Diskuse

Volkswagen Golf (2014)

19.5.2015

Prolog Mnohé asi překvapí, že v odstupu 2 let představuju recenzi na druhého Golfa, ale tento aktuální trošku opuchnul a povyrostl. Statistiky v mém…

 

Volkswagen (Verny_2013)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 30 Reagovat !

    foto 67milo

    67milo 20.05.2015  15:08

    sportsvan je no.1

    Takže, ak dovolíte, aby bolo jasné ohľadne mena Sportsvan. Tento výraz sa v Európe objavil už v r.2002, keď Peugeot vyšiel s modelom 307 SW. Keďže ja som jeho majiteľom 12 rokov, viem, čo hovorím. A význam slova neznamená, že to je auto so športovými ambíciami, ale auto pre ľudí so športovými záujmami. SW u Peugeotu znamená SportWagon.
    K článku - najlepší článok svojho druhu, aký som čítal. Naprosto významovo presne popísané, prečo Golf Sportsvan je No. 1 vo svojej kategórii. Už dva roky na autosalóne v Bratislave sa pre mňa, ako človeka s rovnakým zameraním ako autor, nedá Sportsvan porovnávať s ničím podobným ani omylom. Je to bezkonkurenčný voz, chodím na autosalóne z auta do auta a nič....Sadnem do Sportsvanu a zrazu je všetko ok. Žiadna pripomienka. Je to akokeby mladší brat môjho 307SW, všetko je dokonalé (ospravedlňujem sa tým, ktorí neznášajú francúzov, ale to je ih problém). Možná konkurencia iba Made in France - 3008, 5008, C4 Picasso. Ale páni od PSA sa pomaly rozhýbavajú v oblasti turbobenzínu, o AT ani nehovoriac.
    Naposto súhlasím s autorom aj v tom, že chodím od auta k autu, a - hnusí sa mi všetko, na čo siahnem a vidím. Hodne zdaru a pohodových km v sportsvane.
    p.s. pokukujem po ňom hodne....
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 20.05.2015  15:30

      « Re: sportsvan je no.1

      Dík za pochvalu za článek, to vždycky potěší. A se sportsvanem chybu rozhodně neuděláš, ta kvalita tam prostě je. Já ho vybíral dlouho, pečlivě a zatím jsem po 5000 najetých km opravdu spokojený. Ale přiznám se nebýt té mimořádné slevy, tak jsem možná ještě vybíral dál. Inu - strýček skrblík je asi v každém z nás.
      • 00 Reagovat !

        foto 6B6

        6B6 23.05.2016  18:18

        « Re: Re: sportsvan je no.1

        Dobrá recenze, žena toto auto má a mohu se s textem ztotožnit. Paradoxně s ním jedu raději, než s dvouletou audinou...Sportsvan se opravdu podařil. Kdo s tím má problém, má na trhu bohatý sortiment modelů a značek.
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 23.05.2016  23:14

          « Re: Re: Re: sportsvan je no.1

          Dík za pochvalu. Už mám najeto 20 000Km a prvotní " zamilovanost " tak nějak vyprchala. Ale názor jsem nezměnil, jen ten motor bych bral tu 110Kw verzi 1,4 TSi. Ta 92 Kw nejede do 4000 otáček špatně, ale pak ji prostě začne docházet dech. Cítíš že motor má navíc ale je nad 4000 ot přiškrcený a výkon místo aby gradoval tak spíš vadne. Jinak je to fakt super provedené a do detailu promyšlené a variabilní rodinné auto.
    • 10 Reagovat !

      foto prengel

      prengel 23.06.2017  09:51

      « Re: sportsvan je no.1

      Mam presne rovnaky nazor. Sedel som v kazdom "rodinnom" aute v showroomoch, jazdil som na predvadzacich jazdach, ale tak dobre ako v Sportsvane som sa necitil ani v jednom aute... priestor, variabilita, posed, vyhlad, ergonomia - to vsetko je neuveritelne dobre, ako by mi to auto sili na mieru. Celkovy dizajn je samozrejme vec vnimania, osobneho vkusu atd..., urcite to nie je najkrajsie auto na svete a ani najlepsie. Nudne, ano je "nudne", no a? Kto chce emocie kupi sa auto plne emocii... kto chce nudne auto kupi si nudne auto... vo svojej kategorii /zdoraznujem: vo svojej kategorii/ naozaj vyborne auto co sa tyka priestornosti a prakticnosti.
      Co sa tyka kvality, motorov a ich zivotnosti, nuz internet je plny ludi, ktori pisu, ze je to v tomto ohlade katastrofa. Ze to zerie olej a ze je to srot a len uplny idio-t a ovca si kupi VW alebo Skodu Toto neviem posudit, nikdy som zatial VW nemal. Tych oviec ale musi byt poriadne vela, ked VW je druhy najvacsi vyrobca aut a Skoda predava stabilne vyse miliona aut rocne... ludia nadavaju na francuzov, na talianov, na nemcov, na korejcov, na americanov...
      • 00 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 23.06.2017  14:51

        « Re: Re: sportsvan je no.1

        mám ho už skoro 2,5 roku a krom několika drobností odstraněných v rámci záruky, které popisuju v recenzi, žádný problém. Příští měsíc jdu na 2. servis po zhruba 40 000 Km. Olej to nežere, motor stále stejně kultivovaný a výkonný. Je to sice golfoidní krabice, ale to je tak asi jediné co mohu autu vytknout.
        • 00 Reagovat !

          foto prengel

          prengel 23.06.2017  16:28

          « Re: Re: Re: sportsvan je no.1

          Dakujem za reakciu, som totiz rozhodnuty toto auto s tymto motorom kupit. Internet je naozaj plny az neuveritelnym mnozstvom prispevkov o problemoch s motormi TSI...
          Dlho, dlho som skusal rozne auta, ale tento Sportsvan je jednoducho vyborny co sa tyka priestoru a je to presne vdaka tej golfoidnej krabici, nikde nic na cloveka nepada, netlaci... rovnako dlho sme uvazovali nad Mazdou CX5, maju vyborny benzinovy 2litrovy motor... ale ja sa v tom aute proste necitim dobre.
          Jedine coho sa ozaj bojim je to, ze ja jazdim naozaj vela v meste a to je klasicke jazdenie z parkoviska na parkovisko, toto nie je dobre pre ziadny motor, ale pre turbomotory to je snad este horsie... vela sa pise o tom, ze pri takomto jazdeni prenika benzin do oleja... nuz... + sa vela pise o problemovych zimnych staroch...
          proste o tychto motoroch je na nete pisane naozaj vela, a cloveka to zneisti... aj youtube je toho plny... :-(
          • 00 Reagovat !

            foto Verny-2013

            Verny_2013 23.06.2017  18:52

            « Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

            poslední rok s ním většinou jezdí manželka denně do práce 20 km sem a tam. to tvoří asi 50% jízd. Jediná změna nastala oproti první servisní prohlídce ( ta byla po 25 000 km a spíš delší trasy), že servisní prohlídka mi začala svítit po necelých 15 000 Km. Což je správně. Jasně do města by byl nejlepší hybrid, nebo elektromobil, ale pořizovací cena je jinde. A sportsvan plní roli univerzála a zatím výborně.
            • 00 Reagovat !

