Diskuse

BMW řada 5 (2017)

10.3.2018

Je to přibližně rok od představení nové generace BMW řady 5 s kodovým označením G30 a zde žádná uživatelská recenze. Tak to pojďme pomalu změnit.…

 

BMW řada 5 (flakacka1)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 02.05.19  12:28

    « Re: Re: 540i vs 530D

    Od koho ten čip je? A zůstane teda záruka nedotčena, nebo zůstane nedotčena proto že tu změnu nikdo neuvidí?;-)

    Já jezdím kombinovanou za 10.5 což mě příjemně překvapilo. Po městě 12-18, ale to mi přijde úplně normální.
  • « 00 Reagovat !

    foto tommss

    tommss 10.04.19  12:53

    « Re: 540i vs 530D

    Tak mám najeto přes 8.000 km, motor se již trochu více otevřel, spokojenost s autem určitě je.

    Nechci to autu vyčítat, ale za těch 8000 km mám průměrnou spotřebu 14,5l. Jezdím často po městě a mimo město vždy svižněji, ale přeci jen jsem očekával o 2-3l nižší spotřebu. Trochu mě šokovalo, když jsem při jedné odpolední projíždce spálil na 40 km téměř půl nádrž, ale je pravdou, že jsem jel na doraz a z auta jsem vystoupil propocený... >:-[]

    Nicméně příští týden jdu na chip, který posune výkon ke 400 PS a hlavně přidá 120 Nm. Údajně se má změnit charakter auta natolik, posunutím křivky průběhu výkonu a točivého momentu, že má člověk pocit, že dostal do ruky jiné auto. Tovární záruka zůstane nedotčena, na diagnostice nejde úpravu poznat.
  • « 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 27.03.19  15:26

    « Re: Re: Re: 540i vs 530D

    Já jen říkám že mnou ježděná předváděčka 540i, ani auto co jsem si pak koupil se z hlediska převodovky nechová tak jak popisujete. Přeci jenom dám na vlastní zkušenost, než na cizí testy. Tím nijak nepopírám, že auta v kterých jste jezdil/i se tak chovat mohla.
  • « 00 Reagovat !

    foto reno01

    reno01 14.03.19  09:32

    « Re: Re: 540i vs 530D

    Ahoj,

    jo já jsem o tom přesvědčený a prodejce mi to potvrdil, že filtr pevných částit okrádá tu pěknou špičku. No jak bych to shrnul?

    1) Mám najeto cca 20.000km v M3 E92. 440i jsem testoval na skoro 1000km a v 540i 800km - takže jsem určitě nejezdil za studena kolem showroomu. V 540i jsem jel v rozmezí 2 měsíců 2x vždy několik stovek km - dálnice, město, okresky.

    2) Původně jsem zvažoval M3 (měl objednáno). Jenže v mezičase vybouchlo domácí auto a já musel začít řešit kompromis i pro rodinu a něco jako daily driver. Na řadu přišlo 340i Touring. Testovali jsme s rodinou a bohužel pro nás prostě moc malé a navíc na konci výrobního cyklu ten interiér je už fakt nic moc - a za tu cenu?

    3) Vyzkoušel jsem 5er Touringa. A super auto - velikostně ideální, zpracování int/ext super. Motor jsem určitě chtěl 540i, protože ve 340 a 440i je prostě skvělý, čekal jsem, že bude stejný. Bohužel není a za tím si stojím. 5ka je totiž skvěle utlumená. Což benzínu hodně ubere emoce pokud chcete motor a výfuk slyšet. Na druhou stranu je 540i svým laděním spíš komfortní, jemné, vyvážené auto a ne moc na blbnutí.

    4) O Dieselu jsem nechtěl ani slyšet, prostě to měl být benzín. Červíček hlodal a já si ho mohl na několik dní zkusit. No a bylo to přesně to co k 5er Touringu sedí (pro mně perfektně). Jako bylo to hořké poznání a veřte, že jsem s tím bojoval.

