Mazda 3 (2016)
7.6.2016JAK TO VŠECHNO ZAČALO Nad novým autem jsem přemýšlel posledních pár let. Bydlím v Brně, kde se dá relativně v pohodě cestovat MHDčkem, v zácpách…
Mazda 3 (jirin_)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Opravdu nadšená recenze 07.06.2016 20:51 Verny_2013
- opravdu působivé 07.06.2016 22:21 michal.t
- :) 08.06.2016 14:10 Sky for everybody
- Mazda 3 2015 vs. 2016 09.06.2016 01:31 josef.goebel
- mazda 3 09.06.2016 09:35 blackwhit
- Koroze 13.06.2016 20:03 _Karel_
- :-) 20.06.2016 13:02 c.a.s.t.o.r.
- . 22.06.2016 15:55 lordlord
- Kuna 21.07.2016 17:48 Kubík
- Rady 28.07.2016 14:55 Martin789
- Nástřik podvozku a dutin 10.10.2016 20:58 bozka
- Automatické sklápění zrcátek 16.02.2017 21:13 Martousek
- M3 audio 15.03.2017 17:39 praděda7
- M3 MPS 15.03.2017 19:04 praděda7
- Mazda 3 G-165 výfuk SEBRING 23.03.2017 18:19 zednar
- Ohlučnění 18.05.2017 20:58 Jopino
- Hluk v interieri 19.05.2017 22:47 foxypetoo
- Mazda je dobrá volba 23.02.2018 11:20 Daník
-
Verny_2013 07.06.2016 20:51
Opravdu nadšená recenze
Tak jen doufám že Ti to nadšení vydrží. Líbila se mi v recenzi jedna poznámka - mazda dřív shnije než se pokazí. Máme v rodině 10-letou 6 a ta má k tomu našlápnuto i když jinak je to naprosto famózní auto. K té teplotě oleje mám v autě teploměr oleje a ten se dostane na provozní teplotu až po ujetí nějakých 15 km. Zatímco kontrolka chladicí kapaliny hlásí že je ohřáto již po 3-5 km dle venkovní teploty. Takže prvních 15 km piánko. Ty vysoké otáčky u nejsilnějšího 2,0 benzínu mě překvapují, kamarád má tu slabší verzi 88Kw a tam to točí při 130 3000 ot. pokud si to dobře pamatuju. A ještě k tomu Pikatecu - máš naprostou pravdu taky jsem tomu podlehl, před měsícem aplikoval dle postupu a není to nic jiného něž marketingový předražený a zcela průměrný produkt jehož hodnota je tak 200 Kč, a těch zbylých 800 platíš za reklamu a dobře vymyšlenou Legendu. Jen nechápu tu technickou universitu v Liberci - asi jim zaplatili nějaký grant.-
jirin_ 08.06.2016 07:01
« Re: Opravdu nadšená recenze
Děkuji za reakci :-) Ano, můj šéf měl šestku první generace a blatníky byly naprosto shnilé, jinak byla po všech ostatních stránkách naprosto v pořádku. Prý ale druhá generace na tom byla už podstatně líp a u těchto současných modelů to třeba bude ještě o krapet lepší. I když do Hirošimy (ale i Mexika) se zinek asi pořád nedováží >:D
S tou teplotou díky za info. Ano, někde jsem četl, že ten slabší dvoulitr má úplně jiné převody a dlouhou šestku. Jsem rád, žes mi ten Pikatec potvrdil, zaplatili Liberci určitě nemalý peníz, stejně tak pořadu Autosalon ;-)-
Nicco 09.06.2016 10:59
« Re: Re: Opravdu nadšená recenze
Jses idealni zakaznik, takoveho by chtela kazda automobilka. Koupis nejsilnejsi motor a vsechny priplatky, po 2500km prijdes na vymenu oleje, co je jedine dobre, ale cenu 3300kc hodnotis jakou nizkou :-) Normalni cena za vymenu oleje je nekde 600-900Kc za 5L, 100-200za filr + rkneme 400-500Kc za praci. Samozrejme ze originalni servis zije z dilu, to poznas pozdeji pri treti servisni prohlidce za nejakych 7tisic, nebo pri nejake oprave. Ale at to nezakriknu a jezdi ti to.-
-
Martin789 28.07.2016 15:03
« Re: Re: Re: Opravdu nadšená recenze
V Hyunday se platí cca 7000Kč. Neznačkový servis udělá všechny úkony za 2000Kč u Mazdy se po domluvě vlezou do 2500Kč. To mi příjde dobré. Navíc ostatní servisy jsou zvyklé na auta z bláta, co uhnou a dají se tvarovat. A Mazdu, která je z oceli pak ničili svými postupy. Například mi tam rvali brzdové destičky kladivem a divili se, že čelist neuhla ani o 0,1mm, VW pry uhne i o 1mm. tak o takové postupy už nestojím.
