Diskuse

Renault Clio (2016)

5.3.2017

Zdravím opět všechny čtenáře, jak jsem slíbil, je tu recenze na první moje nové auto, kterým se v prosinci 2016 stal Renault Clio IV 0,9 TCe ve výbavě…

 

Renault Clio (dr.biker)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto Kukynoo

    Kukynoo 20.12.22  11:35

    « Poděkování a gratulace

    Děkuji za skvělou recenzi Clia IV a těším se na čtení o novém "pětkovém" Cliu s tovární LPG - za mě skvělá volba. Klasické "ručičkové" ukazatele, na všechno pořádná tlačítka a k tomu úsporný provoz díky tovární LPG úpravě. Blahopřeji ke koupi.
    Přeji ať nový vůz slouží :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 06.10.20  20:06

    « Re: Perfektní shrnutí nákladů

    Díky za zpětnou vazbu, náklady si průběžně eviduji, takže nebyl problém to dát dohromady a navíc i mě samotného zajímalo, jak jsem na tom, tak jsem se rozhodl podělit o tyto informace i s ostatními autíčkáři, třeba tyto informace někdo ocení, kdo uvažuje o takovémto typu vozu a nemá představu, na kolik vyjde provoz malého "obyčejného" vozu s turbomotorem.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 05.10.20  16:11

    « Perfektní shrnutí nákladů

    Ale v hodnocení ti 11 dát nemůžu. Jinak by tam byla.
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 24.04.20  21:01

    « Re: Radost číst!

    Díky za pozitivní reakci. Nátěr výfuku byl potřeba, bohužel jsem se díval, že na středové trubce už začíná prostupovat koroze i přes nový nátěr, opravdu je výfuk z nekvalitního materiálu. Výfuk jsem poctivě očistil a 2x natřel a i přes to výfuk opět začíná rezavět. Koroze už bohužel není pouze povrchová, takže si našla opět cestu až na povrch.
    Přitom na druhém Cliu sport, kde je také velmi teplotně namáhaný výfuk, nový nátěr zatím drží, nikde se neloupe a nejeví známky koroze. Zde snad nátěr vydrží déle.
    Brzdy na Cliu IV jsem také musel natřít hned po první zimě, zadní bubny začali trochu rezavět, byly ošetřeny pouze základním nátěrem. Natřel jsem červenou barvou určenou na brzdy, barva pořád stále drží, jak na bubnech, tak i na třmenech předních kotoučů.
    Jinak je podvozek mého Clia IV dobře ošetřený, kromě poloos a tyče řízení na přední nápravě nic nekoroduje. Po 4 zimních sezónách je podvozek jako nový.
  • 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 21.04.20  12:40

    « Radost číst!

    Ahoj, je radost číst jak Clio dobře slouží! :yes:
    Ten výfuk bych natřel také. Ono je třeba dodat - Laguna dostala prémiové výfuky a je to znát, můj kamarád má Lagunu II 1.9 Dci 2006, najeto 420 000km s původním výfukem i FAP filtrem! :-)
    Bohužel vozy segmentu B, jako Clio, Fábie, Rapid,Swift atd mají většínou trochu méně odolné díly :-) Na Rapidu uvažuji, že natřu i "brzdy", docela to vypadá zajímavé v červené jasné barvě :-)
    Tož ať Clio dělá radost!
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.02.20  21:08

    « Re: výměna

    Ahoj, s autem jsem maximálně spokojený, plní roli každodenního sluhy na 100%.
    Auto jsem sotva splatil, mám najeto "pouze" 85 000 km, nevidím důvod pro výměnu.
    Chci si jej dlouhodobě nechat, chci zkusit, kolik vydrží malý přeplňovaný tříválec :-)
    Teď vážně, opravdu neplánuji výměnu, aktuálně jsem svobodný, nepotřebuji větší auto a pro skutečné zážitky z jízdy mám ještě Clio sport ph1, takže jsem aktuálně se svým vozovým parkem spokojený.

    Pokud bych ale teď měl vozidlo vyměnit, bylo by to opět Clio, vzal byl novou generaci s přeplňovaným litrovým tříválcem, ten nový interiér Clia se mi moc líbí a 100 koňový motor bude asi nejvhodnější motorizace pro Clio. Nové Clio by bylo pro mě opět jednoznačná volba.
  • « 10 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.02.20  20:57