    4) Aktuálně dojíždím Superba, kde jsem popisoval příšerné DSG. Díky tomu mám asi ze škodovky zvýšenou citlivost na zbytečné přeřazování a jsem z toho nervozní. Zařekl jsem se, že to už nechci. Nikde netvrdím, že je 540i špatné. Řadí v pohodě a asi je to top mezi ostatní produkcí, to je bez debat, ale prostě řadí častěji a v kombinaci s nižší emocí oproti očekávání tam ta chemie nezafungovala :-(

    5) Chápu, že jde o úplně rozdílná auta, uvědomuju si to a chyba je určitě na mojí straně. Příliš vysoká očekávání, zkušenost s M3 a 440i. Musel jsem taky v průběhu výběru přejít k úplně jiné třídě auta (viz výše). Proto si myslím, že pro zdejší petrolheady s podobným backgroundem si myslím, že moje zkušenost se může hodit. Uznat, že sazomet může být lepší (v konkrétním modelu) než benzín hodně bolí >:D

    6) Mým cílem není hanět nebo někomu kazit dojem z 540i. Je to 100% skvělé auto!

    7) Já popisuju svoje pocity, zkušenosti a dojmy při srovnání 540i a 530D. Auta jsou to drahá a fakt si tyto 2 motorizace vyzkoušejte. To je celé...

    Asi jste jako fanoušci už četli, ale nejsem v tom určitě sám:

    [odkaz]

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 07.03.19  20:02

    « půjčovna zadarmo

    Jestli ty peníze nemáš, nebo nejseš ochotnej dát ale ve finále přece vyjde úplně nastejno. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 07.03.19  19:56

    « Re: 540i vs 530D

    Pokud na 540i něco oceňuju tak je to právě skvěle řadící převodovka. O cukání a plašení nemůže být ani řeč.To co od tebe čtu, je jak kdybychom každý jezdili úplně jiným autem.

    A nic ve zlém, ale srovnávat skutečnej zvuk a zvuk co ti tam někdo pustí z reproduktoru?
  • « 10 Reagovat !

    foto Mig-35

    Mig_35 28.02.19  08:22

    « Re: Re: půjčovna zadarmo

    Jestli jsem to správně pochopil, bylo to auto majitele dealerství, ne klasická předváděčka. Asi to není standardní, na druhou stranu, určitě by mě to netrápilo natolik, abych to musel ventilovat na internetech. Jinak nevěřím tomu, že by to byl jejich běžný postup u předváděcích aut...
    Od známého prodejce jsem slyšel, kolik je takových stoprocentních kupců, auto si půjčí na víkend, vrátí s nesmyslnou spotřebou, auto tři dny honí jak nadmutou kozu a pak ho vrátí s tím, že se ještě rozmyslí...
  • « 00 Reagovat !

    foto Mig-35

    Mig_35 28.02.19  08:17

    « Re: 540i vs 530D

    Nejel jsem v benzínu (40i) s filtrem pevných částic. Takže nemůžu vynášet zasvěcené soudy. Nová 540i už je jen bezvýhradně s filtrem? Vážně to šlo tak do sra.ček? Mám 440i bez filtru a na motor si nemůžu stěžovat.
  • 00 Reagovat !

    foto Mig-35

    Mig_35 28.02.19  08:14

    « Jen tak pro příště:)

    Naprosto není nutné platit něco dopředu. Jedu na místo, prohlédnu auto, udělám v internetovém bankovnictví SEPA převod, nebo expresní platbu a do odpoledne má firma peníze na účtě.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubo

    Lubo 26.01.19  19:48

    « Re: Re: Re: Re: 540i vs 530D

    Nazdar, zatiaľ mám najazdených 13 000 km. Maximálna spokojnosť.
    Ale nie je to športiak, skôr veľmi bezpečné a stabilné auto.
    Tomu asi zodpovedá naladenie prevodovky a zvuk.

    Tiež prajem veľa km s radosťou z jazdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto tommss

    tommss 10.01.19  15:23

    « Re: Re: Re: 540i vs 530D

    Dekuji, tobe take a at 530 dobre slouzi!

    Urcite pridam sve dojmy, az budu mit najeto vice. Zatim jsem teprve na 2000 :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto reno01

    reno01 31.12.18  22:06

    « Re: Re: 540i vs 530D

    Jsem rad, ze si to nemyslim jen ja :-) V kazdem pripade mas super auto! Taky nechapu ty extremni komentare novinaru. Dost mne to ovlivnilo a mel jsem taky strasne vysoky ocekavani. Mozna proto to lehke zklamani :-( v kazdym pripade, budes happy to bych se nebal.