-
-
Martin789 28.07.2016 15:00
« Re: Re: Opravdu nadšená recenze
Nejčastěji to rezaví po nějaké "antikorozní ochraně" já měl čistou 6tku (myšleno bez zapatlaní všech dutin a odtokových kanálků) první generace, jezděnou v zimě a nic ...
Co koukám na silnicích, tak totálně rezavé auta jsou k vidění stejně od VW jako Mazdy - netuším, co s tím někteří dělají. Jediné, co je pravidlo je rez pod tou plastovou lištou u starých škod - což i navádí k tomu, jak vyrobit rezavé auto: Stačí si držet vodu na kastli a nenechat ji odtéct, například nějakým sajrajtem ....
-
-
-
michal.t 07.06.2016 22:21
opravdu působivé
Připojuji se k Vernymu s tím přáním výdrže Tvého nadšení :-) A přidávám ještě přání, aby Ti krom mnoha bezstarostných km dlouho vydržel i pocit dostatečné přepravní kapacity, zejména přibude-li časem ten kočárek, jak zmiňuješ.
Taky jsem si s myšlenkou pořídit si mazdu před rokem pohrával... jen kdyby se toho do kufru trojky či šestky víc vešlo... dnes jsem za každý litr zavazadelníku rád. Jinak technicky, vzhledově a věřím že i řidičsky moc povedené auto!-
-
michal.t 08.06.2016 11:23
« Re: Re: opravdu působivé
Pravda, nemůžu tvrdit, že bych se do šestky s trochou úsilí také nevešel (spíš už by se mi trochu příčila tak vysoká investice), ale v nynější životní etapě se mi přepravní kapacita 600 l+ opravdu hodí. Stačí návštěva u rodičů, když ke kočárku přibude ještě třeba šlapací traktor i s vlečkou a hafo dalších blbostí… Nebo když si kvůli dovybavení bytu nechce člověk shánět vlečku… Ale třeba kolega z práce, který má trojku předešlé generace, s ní zatím také hrdě zvládá i rodinné využití… pouze dovolené řeší (poněkud s odporem) vypůjčením oktávky.
-
-
Martin789 28.07.2016 15:07
« Re: opravdu působivé
Reálného litru (měřil si to) nebo papírového? Já šel za prodejcem Octávky s centimetrem a požádal ho, ať mi řekne, kde ty litry jsou. Na hrubo to nesedělo o cca 20% Blekotal, že asi podběhy a vyšší roletka ... Já řekl, že asi maji na mysli prostor nad střechou a šel jsem.
