Diskuse

Škoda Octavia (2015)

19.1.2017

V minulosti jsem byl poměrně spokojeným uživatelem (nikoliv majitelem) Škody Octavia 2. generace. Bohužel krátce po dosažení mety 300.000 km jsem…

 

Škoda Octavia (kotzitzaq)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto elbunda

    elbunda 08.04.18  06:47

    « Octavia II - III

    Mám podobné zkušenosti - po II mi přijde III taková divně plechová,koleno pravé nohy otlačené a přijde mi že není tak bytelná.O motoru 1,6 III není co psát-prodejce se snažil přesvědčit že má stejný výkon jako 1,9 II - jj na papíru ano - ale to je tak všechno.
    Vyřešil jsem to jinak - koupil jsem CNG- když jsem přestal jezdit dálky a zatím v pohodě.
    CNG proto že když už je dělají automobilky jako je Mercedes,Audi,Volvo tak je podle mě ten systím vychytaný a opravdu jezdím po městě za cca 1,1 Kč.
    Na krouťák mohu zapomenout pokud není motor v otáčkách,menší kufr - ale jinak spokojenost
  • 00 Reagovat !

    foto maTooB

    maTooB 10.02.17  13:15

    « Spotreba podla PP

    Skodovka je tym znama, ze PP vylepsuje spotrebu o minimalne 0,5litra, tvoja odchylka je este OK. Uz starsie 1,9 PD klamali o 0,5-1litra, co pri 5litrovej spotrebe urobi psychologicky dost :-)

    Tu mas moju skusenost, PP prilepsuje stabilne o 0,7litra a to uz sa mi zda prilis...
    [odkaz]

    Predpokladam, ze je to naschval tak nastavene z vyroby kvoli psychologickemu efektu...
  • « 00 Reagovat !

    foto kotzitzaq

    kotzitzaq 23.01.17  09:31

    « Re: Re: Re: Zrychlení

    V prospektu, který mám je 7,1s pro liftback a 7,2s pro combi. Ale myslím, že je to úplně jedno, jelikož reálně bude mít tahle kombinace problém i s časem kolem 10s. Na zrychlení máme doma jiný stroje s časem hluboko pod 5s ;-) .
  • « 00 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 22.01.17  23:21

    « Re: Re: Zrychlení

    7,2 je tiez blud, v materialoch je chyba, liftback s tymto motor tam ma zrychlenie 8,2 a combi 7,2
  • « 10 Reagovat !

    foto kotzitzaq

    kotzitzaq 22.01.17  22:09

    « Re: Zrychlení

    O.K. Díky za upozornění a měním tento zcela zásadní údaj ze 7,1s na 7,2s udávaných v materiálech Škoda Auto pro combi.
  • 00 Reagovat !

    foto orgasmic

    orgasmic 22.01.17  19:42

    « Zrychlení

    Máš tam špatně uvedeno zrychlení. Tahle verze vážně 7.1s nemá >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 20.01.17  18:57

    « Re: Re: pekne

    Ano, prenasaju sa do volantu, a poriadne. Prevodovku mozes dat do S rezimu, vtedy vytaca motor az prilis zbytocne. V D rezime by uplne by stacilo, ak by to v nizsich rychlostiach radilo 4ku a 5ku trochu neskor, lebo najneprijemnejsie je to v meste/obci, kedy to ide 55 na 5ke a duni to jaxvina.
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 20.01.17  14:50

    « Přínosná recenze

    Překvapily mě zejména dvě věci. Za prvé, Octavia III nemá asférické aspoň levé zrcátko? Vždyť ho měla i předchozí Fabia, podle mě jde o velmi nevhodné šetření. Asi motivace k příplatku za hlídání mrtvého úhlu (aneb ať je co hlídat :-) ) A za druhé, odchylka PP 0.4 l/100 km? Určitě? Měl jsem za to, že koncern mívá odchylku menší.
  • « 10 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 20.01.17  13:12

    « Re: pekne

    Ruka vibruje až po rameno? To sa tie vibrácie tak veľmi prenášajú cez volant?
    DSG sa dá navoliť režim Sport. Nepomáha to? Nedrží potom prevodovka otáčky vyššie?
  • « 00 Reagovat !