    « Re: Nátěr výfuku

    Nemyslím, že by nátěr byl zbytečný, již po první zimě byl výfuk rezavý, byl z výroby ošetřený pouze základním nátěrem, který nic nevydržel a tím pádem výfuk začal korodovat, hlavně pak na středové trubce. Je vidět, že se zde dost šetřilo. Kvalitní nátěr výfuk ošetří a prodlouží jeho životnost. Barvu jsem navíc nekupoval kvůli tomuto Cliu, ale mého druhému vozu Clio sport ph1, u kterého také musím ošetřit výfuk novým nátěrem. V létě jsem sehnal použitý originální výfuk včetně katalyzátoru, tak jej chci také ošetřit, abych prodloužil jeho životnost, protože originální výfuk na sporta není zrovna levná záležitost...
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 24.02.20  21:58

    « Nátěr výfuku

    Já jsem.na výfuk na Laguně nesáhl vůbec a když se jako 12 letá prodávala s více jak 300t km tak byl zcela OK a to byly všechny na lpg, tak si troufám tvrdit, že je to docela zbytečné ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Rados

    Rados 24.02.20  19:01

    « Nátěr výfuku

    Zdravím, ten nátěr na výfuku vypadá dost dobře, snad to i vydrží, já jsem výfuk stříkal teplotně odolným zinkovým sprejem na svary a stále drží i po roce ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 24.02.20  07:57

    « výměna

    Zdravím,
    neuvažuješ už o výměně? případně jací jsou kandidáti?
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 18.09.19  20:50

    « Re: Stěrače

    Díky za reakci a tip. V mém případě je hlavní problém v tom, že auto není garážované a v práci stávám na nejfrekventovanější a nejšpinavější ulici ve městě (Vídeňská ulice v Brně), takže se nedivím, že se tam nějaké nečistoty mohou dostat a tím pádem se pak stane, co se stalo. Budu muset na to myslet, jakmile si všimnu pomalejšího chodu stěračů, budu vědět, o co se jedná a budu to hned řešit.
  • 00 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 18.09.19  13:05

    « Stěrače

    Na problém s mechanismem (hřídelkami) stěračů v mnohém lamentovali i majitelé koncernových aut, i mě to na Octě kdysi natrápilo. Tam byl v tělese (obalu) hřídelky gumový "O" kroužek, který se časem "vymačkal", tím se tam dostaly nečistoty a za čas se mechanismus zastavil. Po výměně mechanismu a před montáží ramen stěračů, jsem pod tisícihran hřídelek napatlal " vodní" vazelínu a byl klid.
  • 00 Reagovat !

    foto jakubred

    jakubred 26.01.19  08:50

    « TCE

    Já jsem to myslel tak, že klasický turbomotor je ochotný spolupracovat už od nějakých 1 200 ot/min. A naopak u 4 000 ot/min už se toho moc neděje. (TSI)
    0.9TCE nejede do 2 000 ot/min a pak začne zrychlovat, ale ne nějak razantně, takže se spíš s tím jezdí trošku jako s atmosférou. Dole mtrvý a výkon v otáčkách se zvyšuje. Clio se dá točit až k omezovači a pořád tak nějak zrychluje. I overboost je až někdy při 5 000 ot/min. V kopcích samozřejmě turbo pomáhá a jede lépe než podobně výkonná atmosféra.
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.01.19  20:27

    « Re: Re: Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Verny_2013 má pravdu. Motor 0,9 TCe se nechová jako klasický atmosférický motor, tento motor se nejlépe cítí ve středních otáčkách, tj. 2000-3500, kdy je motor relativně tichý a po přidání plynu ochotně zabere turbo a táhne až do nějakých 5000 otáček. Víc jej nemá smysl točit, žádná výkonová špička se nekoná.
    To předchozí klasický atmosférický motor 1,4 16v v Cliu II byl pravý opak, do 3000 byl úplně mrtvý a probouzel se až nad 4000 otáček a ochotně táhl až k omezovači, který zasahoval v 6 500, pokud si dobře vzpomínám.
    Na běžné každodenní cesty do práce mi víc vyhovuje moderní 0,9 TCe, ale přiznám se, že si pohrávám s myšlenkou, že si udělám radost a pořídím pro zábavu Clio sport II, abych si mohl o víkendech užívat vytáčení klasického atmosférického motoru 2,0 16v, který není udušený předpisy EU...
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 25.01.19  20:12

    « Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Je pravda, že poslední dva roky jezdím jenom svým Cliem, pokud nepočítám občasné řízení staršího Punta rodičů, na kterého zde mám také recenzi. takže jsem si na Clio opravdu zvykl.
    Prostorově to ale není špatné auto, jak píše "jakubred," možná na tebe působí špatně ten nízký pás oken. Oproti Cliu II je ale aktuální generace opravdu prostornější, ve všech směrech, nejvíc je to poznat v kufru, který je díky rozšířené zadní nápravě docela široký, na malé auto je kufr opravdu dostačující.
    Rezervu pod autem neřeším, defekt přece člověk neřeší každý den a je lepší mít špinavé náhradní kolo pod autem, než žádné náhradní, což začíná být dnes módní. Navíc sebou můžeš vozit jednorázový overal, rukavice nebo jiné ochranné prostředky, abys zůstal čistý. Navíc při výměně kola se většinou člověk ušpiní, i pokud kolo vytahuje z kufru. A ještě mě napadá, že je lepší špinavé kolo s defektem připevnit pod auto, než jej dávat do čistého kufru.
    Motor má sice trochu jinou charakteristiku než klasické moderní turbomotory, ale není to nic zásadního, na co by si člověk rychle nezvykl. Jeho výhodou je navíc spolehlivost, jednoduchý a v celku levný servis.
    A k tomu Suzuki, Baleno je možná prostornější, ale na můj vkus je moc "asijské," vůbec se mi nelíbí. Swift se mi docela líbí, ale není zrovna nejlevnější a Clio je více sexy...
  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 24.01.19  13:05

    « Re: Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Já mám s atmosférickými benzínovými motory zkušenosti takové, že zátah je sice slabý ale víceméně lineárně rostoucí bez nějakých kopanců. Maximálním tah je v otáčkách nejvyššího krouťáku obvykle +- 4000 ot. a s gradací výkonu v max. otáčkách +-5-7000 ot. Samozřejmě tah je přímoúměrný objemu. A zcela určitě neodpovídá 0,9TCE jak ho popisuješ.
  • « 00 Reagovat !

    foto jakubred

    jakubred 24.01.19  12:46

    « Re: Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Neřekl bych, že Clio je uvnitř extrémně malé. Mám sice Grandtour, ale tam je to uvnitř stejné , jediný rozdíl je v kufru. Jezdím služební fabií III combi a clio je na tom, co se týká vnitřního prostoru stejně, může se zdát menší díky malé prosklené ploše a nízké střeše. Ale v reálu je tam místa dost. Procházeli jsme taky většinu konkurentů, ale clio vyhrálo. Samozřejmě hraje se hodně na design a né na praktičnost. Co se týká motoru, tak 0,9 Tce je dobrý motor, je pěkně svižný, celkem úsporný, ale hlavně je velice spolehlivý a má nepřímé vstřikování, což je do města ideální. Jediné co je potřeba se s ním naučit zacházet. Nechová se moc jako turbomotor, do 2 000 ot/min je téměř mrtvý, ale od 2 200 už má velice slušný zátah. Chová se spíše jako atmosfericky plněný motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto Marekx

    Marekx 19.01.19  02:10

    « Re: Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Spíše už sis za tu dobu na ty kompromisy zvykl :-) Obdivuji tě, že jsi o tolik ustoupil, protože Clio II mě vepředu přijde o dost prostornější a vzadu je to pak již skoro stejná bída, ale to Clio II je o 20cm kratší a to má i rezervu v kufru a problém s výhledem dozadu u něj také neexistuje. Kdysi jsem měl R5 GTE, což byla sportovnější verze a měla také rezervu zespodu a řešit pak defekt bylo doslova za trest a od té doby jsem na toto umístění rezervy doslova alergický. Lesklá obrazovka je za trest i na PC a video technice, natož na palubovce auta, kde je pak na tom vidět úplně všechno a můžeš to utírat třeba každý den. Renault mám rád, ale tohle všechno odfláknul. Uvidíme, jak na tom bude uvnitř Clio V, které má mít někdy ve 3/2019 premiéru.
    Nicméně za mě je nedoceněným králem segmentu B v ceně do 330tkč v prostornosti pro posádku vozu vepředu i vzadu a také velikosti kufru, poslední Suzuki Baleno, to je prostě neuvěřitelné letiště na délce 4m. Doporučuji si do něj každému sednout a nebude chápat, jak to konstruktéři dokázali. Tolik prostoru mám v hlavním rodinném voze Subaru Legacy kombi, které je ale 0,7m delší. Nicméně někomu přijde přední část Balena až moc asijská, ale mě se zamlouvá. Jasně Clio IV je pěknější, ale zase o dost méně praktické. Momentálně se rozhoduji mezi Balenem a Swiftem. Rio je povedené, ale zazdilo to nic moc výkonnou motorizací 1.2. a ta 1.4 už je citelně dražší a spotřeba benzínu nic moc. 3válce zrovna nemusím, ale 0,9TCe má aspoň k dobru to, že je to nepřímovstřik, což i u LPG přestavby je značná úspora na pořízení vůči přímovstřiku a také menší předpoklad rychlého zakarbonování motoru. Poslední Sandero je určitě praktičtější než Clio IV a nedivím se, že má tolik příznivců a také bych dal Sanderu před Cliem přednost, nicméně tady zase konstruktéři udělali přešlap tím, že B sloupek zasahuje až příliš do nástupní části prostoru pro chodidla, takže nastupující vzadu se musí nepřirozeně vytočit tělem do strany a také chodidlem, jinak tam nohu nedají a to mám standardní velikost boty 42. Pro staršího člověka, který hůře chodí a bude potřeba jej tím vozem odvézt, to může znamenat celkem problém. Prostě vše je to pouze o tom, jak moc je kdo ochoten u nového vozu přivírat oči. Já chci třeba za své peníze maximum možného, co trh nabízí a zatím je stále ještě z čeho vybrat. Až ta možnost nebude, tak se bude vybírat mezi horší a ještě horší.
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 18.01.19  20:44