-
-
-
josef.goebel 09.06.2016 01:31
Mazda 3 2015 vs. 2016
Ahoj, za jeden rok se toho dost změnilo. Mám G165 Revolution ale nemá štelovatelnou sedačku spolujezdce, couvací kameru a nějaké další věci co se HMI týče.Taky nemá ostřikování světlometů. Ale co měla bylo to, že se spotřeba ukázala hned jako první v nabídce, navíc šlo celkem jednodušše přehrávat přes HMI display filmy nebo třeba videoklipy. No jednou mi v servisu chtěli udělat radost a nainstalovali mi nový systém a nejde na tom už skoro nic a spotřeba se zobrazuje otravně až ve třetí nabídce. Další vychytávky, pokud o nich nevíš: vedle tlačítka otevírání kufru na pátých dveřích je vpravo ještě jedno, kterým se otevírá zbytek auta. Pokud ti nejdou dopravní info (TA) tak zkus funkci vypnout a TA bude fungovat- nějak to inženýři popletli. Pak je taky fajn přikoupit třeba na léto sadu kratších pružin, auto pak líp sedí na silnici, ale na rozbité více odskakuje. Smůla je ten lak a antikoro- to se nepovedlo, stejně jako krátká šestka a nevyzpytatelný senzor stěračů. Jo a kde si vzal, že tam není subwoofer? Bose ale hraje famózně- ostatně jako vždy! Jinak spotřeba se dá držet i pod pěti litry (mám rekord na 200km trase 4,5l, ale na dálnici bude vždy vysoká, právě díky krátké šestce. K M3 se bohužel nenabízí jiné než originální kotouče a destičky, já měnil po 75 tkm. a dal za přední desky a kotouče přes 11 tisíc. Chválíš Sebring- přitom nemá zvuk vůbec žádný, už se ale dá doobjednat jiný, prý o poznání lepší výfuk. Vzadu moc místa není a sedí se tam nic moc. Vpředu je to lepší, jen nemá štelovatelnou hlavovou opěrku podélně. Nejvíce mě mrzí minimum různých aplikací a komunikace software v M3 s telefonem- nejsou pořádné aplikace, teď už mi nejde ani Mirror ,ale Poláci určitě zase vymyslí jak to obejít. Doporučuji neaktualizovat systém. Přitom nová Fabie má systém přívětivější a je k němu ke stažení kde co- to mě Japonci opravdu zklamali. Ve své třídě je M3 nejhezčí auto se zajímavým jízdním projevem, nicméně neoslní v žádném jiném směru. Ale snad ani vyloženě nezklame. Jo a ještě jsem si vzpomněl - v nabídce je i výbavová verze Takumi- má kůži s Alcantarou a krásná černá kola a pár detailů ve vnějším vzhledu - to mě mrzí, že ji nemám!-
jirin_ 09.06.2016 21:29
« Re: Mazda 3 2015 vs. 2016
Ahoj, ano 2016 má navíc DAB rádio, výškově nastavitelné sedadlo spolujedce a kameru. S těmi ostřikovači světlometů je to divné, kamarád má rok 2014 a 100% je tam má. Že by to v 2015 vypustili, co se mi ani nechce věřit.
Jinak děkuji za tipy, to tlačítko na kufru musím zítra zkusit najít. Máš pravdu, říkal jsem si, jaktože mám dopravní info zapnuté a nic se neděje 8-s
Že tam není subwoofer mi říkal prodejce. Ve specifikaci je napsáno 9 reproduktorů a o SW ani zmínka. Ale máš pravdu, že i tak to basuje víc než dost, dokonce pozoruju, že se mi hudbou otřásá středové zrcátko >:D
Tak pokud zavčasu vyměníš destičky (než stihneš zničit kotouče), tak se mění jen destičky ne?
TAKUMI má opravdu moc hezká sedačky, ta alcantara s kůží by se mi líbila moc, tmavé kola taky dobré, ale nemá bezklíčové zamykání (bez toho už bych auto nechtěl) a hlavně nejsilnější motorizaci.
-
-
blackwhit 09.06.2016 09:35
mazda 3
Skvělé auto, sám jsem o něm přemýšlel. Zajímavá je poznámka o výrobě, mně prodejce tvrdil, že je to tak, že hatchback Japonsko, sedan Mexiko... :-)
co se koroze týče - to byla jedna z věcí, proč jsem se rozhod jinak, po mém studiu na mazdaforu - uživatelé doporučovali hned po nákupu auto obrátit a vystříkat dutiny jako na škodovkách... ;-)
edit: na přesuny po dálnici je lepší slabší verze motoru, která má převody naopak dlouhé... -
_Karel_ 13.06.2016 20:03
Koroze
Nechci tě strašit, ale já mám už na spodku po dvou letech korozi. Byl jsem línej jít si nechat konzervovat podvozek. -
c.a.s.t.o.r. 20.06.2016 13:02
:-)
Ahoj Jirko,
moc hezky napsaná recenze. S tou převodovkou je to ještě tak, že ve tvé jsou kratší kvalty, 88kW má jinou převodovku. Vyšší otáčky, ale zase lépe jede, to je ta daň. :-)
Ještě jednou díky, Marian APB. -
lordlord 22.06.2016 15:55
.