    foto kozooveckin

    kozoovečkin 20.01.17  12:33

    « Re: pravdivá recenze

    Vidím to úplně stejně, mezigeneračně se prostě šetřilo. Na Škodovce je nejhorší, že se to šetření ani nesnaží nějak maskovat. Na druhou stranu přímo u VW (Passat, Golf) vypadá všechno na první pohled kvalitnější, ale je to jen pozlátko, jakmile koukneš někam trochu jinam, než kam se obvykle dívá, najdeš totéž low cost provedení. Jinak pokud jde o naladění OIII, zkoušel jsem dvě auta vyrobená v roce 2014, obě s torzkou, (2.0TDI 110kW a 1.4 TSI tuším 103 kW) a podvozek byl nesmyslně tvrdý. Navíc auto drncalo a otřásalo se i na rovné hladké silnici, nikdy jsem nic podobného nezažil. Pak jsem jel s 1.6 TDI r.v. 2016 a musím konstatovat výrazné zlepšení v oblasti komfortu, v rámci své kategorie úplně bez problémů. Odhaduju, že se jim to podařilo vyladit. Pár set kilometrů jsem najel s OIII Scout - opět podvozkové zklamání. Novináři přitom v testech básní o úžasném pohodlí Scouta, já jsem vnímal zoufale nedotlumené příčné nerovnosti.

    Problém je podle mě v podvozkové platformě. Passat má taky MQB a též u něj je nejslabší stránkou jízdní komfort, a to i s adaptivními tlumiči.
  • 10 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 20.01.17  08:48

    « pekne

    pekne kriticky si to zhodnotil. nafasoval som pred tyzdnom rovnaku motorizaciu aj s dsg a haldexom, len ju mam o dost lepsie vybavenu. dynamiku som tiez cakal lepsiu, ale najhorsie je, kedze som do nej presadol po 5 rokoch v 3kovom bmw, ze mi auto pripada strasne tazke a nevyvazene.
    Najvacsi problem vsak vidim v nastaveni dsg. Prevodovka sama o sebe je fantasticka, avsak jej naladenie podtacat motor je neuveritelne absurdne. pri jazde nizsimi rychlostami, napr po meste 55/60kmh auto na 5ke duni, vibruje ako pokazeny traktor a ruka mi vibruje az po rameno, toto bude mat normalne po dlhsej dobe asi aj zdravotne nasledky. Najlepsie ta prevodovka radi po zimnom starte ked sa snazi zahriat motor, vtedy nepodtaca a keby takto radila vzdy bolo by to idealne.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 19.01.17  22:29

    « pravdivá recenze

    Na Octě 3, jakkoliv jsem škodovák a její vnější design se mi opravdu líbí jsou jasně patrné 2 trendy oproti předchozím generacím. Bohužel oba negativní.
    1) šetření všude a na všem. Nejvíc je to patrné na interiéru, který působí unyle a ne příliš bytelně, nejvýstižnější výraz je plastově. Ale ošizená je i technika - zadní náprava 5°převodovka u základních verzí a to vše za přemrštěné ceny.
    2) Což je pro mě ještě mnohem horší celková nevyladěnost auta. Příliš prkenný podvozek ( i s torzkou ho lze vyladit mnohem lépe ), sedadla mizerné kvality nejen materiálem ale i tvarem a délkou sedáku.
    Nedávno jsem během týdne mohl na služeních cestách srovnat jízdu v Rapidu rv.2016 a octy 3 rv. 2015 oba v základním 1,6 TDi a k mému úžasu ten lowcostový Rapid mi připadal mnohem lépe odladěný.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jirra

    Jirra 19.01.17  19:24

    « Re: Re: Super recenze

    Já právě jezdil ve verzi s automatem a fakt mě to zklamalo, ten motor mi přijde takový udušený lenivý, dlouho mu trvá než se rozjede, prostě bych ho nechtěl...
  • 10 Reagovat !

    foto Paulie001

    Paulie001 19.01.17  19:15

    « souhlas s postřehy

    Parádní recenze. Ve firmě používáme taky OIII, ale v konfiguraci běžné v CZ. Tudíž 1,6TDI ve výbavě Active mám dojem. Auta se obměňují poměrně často z důvodu operativního leasingu a rychlého nájezdu smluvených kilometrů.
    Mám tedy možnost srovnat auta z prvních týdnů výroby s auty pozdějšími a porovnat i s OII před/poface.

    poznatky mám následující:
    OII před vs. poface:
    - vzhledově pro mě vede předface, protože jsem změnu světlometů nezkousl do dnes

    - technicky jsem si velkých rozdílů nevšiml, jízda a chování auta srovnatelná

    - výměna žárovky na poface verzi katastrofa - předface jsem řešit nemusel

    OII vs. OIII (první kusy):
    - vyšší hlučnost

    - náchylnější na boční vítr (paradoxně OII combi x OIII lift)