              foto prengel

              prengel 26.06.2017  12:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

              Ja som si toto auto dnes rano objednal. Bavil som sa s predajcom dost dlho, priznal, ze mali poriadne problemy okolo rozvodovych retazi na TSI motoroch, vravel, ze je to o niecom inom ked to uz ma remen... ohladom spotreby oleja potvrdil to co som aj vedel,
              s tymto turbomotory maju problem. V kazdom pripade kazdy, samozrejme, chvali svoje, aj v Renaulte mi tvrdili, ze uz problemy s elektronikou nemaju a nie je to uplne celkom pravda... ale, nuz auta sa aj kazia.
              P.S.: Auto nam pride zaciatkom septembra
            • 00 Reagovat !

              foto prengel

              prengel 06.09.2017  17:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

              Dnes mi volali, ze auto je u predajcu, tak uz len prihlasit, dat znacky a moze sa jazdit :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Verny-2013

                Verny_2013 07.09.2017  10:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                Tak ať Ti dlouho slouží k naprosté spokojenosti, jako mě.
                • 00 Reagovat !

                  foto prengel

                  prengel 08.09.2017  08:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                  Verny, dakujeme ti za prianie. Vcera sme si auto prevzali a presli prvych cca 40 km. Nie je co riesit, je to neskutocne dobre auto. Dve veci ktore som dlho zvazoval a nakoniec tam dal a urobil som velmi dobre: 1. DCC adaptivny podvozok - v comfort rezime je to absolutna parada /mam 16 palcove disky/, presne takto som si to predstavoval. 2. Automaticka prevodovka - ak bude tak fungovat, ako fungovala pocas vcerajsej kratkej trasy, tak som absolutne spokojny /a teraz uz viem, kolko ludi pise na forach /napr. aj o tej DSG prevodovke/ totalne bludy - a bohuzial, to vyzerera tak, ze aj motoristicki novinari vedia napisat pekne, jemne povedane, hluposti. Motor mame ten isty ako ty: 1,4 TSI, 92 kW a je treba povedat, ze silnejsi /110 kW/ vobec nie je potrebny. Ja som na tom silnejsom jazdil na predvadzacke a ked som na to stupil, mal som pocit az isteho nebezpecenstva, je to naozaj neuveritelne silny motor. Ale do tohto auta, pre mna, ako uz fotra davno vyblazneneho /hlavne na firemnych autach, vsakano :-)/ je ten 92 kW motor absolutne, absolutne v pohode.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Verny-2013

                    Verny_2013 08.09.2017  22:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                    Už se těším na tvou recenzi, až s tím pár tisíc km najedeš.
                    • 00 Reagovat !

                      foto prengel

                      prengel 17.09.2017  16:41

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                      Musim uprimne a jasne povedat, ze nemam tendenciu pisat ziadnu recenziu. Nemam na to basnicke crevo. Moj nakupny proces t.j. vyber, trval tri roky. Mali sme dost casu na to aby sme vybrali auto, ktore nam bude vyhovovat. Bolo nam uplne jedno o aku znacku pojde, mali sme len niekolko zasadnych kriterii: musime sa zmestit traja dospeli a jedno dieta /velka dcera je uz dospela/ a musi to byt benzin s automatom. Neriesili sme krcmove reci, ktore auto sa kazi a ktore nie a nezmysly typu: francouze nebrat ani nic na F... Skusili sme vsetky, zdoraznujem vsetky auta, ktore mozno povazovat za rodinne t.j. kombiky, MPV, SUV aj crossovery. Hovorim o autach dostupnych pre bezneho smrtelnika, aj ked sme skusili aj BMW Active Tourer a Mercedes B, na opacnej strane, ak sa to da tak povedat, sme skusali auta od Dacie. Precital som xy odbornych recenzii a recenzii majitelov... po case som pochopil, ze to moze sice pomoct, ale rozhodne sa nemozeme podla toho riadit. Uprimne obdivujem ludi, ktori si auto kupia po par kilometrovej skusobnej jazde. Mnohe auta sme mali pozicane na cely den /tu treba povedat, ze niektori predajcovia o tom nechceli ani pocut a ich vyhovaranie sa, ze preco to nejde bolo vskutku velmi ubohe/. Na cely vikend nam bol pozicany napr. Opel Zafira Tourer a Toyota Verso. Do uzsieho vyberu postupili: Mazda CX5, Toyota Verso, Citroen C4 Picasso, VW Golf Sportsvan. Golf vobec nebol favoritom. Poradie o akom sme uvazovali bolo ako som napisal. Preco nakoniec Golf Sportsvan? Mazda CX5 je uzasne auto so skvelym benzinovym motorom, vybornym automatom a vybornymi jazdnymi vlastnostami. Je to ale na moj vkus ozaj velke auto, zvonku vela auta a vnutri akosi trosku menej. Je velmi vysoke a do auta som musel tak trosku liezt smerom nahor a ked som vystupoval tak som zase naopak zliezal smerom dole - doplnim ze mam 192 cm a 86 kg. Nie som ani maly ani tucny. Mam ale problemy s chrbticou a toto mi nevyhovovalo ... a byvame v cinziaku a vravim otvorene, ze parkovat Mazdu CX5 pred vchodom som si nevedel predstavit. Aj rodina potvrdila, ze vnutri sa im sedi akosi tak kresloidne ako ked si sadnete pred telku to hlbokeho kresla. Toyota Verso - skvele auto, skvely 1,8 Valvematic benzinovy motor, CVT automat... no dalo by sa zvyknut. Prepac Toyota, ale tu som naozaj nemohol prehltnut niektore dizajnove veci, hlavne zadne biele svetla ako z tuningu 90´rokov... vnutro tiez nenadchne... a to poviem, ze som vlasne cakal 2 roky, ze pride facelifft alebo nova Toyota Verso, ale nedockal som sa. Bola by s velkou pravdepodobnostou nasa. Citroen C4 Picasso, prijemne auto pre rodinu... na skusobnej jazde vsak odpadlo laktove operadlo! Predajca bol riadne v rozpakoch :-) Bolo rozhodnute, ze nie dakujeme. Este predtym sme takmer kupili Kia Niro, priestranne auto, naozaj slusne. No a nakoniec Golf Sportsvan - sadol som do neho, mal som pocit, ze mi niekto vidi do hlavy. Strohy, jednoduchy, funkcny design /pre niekoho nuda, pre mna uplne v pohode/, neuveritelna ergonomia, vyborny posed a hlavne priestor, priestor, priestor aleluja! priestor vsetkymi smermi a to vsetko pri dlzke auta len nieco na 4,3 m. Kufor pre nas uplne staci. Akoby nam to auto niekto usil na mieru. Potom celodenna jazda na predajcom zapozicanom aute a bolo rozhodnute. Dali sme dohromady peniaze a auto je nase. Najazdenych mame len cca 400 km, ale viem, ze sme urobili dobre. Velmi prijemna jazda v priestrannom aute. Automat je skvely. Prvy den som mal tendenciu vytlacat lavou nohou spojku asi 2-3x, na druhy den uz nie a na treti den uz som mal pocit, ze s tym jazdim odjakziva. A vravim, preco, preboha, som nemal automat uz davno. Mozem povedat uz aj to co sa mi nepaci, lebo aj take na tomto aute je. Zatial pre mna najvacsi sok: navigacia hlasi len v cestine /nic voci cestine/. Vstavana navigacia stoji, prosim pekne 720 EUR, a nie je mozne nastavit to, co na navigaciach za povedzme 100 EUR. Teda jazyk a muzsky, alebo zensky hlas. Mile VW toto je tazky fail! A hlavne to, ze tvoj certifikovany a skoleny predajca ti o tomto nic nepovie SIC!. Schranka pre spolujazdcom je naozaj velmi mala, da sa povedat, ze sa v podstate neda na nic, okrem par papierov pouzit. A zatial posledna vec, vo vybave highline je palubka oblozena plastom s lesklym ciernym klavirnym lakom, ktory sa ale neuveritelne odraza do oci ked je slnko otocene pod "spravnym" uhlom. Inac spokojnost velka.
                      • 00 Reagovat !

