Diskuse

Mazda 3 (2017)

28.8.2017

V roku 2007 sme kúpili naše prvé auto. Bola to Astra G. Auto bolo nové a bola to viacmenej kúpa z rozumu - dostatočne veľké auto, pomerne zastaralé s…

 

Mazda 3 (palix)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 07.11.2017  10:06

    Mazdička

    Pekné auto. Tiež som po ňom istý čas poškuľoval ale či hečbek či sedan toho priestoru na kolená vzadu je hrozne málo, nejako sme sa ako rodina dnu nevošli. Vadila mi trochu zastavaná veľká plocha okna pri stredovom späťáku všelijakými senzormi, trochu hlučný podvozok a s požadovanou výbavou cena výsledného výberu. Vadilo mi aj divné otváranie veka kufra v skúšanom sedane - ak ideš k zamknutému autu nevieš otvoriť len kufor - musíš najprv odomknúť a fyzicky otvoriť dvere vodiča a až potom sa dostaneš do kufra. Hrozne nepraktické v dnešnej dobe čoraz viac obvyklejšej kombinácie bezkľúčového odomykania auta po priblížení k nemu a otvorenia veka kufra jeho podkopnutím.
    Je ale fakt že podvozok ako taký a ten dvojliter sú super. Mohol si ísť do automatu ale chápem aj výber manuálnej prevodovky. Keď sa rád a často potešíš jazdou vlásenkami do kopca ručné radenie je povinnosťou. Ja mám pocit že tak polovicu času za volantom prestojím v kolóne. V tej je automat k nezaplateniu.
    Corolla je podla mňa dizajnovo parádna ale mazda je fakt delo.
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 09.11.2017  15:22

      « Re: Mazdička

      Ďakujem za reakciu.
      Miesta v Mazde nie je podľa mňa menej ako v konkurencii. Pravdou je, že trochu miestom - hlavne vzadu plýtvali (vraj potrebné dlhšie zvody... mimochodom dlhá predná kapota vyzerá dosť dobre), lebo Corolla ho má pri rovnakom rázvore (2700 mm) podstatne viac, ale Mazda je porovnateľná s konkurenciou v nižšej strednej triede. Hlavne je dosť široká a poloha za volantom je pre mňa veľmi dobrá. Mne sa napr zdalo, že v Aurise je málo miesta vzadu. Mazda má ale trochu dvihnuté zadné okná = deti nemusia dobre vidieť von. Moje sa ale nesťažujú. Zadné sedadlá sú relatívne nízko (boli aj v Astre). Čo je vzadu ešte nie najdokonalejšie - mne sa zdá, že dozadu sa horšie nastupuje - lebo vďaka klesajúcej línii sú "vstupné otvory" trochu menšie. Ale to je daň za cool dizajn :). Ja ale vzadu nesedávam a rodine to zatiaľ nevadí.

      K prevodovke - automat zatiaľ nechcem. K dobrému zážitku z jazdy mi akosi viac pasuje manuálna prevodovka. Ak by som už mal mať auto s automatom, tak asi beriem Auris Hybrid :).
    • 00 Reagovat !

      foto Cavalera

      Cavalera 21.04.2018  18:57

      « Re: Mazdička

      Serus. Ja mám mazdu 3, ročník 2014 a sedan. Veko kufra si viem otvoriť bez toho, aby som odomykal a otváral dvere. Stačí mi, že mám vo vrecku kľúč od auta.
  • 00 Reagovat !

    foto LukasE

    LukasE 07.11.2017  18:28

    M3

    Mazda je alespoň pro mě jediná volba. Vlastně už jí vybírám snad 3/4 roku a pořád si nemůžu vybrat. Ať už se jedná o výbavu, nebo barvu. Někdy si říkám, challenge bude stačit, pak zase aspoň tam chci mít hlídání mrtvýho úhlu, jindy zase, to už si rovnou ale potom můžu přidat pár korun a mít revolution, takže jsi šťastný člověk, že už konečně jezdíš, já budu ještě pár týdnu, resp. měsíců vybírat >:D Jinak díky za postřehy, jen mě opět utvrdily, že to bude M3, ale která? ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 09.11.2017  15:16

      « Re: M3

      Díky za reakcie.
      Mne sa páčila biela perleť... Teraz je ale celkom pekná aj taká akože "sivomodrá" - možno by som šiel aj do nej, ale keď biela vyzerá športovejšie - viac "COOL", Výbava Challenge je pre mňa úplne postačujúca - ale ja prechádzam z Astry G (a tam skoro nič nebolo) :). Ak by bolo v Atractive aj audio BOSE, tak by som možno na to nejako naškriabal :). Ale to, čo tam je ma nepresvedčilo. Ja som chcel čo "najčistejšie" auto, ktoré budem šoférovať, nielen sa viezť :). Napokon aj Challenge má veľmi dobrú výbavu - hlavne automatická klíma a rozhranie HMI so 7 palcovým displayom sú super.

      Kedysi som ohľadne výbavy čítal nejaký príspevok - alebo to je dokonca aj tu niekde na serveri... Pán si kúpil M3 Attractive a po čase hodnotil, čo má pre neho aký prínos - nakoniec usúdil, že z výbavy Attraction nepotreboval nutne nič a ak by mal kupovať ešte raz bral by Challenge. Vraj je ľahšia, lebo má menej výbavy = pôjde lepšie. Niečo na tom bude - možno úspora hmotnosti nebude veľká, ale každé kilo sa počíta. Najviac hmotnosti ale môže človek ušetriť, ak ide nevezme na výlet nejakého člena rodiny - napríklad svokru :).