    Kopani tam mozna bude az to zajedes a pojedes vyrazne tvrdeji. Ale i tak si neco vyraznyho nepamatuju. 440i byla mnohem ostrejsi, je to proste jinak naladeny. 5ka je spis pohodlnej vehikl.

    Na rozdil od me volby, ty mas sanci si emoce dost vylepsit instalaci MPPSK. To jsem mel v planu - ze tim vyresim zvukovou kulisu :-) ale ja osobne neprenesl pres srdce to razeni...

    Urcite sem dej dojmy kolem 10tis jak se ten motor trochu otevre a odlehci, to bude trochu jina pisnicka :-)

    Vse nej do novyho roku a hodne km s radosti a bez bouraku.
  • « 00 Reagovat !

    foto tommss

    tommss 28.12.18  17:58

    « Re: 540i vs 530D

    Mám obdobné pocity z 540i. Mám ji teprve 4 týdny, najeto 1500 Km. Zatím ji přiměřeně šetřím a pozvolna zajíždím, ale zatím nejsem z motorizace nijak zvlášť odvařený. Měl jsem na víkend půjčenou 530D a rovněž mi přišel projev motoru a chování převodovky více plynulejší a zátah lineárnější. Tehdy mě 5ka velmi zaujala, tak jsem ji objednal. 540i k zapůjčení nebyla k dispozici, i přesto jsem zvolil benzín, protože jsem si od těch 55 kW navíc oproti 530D sliboval více "radosti z jízdy".

    I když je auto ve Sport plus režimu, převodovka reaguje na přidání plynu podřazením, které prostě chvilku trvá. U 530D byl pocitově zátah vzhledem k vyššímu točivému momentu lepší.

    Jinak je to skvělé auto a samozřejmě velice rychlé, jen bylo mé očekávání po zkušenosti s 530D a po přečtení všech pochvalných testů trochu vyšší.

    Ještě jedna věc mi schází. Půjčená 530D při řazení nahoru ve sportovní režimu lehce kopla. Byla to vlastnost, která má umocnit pocit "sportovnosti". U 540 toto kopnutí (zatím) postrádám. Jsem zvědavý, jestli po zajetí (v manuálu se píše o hranici 2000 Km) se toto dostaví, stejně tak jestli naroste pocit z výkonu auta.
  • 10 Reagovat !

    foto reno01

    reno01 14.12.18  23:22

    « 540i vs 530D

    Ahoj,

    paradni volba! Moc pekna konfigurace. A tvuj popis prvniho seznameni, no krasne se to cetlo :-)

    Pred 14 dny jsem taky objednal. Vybiral jsem a odhodlaval se 2 roky. Nakonec jsem sel do Touringa, kindosi a hromada kramu co porad vozime :-) Jak dorazi, napisu recenzi, kde vse proberu podrobne.

    Povazuju se za petrolheada. 20 let motorky - vzdy velke objemy, kapota, nahac... Pak rodina, x tisic odjezdeno v M3 (E92), x tisic v M3 (F80), to jen pro poradek. Mel jsem jasno. Budu brat 540i, sazomet nechci (mame superba a to uz staci:)).

    ALE, 540i mi prisla divna. Premyslim nad tim uz dlouho a nechapu to. 40i je skvelej motor, testoval jsem 440i a 340i (tu uz skoro objednal). Tady byl ten motor bozi. Krasnej zvuk, emoce, umel byt divokej, ale nezaludnej (ne jako M3 F80). V 5er jsem cekal vic limuzinovej projev. Dava smysl, je to stredni limo. Nicmene ja byl strasne zklamanej. Pri bezne jizde je tak malo slyset :-( G31/G30 je paradne odhlucnena, bohuzel mi to sebralo skoro vsechny emoce. Tak si rikam, ok dej tam sport a bude to fajn. Prepnu, slapnu tomu, od 3 do 4,5 tis peknej zvuk jak se ten motor sbira. Ale od 4,5 (zhruba) to zni jak nasranej vysavac. Pry to dela filtr pevnych castic. Hm, tak to bylo zklamani. Co ted?