                        foto idam-i

                        idam.i 17.09.2017  18:20

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                        Nič proti vkusu.Gratulujem.
                        No hláška ,že si nevieš predstaviť CX5 pred barákom ,sa mi zdá prehnaná.Naproti tomu,viac by som sa bál parkovať pred barákom VW.Určite by som uzavrel poriadnú poistku. ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto prengel

                          prengel 18.09.2017  12:03

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                          Adam, nejde o zlodejov, ale bohuzial, o susedov - male mesto a veeeelmi malomestiacke zmyslanie, proste ta Mazda CX5 /velke SUV/ je uz znamka zazobanca, rozumej bohateho haj.la. Ja viem, ze to znie divne, ale viem kde byvam a na tuto vec je u nas potrebne aspon z 5% prihliadnut. Je to smutne, ale naozaj pravdive ...
                          • 00 Reagovat !

                            foto idam-i

                            idam.i 18.09.2017  18:26

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                            Je možné,že máš pravdu,no v každom prípade poistku si vybav poriadnú. :-(
                      • 00 Reagovat !

                        foto umo

                        umo 17.09.2017  19:52

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                        Na napísanie recenzie nepotrebuješ básnické črevo. Nikto po tebe nechce umelecké dielo. Len skúsenosti s používaním auta, ktoré môžu niekomu pomôcť. Mimochodom to, čo si napísal do posledného príspevku, skopíruj (okrem prvých dvoch viet :-)), vyplň kolonky, hodnotenie, pridaj fotky a hotovo. Potom už len pridávaj nové skúsenosti vo forme noviniek.
                    • 00 Reagovat !

                      foto prengel

                      prengel 27.10.2017  12:33

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                      Ahoj Verny,
                      musim sa ospravedlnit, ale naozaj nemam tendenciu pisat recenziu. A v kratkosti teda len uvadzam: po odjazdeni 3000 km mozem povedat, ze nasa spokojnost je velka. Priestor, vyhlad, sedenie, ovladanie, podvozok, jazdne vlastnosti, automat su skvele a rozhodne ich mozem pre rodinne jazdenie len odporucat. Na ziadnom svojim aute som nikdy neriesil spotrebu, rozumej nemeral som ju a nekontroloval... ani tu to nerobim, mozem len povedat, ze pocitac ukazuje 6,4l/100 km a doplnim, ze nie som brzdou premavky. Auto bolo drahe, ale uplne a takmer dokonale splnuje nase poziadavky. Som/sme s nim velmi spokojny.
                    • 00 Reagovat !

                      foto prengel

                      prengel 21.08.2018  12:07

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sportsvan je no.1

                      nejake info k autu... mame najazdene 17000 km a plati to, co som napisal na zaciatku. Sme s autom spokojni. Hlavne automat by som uz nemenil. Je to vyborna vec. Jeho jedinym neduhom je, ze ma tendenciu podtacat motor, da sa to ale riesit prepnutim na nejaky cas do S modu. Co sa tyka spotreby je rozdiel jazdit, samozrejme, v zime a v lete. Nikdy som spotrebu neriesil, mozem napisat len to co ukazuje PP. Aktualne 6,1 L/100 km. Co sa tyka oleja tak ten si auto vypyta... cca 1 liter/10000 km. Ja som menil olej po 5000 km a teraz budem po 15000 km /teda pri 20 000 km/ Najazdit 30 000 km bez vymeny oleja, ako to doporucuje vyrobca, je proste nezmysel. Auto uz ma tiez niekolko oskrenin, ludia nevedia parkovat a nemaju problem oskriet niekomu auto a ujst akoby sa nic nedialo. Ako zaujimavost uvadzam, ze sa nam stalo min. 3x, ze nase auto obzerali ludia tak, ze som sa z dialky pozeral, ze ups co sa to deje... a ked sme k autu prisli tak nas poziadali ci si ho mozu pozriet. Raz to bolo na cerpacke pred Prahou, potom raz v Piestanoch a raz niekde pri Roznave. Ak ma ktokolvek otazky, piste.

  • 00 Reagovat !

    foto TomasPT

    TomasPT 20.05.2015  19:26

    ErgoActiv

    Ty sedačky jsou naprosto boží. Pravda v krátkém a kombi Golfu jsou trochu jiné, ale máš pravdu, kam se na to hrabe Škodovka. Kdyby to dali otestovat všem těm, kdo nafasovali fleetovou octávku, tak pokud nemají metrák a půl, asi by zaměstnavateli urvali hlavu, proč jim nepořídil golfa s tímhle >:D

    Jinak přeju hodně štěstí. Sportsvan se mi moc líbí
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 20.05.2015  19:46

      « Re: ErgoActiv

      Máš naprostou pravdu, ta seřiditelnost sedaček včetně max. délky sedáku až 54 cm je v rámci třídy famózní a ojedinělá. Tomu může konkurovat jen opel Astra která nabízí něco podobného. Svou pozici a téměř dokonalý posaz si najde opravdu každý. Jediná taková drobná piha na kráse je pouze výškově seřiditelná opěra hlavy. Už stará dobrá Octa 1 toto uměla. S krátkým a kombi golfem máš pravdu, tvar a funkce jsou asi stejné, ale bočnice jsou z kůže a prostředek je látka.
  • 10 Reagovat !

    foto dal

    dal 20.05.2015  21:13

    Perfektní

    recenze, super auto! Přeji spokojenost a ničím nerušené km.
    V Plzni doporučuji Šmuclera, super jednání, jezdil jsem k němu už s i30, teď s Leonem.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 20.05.2015  22:09

      « Re: Perfektní

      Dík za radu i pochvalu za recenzi. Pocitově mám taky ze Šmuclera lepší dojem, v Porsche jsem si připadal jako otravný hmyz. Ale není nad osobní zkušenost ta je k nezaplacení
      • 00 Reagovat !

        foto dal

        dal 23.05.2015  19:22

        « Re: Re: Perfektní

        Stejná zkušenost, šel jsem do Porsche vyzkoušet Golfa a zeptat se na UP!. Připadal jsem si jak namalovanej na podlaze. Nakonec jsem koupil Leona a pro Up jsem sjel do Pardubic.
  • 00 Reagovat !