      LukasE:
      Držím palce, aby si si nakoniec vybral správnu výbavu a farbu. Mazda 3 nie je dokonalé auto (keď už začneš pozerať fóra), ale to nie je asi žiadne auto. Na druhej strane - jazdí dobre, skvelo vyzerá a v podstate ani nemá konkurenciu.
      Radšej sa ale vyrovnám s nejakým detailom, akoby som mal riešiť dôležité veci týkajúce sa turba, motora...
      Zrejme si už nejakú trojku skúšal. Dúfam, že mala viac ako min 1000 km :).
      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 09.11.2017  16:23

        « Re: Re: M3

        Gratulujem k výberu auta.Aj u mňa bolo vo finále,no nakoniec to skončilo trochu inak. Išiel som do konkurencie. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto marguc

        marguc 09.11.2017  16:34

        « Re: Re: M3

        Ja som tiez dlho uvazoval nad Challenge vybavou ale nakoniec som sa rozhodol pre Attraction. Jendoznacne sa oplatilo priplatit su tam veci, ktore pouzival stale.
        - LED svietenie je super. Hlavne do stran to svieti znacne lepsie ako akekolvek halogeny s prisvecovanim do zakruty.
        - vyhrievanie sedaciek a volantu je mandatory vec pre manzelku a ta to zapina v zime kazdu jazdu. Hlavne ked stoji auto vonku rano a sadnes do zmrznutych sedaciek a studeny volant...
        - Denne LED svietenie je lepsie ako mat slate zasvietene halogeny a kupovat ziarovky.
        - Dazdovy a svetelny senzor je taka skor diskutabilna vec. Svetelny je fajn ale dazdovy by mi nejak nechybal.
        - Strazenie mrveho uhla je rovnako pouzitelne a hlavne k tomu sa pridava monitorvanie priestoru za autom ked cuvas z parkovacieho miesta na cestu a upozorni ta to na prichadzajuce auto.
        - Automaticke sklapanie zrkadiel je dobre na parkovisku a hlavne podla toho detekujem ze som ozaj zamkol. Uz nemusim chytat klucku.
        - DAB radio je skor vychytavka do buducnosti aj ked na Slovensku skor vzdialenej buducnosti.
        - a zadne parkovacie senzory su fajn hlavne do stran kedze na priamy smer sa skor riadim cuvacou kamerou. Par krat sa mi stalo ze som si v noci nevsimol auto a senzory to zachranili.
        - zatmavene bocne skla su skor o imidzi. Ale keby neboli aj tak by som si tam dal nalepit folie takze hodnotim ako plus.

        podla teba ktore z tychto featur sa ti zdaju byt navyse a nepouzitelne?
        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 10.11.2017  11:57

          « Re: Re: Re: M3

          Nepovedal, by som že je niečo vyslovene navyše. Ide skôr o to, z akého auta človek prechádza. Ja som mal výrazne horšie, menej vybavenejšie auto a tak je súčasná výbava neskutočná. Všetko spomínané z Attraction je OK, ale nie je to nutné na to, aby som bol osobne s autom viac spokojný (je to skúr viac luxusu a o chlp viac bezpečnosti).
          Prvá výbava nemá 2,0 motor, HMI rozhranie... Tú by som nebral. Ale Challenge je pre mňa úplne dostačujúca. Mohol som mať i30 - lacnejšiu s o niečo lepšou výbavou. Ja som ale volil o chlp drahšiu (cca 1000€) a menej vybavenú Mazdu. Vo finále by mi výbava nevynahradila celkový pocit z auta.
          S tými výbavami je to tak - priplatím trochu, mám Attractive, ešte trochu a mám Revolution = rádio BOSE. Ešte chlp pridám a som pri Mazde 6 s nižšou výbavou - a to je už riadna diléma ;). Ja som chcel hlavne super auto s dobrým motorom - ostatné je bonus. Iný človek si ale radšej kúpi lepšie vybavené auto :).

          Môj postoj je ale celkom individuálny - začínal som na Škode 110L = mala sedadlá 4 kolesa, volant a slabý motor :). Potom som mal Astru, ktorá mala oproti Škode aj posilovač riadenia, klímu, ABS, airbagy a išla neporovnateľne lepšie. Teraz som znova o cca galaxiu inde a Challenge je pre mňa luxusná výbava. A zatiaľ som na nej nenašiel niečo, čo by mi chýbalo.
          • 00 Reagovat !

            foto marguc

            marguc 10.11.2017  15:15

            « Re: Re: Re: Re: M3

            rozumiem ti, riesil som rovnaku dilemu ale nakoniec LED svetla a zadne senzory (v sedane sa velmi zle odhaduje kde konci kufor) plus vyhrievane sedacky rozhodli. Ostatne je velke plus a nelutujem.
            • 00 Reagovat !

              foto palix

              palix 16.11.2017  14:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: M3

              Čím viac sa na tom aute vozím, tým viac som spokojný, že som nešiel do vyššej výbavy. Jednoducho mne to stačí. Hlavne, že auto dobre jazdí, má tam 2,0 l motor a vyzerá skvelo.Navyše rád si sám prepínam svetlá, zapínam stierače... Navyše čím menej toho auto má, tým menej sa toho v budúcnosti pokazí - nakoniec aj Challenge má dosť bohatú výbavu.
      • 00 Reagovat !

        foto LukasE

        LukasE 09.11.2017  17:25

        « Re: Re: M3

        taky díky za postřehy, prosimtě, pochopil jsem to správně, že to audio, co je tam teď v revolution se ti nezdálo? takových reakcí už mám totiž víc a já blbec, když jsem se projížděl v red soul revolution jsem si zapomněl pustit audio >:D takže prosímtě o reakci ještě k tomuhle, protože jinak bych už asi neváhal a vzal attraction, už mi jde jen v podstatě o kvalitu sound systému - samozřejmě si to ještě zkusím někde..
        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 10.11.2017  12:05

          « Re: Re: M3

          Písal som ,že BOSE by som bral :). BOSE som skúšal a nehraje to vôbec zle. Zo začiatku sa mi zdalo, že moje klasické audio (Challenge) hraje nie najlepšie, ale už som si zvykol a je to super - alebo sa nejako rozohrali repráky (vraj je to tak u slúchadiel). Takže som spokojný. Mať tak ale BOSE ;).
          Prípadne treba zájsť k dílerovi Mazdy, vziať so sebou naozaj KVALITNÚ nahrávku a skúsiť klasiku vs BOSE :).
          Napr s príjmom rádia som veľmi spokojný - hraje aj tam, kde staré auto už chrčalo.
  • 00 Reagovat !

    foto Loptos

    Loptos 04.12.2017  13:09

    Rovnaky pribeh

    Ahoj, v prvom rade gratulujem k autu! Ako tak citam recenziu, mas presne rovnaky pribeh ako ja.
    1. jasim na astre classic 1.4
    2. hladal som nove auto a novu astru nechcem
    3. skusal som presne tak ako ty.
    4. ale nakoniec som vybral civic 1.5t, kedze ceny klesli na cenu mazdy 3.
    5. ale aj tak to bol velky boj, ktore auto vybrat, avsak mazda ma sklamala hlukom od podvozku a pohyblivou strednou konzolou pri zatlaceni kolenom a tiez prevodovka nebola uplne presna a neviem ci to bol len vadny kus alebo je to tak na vsetkych. ako to mas ty? civic ma naopak sklamal laktovou opierkou a materialom sedadiel >:D asi si clovek proste nevyberie.