já koupil hned 3 auta, aniž bych se v nich svezl a vždy jsem byl spokojený -
Kubík 21.07.2016 17:48
Kuna
Ahoj, máme M6 GH a kuna nám rozožrala tapacírku na kapote, ale žiadnu kabeláž, takže na tom asi niečo bude :-) -
Martin789 28.07.2016 14:55
Rady
Na tapecírunk stačí cca co 1/2 roku nastříkat trochu sava proti plísním, to zažene všechny. Z ultrazvuku tě po čase můžou bolet uši.
V mé starší M6 se daji naprogramovat i okna s jednoduchými ovladačí, jen se pak prostě drží dýl.
Postup je tento:
1. zapni elektriku do druhé polohy
2. sjeď okno úplně dolu, počkej 1s
3. vyjeď s oknem úplně nahoru a tam čekej 2s držíc tlačítko
To zopakuj se všemi okny samostatně.
Po tomto mi na 6tce funguja i otvítání a zavírání oken dálkačem (jen musí stát úplně blízko).
Negunguje to na všech modelech, ale za zkoušku to stojí.
Jinak super změny pro Mazda Connect jsou tady: [odkaz]
Sám taky jezdím pořád někam zbytečně a rád :-) Tak přeji mnoho šťastných kilometrů bez nehod a s radosti z řízení.-
jirin_ 28.07.2016 16:26
« Re: Rady
Ahoj Martine,
díky moc za rady!
Ohledně kun - zjistil jsem, že pokud je motorový prostor horký po dojezdu (nebo prostě pokud je venku 30 stupňů a paří na auto slunko) tak se pravděpodobně vlivem vysoké teploty sníží frekvence plašiče pod hranici ultrazvuku a slyším pípání. Ale jenom vyloženě při otevřené kapotě. Ten pípák má vyzařovací úhel asi 160 stupňů, reproduktor mám umístěný po směru jízdy a pokud si stoupnu při otevřené kapotě třeba jen 10 cm za plašičku, neslyším vůbec nic. Natož ještě v kabině. Já bych se zas třeba bál toho smradu ze Sava.
Díky za rady ohledně stahování oken, za pokus to stojí, ale nemyslím si, že to půjde.
A poslední věc - ty si zkoušel do Mazdy instalovat ten custom AIO firmware? Mám trochu strach, abych nezůstal v nějakém boot loopu
>:D
-
-
bozka 10.10.2016 20:58
Nástřik podvozku a dutin
Dobrý den,
také jsem nadšeným majitelem nové Mazdy3 a aktuálně řeším, kde v Brně nebo okolí nechat udělat nástřik podvozku a dutin.
Psal jste, že to budete řešit před zimou tak by mě zajímalo jestli už na to přišla řada, případně kde a za kolik?
PS: ten AIO jsem zkoušel a některé věci fungují, jiné ne. Bylo to jednoduché a bezproblémové (až na to sdílení obrazovky o které mi šlo nejvíce a nefunguje).
Díky,
L.B.-
jirin_ 11.10.2016 16:00
« Re: Nástřik podvozku a dutin
Zdravím,
nechal jsem to dělat v autokosmetickém centru v Třebíči. Cena 3400,- Kč včetně daně za podvozek (včetně podběhů a blatníků) a dutiny. Práce se zdá být kvalitní. Celé to trvalo 3,5 dne.