    foto kuny

    kuny 20.05.2015  22:32

    krasa

    paradni recenze, po sportsvanu jsem take pokukoval, mam rad vyssi posaz, atd. kupodivu to vyhral prizemni passat ;-). co se da delat, strycek skrblik (zamestnavatel) mi dal jisty limit a z ciziho krev netece ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  08:30

      « Re: krasa

      Diky za pochvalu, passat je samozřejmě ještě jiný level, tam mě už můj strýček skrblík nepustil a navíc by se obtížně vešel do garáže obzvlášť v kombíku
      • 00 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 21.05.2015  20:49

        « Re: Re: krasa

        no prave, ja jsem se svezl v tom passatu a pak ve sportsvanu a bylo mi jasne, ze ten passat je "jiny level" ;-). Nic to nemeni na tom, ze sportsvan je moc pekne poskladane auto. ja mel v merku highline 1,4, 110kW, ale jak jsem psal, odnesl to passat (sedan, 2,0tdi, 140 kW, highline a k tomu jeste mraky doplnlnkove vybavy - dcc, led, a jeste nejake drobnosti), ted uz jen cekam a tesim se ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 21.05.2015  22:09

          « Re: Re: Re: krasa

          Jo jo tak to v tom životě chodí. Kdyby byla skladovka ve tvé specifikaci tj 1,4 110Kw tak by mi rozhodně neunikla, ale jak jsem psal v jiném příspěvku u Sportvana je to spíš rarita. Tak ať to čekání na pašíka rychle ubíhá a budu se těšit na jeho recenzi.
          • 00 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 21.05.2015  23:52

            « Re: Re: Re: Re: krasa

            no tak to dekuju, ja ale jinak jsem spis obycejny diskuzni tlachal, takze s tou recenzi to zas tak ruzove nevidim :-)).... jeste mam doma od sportswanu prospekt, tak jsem do nej pred chvili zalibne kouknul, prerecitoval jsem z nej manzelce jedno vysoce pravdive moudro, ktere pravi, ze 70% toho, co s sebou zeny berou na cesty, jsou zbytecne veci, coz se nesetkalo s uspechem ;-).
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 21.05.2015  07:16

    Sportsvan

    Zdravím,

    pochvala za recenzi. Střízlivá a užitečná pro zájemce o podobné auto. Sportsvan asi nikoho neohromí designem. Ten je podřízen funkci a navíc musí být viditelně začleněn do modelové řady VW. Takže i chápu někoho, kdo si raději vybere vzhledově výraznější auto. Jenže pak dojde na to, proč vlastně kategorie MPV vznikla. Prostornost, variabilita, pocit vzdušnosti. Sportsvan jsem nejel ale z toho, co jsem četl, se zřejmě povedl. A pokud je všechno OK i pro řidiče, najednou se všednější (ovšem nikoliv nehezký) design ocitá na těch nižších pozicích žebříčku důležitosti.

    Gratuluju tedy k autu a přeju hodně bezproblémových kilometrů. ;-)

    PS: Pobavila mě poznámka o CD mechanice v kastlíku. Jo, je to fakt "úžasnej" nápad. Jsem ještě ze staré školy a v autě vždycky nějaká CD vozím. No, pokud při výměně CD nechci s GTIčkem skončit ve škarpě, tak raději zastavuji nebo přepínám na rádio. Takže to umístění mechaniky zřejmě navrhli provozovatelé radiostanic. >:-[]
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  08:36

      « Re: Sportsvan

      Jestli v něčem VW opravdu vyniká tak je to dokonalé využití daného prostoru v interiéru. Ten je opravdu v rámci třídy mimořádně prostorný, variabilní a funkční. No a každé auto má nějakou tu svou mouchu, u sportsvana je to ta CD v kastlíku.
  • 00 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 21.05.2015  10:18

    volant

    To vo výbave comfortline stále nemá multi volant? Bluetooth tam aspoň je? Ak je tam Bluetooth a nedá sa dvihnúť na volante tak je to prušvih dosť teda.
    Inak auto pekné, chválim
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  11:08

      « Re: volant

      Multi volant je v základu až od Highline, v comfortline za příplatek. Auto byla ale skladovka která měla základní volant. Bluetooth je spojen s rádiem které tam mám, ale zatím jsem ho ještě nezkoušel.
      • 00 Reagovat !

        foto wikinko

        wikinko 21.05.2015  12:33

        « Re: Re: volant

        Diky za odpoved. Predavat hands free bluetooth bez ovladania na volante... hmmm zaujimave
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 21.05.2015  15:36

    palubni deska

    mi prijde jak z americkeho spotrebniho auta, tvrde mlecne plasty, nejhorsi je modul klimatizace, ale i kolem radia (radio taky nic moc) a kolem budiku. I sedacky kdysi delali lepsi, zadni jsou nejake hranate, jakoby vytesane z kvadru a predni nejak nedrzi linii a jsou pomackane. Za ty prachy by to chtelo neco lepsiho, nez material z monterek.
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  17:44

      « Re: palubni deska

      No, asi jsi v tom nikdy neseděl protože jinak bys to nemohl napsat. zadní sedačky jsou hranaté protože jsou posuvné ale na cestování i dospělých osob jsou velmi pohodlné. Přední nedrží linii? Tak asi proto že je má spolujezdec a řidič nastavené jinak.
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 22.05.2015  10:39

        « Re: Re: palubni deska

        Nesedel, napsal jenom opticke dojmy. Tou linii myslim to bile siti. Od VW bych cekal precizni spracovani.
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 22.05.2015  11:28

          « Re: Re: Re: palubni deska

          Teď chápu, ale fotky často klamou, např. alcantara háže odlesky které mohou na fotce vypadat jako že je pokrčená. Doporučuji navštiv autosalon VW posaď se do auta a udělej si svůj vlastní dojem in natura.
  • 10 Reagovat !

    foto zetr007

    zetr007 21.05.2015  16:02

    Pěkná recenze i auto

    Hezky napsaná recenze a supr auto. Tak ti přeji ať dobře slouží!
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  17:53

      « Re: Pěkná recenze i auto

      Dík za pochvalu recenze psal jsem ji s tím aby to nebyla při čtení nuda. Jen mě trochu překvapilo že když chválíš i auto tak že jsi dal za něj 9.
      • 00 Reagovat !

        foto zetr007

        zetr007 21.05.2015  20:02

        « Re: Re: Pěkná recenze i auto

        Ne to vůbec nechápej špatně, neni to nic proti tvému autu. 10 dávám od jistý doby jen výjmečným vozům a pak tomu svojemu když už jsem si ho teda vybral. Každopádně si mne tímto dotazem nebo konstatováním, lechce překvapil. Netušil jsem že se ti bude zdát 9 málo ;-) . Z mého pohledu tohle bodové hodnocení až tak důležité není i když chápu že potěší. Myslim že důležitější je aby si byl spokojen s autem ty sám. Znovu opakuju že tvůj VW Sportsvan má moje velké sympatie, jasným důkazem budiž že mám taky auto od této značky a to velice podobné.
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 21.05.2015  21:56

          « Re: Re: Re: Pěkná recenze i auto

          OK teď to chápu, dík za vysvětlení.
  • 10 Reagovat !