    Kazdopadne vela stastnych kilometrov :-) :yes:

    EDIT: na astre si mal potahy, podla vsetkeho to boli MAD? vyzerali tak dizajnovo. Bol si spokojny?
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 09.01.2018  15:37

      « Re: Rovnaky pribeh

      Civic je super auto - páči sa mi, že vyzerá jedinečne - skoro ako "transformer" :). Hneď by som ho bral. Civic na mňa pôsobí ako drzý, arogantný "chuligán" ;) / Mazda ako uhladená sebavedomá, nádherná dáma s dlhými nohami (veľkým rázvorom) :). Ale Civic bol drahý v porovnaní s Mazdou 3 - 2,0 Challenge (dnes je ale poriadne cenou dole = akcia 2000€ bonus, ale aj tak je 1,5T drahá - porovnateľná s najdrahšou Mazdou 3). Za cca 17 000 toho ale asi ponúkne aj teraz počas akcie Hondy Mazda o máličko viac.
      Z Mazdy som mal osobne lepší "mechanický" pocit - príde mi perfektne zladená a taká istým spôsobom jemná (niekedy sa prejaví aj trochu drsne - ale ani jemná dáma nie je vždy dokonalá). V Honde som sa cítil priveľmi voľný (pocitovo široké sedadlá). Navyše Ty máš 1,5 T - je to podľa recenzii skvelý motor (dokonca vraj podobný spotrebou ako 1,0T). Ja by som bral 1,0T - v čase kúpy Mazdy to bola ale úplná novinka bez akýchkoľvek užívateľských údajov. Myslím si, že pre moje použitie - veľa mesto a krátke jazdy (+ dovolenka cca 4000 km) je lepší 2x taký objem bez turba ako downsizingový "polomotor" - navyše novinka (Honde ale verím viac ako ktorémukoľvek inému tvorcovi turbomotorov, prípadne noviniek).

      Ja som stále Mazdou unesený :). Isto nie je dokonalá, ale mám ju rád. Oproti Astre je všetko úplne oveeeeeeeľa lepšie. Zaujímavé, že si všímaš hluk a jazdíš na Astre - nie zlé auto, ja som prešiel na Astru z ničoho, prípadne otcovej Škody 100 a tá hučala neskutočne.
      Podľa mňa je M3 dosť tiché auto. Astra hučala pri 130 km/h a 4000 ot viac ako dosť. Mazda je tu o "n" tried lepšia. Hluk je priateľný - ani športové auta nie sú dokonalé a ja beriem Mazdu 3 ako auto, ktoré je splnením môjho sna = tak trochu čo najviac športiak (posedom a ovládaním) s génmi MX5 a 2x nádhernými výfukmi, ktoré nedajú spať vodičom Octávii, ale aj rodinné auto - možno nie celkom dokonalé. Mazda sa šoféruje skvelo - aj bez rúčkovania na volante sa dá celkom povytáčať v tanci na ceste :).

      Otázka - ako vnímaš plechy na Civicu? Mne sa zdá, že prvý väčší ľadovec Mazdu zničí - Astra toho vydržala poriadne dosť. Ale od toho mám poistku.

      MAD poťahy
      - boli lepšie ako originál sedadlá - boli DOKONALÉ, sedeli ako "..." na nočníku - mal som ich 8,5 roka a boli ako nové. Také tie všeliaké lacné z Lidla sú oproti ním len obyčajné handry.
      1x som ich dal tepovať po cca 5 rokoch používania priamo na sedadlách - 2 dni to schlo (v lete) a boli znova ako nové. Astra G Classic mala sivé škaredé poťahy. Na Astre v mojej recenzii je vidieť MAD poťahy - čierne so vzorom do modra. Keď som Astru predával, predajca povedal, že je ako cukrík :).
      Na Mazdu som nedával MAD (zatiaľ), lebo má veľmi pekné sedadlá a neviem si predstaviť, ako by spravili tie horné partie operadla. Navyše látka na sedadlách Mazdy za zdá byť dobre udržiavateľná. Okrem toho deti sú už väčšie a auto tak nezašpinia :). Možno raz, keď budem poťahy potrebovať - kúpim znova MAD.
      • 00 Reagovat !

        foto ado1982

        ado1982 04.02.2018  07:48

        « Re: Re: Rovnaky pribeh

        Ahoj suhlasim s palixom - rovnaky nazor na mazdu teda okrem cervenej farby rovnaky vyber a po 12 000 km plne spokojny. akcia na hondu je len pre 1 liter - v druhej vybave kde zas chybaju urcite prvky vybavy napr kozeny voland a paka riadenia - celkovo interier v honde je pre mna horsi ako v mazde prevedenie materialove ale dezijn je to ozaj transformer. 1,5 l by mal by silnejsi ako 120 kw -2l mazda ale cena ku vybave je drazia.
        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 20.08.2018  11:49

          « Re: Re: Re: Rovnaky pribeh

          Myslím si, že do Civic-u Sedan sa nedáva 1,0 turbo motor, ale rovno 1,5 a je tuším lacnejší ako
          Najlacnejší Civic hatchback 1,5T je teraz v akcii (08-2018) za cca 23 000€
          Najlacnejší Civic sedan 1,5T je teraz v akcii (08-2018) za cca 19 900€

          No nekúp sedana. Možno by som nad ním uvažoval, keby som teraz kupoval auto ;).
          Otázka znie - prečo ale nedávajú za podobné peniaze 1,5 T do hatchbacku? NECHÁPEM.
  • 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 04.12.2017  17:41

