Diskuse

Toyota Prius (2016)

18.4.2016

Minulý týždeň som v Toyote objednával dve Aurisy v kombi prevedení a keďže mi nevedeli vyjsť salóny s ponukou v ústrety, nakontaktoval ma importér pre…

 

Toyota Prius (zaso)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 06.03.18  15:14

    « Re: Re: Re: Re: Z praxe

    Najškaredšie auto je Toyota Mirai ;). Auris je oproti nej krásavec...
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 29.01.18  22:58

    « Re: Re: Re: Re: Z praxe

    A já zrovna bydlím v centru na malým krajským městě a pohodlně najedu 200km týdně v tom nejhustším možným provozu semaforů a přechodů... co tu mám honit? TSI - radši ne. TDI-už vůbec ne. Prius :yes:
  • « 10 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 16.08.16  08:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

    Mám za sebou cestu Německo, Francie, Lucembursko, Belgie a Nizozemsko. Dvě poslední země jsou země Priusů. Samozřejmě jsem jel Priusem. Cesta 2.233 km na dvě nádrže. Zasvěcení ví, že nádrž je 45 litrů... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 15.08.16  17:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

    Pekné.
    Inak ten Samsung sa u nás predáva ako Renault Fluence.Renault kopíroval od Kórejcov a nie naopak.To sme dopadli. :-(
  • « 10 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 02.08.16  13:14

    « Re: Re: Re: Z praxe

    Máš vlastně pravdu není radost z jízdy jako radost z jízdy. Chápu že když se někdo při jízdě kochá krajinou, nebo sbírá květinky, za zelenou jízdu, které se mu na display zobrazí, že z toho může mít také radost. A v městském provozu ve velké aglomeraci kdy se max. využije elektrika tak to auto dává smysl. Ovšem u nás je taková opravdová aglomerace jen jedna. A o psychiatrické diagnóze jsem já rozhodně nemluvil a designový masochismus s ní nemá nic společného. Nic to ale nemění na tom že nový Prius, nakolik je technicky vyspělý je s přehledem designově nejobludnější auto co v posledních pár letech přišlo na trh.
  • « 01 Reagovat !

    foto torotoro

    torotoro 01.08.16  15:37

    « Re: Re: Z praxe

    Radost z jízdy jsem neuvedl, i když ji mám. Problém je v tom, že pocit radosti je evokován různými událostmi. Když sousedovi chcípne koza, u někoho to vyvolá radost, u někoho smutek.
    Design? Nové tvary mají vždy problémy a vzbuzují různé emoce. Ono se to časem okouká. V žádném případě se podle typu auta neurčuje psychiatrická diagnóza jeho majitele.
  • « 11 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 29.07.16  17:17

    « Re: Z praxe

    zapomněl jsi ještě dva ale bohužel ty nejdůležitější body:
    1) Prius není určen pro řidiče kteří mají radost z jízdy autem
    2) Prius je určen pro designové masochisty sebemrskače a excentriky
  • 11 Reagovat !

    foto torotoro

    torotoro 29.07.16  11:49

    « Z praxe

    Stal jsem se majitelem Toyoty Prius 2016 a měl jsem i všechny předešlé modely. Tento model je zase o mnoho lepší. Jízda je tišší, klidnější, úspornější a po dokončení cesty vystupuji zcela svěží. Poděkování Toyotě, že dokáže vyrobit vůz, který potřebuje minimum příkazů i financí od řidiče, aby dojelo do cíle.
    Pár postřehů:
    Co oceňuji nejvíce?

    1. Během cesty (v horách, městech i dálnicích) ovládám pouze plynový pedál a brzdu.
    2. Žádné cukání při automatických změnách převodů a přepínání mezi pohony na elektřinu a benzínovým motorem - zcela klidný běh.
    3. V kolonách a ve městech bezhlučný a plynulý pohyb i se spuštěnou klimatizací (ta je elektrická). Ostatní účastníky provozu a okolí neobtěžuji výfukovými plyny, pachy a prachovými časticemi zplodin.
    4. V garáži nezanechává žádné výfukové plyny.
    5. Zpátečka je na elektrický pohon - jemné a přesné couvání.
    6. Ukazatelé spotřeby nelžou - první tankování 930 km 36 litrů benzínu. Velký obdiv jak auto dokáže efektivně zužitkovat dodanou energii.
    7. Standardní prvky výbavy HUD, adaptivní tempomat, automatická dálková LED světla, dokonalý audio systém. Moderní a užitečná výbava odpovídá roku výroby, nepřiplácím na "nadstandardy".
    8. Náklady (nejde jen spotřebu) na ujetý kilometr v této třídě jsou bezkonkurenčně nejnižší.
    9. V zavazadlovém prostoru více místa, než u minulých modelů Priusů.