    foto pavelC13

    pavelC13 21.05.2015  17:29

    Pěkná recenze

    Krásně napsaná recenze. Také jsme si koupili toto auto (s motorem 1.2TSI 81kW), jen tam nemám ty sedadla ergoactive :-(. Po ujetých asi 6500km můžu prohlásit - super auto. Přeju mnoho kilometrů bez nehod a závad.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  17:49

      « Re: Pěkná recenze

      Díky za pochvalu, ten motor 1,2 TSi je taky super, pokud se nehoní přes 130 tak je ještě úspornější než ta moje 1,4. Ale já se přeci jen občas rád svezu trošku rychleji. Kdyby měli skladovku s 1,4 110 Kw tak beru samozřejmě tu. Ale vzhledem k ceně mi i prodejce sdělil že jich zatím prodali na prstech jedné ruky. Takže na sklad či předváděčku tyto motory neberou.
      • 00 Reagovat !

        foto Atomas

        Atomas 22.05.2015  16:17

        « Re: Re: Pěkná recenze

        Nemohl by jsi mi napsat nějaké triky, jak s takovým autem dosahuješ tak nízké spotřeby, když píšeš, že rád svezeš i trošku rychleji? Já se stejným motorem, aerodynamičtějším autem a nižší hmotností jezdím za cca 6,7. Na Spritmonitoru je udávaná průměrná spotřeba tohoto auta 7,05 litrů...
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 22.05.2015  17:22

          « Re: Re: Re: Pěkná recenze

          Nemám žádné triky, ale asi jezdím podobně jako se starou dobrou oktávkou TDi kterou mám teď už jen jako 2 auto. Akceleruju razantně, tak do 4-5 tis ot., potenciál motoru využiju na předjíždění nebo úseky kde mě to baví ale určitě ne trvale. Pokud bych jel takhle razantněji trvale tak by tam byla tak 8l. Při běžné jízdě jedu předvídavě na 5-6 podle cesty, provozu a momentální situace sice mírně nad limitem 100-110 ale myslím že v tomto režimu je motor asi nejůspornější. No a na dálnici na tempomatu 125, když potřebuju předjet tak až 150. Tempomat se totiž nenuluje při akceleraci ale při brždění. S krátkým golfem to bylo ještě o nějakou tu desetinu lepší ale to jde na vrub hmotnosti a čelní ploše. Často jezdím sám nebo ve 2 + nějaké bagáže. Těch 5,9 co ukazuje palubní počítač je v reálu po dotankování 5,96 takže ten příliš nelže. Teď jsem ještě kouknul na můj předchozí krátký golf na Spiritmonitor a tam mám za 20000Km průměr 5,65l/100km. právě jsem doplnil dosavadní tankování na Spiritmonitor, takže už se zobrazuje. A ještě jedna poznámka, tankuju u čepra natural Optimal 95 E aditivovaný bez bio složky.
          • 00 Reagovat !

            foto mxl1

            mxl1 08.06.2015  20:24

            « Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze

            Fakt skvela recenzia. Zaujimalo by ma, o ake problemy v ramci garancie islo.
            • 00 Reagovat !

              foto Verny-2013

              Verny_2013 08.06.2015  22:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná recenze

              dík za pochvalu, když to píšu tak se snažím aby to nebyly jen věty poskládané za sebou ale aby tam bylo i trochu toho koření a hlavně aby to mělo hlavu a patu. K těm závadám, byly vlastně jen 2:
              1) jednou mi při zavírání dveří řidiče odpadla na zem páčka odjištění přední kapoty, asi byl a špatně zkompletovaná. Při té příležitosti jsme zjistili že je úplně stejná jakou má Leon.
              2) Při předprodejní montáži zadních parkovacích senzorů asi špatně napojili nějaké drátky a asi po 100 km se rozsvítila kontrolka kontrolka airbagu. Jinak vše OK
  • 10 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 21.05.2015  22:59

    hlava a päta

    Tak ako vždy aj tentokrát som si so záujmom prečítal tvoju recenziu, príspevok. To čo píšeš má hlavu a pätu a nechýba tomu aj potrebný nadhľad. Bodaj by tu bolo viacej takýchto recenzií!

    Sportsvan s týmto motorom mali rodičia vyhliadnutý ako najhorúcejšieho kandidáta, no príliš dlho trvalo, kým ho uviedli na slovenský trh. Čas na kúpu auta tlačil a rodičia skončili pri Seate Altea XL. Výbehový model za "výbehové" peniaze. A sú veľmi spokojní. So Sportsvanom by si určite tiež nesťažovali. :-)

    Prajem veľa šťastných kilometrov.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 21.05.2015  23:19

      « Re: hlava a päta

      Dík za pochvalu. Altea je určitě taky dobré auto, ale jak píšeš je to už výběh. Jen škoda že Seat neuvažuje o jejím nástupci. Pokud by byl design tak povedený jako u Leonu, určitě by rozčeřil stojaté vody MPV nižší střední.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 29.05.2015  23:10

    Díky všem za hodnocení a diskuzní příspěvky

    Opravdu mě potěšilo, že se vás našlo tolik, co přečetli mou recenzi a že i za takové tuctové auto jste mi dali vysoké hodnocení. Recenzi budu samozřejmě co možná nejobjektivněji doplňovat a časem se jistě ukáží nejenom ty dobré stránky ale i slabiny. Stále přeci jen převládá nadšení z nového auta. Jen trochu sobecky doufám že těch slabin a poruch bude co nejmíň.
  • 00 Reagovat !

    foto draslik

    draslik 19.06.2015  20:04

    Spotřeba oleje TSI

    Sportsvan mám také v užším výběru,ale na internetu jsem narazil na dost článků i příspěvků od majitelů,které se týkaly zvýšené spotřeby motorového oleje u těchto TSI motorů.Jak jsi na tom ty s olejem?Bere ti to něco nebo je to o.k.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 19.06.2015  22:35

      « Re: Spotřeba oleje TSI

      Zak tvůj dotaz mě vyprovokoval k akci. Byl jsem v garáži změřit kolik tam je oleje a samotného mě potěšílo že je téměř na horní rysce. Přesně tak ve 3/4. Takže za téměř 6000 Km ani decka. Pokud si vzpomínám na jak to bylo u modrého krátkého golfa, který měl stejný motor, tak tam jsem dolíval 0,3l asi po 10000 Km. U Sportsvana to vypadá že to bude podobné. Záleží asi nejvíc jak s tím autem jezdíš. Má to sice 92 Kw a 200Nm což není úplně málo ale sportovní ten motor není ani náhodou. Já tomu občas naložím když potřebuji nebo prostě jenom chci - akcelerace, předjíždění. Ale většinou jezdím spíš "turbodieselově " tj. na pohodu. Ale dovedu si představit že když se s tím jezdí prasácky tak si to kromě benzínu nějaký olej navíc vezme taky. Já jsem zatím po všech stránkách naprostá spokojenost. Přiznám se na žádný článek o zvýšené spotřebe oleje TSi EA 211 jsem teda já nenarazil.
  • 00 Reagovat !

    foto jorbl2

    jorbl2 09.08.2015  11:41

    výhled ze Sportsvanu

    Bezva recenze.
    Mám dotaz na majitele Sportsvanů - pokud jste předtím jezdili normálním, nižším autem, nevadilo vám že se Sportsvanu není vidět ani kousek přední kapoty? Nějak to nemůžu překonat a tak se miska vah u mě překlonila k Variantu.
    Dík! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 10.08.2015  23:32