    Opačný příběh

    Tak já pro změnu dopadl přesně opačně. Taky se M3 dostala mezi poslední tři kandidáty. Oslovil mě motor, design, podvozek - naladění, řazení i řízení. Ale nakonec to prohrála s Golfem prostorností a menším pohodlím, horším odhlučněním hlavně podvozku a v neposlední řadě cenou a v té době i dlouhou dodací lhůtou. Recenze jak píšeš je pravdivá, motor 2,0 88Kw skvělý pružný a úsporný na úrovni 1,4 TSi co mám já. V čem se ale trochu pleteš je spotřeba. Na spritmonitoru de průměrná spotřeba M3 88Kw 6,6l. Golf 1,2-1,4 TSi s výkonem 81-92 Kw 6,35 l/100Km. Co se týká poruchovosti turba, tak jasně, je to díl který je složitý a může se pokazit. Největší nepřítel turba, je ale ten mezičlánek mezi sedačkou a plynovým pedálem. Já mám např. původní turbo v Octě 1,9 TDi s nájezdem 340 000 Km. To v mnoha případech je víc než životnost celého motoru. Jinak gratuluju k autu je to určitě super volba. Ať dělá dlouho jen radost.
    • 11 Reagovat !

      foto palix

      palix 09.01.2018  15:53

      « Re: Opačný příběh

      Proti Golfu ako autu nemám výhrady - ja som ho ale ani nebol skúsiť, len staticky pozrieť - Golf som jednoducho nechcel - u mňa má pečiatku pán dokonalý a to ja nechcem byť ;). To už radšej Hondu Civic a jej divoké tvary :). Nechcel som vyberať výhradne cestou ekonomiky, rozumu, obľúbenosti (=Golf). Chcel som mať niečo čo sa mi bude páčiť okom aj srdcom :).
      Jazdím krátke trasy, takže radšej turbo nie. Navyše mne je sympatická cesta Mazdy proti prúdu :). Dizajn majú tiež dokonalý - videl som štúdiu Mazda Kai - budúca 3:
      [odkaz]
      Ak taká bude, tak klobúk dole (aj súčasna je nádherná). Znova nie ukážkovo praktická, nie je pre každého, nemá rúzne háčiky... Ale pre mňa je skoro dokonalá ;).

      Spotreba je závislá aj od vodiča. Aj na Spritmonitor.de je istý rozsah - ja beriem za seba cca stred spotrieb. Máš pravdu, že Golf je o niečo úspornejší. Ale za 200 000 km sa môžu náklady výrazne líšiť práve poruchou turba, krádežou... Nemusia, ale môžu. Navyše prejsť horským priesmykom na plný plyn môže byť s Mazdou úspornejšie ;)
      Ak by som chcel auto so super spotrebou kúpil by som Auris Hybrid.
  • 00 Reagovat !

    foto ado1982

    ado1982 07.02.2018  06:55

    Gratulacia k mazde

    Ahoj super recenzia - postupoval som obdobne pri vybere hlavny konkuret bol honda civic rozhodla cena a dezijna lebo mazda 3 hb je pre mna dezijnovo najkrasie auto na trhu. K 21350 vs honda hb 1,5t 22 800 aktulny cennik. ked som ho kupoval 5.2017 v honde ziadnu zlavu kedze islo o novy model neposkytli. K vybave jedine co mi chyba v chalange je led svetla hlavne v zime ostatne mi netreba. 88 kw a 120 kw do 4000 maju uplne rovnaky pribeh sily i momentu takze pre bezne pouzitie nie je potrebne.
    • 00 Reagovat !

      foto marguc

      marguc 07.02.2018  09:55

      « Re: Gratulacia k mazde

      Ahoj ta cena mi nejak nesedi na vybavu challenge za 21350 pre slabsi 2.0 liter? Ako som uz pisal podla mna ideal je vybava attraction ale tak kazdy sme iny. LED svetla, vyhrievane sedacky a volant bez toho sa clovek v zime nezaobide(ak nie si z Blavy alebo neparkujes v garazi). Minule som dakoval aj za sledovanie mrtveho uhla kedze ma zachranilo pred havarkou pri vyjazde na dialnicu sa mi auto skrylo v mrtvom uhle a nebyt varovania...Stalo sa mi to prvy krat ale vtedy som bol zan velmi vdacny. Sledovanie mrtveho uhla pomaha aj pri vyjazde na cestu pri priecnom parkovani ked nevidis nic kvoli autam stojacim vedla teba.. Signalizuje ti prichadzajuce auto.. velka pomoc.
      • 00 Reagovat !

        foto palix

        palix 27.06.2018  20:22

        « Re: Re: Gratulacia k mazde

        Ja by som k výbave ešte pridal zadnú kameru. Ani po roku neviem celkom presne odhadnúť dĺžku auta. Nie žeby som niekde ťukol, skôr sa mi stáva, že si myslím, že som skoro na doraz a vzadu mám ešte kopu miesta. Radšej ale zaparkujem na 3x, akoby som mal nabúrať do auta vzadu.
        Výbava Challenge je pre mňa plne postačujúca aj po čase. Možno okrem kamery by som sa niektorých prvkov kľudne zriekol. Ale aj tak ako to je, je to celkom OK.
        • 00 Reagovat !

          foto marguc

          marguc 27.06.2018  20:53

          « Re: Re: Re: Gratulacia k mazde

          Kameru si kup z netu a aj s konektorovym medzikusom pre jej zapojenie a pripojis si ju aj sam za hodku nemas co robit. A mas so za zlomok ceny voci originalnej. Ja uz necuvam podla senzorov ale len podla kamery tak viem zastat ozaj len par centimetrov od auta ci steny.
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 27.06.2018  21:02

            « Re: Re: Re: Gratulacia k mazde

            Kameru mám už vybratú, len neviem ako je to so zárukou. Síce sa dá ľahko odmontovať, ale predsa... Samozrejme ju plánujem kúpiť :).
            • 00 Reagovat !

              foto marguc

              marguc 27.06.2018  22:50

              « Re: Re: Re: Re: Gratulacia k mazde

              Ja som na servisnej prehliadke kameru nedemontoval ved naco ich to netrapi...
              • 00 Reagovat !

                foto palix

                palix 28.06.2018  10:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Gratulacia k mazde

                No keď im to na prehliadke nevadilo, tak ju asi hneď objednám :).
                Aj keď je kamera aj s káblom s konektorom = inštalácia je hračka, nebude sa to v prípade nejakej chyby definovať ako zásah do elektroinštalácie auta?
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 31.07.2018  11:00

    nemecko

    Celkom sranda - ja som minulý týždeň bol tiež na dovolenke v okolí Salzburgu a kúsok aj v Nemecku s Corollou 1.6 CVT.

