Recenze

vorlajz (muž 45 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Hyundai i30 Style 1.6 GDI 99 kW

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 21 Hyundai i30, foto 22 Hyundai i30, foto 23 Hyundai i30, foto 24 Hyundai i30, foto 25 Hyundai i30, foto 26 Hyundai i30, foto 27 Hyundai i30, foto 28 Hyundai i30, foto 29 Hyundai i30, foto 30 Hyundai i30, foto 31 Hyundai i30, foto 32 Hyundai i30, foto 33 Hyundai i30, foto 34 Hyundai i30, foto 35 Hyundai i30, foto 36 Hyundai i30, foto 37 Hyundai i30, foto 38 Hyundai i30, foto 39 Hyundai i30, foto 40 Hyundai i30, foto 41 Hyundai i30, foto 42 Hyundai i30, foto 43 Hyundai i30, foto 44 Hyundai i30, foto 45 Hyundai i30, foto 46 Hyundai i30, foto 47 Hyundai i30, foto 48 Hyundai i30, foto 49 Hyundai i30, foto 50 Hyundai i30, foto 51 Hyundai i30, foto 52 Hyundai i30, foto 53 Hyundai i30, foto 54 Hyundai i30, foto 55 Hyundai i30, foto 56 Hyundai i30, foto 57 Hyundai i30, foto 58 Hyundai i30, foto 59
 

Technické info

Přezdívka auta Myšák Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:33000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 99 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Můj Hyundai i30 combi je malý rodinný kombík s atmosféricky plněným motorem 1.6 GDI, který dává maximální výkon 99 kW. Kompaktnost celého vozu dotváří druhá nejvyšší výbava s paketem Style.

Silné stránky

Prostornost interiéru a neskutečné pohodlí na předních sedačkách. Dostatečně silný a uživatelsky velmi příjemný motor. Výbava vozu a bezpečnostní systémy včetně prvků pasivní ochrany. Velmi přesné řazení, velmi dobré jízdní vlastnosti a tlumení nerovností.

Slabé stránky

Řízení a tím pádem horší odezva od kol. Nemožnost výškově nastavit loketní opěrku mezi předními sedadly. Chybějící tunel za opěrkou na zadních sedadlech. Horší výkon základních žárovek v potkávacích světlometech.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím neproběhly žádné opravy či poruchy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi dobré zkušenosti s jedním konkrétním pánem u prodejce.