    Prius není určen pro řidiče, kteří:
    1. jsou přesvědčeni, že když neběží motor, není možné s autem jet.
    2. detekují závadu na klimatizaci, když motor a klimatizace nevydává žádný hluk.
    3. si myslí, že auto s řadicí pákou, se třemi pedály a minimálně se šesti rychlostními stupni z něho udělá lepšího, či rychlejšího řidiče. Jeho umění zmáčknutí spojkového pedálu, zařazení rychlostního stupně a puštění spojkového pedálu při současném zmáčknutí plynového pedálu nemůže nahradit elektronika.
    4. rádi radí (manželce) jaký rychlostní stupeň by měla mít zařazený a ten, který je zvolen, je nevhodný, protože motor vytáčí, nebo podtáčí.
    5. se rádi pochlubí při pivku, že jim odešlo turbo a dali za něj xx litrů, že museli měnit nějaký (asi rozvodový) řemen, že jim odešlo vstřikovací čerpadlo, že jim zamrzla nafta, že se jim přehřál motor v zácpě, protože měli puštěnou klimošku, že dolejvají olej do motoru a litr stojí pětistovku, ...
    6. patří, nebo chtějí patřit do nějaké tlupy (korejská, čtyřkruhová, boleslavská,...) a nemohou ji z jakýchkoli důvodů opustit.
    7. neunesou dotazy typu: Tak jsi zase tady s tím trolejbusem? Kde máš dráty? Ekolog dorazil. Na to odpovědět nelze.
    8. podléhají reklamním frázím a nesmyslným slovním spojením: jednoduše chytré, české auto, německá kvalita, svalovec, působivý, vybroušený vzhled, elegantní charakter, ladné křivky,...

    Upozornění: Nepůjčovat manželce - budete jí muset opatřit Priuse také.

  • « 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 11.06.16  20:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

    Takže práve som na ceste z Južnej Kórey a priusy som tu stretol za týždeň dva, obe v Soule. Je tu vidieť hromada hybridov značky kia, také veľké sedany, niečo ako u nás magentis, v Korey to má nejaké divné označenie. Toyoty som tu videl tiež dva. Jednu hybridnú camry a nejaké mpv. Japonské autá tu vôbec nevidieť. Samá kia a hyundai a tie ich kópie mercedesov a podobne.
  • 20 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 13.05.16  10:21

    « Drobna technicka

    Blahopreju k par dnum s novym Priusem :-) Jenom drobna technicka poznamka - tenhle model ma baterky pod zadnimi sedadly, v kufru uz nejsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto honza-f

    honza_f 22.04.16  11:07

    « Re: Re: Re: Re: DSG

    Já jsem Superba s DSG tak trochu nafasoval, ačkoliv jsem si manuál vybrat mohl, chtěl jsem do Prahy DSG, už mě nebaví řadit. No a když jsem se pak během čekání jel s tou konfigurací projet, byl jsem z toho DSG hotovej. V rychlostech kolem 50 to motor neskutečně podtáčelo, reakce na plyn divná, pořád to řadilo tam a zpět. Rozjezdy na nic, vůbec to nechtělo jet.... Skoro jsem z toho nespal. Pak přislo moje auto a pln očekávání, že převodovku budu házet jen do "S" jsem usednul za volant.... No a překvapivě (asi jsem se v té předvádečce trochu bál, přeci jen to bylo drahé a velké auto a vedle mě seděl prodejce) jsem podobné dojmy vůbec neměl. S DSG se dá naučit krásně pracovat, jediné, co mi chybí, je důraznější brzdění motorem, ale není problém mu občas trochu pomoci manuálně a po cca 6000km jsem se už naučil co dělat aby si motor podřadil a brzdil sám. Při předjíždění tam házím "S", jinak se dá i po městě nebo v zácpě pohodlně jezdit na "D". Žádné cukání nepociťuji a rozjezd z místa je bleskový (zvlášť díky 4x4), jen se člověk nesmí bát zadupnout plyn do podlahy. Jediné, co mi trochu vadí, je občasné podřazení při kick-downu až moc dolů, kdy je motor už za špičkou a moc nejede, než se zařadí o stupeň nahoru.
    Takže z mé strany s DSG (v kombinaci se Sup Combi 2.0 TDI 140kW 4x4) naprostá spokojenost a už nikdy nechci v daily car manuál!
  • « 00 Reagovat !

    foto zaso

    zaso 20.04.16  18:06

    « Re: spolahlivosť

    Len preklik, opravim.
  • 00 Reagovat !

    foto ivoh

    ivoh 20.04.16  14:11

    « spolahlivosť

    prečo je spoľahlivosť len za 5 bodov?
  • « 00 Reagovat !

    foto zaso

    zaso 19.04.16  21:19

    « Re: Re: Re: DSG

    Mat tak nadele vsetko do vienka hned, to by bola parada! Vsetko sa treba ucit a vsetko casom dozreje...odsekom o manzelke som len poukazal na to, ako rychlo auto sadlo niekomu, co ma respekt pred soferovanim.
  • « 10 Reagovat !