    Teda jazda čisto po diaľnici 130km/h (kde to šlo) tacho (bola so mnou ešte dodávka a tá žrala pri 140km/h už fakt moc) vyšla na 6,3l/100km.

    V Nemecku som takisto skúšal maximálku a zdá sa, že to japončíci obmedzili elektronicky na 200km/h tacho. Točilo to pri nej niečo cez 5000 ot/min a viac to už elektronika zarezala.
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 18.08.2018  17:03

      « Re: nemecko

      Mazda pôjde podľa mňa až do obmedzovača. Ale po rovine je už pri 200+ silný aerodynamický odpor, na ktorý je 88 kW zrejme málo. Bol som na prehliadke po roku a servisný technik tvrdil, že on dal 230 km/h a ešte nebol na obmedzovači. Má 2,0 L - 88 kW v automate. V každom prípade je 200 km/h pre Mazdu 3 ešte v pohode. Vyššie rýchlosti sú už pre iné autá. Kedysi mala Mazda 626 (stredná trieda) menší razvor, slabší motor - ako dnešná 3-ka. Autá nám narástli a presunuli sa v podstate niekde inde ako boli kedysi. Čo sa stability a rýchlosti týka, tak som maximálne spokojný.
      Osobne by som max rýchlosť tiež obmedzil na niečo okolo max rýchlosti.
      Trochu som sa zo začiatku divil, prečo mám pneumatiky s rýchlostným indexom do 240 km/h (drahšia ako s nižšími indexmi), keď má auto max rýchlosť 195 km/h. Už viem prečo :).
      Výhodou ale je, že cestovanie rýchlosťou napr 180 km/h je celkom pohodlné, len tá spotreba.
      Akú máte Corollu? Tú najnovšiu? Pekné auto - veľké, pohodlné...

      Okolie Salzburgu je veľmi pekné. Celkovo Rakúsko považujem za jednu z najkrajších krajín. Žiaľbohu je tam pomaly lacnejšie ako u nás na Slovensku.
      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 19.08.2018  15:18

        « Re: Re: nemecko

        Moja Mazda 626(GE) mala 123kW a celkom išla. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 20.08.2018  11:38

          « Re: Re: Re: nemecko

          Známy mal vtedy "slabšiu" 626 - 2,0 (novú) a tá mala cca 85 kW... Tiež išla - na tú dobu (1992) to bola riadna raketa. Nemala ani klímu, len ABS a elektrické okná a stála ako 2 až 3 domy :). Leasing ho tak zaťažil, že nakoniec mal problémy. Podnikanie v 90-tých rokoch bola celkom divočina. My sme bežne jazdili na Š100 / 105 / 120 a podobných autách. 626-ka bola len pre vyvolených podnikateľov. V tom čase bol aj Favorit nedostupný pre rodinu so 4 deťmi a rodičmi s obyčajným zamestnaním.
          123 kW asi mala 626 s objemom 2,5 L.

          Keď sa tak vrátim v čase, tak dnešné autá sú poriadne lacné. Dacia = Favorit / Felicia= auto za pár výplat, nie za celoživotné úspory.
          • 00 Reagovat !

            foto idam-i

            idam.i 20.08.2018  16:04

            « Re: Re: Re: Re: nemecko

            Áno bola to 2,5 V6. Kupoval som ju ako jazdenku šesťročnú.Vydržala mi dosť dlho.Na tú dobu to bolo super.S obľubou som si vychutnával prvé Octi v TDI. ;-)
            Jéje to je už hóódne dávno. :-(
            • 00 Reagovat !

              foto palix

              palix 21.08.2018  19:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: nemecko

              626 bola v 90-tých rokoch frajerina. Nejazdilo tu vtedy veľa podobných áut. Potom ju trochu pokazili faceliftami. Znova spravila Mazda pekné auto až v podobe 6-ky.
              Kodo dizajn posunul Mazdu medzi autá, ktoré ľudia kupujú, lebo sa im páčia. Predaje sa následne zvýšili - stačí pozrieť na dvor ktoréhokoľvek predajcu Mazdy a spomenúť si, ako to tam vyzeralo pred pár rokmi.
              TDi vytvárali falošný pocit, ako skvelo idú. Reálne tie autá nemali papierovo tak skvelé dynamické parametre.
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    "-- skrytý --" 26.08.2018  16:37

    Pekná Mazda.

    Pekná Mazda. Mal som ju ako favorita pri výbere auta, mojich 200cm povedalo nie ;-\
    Tá spotreba po DE je pekná, práve sa chystám pojazdiť s plným autom cez SK, A, DE, uvidím či do ten náš downsize dá aspoň za 6,5 na sto ;-)

    P.S. poťahy si na auto stále nedával?
    • 00 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 26.08.2018  21:23

      « Re: Pekná Mazda.

      Čo si nakoniec vybral ? Tiež mám s M3 tú istú skúsenosť. ;-) Potreboval som 4-miestné auto s kufrom a Mazda nevyhovela.Inak ostatné super. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto SR20

        "-- skrytý --" 09.09.2018  09:13

        « Re: Re: Pekná Mazda.

        Pulsar, mám ho v profile.
        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 11.09.2018  15:28

          « Re: Re: Re: Pekná Mazda.

          Pulsar je super. Teraz ho ale prestávajú vyrábať. Minule som čítal nejakú diskusiu a plno ľudí sa vyjadrilo, že o ňom ani nevedelo. Vraj je Pulsar obeťou nezvládnutého marketingu. Ja som o ňom samozrejme vedel, aj som ho kedysi pozeral - v časoch ,kedy som ešte nerozmýšľal o kúpe nového auta. Celkom pekné auto a hlavne dosť priestranné v interiéri. Škoda ukončenia výroby. Nissan sa dosť zameral na SUV a na všetko ostatné zanevrel. Vlastne Micra je ešte celkom pekná, ale ináč nemá už nič v triede "normálnych" áut. Samozrejme GT a Z - nie sú celkom obyčajné :).

          Rcenziu Pulsaru som ešte nečítal - idem si ju pozrieť.
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 07.09.2018  20:10

      « Pekná Mazda.