      « Re: výhled ze Sportsvanu

      Naopak výhled ze sportsvanu je famózní. Sedíš výš než v běžném Golfu, prosklená plocha je větší a nejproblematičtější úhly tj šikmo vpřed i vzad jsou jsou opravdu velmi přehledné. Parkovací senzory vzadu jsem tam nechal dát jen kvůli ženské části rodiny. Tam totiž člověk nikdy neví.... A to že nevidím kapotu to se přiznám mě netrápilo ani u Octy 1 kterou mám už 15 let. U sportsvana je důvod aerodynamika - kapota je dost zešikmená a navazuje sklonem na čelní sklo. Když jsem testoval v jeden den sportsvana i varianta tak co se týká komfortu, prostoru variability má sportsvan jasně navrch. Variant je zase sportovnější, agilnější, má o nějakou desetinku nižší spotřebu a má větší a lépe využitelný kufr. Je to prostě o prioritách každého z nás.
  • 00 Reagovat !

    foto pilotpilot2

    pilotpilot2 09.09.2015  22:37

    Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

    Ahoj Verny-2013, prosím tě jak se v recenzi zmiňuješ o vození kol - vozíš v autě kola?
    My jsme zvyklí vozit v Octě pomocí škodováckého držáku vozit dvě kola - sundaná přední, do držáku upnuty vidlice pomocí rychloupínáku. Držák tady [odkaz]
    držák máme ale upnutý v okách za sedačkami (na rozdíl od zobrazení).
    Naši Octu Combi zdá se budeme měnit, tvoje báječná recenze mě, zdá se, velmi nasměrovala :- ) děkuji!
    Mnoho prima km!
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 10.09.2015  15:15

      « Re: Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

      Ahoj,
      Zatím jsem je měl "volně ložené". O tom interiérovém stojanu co nabízí škoda jsem uvažoval, to je super řešení, ale na příští sezónu asi zvolím tažné + nosič kol. Nechce se mi špinit interiér. Ale o víkendu vyzkouším variantu jakou popisuješ ( bez držáku ten nemám ) a hodím fotku do recenze. Ale předpokládám že to bude bez problémů, ta vnitřní výška je min o 10 cm vyšší než např. u octavie. Jinak mohu sportsvana jen doporučit, za 10000km co mám zatím najeto šlape jak hodinky, spotřebu průběžně aktualizuji na Spiritmonitoru a je tam 5,9. Jen ta cena. Vím že ho od mé koupě plíživě zdražili už 2x.
  • 00 Reagovat !

    foto Atomas

    Atomas 29.09.2015  11:19

    Spotřeba

    K té spotřebě by bylo asi vhodné také pro představu napsat průměrnou rychlost. Já jel minulý týden do Frankfurtu a zpět za také docela příznivou spotřebu s prům rychlostí cca 104 kmh. Jinak dokážu projet třeba Prahu s tímto motorem za 4,1 l/100 kmh - v noci, z Chodova do Vysočan - z kopce, trasu cca 20 km a s prům. rychlostí 40 kmh. S reálnými a dlouhodobými podmínkami to nemá nic společného ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 29.09.2015  14:45

      « Re: Spotřeba

      No právě, dlouhodobě mám 6, je to i na spiritmonitoru. K té spotřebě z mého poslední aktualizace. Průměrná rychlost byla asi 89 Km/hod, ale byla degradovaná poskakováním v kolonách asi 1 hod 15 min před ČB a kolem Vídně v jednom směru a 45 min při cestě zpátky na rakousko-německé hranici. Bez kolon to odhaduju tak 105-110. Rakouské dálnice tvořily asi 70% takže tempomat 125 a občasné předjíždění do 150 max. Běžné silnice hl. v čechách tak 30% 90-110 podle situace, vesnice 60. No a Semmering ten je v nadmořské výšce necelých 1000m, ale dojede se téměř na místo po dálnici. Takže dá se napsat že spotřeba byla při dodržování předpisů. Ono v Rakousku tak jezdí 99% lidí, pokuty tu jsou fakt mastné.
  • 00 Reagovat !

    foto robertoKE

    robertoKE 07.09.2016  21:27

    Sportsvan dilema

    Ahoj,
    po polroku hladania,predvadzacich jazd a kalkulovania pre a proti som sa rozhodol pre toto vozidlo a priznam sa pomohla mi aj tvoja recenzia. ;-) Vybavu uz mam vybratu,ale este stale sa neviem rozhodnut ci vziat tu 110kW alebo 92kW verziu (rozdiel 1300Eur). Moj sen je mat konecne aj automat.Mal som ho moznost si ho chvilu vyskusat vo fabii (1,2 81kW) a bol som spokojny.Mal som moznost sa previest v predvadzacke 110kW DSG a bol som milo prekvapeny,tak si neviem predstavit ci ta 92kW ma az o tolko horsiu dynamiku a ktovie aky bude rozdiel v spotrebe.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 07.09.2016  22:49

      « Re: Sportsvan dilema

      Tak to jsem rád že Ti má recenze k něčemu byla. Rozhodně se sportsvanem chybu neuděláš. Mám zatím najeto 26 000 a naprosto bez závad. 1 servis který mám za sebou stál 2500 Kč, taky příjemné překvapení. K motoru aspoň pro mě jasná volba je ta 110 Kw verze 1,4TSi. Má o 25% vyšší krouťák tj 250 Nm oproti 200Nm té slabší 92 Kw verze. Je to dáno zejména variabilním časováním ventilů na obou stranách ( sání i výfuk ). 110 Kw znamená výkonovou špičku což je příjemné např při předjíždění a vytáčení motoru, Ten krouťák 250 Nm je sakra znát při běžné jízdě, pružnosti motoru a minimální zhoršení dynamiky při větším zatížení. Co se týká DSG tak 92 i 110 Kw má 7° se suchými spojkami. Do toho bych osobně asi nešel. DSG 6° s mokrými spojkami má jen 2,0 TDi. Pokud budeš nucen finančně ke kompromisům jdi do 110 Kw + manuál. Pokud budeš jezdi rozumně plynule 2-3000 ot s občasným vytočením až do 5000 ot např. při přejíždění tj. nikoliv prasácky budeš mít s oběma verzemi spotřebu kolem 6l/100 Km. Ještě jednu radu Ti dám, jdi do 16" kol. Máš u nich zaručený komfort ale mnohem lépe sedí než 15" co mám já. 17" nebrat auto je už zbytečně tvrdé a ceny za disky a pneu rozhodně nejsou malé. Designově sice vypadají líp ale jinak to jsou vyhozené peníze. Ještě poznámka ke světlům - mám obyč. halogeny a na rozdíl od krátkého golfa svítí fakt dobře. S osram nigt breaker svítí téměř jako xenony. Takže shrnutí - ušetři za kola a xenony a jdi do 110 Kw verze 1,4 TSi.
      • 00 Reagovat !