    « Re: Clio IV - naprosté zklamání

    Každý jsme jiný a každému vyhovuje něco jiného, takže chápu tvůj názor.
    Já ale také přesedal z Clia II a problémy jako tebe mě opravdu netrápí. Vím, že Clio není nejprostornější auto ve své třídě, že obětovalo prostor na úkor designu, ale mě prostor nechybí. Měřím 176 cm, za volantem mám pohodlnou pozici a nikde mě nic netlačí. Většinou jezdím sám nebo se spolujezdcem vpředu, takže mě prostornost vzadu netrápí, ale jeli jsme na dovolenou ve čtyřech a cestující vzadu si nestěžovali.
    Středový panel mi nevadí a skoro žádné otisky na něm nemívám, jsem totiž zvyklý v autě pravidelně uklízet a navíc není důvod pořád na ten displej chytat, když má rádio ovládání pod volantem.
    Motor má jinou charakteristiku, ale já si na něj rychle zvykl a sžil se s ním, takže ho dokážu efektivně využívat a jezdím s dlouhodobou spotřebou 5,4 l/100 km.
    Jinak mám pro tebe špatnou zprávu, dle dostupných informací bude pátá generace Clia pouze evolucí té současné čtvrté, takže se proporce vozu asi výrazně měnit nebudou.

  • 30 Reagovat !

    foto Marekx

    Marekx 15.01.19  04:14

    « Clio IV - naprosté zklamání

    Díky za pěknou recenzi, nicméně takové nadšení nesdílím. Clio bylo také můj horký favorit, místo postaršího druhého vozu v rodině Clio II 1.2/55kW, než jsem si Clio IV 0.9TCe vyzkoušel a projel. Dal jsem si tu práci a kompletně projel segment B do cca. 330tkč, abych si udělal obrázek, co konkurence nabízí a je celkem náročné, najít v tomto segmentu vůbec nějaký ideál.
    Clio IV bylo pro mě spíše jedno velké zklamání a i to Sandero mě přišlo v některých věcech povedenější. Prostě konstruktéři upřednostnili vnější design Clio IV na úkor jiných věcí až moc. Co se třeba nedalo přehlédnout ihned po usednutí za volant, byl poněkud stísněný prostor pro řidiče a ne zrovna moc prostoru na pravé koleno, ale v jiných vozech, např. Mazda 2 je toho místa pro koleno ještě mnohem méně. Při přesednutí za sebe (měřím 175cm) celkem i málo místa na kolena vzadu. Při vystupování z vozu ze zadního sedadla jsem se dokonce slušně praštil do hlavy, jak se zde střecha silně svažuje. Výhled dozadu také žalostný. Vrátit se zpátky s rezervou pod auto, byl další krok vedle. I to Sandero má možnost mít dojezdovku v kufru. Dále středový panel s dotykáčem, na kterém je vidět každý otisk je další nedomyšlená záležitost výrobce. A v závěru motor 0,9TCe má nějakou podivnou charakteristiku, na kterou jsem si za celou předváděcí jízdu nedokázal zvyknout. Projížděl jsem Clio IV vyrobené v roce 2018, tak netuším, zda výrobce nějak "nevylepšil" mapy pro motor. Zkoušel jsem mimo jiné i Rio a to mě interiérem přišlo mnohem vzdušnější. Už jsem si říkal, že v segmentu B se nic kloudného prostě nedá vybrat a to jsem zkoušel i Mazdu 2, dokud jsem si nevyzkoušel nové Suzuki Swift, který se opravdu konstruktérům povedl a spousta automobilek by se měla učit, jak je možné doslova vykouzlit nemožné u vozu na délku 3,8m, které je malé zvenku, ale dosti prostorné uvnitř a přitom je na cestě i dosti zábavné. Snad Renault u budoucí páté generace Clia pochopí, jak u té čtvrté doslova promrhal 20cm délky navíc, vůči druhé generaci (3,8m) a že jenom venkovní design, dobré auto nedělá ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…