      Kolega má tiež 200 cm a nebol ochotný dávať veľa peňazí za auto. Kúpil Hyundai i20 - celkom dobre sa tam "vopchá". Mazda ináč nie je malá - keď si posuniem sedadlo úplne na dozadu, tak nestlačím spojku na doraz (mám 182 cm). Samozrejme, že za mnou je miesta dosť, ale za 2m človekom by ho bolo menej.
      Aké máš auto - pripájam sa k otázke "idem.i" ;)

      Tuším motory TSI od koncernu dokážu byť ešte úspornejšie. Neviem si ale reálne predstaviť za koľko by dali podobnú trasu. Nejakých 5,5 na 100 je už spotreba pre nafťák.
      Na spritmonitor je pri rozsahu výkonu 84-90 kW + autá novšie ako 2013 rozdiel priemernej spotreby Mazdy (88 kW v počte 383 áut) a Golfa TSI 1,0 / 1,4 ( v počte 249 áut) rovný 0,3 l/100 km v prospech Golfa. To nie je vôbec veľa, keď si vezmeme, že spotreba je silno ovplyvnená štýlom jazdy. Počet áut, z ktorých plynie priemer je ale celkom vysoký = údaj môže byť celkom presný. 6,7 L je u Mazdy úplne reálna spotreba - dá sa aj za menej, ale nie veľmi veľa pri normálnej jazde =diaľnica 130 km/h.

      Poťahy zatiať nedávam. Mazda má veľmi pekne tvarované predné sedadlá a poťahy trochu narušia línie. Od MAD-u sú skvelé, ale majú ich na stránke na obrázku a sedadlá s nimi sú síce pekné, ale nie až tak ako bez poťahov.
      Navyše za cca 8 rokov, čo som mal poťahy na starej Astre vyzerali ako nové = predpokladám, že sedadlá v Mazde budú podobné. Ak nie - potom budem riešiť poťahy.
      • 00 Reagovat !

        foto SR20

        "-- skrytý --" 09.09.2018  08:54

        « Pekná Mazda.

        Nuž, kúpil som Pulsar. Mám ho v profile.
        Ináč k Nemecku. Boli sme pri Bodamskom jazere. Štyria v aute + bagáž
        Tam išla žena, vyrazili sme o tretej ráno, ja som nebol schopný existovať, tak to ťahala ona. Došli sme o štvrtej poobede, 1100km a spotreba okolo 6-6,5.
        Nazad som šiel ja, v nedeľu ráno. Za necelých 11 hodín sme boli doma ... :-)

        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 11.09.2018  15:37

          « Re: Pekná Mazda.

          Super spotreba 6 - 6,5... Idem teraz znova do Nemecka - tentoraz bez Álp :). Som zvedavý na spotrebu...
          Moja manželka nemá vodičák, tak si užívam auto sám (pôžitok z jazdy bol jedným z kritérii pri výbere). Vlastne som rád -kedysi (ešte u rodičov) sme mali doma rodinné auto. Všetci sme boli rôznej výšky, tak sme stále prestavovali sedadlo, zrkadlá... Som rád, že to nemusím robiť.
  • 00 Reagovat !

    foto Lackey

    Lackey 25.09.2018  22:01

    Spotreba

    " Po príchode do Nemecka som pozrel na palubný PC a spotreba bola 6,7 l/100 km. Po návrate domov tam svietil údaj 6,4 l/100 km :-) "

    No, a kolko litrov benzinu si v skutocnosti dotankoval na ceste do DE ?
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 02.02.2019  18:44

      « Re: Spotreba

      Nepamätám koľko litrov som tankoval - ale sadlo to skoro presne. Počítal som to poctivo podľa dotankovaného paliva a vzdialenosti. Rozdiel bol 0,1l - palubný PC ukazoval menej.
      Doplním - v Nemecku bola spotreba na pal. PC 6,7 - po návrate domov 6,4, alebo 6,5 ;). Asi som to nenapísal dobre.
      Domov som šiel ekonomickejšie - mal som viac času.
      Každopádne za mňa obrovská spokojnosť. Keby som takto šiel s mojou starou Astrou, tak spotreba by bola o niečo vyššia (nie veľa) - samozrejme bez testov na deutsche Autobahn :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Capik

    Čápik 20.01.2019  00:53

    Krasavice

    V nové Mazdě 3 jsem se párkrát svezl loni v Thajsku.Známej ho má v nějaké tmavě šedé až černé metalíze.V té bílé je opravdu moc pěkná.
    Jel jsem jen jako spolujezdec,takže nemůžu posoudit pocit za volantem.Design i celkové zpracování je na vysoké úrovni,jen mi to přišlo trochu stísněné.Mám kolem sebe radši více prostoru ;-)
    Jedním z mých mnoha aut snů je Mazda MX5 :-!
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 02.02.2019  18:49

      « Re: Krasavice

      Miesta v Mazde 3 nie je na prvý pocit veľa, ale je pomerne široká. Pri pohľade zvonku je to veľké auto, v interiéri je OK. Mne vyhovuje nízke sedenie a obklopenie interiérom - cítim sa ako v športiaku. Hlavne ergonómia mi vyhovuje - ten Japonec, čo to navrhoval bol asi rovnako veľký ako ja :).
      Každopádne novú Mazdu 3 (2019) by som asi dosť zvažoval, pretože začína dosť finančne vysoko. U mojej Mazdy mi úplne vyhovuje 2. výbava Challenge - má toho dosť a nie veľa navyše - tak akurát - ešte by som niektoré prvky aj poškrtal. ale čo už...
  • 00 Reagovat !

    foto Gabo1

    Gabo1 17.05.2019  10:32

    Spotreba pri 110km/h a 130km/h

    Ahoj,v prvom rade Ti musím pochválim super napísanú recenziu. Veľmi príjemne sa to čítalo :yes: Akú máš aktuálnu spotrebu pri 110 a 130km/h?