Recenze Hyundai i30 kombi - 1.6 GDI

Tak jsem si konečně našel čas na to, abych napsal pár řádek o mém novém autě Hyundai i30 combi. Někteří z vás již četli moje přecházející recenze, kde jsem se věnoval nové Fabii III – 1.2 TSI 81 kW a nové i20 od Hyundai s motorem 1.25 CVVT a výkonem 55 kW. Předpokládám, že tušíte, co vás při čtení tohoto článku čeká, tak směle do toho. ;) Nový Hyundai i30 ve verzi kombi jsme si s přítelkyní vybrali na konci roku 2014. Upřednostňoval jsem prostornost interiéru, jednoduchý motor a záruku. Samozřejmě, že velkou roli hrála i cena, ale tak je tomu ve většině případů při nákupu nového vozu. Nakonec tedy zvítězil malý rodinný kombík od Hyundai s motorem 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzínu o maximálním výkonu 99 kW při 6.300 ot. a maximálním krouticím momentu 164 Nm při 4.850 ot. Srdce tohoto auta jsme si teď v krátkosti představili, ale nejprve se pojďme podívat na exteriér, na kterém se také projevila výbava vozu Style.
Exteriér
Nová i30 se mi opravdu líbí a to zejména s maskou s dvojitým pruhem v chromovaném provedení. Auto na mě celkově působí vyváženým dojmem. Ano, mnozí budou namítat, že zejména při bočním pohledu má takovou bachratou zadní část, ano, možná má, ale tak nějak mi to do toho celku opravdu pasuje. Při bočním pohledu je dobře vidět, jak přední světlomety zasahují hodně do boční linie vozu a dotváří tak dojem krátkého předku. Podobně jsou vytaženy do boku zadní skupinové svítilny.
V kombinaci s dlouhým rozvorem 265 cm a krátkým zadním převisem tak vůz působí hodně kompaktně. Boční, zužující se linie oken se zadním zatmavením a velký sklon předního okna působí velmi dynamicky a opticky snižuje vůz. Přední části vozu dominuje velká maska chladiče s výraznými chromovanými žebry, mlhová světla s denním svícením a rozměrné hlavní prorektorové světlomety se statickým posvěcováním do zatáček. Na zadní části vozu rozhodně upoutají led diodové zadní světlomety, které jsou ještě příznačně zatmaveny a dvě odrazky se zadními mlhovkami umístěné v nárazníku.
Celkový dojem prémiové výbavy Style dotváří stříbrné střešní lyžiny integrované do střechy auta, zadní zatmavená skla, chromované lišty na jejich spodní hraně a chromované kliky s osvětlením. Moje i30 je osazená 16“ koly Dezent s jednoduchým designem v kombinaci se zimními pneumatikami Nokian. Na léto budou na autě standardní 16“ kola z výbavy Style s pneumatikami z výroby Hankook.
Co se týče exteriéru, tak je to myslím vše, za zmínku snad stojí už je led diodové boční blikače integrované do zpětných zrcátek a zároveň s integrovaným světlem pro osvětlení nástupního prostoru. Jako již tradičně musím konstatovat, že na vzhled vozu si musí každý udělat názor sám. Hodně lidí tvrdí, že není nad jednoduchý design, který se bude líbit i za x let, ale na to tak nějak nemyslím, pro mě je důležité, že se to líbí mě a že se mi to líbí teď.
No, však z fotek můžete posoudit sami. ;) Jdeme na interiér.
Interiér a vnitřní prostor
Jak to vypadá z venku, už víme, ale jak to vypadá uvnitř, na to se teď spolu podíváme. A začneme hned tím, proč si lidé vozy kombi kupují. Ano, je to zavazadlový prostor. Hyundai i30 disponuje (dle výrobce) 528 l zavazadlového prostoru. Přátelé, nevím, jestli tam počítají každou mezeru nebo místo pod podlahou apod., ale, každopádně, tenhle zavazadlový prostor je dostatečně velký a hlavně funkční. Pod mezipodlahou je dojezdová rezerva a v mezipodlaze několik praktických přihrádek na různé věci. V zásadě výhody tohoto zavazadlového prostoru jsou tři.
Žádná zbytečná zákoutí, rovná nakládací hrana a perfektní fixační systém, který jsem si opravdu doslova zamiloval a používám ho takřka při každé jízdě. Posuneme se pomalu dopředu a zastavíme se na zadních sedadlech. Ve výbavě Style nám Hyundai i30 nabízí kombinaci látky s kůží a tady musím konstatovat, že to vypadá perfektně. Nejen použité materiály, ale i zpracování. Kůže je například použita i na vnitřním polstrování všech dveří. V zadním opěradle je integrovaná loketní opěrka s držáky nápojů.
Na rozdíl o Oktávie zde však chybí možnost otevřít tunel do zavazadlového prostoru a možnost převážet dlouhé předměty bez složení sedaček prostě chybí. Opěradla předních sedadel jsou pro i30 tradičně opatřena plastovou ochranou, která chrání sedačky od poškození a ušpinění. Velmi praktické. Samozřejmostí pak je síťka na uchycení časopisů a drobných věcí. Prostoru je na zadních sedadlech dostatek, když se za sebe posadím, tak mám na kolena hodně místa a i délka sedáku a sklon opěradla je příznačný. Velkou pochvalu si ale zaslouží konstruktéři za to, že ani prostřední cestující nemám problém s tím, kam složit nohy, protože středový tunel na podlaze je vysoký jen pár centimetrů a nepřekáží tak. Co chybí v předfaceliftové výbavě Style jsou zadní výdechy ventilace mezi předními sedadly. Posuneme se opět o kousek dopředu, tedy do prostoru, kde trávíme nejvíce času.
Místo řidiče a spolujezdce nabízí skutečně dostatek prostoru. Já osobně měřím 182 cm a vážím jako dvě etiopské atletky na dlouhé tratě. I tak mám všude dost místa, nic mě netlačí do kolena ani do zad. Tady dávám opravdu velkou pochvalu. Celkově jsou sedačky na velmi dobré úrovni, jsou pohodlné, dostatečně široké a sedák je dlouhý tak akorát. Co mi chybí, je bederní opěrka. Bohužel. Mezi předními sedadly je umístěna loketní opěrka s velkou schránkou, která je podélně posuvná, ale nikoli výškově, to je trošku škoda. Poslední věc k sedačkám, hlavové opěrky jsou nastavitelné nejen výškově, ale i podélně. Použité materiály nedokážu porovnat s konkurencí, protože jsem nejezdil ani v O III ani v novém Golfu. Na mě působí příjemně, nejen vzhledově, ale i na dotek. Všechna tlačítka mají jasně vymezený rozsah a ovládají se velmi dobře. Celkově je ergonomie na velmi dobré úrovni.