    foto xpaja

    xpaja 19.04.16  20:39

    « Re: Re: DSG

    Souhlas, až na to, že eCVT Priusu nemá s CVT převodovkou nic společného, teda krom zvukového projevu.
    eCVT je v podstatě planetový diferenciál na který jsou napojené dva elektromotory. Kola jsou přimo spojená s motorem přes jeden převodový poměr. Proto mají hybridy nízkou maximální rychlost. Teprve nedávno přidali u lexusu dvoustupňovou převodovku, aby tu maximálku trochu zvedli. O ostatních hybridech od Toyoty se dá říct, že převodovku vůbec nemají.
  • « 00 Reagovat !

    foto SCHROJF

    SCHROJF 19.04.16  20:28

    « Re: Re: DSG

    A co takto pouzit kickdown...pre okamzite zrychlenie?A jazda v zacpe...staci predsa iba puscat brzdu...a s citom potom pridavat plyn...tak isto pri parkovani...vsetko chce cvik,dotetaz som bol v tom,ze na trhavy rozbeh DSGecka sa stazoval iba kazdy novinar...no vidim,ze trosku cviku by nezaskodilo viacerym... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto zaso

    zaso 19.04.16  18:01

    « Re: DSG

    Dakujem za vysvetlenie panovi o prispevok vyssie. Golfa sme kupovali prave kvoli DSG v nafte kvoli dlhym presunom po SVK. Do mesta mame benzinovu Aurisku, ale manzelka samozrejme radsej automat, takze berie do mesta na skusy Golfa. Riadiaca jednotka DSG vsak motor neskutocne podtaca - 50km/h = 1150 otacok z coho ma motor tendenciu skocit na kolena. Riesenie je jednoduche, manualne zaradit za 4 a ist, lenze pre manzelku je to o ukon navyse - cize problem. Aj na DSG sa da rozbehnut plynule, treba len spravny cit v nohe, tot vse. Pani, viacej v recenzii na Golfa. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 19.04.16  14:21

    « Re: DSG

    Ja by som povedal že manželka autora recenzie má problém s chovaním sa DSG v golfe v mestskej prevádzke v autorežime, takže jej radšej pomáha manuálnym radením aby nezničila dvojhmotu. Už tak má problém s trhavým prejavom a pomalým zrýchlením. Že to je nelogické? No asi si preto nekupovali auto s DSG ale čo s tým keď už je auto na dvore, vrátiť sa nedá a tento prejav nieje podľa VW vadou zrelou na reklamáciu? Autor tým chce povedať, že eCVT prevodovka sa javí užívateľsky príjemnejšia. Teda až na ten trolejbusový zvukový prejav.
    Osobne mám čosi najazdené s DSG ale v kombinácii s 1,2TSi a niečo mám za sebou s toyotou s 1,6CVT. A musím povedať, že s týmto sa dá len súhlasiť. Na tie posuny v mestských zápchach atď sa aj mne vidí CVT komfortnejšie. Ak povedzme s DSG keď ideš 60 a je zaradená 7čka a potrebuješ prudko zrýchliť tak podradí do 6ky, potom do 5ky, potom do 4ky, potom do 3ky kde sa chytí a zaberie. Každý medzistupeň cítiš, trhne autom. CVT nie. Dupneš na akcelerátor a riadiaca jednotka podľa polohy plynového pedála vyhodnotí aký virtuálny stupeň má zaradiť pre optimálny záber a ten "zaradí" (nie je to celkom presný pojem, konštrukcia CVT prevodovky je z podstaty iná ale to je na dlhšiu debatu). Takže autom nelomcuje. Neradí tak rýchlo medzi dvoma susednými stupňami ako DSG ale trúfam si povedať že zo 7ky zaradí rýchlejšie 3ku ako DSG, bez trhania. A to trhanie sa časom a najazdenými kilometrami možno zvýrazňuje. DSG v 1,2TSi golfe radilo vyšší stupň tuším pri 2000ot. Ak toto robí aj jemu pri 2,0TDi tak ma pomalý rozjazd neprekvapuje, čiastočné riešenie je jazdiť na Sport režim.
    Ale ten vysávačový zvuk CVT fakt ťahá za uši, i keď už konštruktéri popracovali aj na tom, už to nieje typický skútrový rev - vždy pri pridaní plynu na 6000 otáčok až dokiaľ človek nepovolí nohu na akcelerátore.
  • 00 Reagovat !

    foto honza-f

    honza_f 19.04.16  10:16

    « DSG

    Mám první auto s DSG, chtěl jsem ho hlavně proto, abych ve městě nemusel řadit (90% jízd) - takže abych ho neničil, řadit bych měl? Co je to za logiku proboha?
  • « 01 Reagovat !

    foto Toky1

    Toky1 19.04.16  09:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: auto které pláče

    Ja idem o taký mesiac do Južnej Kórei, omrknem ako sa tam vyskytujú priusy. Ale pokial viem oni sú tam neskutoční národniari, drvivá väčšina áut tam sú Samsungy. I keď to môže zavádzať, pretože i Renault Fluance sa tam predáva pod značkou Samsung.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…