AIO jsem taky nainstaloval a rozšíření navigace o radary mi už zachránilo pár peněz >:D
Tak ať se vám s Mazdou skvěle jezdí ;-)
-
-
Martousek 16.02.2017 21:13
Automatické sklápění zrcátek
Ahoj, mohl bych se tě zeptat na automatické sklápění zrcátek? Tobě se díky modulu sklápějí automaticky při zamknutí? Já musím než vypnu motor otočit kolečkem na dveřích a je to otrava. Je teda možný, že mi taky zapoměli ten modul namontovat? Nebo je to tím, že mám nižší výbavu Takumi? Díky moc za odpověď-
jirin_ 20.02.2017 22:33
« Re: Automatické sklápění zrcátek
Ahoj, automatické sklápění zrcátek je za příplatek asi 4000,- Kč a myslím, že to jde dodělat ke každé výbavě. Ano, jakmile se auto zamkne, sklopí se zrcátka. Odklopí se potom až při nastartování, resp. stisknutí Start tlačítka (čili ne při odemčení).
-
-
praděda7 15.03.2017 19:04
M3 MPS
Já měl 2 M3 MPS. Gen I a Gen II. Čekal jsem a objevily se (2014) dokonce i obrázky nové M3 MPS, ale kde nic to nic. Píše se rok 2017 a Mazda spíš bojuje o přežití a o MPS ani zmínka. ;-\ -
zednar 23.03.2017 18:19
Mazda 3 G-165 výfuk SEBRING
ahoj, možná jsem to správně nedohledal, ale jaké má pokračování výfuk Sebring - co spokojenost se zvukem, rozdíl oproti originálu? Stojí to za to? A ještě detail - ten originální výfuk jsi si musel nechat, nebo ti jej odečetli z ceny-asi naivní, ale ptám se. IKdyž jsme takový kousek od sebe, docela bych si jej rád poslechnul. Nebo má tu Sebring ještě někdo kromě jirina_?
Já na svoji M3 ještě měsíc čekám, tak zatím vymýšlím ptákoviny:-). Mám objednanou samozřejmě pofaceliftovou M3 G-165 Revolution Top, Red Soul. Díky za reakci.-
-
zednar 08.05.2017 19:41
« Mazda 3 G-165 výfuk SEBRING
ahoj, diky moc. Mezitim už jsem se stejně rozhodl jej tam nedávat-přesně, bojím se toho hluku a zároveň jsem si šel pořádně prohlédnout ten sériový výfuk a nevypadá vůbec špatně. Myslíš, že ta moje pofaceliftová bude odhlučněná lépe? Prodejce tvrdí že ano, někde jsem ale přečetl, že to lepší odhlučnění se týká naftových motorů, tak teď nevím. Měl jsi možnost někde porovnat hluk v předfaceliftu a pofaceliftu? Pro auto si jedu 19.5.:-).
A ještě jedna věc - prodejce mi není schopen říct ET(zális) kol R18-těch co tam budu mít! Nevíš jej náhodou? Chci si dokoupit nějaké disky na zimu, zatím nevím jestli R18 nebo R16. Používáš nějaké?
díky moc za odpověď-
jirin_ 10.05.2017 10:18
« Re: Mazda 3 G-165 výfuk SEBRING
Bohužel, v M3 2017 jsem nejel ani neseděl. Ale obecně si myslím, že to odhlučnění zlepšili.
Údaje z VTP o kolech:
Tovární: 7J x 18 ET 50+ 215/45 R18 89W
Alternativa: 6,5J x 16 ET 50; 205/60 R16 92 V
Mně se vyloženě hnusily ty 16ky z M3, takže jsem koupil originál 16" disky z CX-3 a k tomu pneu Nokian WR D4. -
joey 23.05.2017 22:31
« Re: Mazda 3 G-165 výfuk SEBRING
Ahoj, chci se zeptat k té hlučnosti Sebringů.