Co se týče samotného designu přístrojové desky, tak to je věc, která mě na nové i30 doslova uchvátila. Vím, tady mě ukamenujete, ale berte to tak, že je to můj subjektivní názor. Kombinace šedého plastu se stříbrným lemováním svislých výdechů automatické klimatizace doplněné o plastové provedení v klavírovém černém laku ve mně zkrátka dotváří dojem určitého luxusu a prémiovosti. Modré regulovatelné podsvícení přístrojů k nové i30 tak nějak patří a mně se líbí.
Nemám rád například zelnou, oranžovou či červenou. Velmi zajímavě by to myslím vypadlo i v bílém provedení.
Do přístrojové desky velmi dobře zapadá přístrojový štít s TFT displejem a dvěma výraznými tubusy, které jasně ohraničují otáčkoměr a rychloměr. Jak už jsme u dnešních aut zvyklí, na přístrojovém štítě se zobrazují informace z palubního počítače. Tady bych se rád zastavil a něco napsal, ale ono vlastně není co. Palubní počítač v i30 je prostě ořezaný a nenabízí moc funkcí. Tady je konkurence rozhodně napřed. Palubní počítač nabízí jenom celkové hodnoty, chybí úplně denní počítání, které se automaticky nuluje. V nabídce je tak pouze ujetá vzdálenost A a B, průměrná rychlost, celkový čas, průměrná a aktuální spotřeba. Počítač se spolu s rádiem, tempomatem a omezovačem rychlosti ovládá tlačítky na volantu, ten je obšitý kůží stejně, jako řadicí páka a rukojeť ruční brzdy. Málem bych zapomněl na ovládání telefonu přes BlueTooth, které je rovněž na volantu.
To nabízí rovněž možnost hlasové ovládání telefonu a rádia. O jeho praktickém využití by se minimálně při ovládání audia dalo polemizovat. Audi systém jako takový nabízí celkem 6 reproduktorů a poměrně kvalitní výstup. Písničky ze smartphonu je možno streamovat přímo do rádia přes BlueTooth, tedy bez nutnosti připojovat kabel. Samořejmostí je AUX a USB vstup. Navíc je
možno překopírovat do interní paměti hudbu o celkové velikosti cca 1,2 GB. Co se týče samotné výbavy vozidla, tak je opravdu „nabušená“.
Dnes již standardním prvkům jako je AUTO klima, ESP a další podobné systémy sekunduje zadní couvací kamera, elektricky sklopná zrcátka, nastavitelný posilovač řízení, multifunkční volant, dešťový senzor, automatická světla, samozatmavovací zpětné zrcátko, všechna okna elektricky stahovatelná, vyhřívané sedačky a hlavně perfektní vyhřívaný volant. No, hodně jsem se rozepsal o interiéru, ale pojďme se tím autem projet.
Motor a jízda
Už tak nějak víme, jak auto vypadá zvenku i zevnitř, ale co motor a jak se s ním jezdí? Pojďme na to. Motor je tedy o obsahu 1.600 ccm s přímým vstřikováním paliva a proměnlivým časováním sacích a snad i výfukových ventilů. Hele na rovinu, nejsem odborník, já vám prostě řeknu, jak to jede. Startování obstarává tlačítko, což je prostě super a nikdy by mě nenapadlo, že mě to tak chytne.
Po nastartování je auto tiché a prakticky nevíte o tom, že máte nastartováno. Žádný hluk, žádné chvění ani vibrace, o nastartování víte doslova jenom díky tomu, že se vám pohne ručička otáčkoměru a máte rozsvícené budíky. Auto jde pěkně za plynem a už od 2.000 otáček je cítit zátah, který nepolevuje až do omezovače. Největší zátah je samozřejmě znát kolem maxima točivého momentu, tedy kolem 4.800 ot. Někdo by mohl namítnout, že to musí být pěkně hlučný v těchto otáčkách, no řeknu vám, motor už samozřejmě slyšet je, ale jak jsem byl zvyklý už u koncernové přimovstřikové atmosféry FSI, tak je ten zvuk prostě sexy. Výbornému dojmu z motoru sekunduje doslova fantastická převodovka, řadí se tak hladce, tak přesně. Dráhy šestistupňové převodovky jsou jasně vymezené a rychlostí zapadají jedna radost. Po zkušenostech z O II milé překvapení. Samotné řízení vozidla je tak velmi příjemné v kombinaci s nastavením režimu Sport na posilovači řízení, když je řízení příjemně tuhé. Odezva od kol není špatná, ale není to supersport, to fakt ne. Velmi dobrý dojem z auta dotváří perfektní podvozek, který výborně tlumí příčně nerovnosti a na 16“ kolem 205/55 k autu zkrátka velmi dobře pasuje. Naladění podvozku je zkrátka hodně do pohodlí, ale ani
přes tuto prioritu není podvozek příliš měkký a náklony karoserie jsou v normě. I díky lehčímu motoru se auto vrhá do zatáček s velkou vervou. Celkové naladění vozu, jízdní vlastnosti a podvozek jsou pro mě rovněž velkým překvapením. Asi nemá cenu tady dále rozepisovat, jak je to skvělý apod. Jen chci požádat všechny, aby si novou i30 projeli a pak udělali závěr. A na závěr, na ten se teď právě chystám ja.
Závěrem
Recenze na mojí i30 byla samozřejmě delší jak na F III nebo i20, ale to se dalo čekat, ne? ;) Asi vás nepřekvapí, že auto hodnotím velmi pozitivně, asi také proto jsem si ho nakonec vybral. Ale zase musím konstatovat, že se jedná jenom o můj osobní pohled, o můj subjektivní názor. Budu rád, když se o této recenzi můžeme pobavit a budu rád za vaše názory a určitě i zkušenosti těch, kteří s tímto autem jezdí, či jezdili. Tuto diskuzi bych pak určitě otevřel v mém vlákně. A ještě v krátkosti k autu takové to malé resumé. Auto mě mile překvapilo, komfortem, jízdními vlastnostmi i výkonem motoru je zase o kus dál, než jeho předchůdce, se kterým jsem měl možnost jezdit dva roky a najet cca 35 tis. Km. Vím, že v dnešní době downsizingu a přeplňovaných motorů hodně z vás atmosférické plnění neosloví, ale já si to užívám. Najeto mám zatím pouze 3.500 km a spotřeba se pohybuje kolem 7,5 l na sto. Jestli je to hodně nebo málo, o tom nemá cenu polemizovat. Věčné diskuze o spotřebě jsou stejně liché jako to, že právě vaše partnerka je ta nejkrásnější. Co mě ale úplně dostalo, byl interiér, který se mi prostě tak moc líbí, je funkční a v sedačkách se báječně sedí. A zavazadlový prostor 528 litrů je také postačující, no však, aby taky ne. Takže za mě má Hyundai i30 za jedna a věřím, že ti co odsunou předsudky a toto auto vyzkouší, budou mile překvapeni.
Díky za pozornost. ;) Vorlajz