    Tak jsem zkusil 530D, jeste ani nebyl zajetej motor. A ja, petrolhead benzinovej jen cumel s otevrenou pusou. Zvuk od spodu (ano fejkujou to, ale je to prirozeny a hezky) parada, zatah jak krava a hlavne radi to uplne jinak. Asi diky kroutaku ten automat s dieselem radi uplne nadherne plynule, necuka to, neplasi o 3 rychlosti dolu pri prudsim pridani, atd. Na to jsem si za posledni 3 roky vypestoval silnou alergii v Superbu s DSG. Nesnasim kdyz z nizkych otacek pridam a 2 vteriny se nic nedeje, pak to kopne, ze by si lidi v aute vyrazili zuby a pak uz to nejede. V krizovatkach o hubu.

    Ale ze razeni zfka s 540i bude mit takovy chovani a lagy, jsem necekal. Samo, ze v bawu to neni tak vyrazne jako ve skodovce, ale uplne jsem se orosil, ze bych s tim musel zit i nadale. Nechapal jsem proc to neni naopak, cekal jsem krasne plynulou a odladenou 540i. Jsem presvedceny, ze 530D je s automatem lepe sladena.

    Nikdy bych neveril, ze to reknu... Objednal jsem sazomet a jsem happy :-) u Touringa a na cestovani s rodinkou i dava vetsi smysl (dojezd, kroutak, spotreba)...

    Zkousel jsem 540i 2x s odstupem 2 mesicu. Poprve jsem si rikal, ze to bylo kusem, ze s tim nekdo jezdil jak pako a prevodovka je blbe naucena. Druhej kus od vyborneho ridice a to samy. 40i je bozi motor, v 3/4er je uplne jinej a podle mne mu sedi vic tvrdsi / sportovni ladeni kdy je hodne slyset, kope prevodovka a nuti te ho tocit. Pak se soustredis na jizdu a uzivas. U 5ky, mi to nesedlo...

    Tak snad nekomu pomuze i jiny pohled (nezaslepeny tim ze benzin musi byt lepsi ikdyby to tak nebylo). Jak jsem psal, chtel jsem benzin, mel jsem benziny a nakonec mam rodinny naftak :-)

    A jake je z toho pouceni? Nez uvalite balik, vyzkousejte co jde a ridte se realitou, tim co potrebujete a co vam sedne. Predsudky stranou.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 22.09.18  14:14

    « Re: Re: Po pol roku?

    ale iba každých 30t km.
    Robil som to podobne ako plánuje Lubo a do 7-8.000 Kč sa asi vojdeš v BMW,samozrejme keď si to meníš sám tak to bude asi trocha menej a máš istotu.
    A hlavne nenulovať diagnostikou medzivýmeny oleja.
  • « 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 21.09.18  20:59

    « Re: Po pol roku?

    Servis je zdarma.
  • 00 Reagovat !

    foto Lubo

    Lubo 15.09.18  16:03

    « Po pol roku?

    Nazdar, pekné auto. Tiež práve zvažujem kúpu. Kupoval si vo Walter Mulfinger?
    Aké máš skúsenosti po pol roku jazdenia?
    Koľko Ťa vyjde extra servis po 15 tis. km, výmena oleja v autorizovanom servise? Ten predpísaný interval 30tis by som rád krátil. Nejaké iné poznatky k nákladom na auto? Prechádzal by som zo Superba 2.0 TSI, trocha sa obávam tých nákladov BMW voči Smkocs.
  • 00 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 08.08.18  12:50

    « 550i

    Jen technická. Motor 50i už nemá turba uvnitř motoru.
  • 00 Reagovat !

    foto NPramer

    NPramer 19.06.18  19:31

    « vkusný kousek

    ..tohle je vážně hodně vkusná kombinace barvy, kol, mpaketu - design prostě hraje roli a tohle auto vypadá prostě hodně dobře a ve srovnání s např. stříbrný luxury by to bylo jako nebe a dudy. No a motor k tomu, myslím že to bude i při dalším prodeji velmi atraktivní a ojedinělá kombinace.
  • « 00 Reagovat !

    foto Colek123

    Colek123 27.05.18  20:17

    « Re: Re: dovoz auta

    Gratuluji k nádhernému autu. Také uvažuji o nákupu prémie bez DPH v DE. Prodejci platbu bez DPH neakceptují, ale fakturu vystaví bez DPH (ověřil jsem si u Mercedes Stuttgart). Jak prosím tě probíhalo vrácení DPH? Po registraci ti jej poslal prodejce?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…