        foto robertoKE

        robertoKE 08.09.2016  19:02

        « Re: Re: Sportsvan dilema

        Ahoj,
        dakujem za odpoved. Kolesa 16-tky mam uz vo vybave kedze chcem vziat HL. Vacsie ani mensie by som nechcel. V HL su uz aj bixenony akurat si priplatim za denne led.
        Pri vybere auta som mal podmienku vyssi posed a automat,tak preto to DSG i ked i ja mam mensie obavy zo zivotnosti tejto prevodovky.A uz teraz som viac prikloneny k tej 110kW verzii. Zopar veci som si tam este nakonfiguroval a cena mi vybehla celkom vysoko ale aj zlava bola celkom luxusna, Akurat dnes som si vsimol ze sa zmenil cennik a ceny isli hore co ma nepotesilo.
  • 10 Reagovat !

    foto OndraGT

    OndraGT 20.09.2016  06:06

    Elektronicka brzda

    U VW se ta brzda nepovoli automaticky pri zarazeni a pokusu o rozjeti? U Renaultu to tak funguje.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 20.09.2016  07:20

      « Re: Elektronicka brzda

      Pokud je zatažená, tj. když vypneš motor, nebo ji manuálně zatáhneš jako klasickou ručku tak ne, musíš ji odjistit ( svítí červeně ). Pokud ale zastavíš např. na křižovatce a zastavením ji jen aktivuješ ( svítí zeleně ), tak se při rozjezdu sama automaticky deaktivuje.
      • 00 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 16.11.2016  18:18

        « Re: Re: Elektronicka brzda

        ... a mas tam zaply rezim autohold? pokud jsi v nem, tak se ti brzda odbrzdi kdykoliv, kdyz se pokusis rozjet a zaroven jsi pripoutany, ne?
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 16.11.2016  20:38

          « Re: Re: Re: Elektronicka brzda

          Asi to je ukryté někde v menu, zatím jsem po tom nepátral ale podívám se na to.
          • 00 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 17.11.2016  20:00

            « Re: Re: Re: Re: Elektronicka brzda

            ... no, já mám vedle páčky el. ručky tlačítko autohold se žlutou diodou (aktivní/neaktivní). Pokud ho mám zaplé, tak ruční brzda pracuje zcela automaticky, kdy mi při vypnutí motoru nebo odjištění bezpečnostního pásu řidiče automaticky zatáhne servo. jakmile nahodím auto, připoutám se a pokouším se rozjet, ihned odbrzdí a jedu. při běžné jízdě pokud zastavím kdekoliv třeba na semaforech, tak mi zůstane auto zabrzděné (neodpustí tlak v brzdách, při delším stání zatáhne automaticky zase ta serva) a při pokusu se rozjet zase automaticky odbrzdí. Vlastně to jinak ani nepoužívám, akorát když potřebuju autem trochu hrknout v garáži, apod. tak si jen manuálně odbrzdím. Takto to mám v sharanu, passatu a bylo to úplně stejně tak i v tiguanu.
            • 00 Reagovat !

              foto Verny-2013

              Verny_2013 19.11.2016  17:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: Elektronicka brzda

              V autě už teď jezdí tak z 90% manželka, tak jsem si to musel projet abych neplácal nesmysly. Je to tak jak píšeš. Když je autohold aktivovaný a mám zapnuté pásy, motor běží rozsvítí se zeleně kontrolka ruční brzdy a auto je je dočasně zabržděné ( bez serva ). Když vypnu motor, nebo se odpoutám, nebo manuálně ruční brzdu zatáhnu, tak se zapne servo ruční brzdy, kontrolka svítí červeně. Pokud se připoutám tak se rozjedu automaticky. Pouze pokud nejsem připoutaný tak ( nesvítí autohold ) tak mě ručka nepustí a musím ji odjistit manuálně.
  • 00 Reagovat !

    foto pavkin008

    pavkin008 13.02.2017  10:47

    Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

    Ahoj, mám dotaz, zda jsi vyzkoušel vozit kola na výšku, jak už byla o tom zmínka, uvnitř auta. Já mám objednaného Sportsvana (dodávka v květnu) a vozit kola v autě na výšku by mne dost zajímalo. Nechce se mi to vozit na střeše, možná by stálo za uvahu tažné+nosič kol, ale mám pocit, že uvnitř auta je to (pokud pomineš nevýhody špinění) asi to nejlepší. Pokud jedeme ve dvou, tak by se tam kola vešla a bagáž taky. Jinak výborná recenze-díky.
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 13.02.2017  16:26

      « Re: Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

      Ahoj, na fotce tuším 43 je jedno kolo v kufru při sklopených zadních sedačkách. Je ale potřeba vyjmout přední kolo. Dvě se tam vejdou určitě taky. Pro soustavné vožení by to chtělo nějak pevně je zafixovat, podobně jako nabízí Škoda interiérový držák na kola pro fábie a octávie. Já to letos budu řešit tažným zařízením s držákem na kola. Přeci jen když je trochu bláta, nebo prší, tak si ten interiér zbytečně zamažeš. A jestli se můžu zeptat jak dlouho na něj čekáš a co jsi nakonec vybral za motor?
      • 00 Reagovat !

        foto pavkin008

        pavkin008 16.02.2017  14:23

        « Re: Re: Vejdou se do kufru dvě kola na výšku?

        Zdravím ještě jednou - vybral jsem si předváděčku s termínem dodání, jak jsem psal. V Porsche mají předváděčku půl roku, pak jde do světa, ale to není nic nového. Motor stejný - 1,4 tsi 92kW. Nyní jezdím s Octavií 1,4 TSi 90 kW a jsem velmi spokojen, zatím žádné problémy po šesti létech. Díky moc za všechny info od tebe
  • 00 Reagovat !

    foto Jopino

    Jopino 22.07.2017  13:21

    Podvozek

    Ahoj, nějaké stopy na podvozku už máš, ale jak píšeš, žádná hrůza. Já použil na podvozek mj. vosk

    [odkaz]

    kterým jsem stříkl nápravnice, ramena a další kovové části, po zimě ani náznak rzi.
    Co se týče Castrolu, tam to spíše vidím tak, že se jedná o průměrné oleje a ne "modlu", jak je mnozí motoristé vnímají. Prostě nenabízí nic extra, na rozdíl od např. Millers oils, Motul, Yacco atd., tedy oleje výrobců, kteří mají ve svých výrobcích kvalitnější základové oleje, estery...
    Každý olej ale udělá v autě více méně svou službu, pokud bude včas vyměněn.
    Ať Ti to jezdí

    :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 22.07.2017  20:37

      « Re: Podvozek

      Lehká povrchová koroze je jen na předním pomocném rámu, jinak ramena, výfuk, potrubí jsou téměř netknuté. Možná že to taky něčím stříknu před zimou. V těch olejích nejsem žádný expert, rád si nechám poradit. Jen jsem myslel že Castrolem nemůžu udělat chybu. Pro mě to byla taková sázka na jistotu.
      • 00 Reagovat !

        foto Xylo

        Xylo 23.07.2017  09:01

        « Re: Re: Podvozek

        Taky si myslím, že s Castrolem chybu neuděláš. V 90. letech jsem hodně jezdil na motorkách a dával jsem do nich výhradně Castrol a v diskuzích jsem byl za to chválen ;-) . S autem se tolik nepářu, dneska koupím v Kaufu akční Mogul Extreme a nějaký filtr kolem stovky a v září to vyměním.
  • 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 30.07.2018  14:37