    Aký je Tvoj odhad, že koľko km motor 2.0 SkyActiv vydrží bez porúch? 300 tisíc? Pol miliona?
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 27.05.2019  20:25

      « Re: Spotreba pri 110km/h a 130km/h

      Nazdar. Vďaka za pochvalu.
      Čo sa spotreby týka - raz som dal pri šetrnej jazde (rýchlomerových 90 + trochu mesta, nejaký kopec hore / dole) papierových 4,3l - trasa mala cca 40 km. Dôležité je ale nezačínať so studeným motorom - dosť dlho trvá, kým sa počiatočná spotreba "normalizuje". (priamo v aute je aplikácia, ktorá meria spotrebu na jednotlivé jazdy - tak to pekne vidieť). Zdá sa mi, že aj palubný PC by mohol mať trochu kratšie intervaly merania spotreby (má asi 1 min ?).
      Ak idem na dovolenku (4 osoby + plný kufor) a moja trasa má cca 1200 km (cesta tam v kuse), tak priemerná spotreba je cca 6,5 = rýchlosť na diaľnici 140 (rýchlomerová) a kde sa dá aj viac (Rakúsko 150) + okresné cesty 100 km/h... Nemecko podľa premávky = s prúdom vozidiel.
      Rýchlejšie ako je povolené (+ odchýlka 10%) nejazdím. A samozrejme agresívne nepredbieham...
      Do tých 6,5 sa v pohode vojde aj celková spotreba - napr minule Nemecko + Rakúsko (Alpy)... Väčšinou mám prepnutý palubný PC na dojazd, aby som nebol ovplyvnený a nešetril :). Pri trase dlhšej ako 1200 km sa nedá ísť veľmi na spotrebu, lebo zaspíš :). Samozrejme som vodič, ktorý jazdí podľa predpisov (dodržujem zákon a vážim si každý život).
      Pri 110 km/h celkom neviem aká je spotreba - nejazdím často takou rýchlosťou. Ale ak by som šiel namiesto 140 tých 110, tak predpokladám, že by to bolo o dosť menej. Tipujem 5 na dlhej trase. Musím vyskúšať na nejakom plánovanom výlete. Záleží aj od profilu trasy. Manželke sa ale zdá, že pri 110 sa veľmi vlečieme :).
      Ináč pri 90 km/h je na rovinke za bezvetria spotreba cca 3,8 l. Mám pocit, že klíma spotrebu nejako extrémne neovplyvňuje.

      Bývam na východe Slovenska a kým dôjdem do Tatier, tak je spotreba dosť vysoká, lebo idem dosť do kopca - potom smerom "Od Tatier k Dunaju" klesne a ustáli sa. Na druhej strane - čo sa ide do kopca, to idem potom dole kopcom.

      Ak si pozrieš spotreby na "www.spritmonitor.de", tak mne to vychádza, že pri mojom jazdení dosiahnem priemer, ktorý sa tam udáva (6,61) bez problému.
      [odkaz]
      - za 6,7 som to dal raz do Nemecka - celkom som sa ponáhľal - o trochu viac ako inokedy :). Aby som mal cez 7, to by som sa musel dosť snažiť - zatiaľ sa mi to nepodarilo.
      Ak sa len tak motám po meste (3 km práca + 3 km späť... + nejaké nákupy) tak v zime mám priemer cca 9 a v zvyšnom čase 8. Tak by som to mal na každom aute (na starom bola presne taká istá spotreba) - okrem hybridu. Ani diesel by veľmi neutiekol, ale asi by som ho takto "zabil" (DPF). Ak idem trochu dlhšiu trasu po meste (5 km+) dá sa aj za 6,5. Ak je motor zohriaty, tak v pohode aj pod 5,5. Strašne veľa pri krátkych jazdách robí prvý kilometer so studeným motorom.
      Samozrejme benzínovú atmosféru som chcel práve preto, aby som sa nemusel báť takých krátkych jázd.
      Nutnosťou pri krátkych trasách je pravidelné "vymetanie pavúkov" z výfuku (=možné zakarbonovanie motora, "zlenivenie"...) . To idem niekde za mesto a dupnem na to až do obmedzovača.. Spotreba v pohode okolo 7. A ešte - netankujem rôzne "patoky" zo supermarketových benzíniek.
      Ak by som býval mimo mesta, spotreba by bola nižšia. Samozrejme by mi to nepomohlo, lebo by som celkovo minul viac paliva ako teraz.
      Ináč dlhodobú spotrebu nesledujem... Ak ale mám po napr dovolenke (2800 km) spotrebu 6,5 , tak ešte aj po 1 plnej nádrži v meste je cca 6,6 až 6,7. Dlhodobá spotreba je celkom klamlivý údaj. Kto nenuluje napr po každom tankovaní, ten si myslí, že jazdí aj v meste za 6,5 , ale nemusí to byť pravda :).

      Je pravda, že napr. turbomotory sú zrejme o niečo úspornejšie:
      - TSI (Rapid 81 kW = 5,95 / Octavia (85 kW = 5,98),
      - alebo Hyundai i30 1,4 TGDI (103 kW) = 6,84 (silnejší motor)...
      - Honda Civic 1,0 T (95 KW) = 6,32
      - Ford Focus 1,0 (92 KW) = 6,69
      ...
      Najlepšie by sa to overilo, ak by jeden vodič prešiel rovnakú trasu rovnakým štýlom, prípadne by išli spolu dvaja vodiči jednu trasu tak, že by išli podobným štýlom.

      Každopádne pre mňa je dôležité, že na starom aute (Astra 1,4 66 kW / 125 Nm) pri podobnom štýle jazdy ako teraz by som nedosiahol nižšiu spotrebu v žiadnom režime. To už nehovorím o radosti zo šoférovania a pohodlí.

      Môj odhad na motor? Netuším - ja zrejme pol milióna nenajazdím nikdy :). Mazdy patria medzi veľmi spoľahlivé značky, teda okrem "žeravého znamenia korózie" z minulosti (hlavne prvé 6-ky). Ostalo im to doteraz, aj keď akokoľvek pozerám - Mazdy sú na tom podobne ako iné značky.
      Hovorí sa, že majú skvelé benzínové motory, odolné podvozky... Tak hádam to vydrží. To auto som si obľúbil a neplánujem skorú výmenu.
      Myslím si, že motor 2,0 / G120 vydrží viac ako malé turbomotory. Okrem dieslov som na nete neobjavil, žeby mali motory Sky G (benzín) nejaké problémy.
      Pozn.: taký Ford sa chváli, že má u Ecoboostu turbodúchadlo v hlave valcov a je to vraj ľahšie, lepšie sa zahrieva... Ale ak príde na výmenu, tak to bude isto drahšie riešenie.
      Výdrž je lotéria. Niekedy aj spotreba vyššia o 0,5l neušetrí nič, pokiaľ sa auto pokazí. Navyše spotrebu dokáže výrazne ovplyvniť vodič. Ani akože drahší servis nemusí predražiť prevádzku auta, keď sa nebude kaziť... ( Moja 3-ka má zatiaľ lacnejší servis ako kolegove Hyundai i20).
      Občas čítam o dôverných vzťahoch s mechanikmi u niektorých aj obľúbených značiek, o prechodoch k "Japoncom" a totálnej zmene v početnosti návštev servisov... Opačne som to ešte nečítal nikde = od "Japonca" k inej produkcii.