    - jízda v přímém směru na dálnici u OIII znamenala neustálé korekce

    - OIII a chromovaný rámeček nalevo od volantu se zrcadlí v bočním okně v místě, kde je zpětné zrcátko. Neskutečně otravné

    - špinění bočních zrcátek a bočních skel v místě zpětného zrcátka při jízdě v dešti, sněhu. Stačí cca 50-100km v těchto podmínkách, následně vyjde slunce a nevidíte vůbec nic

    OIII:
    - postupem času a předpokládanými updaty už cca po 1,5 roce OIII vymizely problémy s přímou jízdou vyšší rychlostí. Opravdu to není pocit, nedávno jsem měl možnost řídit auto z počátku výroby a ta nestabilita tam byla. Co jsem se bavil s kolegy, většina tento problém vůbec nezaznamenala a bylo mi řečeno, že jsem přecitlivělý :-)

    - dostaly se mi do rukou 2ks vozidel (jedno s najetými cca 200km), kde byl problém se start stopem. Normálně tuto "vychytávku" okamžitě vypínám. Tehdy jsem přesedal z OIII, která ji neměla. Při dojezdu ke křižovatce jsem dobržďoval, zjistil volnou silnici a při pokusu pokračování v jízdě auto i se zařazeným kvaltem zhasl a já zůstal stát v křižovatce. Podruhé už to byla trochu krizovka a během cca 10km jízdy městem se toto opakovalo asi 4x - chtěl jsem ověřit nefunkčnost systému. Podobný problém se pak opakoval ještě u jednoho vozidla.

    - v recenzi zmíněné výpadky komfortních prvků mohu také potvrdit. Občas stávkující tempomat jsem zažil nespočetněkrát, někdy stačilo zastavit, znovu nastartovat a jelo se zase s tempomatem :-)

    - jednou jsem zůstal stát na obchvatu OL, protože mi z ničeho nic praskl chladič/hadice. Servis dovezl náhradní vozidlo (FIII 1,2TSI - super motor, ale směrová stabilita na rovině opět tragická, že by stejný tým ladil sérii? :))

    - a ještě jednu super vychytávku má OIII. Jednou jsem musel provést vyhýbací manévr, kdy jsem při vyhýbání trefil takový ten novodobý ohebný "kužel" o výšce cca 30cm - rána šla na střed RZ, bohužel je zde umístěno čidlo nárazu pro střet s chodcem. Aktivovala se pyropatrona kapoty, ta povyskočila u skla cca o 10cm a auto strávilo dost času v servisu. MB má toto řešeno pružinou, kdy stačí kapotu zatlačit zpět

    Závěrem bych tedy potvrdil tvrzení, že na mě působí OII takovým festovnějším dojmem auta, které předpokládám vydrží více
  • « 10 Reagovat !

    foto Lubek

    Lubek 19.01.17  19:09

    « Re: Super recenze

    Musím ťa Jirra poopraviť,v recenzii uvádza,že jazdil s motorom 1.6 tdi DSG (automat 7 stup.),ktorý je pocitovo oveľa silnejší než s manuálom.Kratšie prevody robia svoje.S manuálom to je lenivé-súhlas.
  • 00 Reagovat !

    foto fildas

    filďas 19.01.17  18:28

    « Recenze

    Zdravím,
    recenze velmi pěkná. Zdá se mi hodně objektivní a proto hodnotím velice kladně. Konečně někdo napsal objektivně, jak je to s tímto autem doopravdy z pozice uživatele.
  • 10 Reagovat !

    foto Jirra

    Jirra 19.01.17  18:24

    « Super recenze

    Konečně někdo popsal Octavii tak jak na tom opravdu je, za cenový příplatek oproti konkurenci nenabízí nic navíc... K tomu výkonu motoru, párkrát jsem jel s tou zmiňovanou 1.6 TDI 77kw a musím říct, že mě ten motor hrozně zklamal, oproti starším PD 74kw je to strašně líné, subjektivně bych tomu motoru tipoval tak o 10kw míň a celkem bych věřil i tomu, že PD bude rychlejší.
    Krátce jsem se setkal i s verzí Laurin a Klement a auto vypadá hezky, ale dát 900 tisíc za Octavii, to člověk nemůže být normální, interiér prostě působí levně, a některé věci jsou vyloženě odfláknuté, např. elektrické ovládání kufru které jde zevnitř otevřít ale už ne zavřít >:D
    Jinak fajn recenze :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…