Ford Focus (2007)
26.1.2017Výborné auto nižší střední třídy za hodně rozumnou cenu. Bezpečné a prostorné pro rodinu, ale dá se s ním i užívat a zažít sportovní jízda pro nenáročné…
Ford Focus (Kifrd)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Kifrd 24.04.20 21:13
« 210 000 km - ani není poznat
Tak mám nalítáno 210 000 km a zatím absolutní spokojenost. Každý rok si měním poctivě olej a filtry. Dokonce i kabinový filtr (takový malý porod, kdo už to dělal, tak rozumí :). Spotřeba dlouhodobý průměr 7,3 l/100 km. Teď na jaře jezdím trasy DC-TPL s celou rodinou (2 dospělí a 2 malé děti) a občas couračky po městě sám a spotřeba 6,5 l/100 km. K autu se chovám hezky, vždy pomalu zahřívám motor a občas ho po zahřátí vytočím, aby nezlenivěl, ale jen decentně :-) Vše funkční a šlape jak má. Jen v zimě jsem vzal přední nárazník tlakovou vodou a začala se trochu loupat metalíza, taková ta folie co je na karoserii. Pravidelně aditivuju VIFem při každém tankování, což dělám od doby co auto mám. -
Kifrd 05.08.19 13:05
« EGR ventil a nový výfuk
Cca ve 195000 začala palubní kontrolka hlásit chybu EGR ventilu, ano 2.0 Duratec-HE má EGR ventil i u benzínu, slabší 1.6 ho nemají. V recenzích jsem se dočetl, že stačí EGR vyčistit, je jen zanešený karbonem, tak jsem tomu věnoval celé odpoledne, ale bohužel jsem se k němu nemohl dostat, aniž bych nevymontoval část vnitřností z motorového prostoru. Tak jsem se nakonec rozhodl, dát auto do servisu. Ani už nevím, zda ventil jen vyčistili nebo dali nový, vím jen, že z počátku tlačili na výměnu dílu, což je pro ně samozřejmě pohodlnější... nakonec ještě zjistili podfukování výfuku, tak vyměnili několik částí výfuku. Je pravda, že divného zvuku jsem si taky poslední dobou všímal... To vše vyšlo na 4800,- Od té doby má auto trochu jiný a divný zvuk, což způsobuje nový výfuk, z počátku jsem myslel, že je to tím, že je nový a časem se trochu "usadí a zanese karbonem", ale přijde mi, že už se to nezměnilo, jen jsem si na nový zvuk zvykl. Nyní mám na tachometru 205000 a auto jede bez problému. Dlouhodobá spotřeba se drží na 7.3 l/100 km, 60% jezdím sám do práce převážně po městě, 40% s rodinou a naloženým autem většinou delší vzdálenosti 50 km po okreskách a táhlých obcích. Když jedu sám na spotřebu Teplice - Děčín, jsem schopný jet za 5,0 litrů, což je na dvoulitr dobré. -
Kifrd 16.07.18 22:33
« Najeto 193 000
Zatím auto šlape jak má, za tu dobu jsem nechal vyměnit přední tlumiče, to hodně pomohlo jízdnímu komfortu a auto už nedrncá, jak jsem psal v úvodním popisu. Ve 193000 mě postihlo to, čeho jsem se obával ještě před koupí auta. Odešel alternátor, o téhle slabině jsem se dozvěděl z komentářů a recenzí ještě předtím, než jsem auto koupil. Je sice hůře dostupný, než ostatní verze na jiné motorizace, ale zas to není taková tragedie, cena repas 3000,- Poctivě měněn olej (Ford Formula) po 15K klilometrech, pravidelně používáno aditivum VIF. -
Kifrd 30.01.17 14:52
« Izolace kapoty
Tak to ten můj termostat bude těsně po životnosti, zkusím se poohlédnout, kolik by stálo vyměnění. Ještě bych měl otázku k odhlučnění motoru, je sice tichoučký za normální jízdy, ale sice jen na dálnici má kratší pětku. Koukal jsem, že hodně focusů má takovou tu filcovou izolaci kapoty, někdy se jí říká deka. Máš to na dvoulitru taky? Nebo se do téhle verze nedává? V zimě by se motor lépe zahříval. -
Revolte 29.01.17 22:35
« Re: Re: Focus
Dle světel a kol bych odhadoval, že máš Sport edici na snizenych Bilsteinech a tužších silentblocich. To potom ovlivní komfort. A ohledně teploty. Uz jsem termostat měnil mají životnost cca 170k km. A ohreje se mi bez zapnuteho topeni na 75C během 3 km ve městě a na 90 do 5km. Se zapntym topenim cca 2* dele.
-
Kifrd 29.01.17 14:59
« Re: Focus
Nevím čím to je, jestli nemám nějakou verzi sport... podvozek je v pořádku, byl na kontrole u dvou nezávislých techniků, ale přijde mi fakt hrozně tvrdý, každý sebemenší kanál je cítit a když najedu do díry, celým autem to otřese. Focus je vyhlášený nejlepším podvozkem ve své třídě, na silnici sedí jak přibitý, ale fakt je to na úkor pohodlí a známe české silnice. Měl bych ještě otázku k zahřívání motoru, jak dlouho asi trvá, než se ti zahřeje motor? Kolik kilometrů asi najedeš, případně kolik minut? Snažím se při zahřívání točit motor do max. 2000 ot., ale přijde mi, že to trvá. -
Revolte 27.01.17 16:07
« Focus
Ahoj,
Mám už 3 roky focuse se stejnou barvu i stejný motor :-) Auto jede parádně, ale trápila mě spotřeba oleje a to, že to nemá kontrolu jeho hladiny. Jinak jsem kupoval jen spotřebák a pár dalších maličkostí.
Abych řekl pravdu auto rozhodně není tvrdé. Na 17" (měl jsem stejné) je tužší a sebevědomější a na 16" už je to pohodlíčko. Jinak Swirl klapky byly poruchové jen do Roku 2004 dále už byly bez problému a ohledně Osramek mám stejný názor, kupoval jsem Ultimate a změnila se spíše barva a trochu dosvit. A nakonec odhlučnění záleží na výbavě, Mám Ghiu a tam je více odhlučňovacího materiálu a moc problém nemám.
Kdyby si potřeboval nejaké bližší info tak klidně piš. -
Kifrd 27.01.17 09:44
« Re: Focus
Je fakt, že těchto aut u nás moc nejezdí, je docela problém sehnat někde informace a recenze, většinou mě to odkáže na Mondeo s tímto motorem. O těch klapkách jsem četl na nějakém fóru, prý se dají demontovat a je klid, ale zas takový znalec nejsem... Osramky jsem možná pohanil neprávem, zjistil jsem, že mám orosené světlomety zevnitř, dostala se tam voda a v těchto mrazech pořád kondenzuje, zhoršuje osvětlenost, v létě je budu muset pořádně vysušit. -
Verny_2013 26.01.17 18:15
« Focus
Máš v dost neobvyklé kombinaci s 2,0 benzínem. To je výborný motor, dcera ho má v Mazdě 6. U Fordu má ale dva neduhy, jednak je spojen jen s 5-ti kvaltem a navíc má v sání blbě řešené swirl klapky, které když se utrhnou tak nadělají v motoru pěknou paseku. Nechal bych jejich stav preventivně zkontrolovat. S těma osramkama Night breaker mám naopak ty nejlepší zkušenosti. Mám je ve staré Octě 1 a když jsem měl golfa tak tam byla změna ještě markantnější.