně pozitivní - je to opravdu tak divné???
Ano, jedinou vadou na kráse je atmosférický motor, v dnešní době už to není zcela ono, to připouštím, ale s tím jsem to prostě kupoval a proto nemám důvod na auto zanevřít.
Jsem z auta dokonce tak nadšený, že už poptávám v autosalonech nástupce - karosářskou verzi kombi v nejvyšší výbavě, s pořádným přeplňovaným motorem, a s hromadou příplatkové výbavy, abych měl dalších několik let pocit, že jsem koupil něco výjimečného a do čeho se s celou rodinou v pohodě složím.
Protože vím, že Bravo, které si ode mě vzal táta, a je mu momentálně 7 let, nikdy žádný problém nemělo, Living už budeme mít 4 roky, najeto 50 tis. km a tam to zatím také na žádný problém nevypadá... tak proč bych chodil ke "konkurenci"?
Navíc, Tipo bylo od počátku tvořené jako jednoduché auto pro neevropský trh a to podle mě bude zaručovat jeho odolnost a kvalitu.
Jiště, mohl bych si za (možná) stejné peníze také koupit oškubaný rapid s tříválcovým litrovým turbomotorem a tvářit se, že mám velké auto se silným motorem, ehm, ale kdo by mi to uvěřil?
A mimochodem, vždycky když řídím služební Octavii 3, už se potom hodně moc těším na Tipo. Proč? Kdo v Tipu nikdy neseděl a neřídil ho, to nikdy nemůže pochopit... ;-) -
Vauban 08.01.19 12:27
« pekna uzivatelska recenzia
Tipo sa im fakt podarilo, oficialny cennik maju ale dost ustreleny (ako mnohe ine znacky) a niektore modely auta sa fakt oplatia len ked su v nejakej specialnej edicii/zlave.
Sedan realnu konkurenciu ani nema, ano v cenovej kategorii je Citroen C-Elysee/Peugeot 301 lenze tie mozem mat v plnej vybave za cca 12k € k comu sa s Tipom nedostanem (skor 13,5k-14k), Dacia Logan (v plnke do cca 12k) alebo Rapid, ktory je liftback co je velke+, zaroven postupne konci a vypredava sa za slusny pomer cena/vybava. Dalsia konkurencia je cenovo podla mna ustrelena (Renault Megane Grandcoupe, Hyundai Elantra aj Toyota Corolla su niekolko tisíc € vyssie). Cenovo je na tom sedan asi najlepsie, neviem naco maju nonstop cennikovu cenu na 12k ked je to auto v podstate stale v nejakej akcii okolo 10,5-11k.
Kombik a Hatchback su na tom horsie co sa tyka nacenenia a konkurencie, najma hatchback (ktory by som aj bral) mi pride uplne ustreleny, v zakladnej vybave su aj manualne zadne okna! Ked si pridam nejaku zakladnu vybavu pre 21. storocie tak sa dostavam k vozidlam typu Kia Ceed a to sme uz fakt niekde inde.
V sucasnej akcii na ediciu italia sa to auto vsak urcite oplati a dost ho zvazujem, v danej cenovej kategorii tato trojica modelov rozhodne patri do uzsieho vyberu. Zalezi od toho co clovek hlada, ak slovak/cech hlada kombik a neriesi vnutorny priestor v kabine tak si kupi fabiu kombik s lepsim pomerom cena/vybava. Ak niekto hlada hatchback a nepotrebuje 440l kufor, tak si kupi barsco ine, co je uz rokmi overene. Ked sa s nejakym "autickarom/odborníkom" bavim u novom aute tak nikto by si nikdy nekupil nic ine ako bud koncern alebo japonca, vsetko ostatne je vraj nespolahlivy smejd (nevedia ani aky ma Tipo motor, ale to je predsa nepodstatne).
Zaujimave je, ze autor nemal vacsie problemy, na forach sa par prkotin riesi najma so studenym startom motora ale nic hrozne. -
maXX_CZ 11.10.18 17:09
« Re: Tipo
No, recenze je rekneme obsahla, skvela dost tezko.
Je to popsano tak nekriticky, ze az zustava rozum stat. Ale chapu, ze subjektivni meritka nekterych lidi jsou z ruznych duvodu casto dost posunutat a zkreslena.
Kdyby to bylo napsano tyden po koupi, mavne nad tim clovek rukou (takovych recenzi tu - bohuzel - je). Ale tohle. -
chetoos 10.10.18 19:00
« Tipo
Skvělá recenze, škoda že takových tady není více. Tento lowcostový Fiat se mi líbí. Jelikož mám rád sedany, je jasné která varianta se mi líbí více. Myslím, že technika i motor budou odolné a auto bude spolehlivě sloužit dlouhá léta. Desing se Italům také moc povedl. :-) -
GeorgeB 02.10.18 21:13
« Re: díky
...k těm garančkám - bohužel, výměna oleje (cca 4 litry) a olejového filtru včetně cca 1 hodiny práce, to celé za zhruba 3 tisíce, mi přijde už o něco dražší, než bych očekával. Ale chápu, servisy Fiatu nemají takovou konkurenci jako Škoda, proto ty ceny jsou o něco vyšší.
Ohledně pazvuků - zatím nic, naprosto NIC. Jediný "hluk" je od motoru a potom při rychlostech nad 130 kmh nastupuje trochu víc aerodynamický šum, ale že by něco vrzalo, plasty drncaly a podobně - to vůbec.
Klimatizace funguje tak, že je dost silná, takže se s ní musí opatrně, bohužel mám jen manuální se 4 stupni foukání, takže stupňování není tak jemné, ale celkově, pokud hodnotíme účinek, je nadprůměrný. -
GeorgeB 02.10.18 21:05
« Re: Uconnect 5.0
Děkuji za gratulaci.
Když jsem si auto vybíral, tak mě autorádio příliš nezajímalo, stačilo mi, že umí přehrávat MP3 USB a že má bluetooth na propojení s telefonem (používám denně). A navigace už mě nezajímala vůbec - auto jsem kupoval jen jako vozítko do práce, což už také dva roky splňuje. Byla to skladovka se základním rádiem, a mně to vyhovovalo :-) -
Martin911Turbo 26.09.18 17:36
« Uconnect 5.0
Zdravím a gratuluji k auto, pár jich po Brně potkávám
Jsem jenom s dotazem, proč jsi si nepořídil rádio s navigací Uconnect 5.0?
Mám toto základní rádio v Jeep Renegade a maximální spokojenost včetně služeb Uconneect life, včetně life navigace
Mapy si do navigace mohu instalovat sám, což je velká výhoda oproti Uconnect 6, 7, 8 -
barabnl 23.09.18 21:23
« díky
za recenzi na krásné a asi neprávem haněné auto. Zaujala mě poznámka, že garančky jsou u Fiatu tradičně dražší, co to znamená? Kolik v průměru stojí na Tvé auto? Jinak okukoval jsem to auto na Autech na Náplavce 2018 a hrozně se mi tam líbilo, i posezení uvnitř bylo příjemné. Vzhled bych charakterizoval jako decentní jednoduchou eleganci. Co uvnitř, je to i po ujetých kilometrech bez pazvuků? A jak funguje klimatizace?