Včera jsem je objednal, ale po přečtení recenze jsem tu objednávku vystornoval, ale stejně mi to nedá. Je to opravdu v interiéru o tolik horší stran hluku? Na youtube jsou jen videa zvenku a jediné video, kde jsou slyšet Sebringy v iteriéru je recenze na Topspeed.sk, jenže tam to není rozhodně žádné drama? Spíš brumendo z nízkých otáček a pak vcelku decentní podkres. Mám taky předfaceliftovou G165 a hluk jde spíše od podvozku, tak teď váhám, jestli jsem zbytečně nehysterčil.
Nebyla by u někoho z diskutujících možnost si to v autě poslechnout nebo nějaký audio/video? V Mazdě to na předváděčkách (nota bene starý model) nikde nezjistím....
;-\
-
-
-
Jopino 18.05.2017 20:58
Ohlučnění
Ahoj, koukni na stránky www.ahifi.cz, sekce odhlučnění vozidel. Jsou tam vyobrazeny postupy, jak lze "bojovat" s hlukem. Vzhledem k tomu, že nejsem z Brna, tak jsem koukl do jejich fotogalerií, jak lze auto odhlučnit. Jelikož to není nijak zvlášť složitý úkon, objednal jsem patříčný materiál a auto si sám odhlučnil. Výsledek překvapil, stojí to za to :yes: -
foxypetoo 19.05.2017 22:47
Hluk v interieri
Ahoj. K tomu hluku ktory spominas v poslednom prispevku. Odporucam, po vlastnych skusenostiach nechat si odhlucnit cely interier. Ja som mal suzuki swift 2012 a mal som rovnaky problem ako uvadzas. Vyslo ma to na 420€ (mas vacsie auto tak asi o nieco viac u teba) ale boli to velmi dobre investovane peniaze a ak budem mat niekedy znova vlastne auto (sluzobne aktualne) tak sa do toho pustim znova + lepsi zvuk audiosustavy ako bonus.
-
Daník 23.02.2018 11:20
Mazda je dobrá volba
Osobně mám doma M3 a M6 předchozí generace v benzínu, jako náhradní vozidlo jsem měl půjčenou tuto novou M3 v dieslu 2,2. Odhlučnění je samozřejmě daň za odlehčení, motor je stále odhlučněn výborně a diesel 2,2 mi přišel subjektivně jako velmi tichý v segmentu dieslových vozidel střední až vyšší střední třídy. Odlehčení se údajně mělo dotknout i ztenčení okenních skel (neměřil jsem), takže vnější hluk asi nepůjde zcela dodatečně vyřešit. Pro majitele navíc není hlučnost asi zásadní (výfuky), mě zase vyhovuje, když je v autě ticho, kromě hudby ;-). Zamykání auta při jízdě osobně považuju za dost nebezpečnou fíčurku, nerad bych v případě nehody čekal na hydrauliku. i-stop je neštěstí, které na svých autech naštěstí zatím nemám, u Mazdy jde ale celkem pohodlně vypnout, narozdíl od některých francouzů, kde musíte najet do menu. Výměna oleje po 2500km je rozumná, já si ji dělám za "relativně příjemných" 800,- i s filtrem, ale hlavně (!) vím, že si olej vypustím komplet i s bordelem na dně. Neznám servis, kde by se s dokonalým vypuštěním oleje zatěžovali. Ovládání displeje za jízdy bych asi následně řešil kvůli spolujezdci. Pokud jedu sám, jsem snad soudný, abych se do nějakých složitějších operací za jízdy nepouštěl. Jinak Mazda to je radost z jízdy, žádný trhač asfaltu, ale požitek sportovního projetí zatáček, když benzín vytočíte nad 4000 otáček, živost se výrazně podpoří a překvapivě nejde nahoru moc celková spotřeba, která se v létě pohybuje s častými jízdami po velkém městě kolem 7,2-7,4 a mimo město po okreskách se dá jet svižně těsně nad 6 v průměru. Paradoxně nejmíň úsporná je M3 v provedení 1,6i se kterou jezdí žena, hlavně kvůli krátké 5ce a chybějící 6ce. Odpružení nové M3 mi přišlo subjektivně lepší než u předchozí generace, ale může být stavem tlumičů. Až vyhraju sportku, budu uvažovat o radosti jménem MX-5 ;-)