 

Novinky v recenzi

14.3.2017 19:08

Tlumení

V únoru s březnu jsem vytlumil přední kapotu, podběhy a kufr.

14.3.2017 19:08

Clarion NX706E

V únoru proběhla montáž multimediální jednotka Clarion NX706E.

8.11.2015 08:16

Podsvícení klik u předních dveří

https://www.youtube.com/watch?v=9JD4FpyfJhY

8.11.2015 08:16

Zrychlení z 80 - 130 km/h

https://www.youtube.com/watch?v=EeqPf5wGWSI

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 Style 1.6 GDI 99 kW

Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nebyl žádný problém.

praktičnost
10

Hyundai i30 kombi patří do kategorie kompaktů a právě v této kategorii díky své praktičnosti nabízí jednu z nejlepších voleb.

prostornost
10

Hyundai i30 nabízí dostatek prostoru pro posádku i zavazadla. Přepravní kapacitu zvyšují do střechy integrované podélníky.

jízdní vlastnosti
10

Jízdními vlastnostmi patří Hyundai i30 kombi rozhodně mezi premianty své třídy.

jízdní komfort
10

Celkové naladění podvozku jí příjemně nastavené tak, aby nejen dobře tlumil příčné nerovnosti, ale stále si zachoval jisté jízdní vlastnosti.

provozní náklady
10

Zatím jsem řešil jenom spotřebu, tady je to vzhledem k mému jízdnímu režimu v pořádku a servis mě teprve čeká.

náhradní díly
10

Zatím jsem pořizoval jenom nové stírací lišty na přední okno a cena byla standardní jako u jiných značek. Dostupnost samozřejmě také v pořádku.

výkon motoru
10

Výkon motoru je k velikosti vozu postačující. Motor zatahuje už od 2.000 ot. a nepolevuje až k omezovači. Tady u mě panuje velká spokojenost. Ten motor jsem si doslova zamiloval.

spotřeba
10

Spotřeba motoru je do jisté míry závislá na jízdním režimu a stylu, ale na rozdíl od malých turbo motoru nemá takové výkyvy.

hlučnost motoru
10

O motoru nevíte, dokud ho nezačnete točit. Zvuk je pak velmi příjemný, já osobně říkám, že je takový prostě sexy! :)

kvalita sedadel
10

Ve výbavě Style se nabízí sedadla v kombinaci látka kůže a jejich kvalita je příkladná. K tuhosti a bočnímu vedení nemám žádné výhrady. Dovolím si tvrdit, že jsou to zatím nejlepší sedačky, které jsem kdy v autě měl.

brzdy
10

Nástup brzd je rychlý a dobře se dávkují. Kotoučemi jsou vybavena všechna čtyři kola.

zavazadlový prostor
10

Rozměrem patří do průměru třídy. Solidních 528 litrů nestačí na etalon třídy, ale Hyundai to kompenzuje praktičností. Rovnou nakládací hranou, posuvným zádržným systémem, síťovým programem a také mezipodlahou.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…