      Ináč nový motor 2,0 90 kW v novej Mazde má odpojiteľné valce. Podľa doterajších testov sa mi ale nezdá, žeby bola spotreba výrazne nižšia, na druhej strane to má veci, ktoré sa môžu časom pokaziť...

      Pozeral som, že Mazdy 3 generácie BM / BN si celkom držia ceny. Ani základné modely z počiatku výroby sa nepredávajú veľmi pod 9000€.
      Ináč ohľadne jazdenej Mazdy 3 je super táto recenzia + diskusia:
      [odkaz]

      Ani po skoro 2 rokoch vlastníctva Mazdy rozhodnutie kúpiť ju neľutujem.
      Ospravedlňujem sa za "gigantický" príspevok :-!
  • 00 Reagovat !

    foto SKAY

    SKAY 30.07.2019  22:28

    vruum

    Parada Hlavně nejít s davem >:D to su stroje amaji i motor :yes:
    A kašlete už naty spotřeby a ježděme dokut ještě můžem.....
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 10.06.2020  10:37

      « Re: vruum

      Mazda je super, len začína byť trochu drahá. Mne sa páči, ak niekto ide proti davu (veľké atmosféry) aj napriek tomu, že skoro všetci sa už zaradili. Aj napriek sympatiam k Mazde by som asi už mal problém kúpiť si novú 3-ku. Je poriadne drahá :(. Nie žeby člvek na to nemal, ale bola by prekročená psychologická hranica ceny auta :).

      Spotreba nie je podstatný faktor, ale je dobré ak auto bežné jazdí za 6,5 a nie za 10 :). Ak by nám zakázali jazdiť, na Zemi bude vždy plno krajín, kde to bude možné.
  • 10 Reagovat !

    foto Polsonside

    Polsonside 11.01.2021  12:31

    názor na M3 BN 88kW

    Ahoj,
    vlastním též tohle skvělé auto, ale v plné verzi Takumi. V čem tě určitě opravím, že mazda má opravdu tenké plechy a na dveřích je to právě znát nejvíce. Při otevření velmi lehké. Všem dopporučuji minmálnně dodatečně odhlučnit všechny dveře, obrovský rozdíl a to v hudbě, hlučnosti i pocitu zavření. Motor úplně supper, krásně tahá od spoda. Na vysoké rychlosti to moc není, jak píšeš tak tam opravdu už přibývá rychlost pomalu, ale naopak krásně umí akcelerovat třeba na 160km. Když umíte řadit a využíváte potencionáll plných otáček tak letí jak raketa nahoru. Kufr mělký ale objemný. Chybí mi ale nějaké praktické uložení povinné výbavy. Pod podlahu se skoro nic nevejde. Posez výborný, ale možná bych uvítal větší výkroj v tom středovém tunelu pro koleno stejně jako u spolujezdce. Mám 187cm a 100kg váhy. Trochu škoda té loketky příliš vzadu, mohla by být větší. CD mechaniku budu nahrazovat odkládací plochou jako to má verze touring pro americký trh. V autě nic nedrnčí. Na zadních sedadlech je místa méně, ale mazda není rodinné auto. Zvenčí je opravdu krásné a líbí se mi více než nová BP. Podvozek perfektní, vozím dvě sady 18 kol a pohodlí je tak akorát. Mám veri s velkým otáčkoměrem. U hudby mi strašně chybí tlačítko source pro rychlé přepnutí zdroje. Dále ošklivý ukazatel benzínu a nepřítomnost ukazatele teploty vody. Podvozek těchto trojek už dávno nerezne ale mám dodatečně dovoskováno. Mazda podvozek důkladně zakrývá voskem a kryty. Řazení příjemné a krátké, ale občas rychlosti drhnou pokud je to ještě studenější. Mimochodem mé 88kW mělo na brzdě 151koní :-) a to ještě hodlám upravit křivku výkonu přes borce na mazdaklanu. Jediné velké mínus je tenký a neodolný lak na mazdách. Z provozu večně něco přibývá. Auto naprosto super. Rozhodně ve vyšší výbavě mají smysl LED světla a bezklíčkové odemykání.
    • 01 Reagovat !

      foto palix

      palix 17.02.2023  11:12

      « Re: názor na M3 BN 88kW

      Ahoj.
      Ospravedlňujem sa za VEĽMI neskorú odpoveď. V poslednom čase môj záujem o autá poklesol (elektromobilita, nezmyselné výbavy, ceny...), nakoľko nové neplánujem a s mojou Mazdou som MAXIMÁLNE spokojný !!!

      Mazda má ľahké dvere, ale mne sa nezdá, že hluk v aute je nejako priveľmi veľký. Každý máme svoje vnímanie a čo je pre niekoho ticho, pre iného je to hluk ;).

      Čo sa rýchlosti týka...
      Dal som si auto upraviť od pána z mazdaklanu... Odomkol výkon a trochu upravil priebeh krútiaceho momentu aj v nižších otáčkach (ostal som pri benzíne 95). Hlavný bonus je, že auto je príjemnejšie a na diaľnici viac vládze do kopcov. Spotreba ostala cca rovnaká (samozrejme, ak sa nevyužíva odomknutý potenciál auta ;) Za tie peniaze čo to stálo odviedol SKVELÚ prácu.
      Dnes mám auto s povedzme 160 PS a poistkou za 120 PS :-)

      Ohľadne farby - mám bielu perleť a tá je vraj najodolnejšia na Mazde. aj po 5,5 rokoch a 55 000 km vyzerá výborne...

      Dnes si ani neviem predstaviť, za čo by som moje auto vymenil. Mazda 3 BN je tak trochu splnením sna:
      - tak trochu "športiak" = dizajn, posed, radenie, filozofia
      - je nádherná
      - skvelo sa šoféruje...
      - navyše ani nebola drahá (z dnešného pohľadu - super výhodná cena)

      Tak nech nám tie Mazdy jazdia a robia nám radosť :yes: ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…