    Cena většího servisu je dobrá

    Ahoj chtěl jsem pogratulovat, že Golf Sportsvan stále dobře funguje. Ta cena většího serivsu je velmi dobrá, na Rapid je jen výměna oleje s filtry za cca 3900kč!! Právě se děsím, jak přijedu s 60000km do servisu :-)

    • 10 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 31.07.2018  07:08

      « Re: Cena většího servisu je dobrá

      ahoj, přiznám se taky mě to celkem příjemně překvapilo. Když mi začal vypočítávat co všechno se bude dělat, při ceně práce 700 Kč/hod, tak jsem čekal desítku. Mají ale každý úkon přesně nabodovaný, a nemůžou účtovat víc. Takže zatím si nemám nač stěžovat.
      • 00 Reagovat !

        foto Bobanus

        Bobanus 02.08.2018  14:42

        « Re: Re: Cena většího servisu je dobrá

        Příště bych už bral raději Golfa nebo i Polo jako Ty. Rapid(ale i Fábie) není špatný, ale mají opravdu horší některé díly jako např. kompresor klimatizace, sedačky atd... Je toho více a neustále to řešíme na Škoda Fóru. Polo vypadá sice jako Fábie, ale je to o třídu kvalitněji udělané auto a to platí i pro Golf vs. Rapid.
        A proč to píšu - ceny servisu pro Rapid, Fábii natož pro Octávii dosáhly prakticky cen Volkswagengu, takže já už žádnou výhodu Škodovek nevidím :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 03.08.2018  08:00

          « Re: Re: Re: Cena většího servisu je dobrá

          V tom kvalitativním odskoku VW od Škody a seatu máš pravdu, a je to s každou generací viditelnější. Octa 1. gen za golfem nezaostávala prakticky v ničem. Octa 3 bohužel v mnoha ohledech, Odpružení, sedačky, kvalita interiéru a materiálů. Ale na obří kufr a spoustu místa vzadu lidí slyší víc než na kvalitu a detaily.
  • 00 Reagovat !

    foto olsztyn

    olsztyn 08.11.2018  22:48

    Hezky

    Napsaná recenze, hlavně jak ses nepochlubil s koupí..
    Nechápu proč Touran nemá stejně umístěný středový displej, když je to trend a je novější než sportsvan.. Auto nech pojmenovat dětem..
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 08.11.2018  23:17

      « Re: Hezky

      Dík za pochvalu. Jméno už asi nestihne dostat, protože jeho dny u mě jsou sečteny a do 14 dnů bude vyměněn. S tím středovým displayem máš pravdu, Sportsvan to má ze současné VW produkce vyřešeno asi nejlíp.
      • 00 Reagovat !

        foto olsztyn

        olsztyn 10.11.2018  00:43

        « Re: Re: Hezky

        aha, jasny.. a za co měníš jestli to neni tajemstvi. Máš kupce? bych možná věděl..
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 10.11.2018  09:48

          « Re: Re: Re: Hezky

          Posouvá se v rámci rodiny. Příští oběť bude taky v rámci VW group a bude určitě silnější a sportovnější. Recenzi pak napíšu až se s tím trošku více poznám.
  • 00 Reagovat !

    foto umo

    umo 18.11.2018  05:54

    Nástupca

    Ahoj. Nespomínal si, že zostáva v rodine? A čo ho nahradí?
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 18.11.2018  08:02

      « Re: Nástupca

      Jo psal, ale nedopadlo to nakonec. Nástupce je ze stejné stáje, ale o něco menší, mladší a hlavně silnější. Až s tím něco najedu přidám recenzi.
      • 00 Reagovat !

        foto petrpf

        petrpf 23.01.2019  21:24

        « Re: Re: Nástupca

        Ahoj,

        z Tvého doplnění soudím, že výběr je opět Sportsvan nebo ne? Tím, že píšeš silnější tak je to 110KW?

        Mám 6 měsíců nově Tourana 1.4 110KW DSG a jsem trošku zklamaný. Hlavně z projevu motoru a pak spotřeby. Mám najeto cca 10tkm a pokud srovnám s naším druhým autem (O3 1.4 TSI110KW) tak prostě jede výrazně hůř. Jednak je to naladění ŘJ a možná ještě není doteď pořádně zajeto, ale prostě pokud sednu do O3, tak to jede líp. Spotřeba je druhá věc - má teď dle PP průměrnou 6,7l/100km a to se považuji na normál řidiče. Ani defenzivní, ani ofenzivní. O3 zcela v pohodě 5,8l/100km.

        Jsem tedy zvědavý co vlastně máš a jak si to budeš pochvalovat.

        Přeji spoustu najetých km a spokojenost :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 23.01.2019  23:50

          « Re: Re: Re: Nástupca

          Tak psal jsem výše že nástupce je menší. Takže tentokrát mě okouzlil krátký golf. Je taky s 1,4 110Kw a rozdíl oproti 92 Kw verzi je podstatný a to nejen ve výkonu. Se zimníma gumama jezdím kolem 6 L, na letních to bylo o pár deci míň. A tvůj Touran je o hodně těžší, větší odpory, pohon tomu asi museli přizpůsobit. Nedivím se, že žere víc. Až budou nějaké fotky tak pověsím recenzi.
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 24.01.2019  12:59

            « Re: Re: Re: Re: Nástupca

            Ahoj, tak trochu jsem z náznaků věřil, že nástupcem bude Polo GTI ;-) Ale dobrý, Golfa s 1.4 TSI 150 jsem projížděl při nedávném výběru a líbilo. Proti 92kW opravdu znatelný rozdíl, navíc jsem srovnával i s 1.5 TSI a i proti tomu se mi 1.4 zdála být lepší, živější.
            • 00 Reagovat !

              foto Verny-2013

              Verny_2013 24.01.2019  17:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nástupca

              Přiznám se o Polu 1,5 TSi nebo GTi jsem v delším horizontu uvažoval, byl jsem si ho i projet, ale jen s 1,0 TSi. Ale tohle byla rychlovka, za tu cenu se tomu nedalo odolat. Ale vidím to tak na 2-3 roky a pak zase hup do něčeho jiného a samozřejmě silnějšího. Na recenzi se už pracuje, ale zveřejním až budu mít slušné fotky.
          • 00 Reagovat !

            foto petrpf

            petrpf 24.01.2019  21:57

            « Re: Re: Re: Re: Nástupca

            Tak jsem zvědavý na recenzi. Já jsem dlouho zvažoval, jestli golf kombi nebo Touran a nakonec to skončilo Touranem. To jsi ještě musel ulovit poslední skladovku s 1.4, že? :-)
            Užívej ho :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Verny-2013

              Verny_2013 27.01.2019  18:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nástupca

              Skladovka to nebyla, tentokrát jsem šel do dvouleté ojetiny. Recenze už je skoro hotová, ale chybí fotky. Tak snad až se vrátím z Alp.
  • 00 Reagovat !

    foto vondry87

    vondry87 18.01.2019  10:06

    Prodej

    Ahoj, fascinuje mě, jak dobře jsi auto prodal. Za 4 roky jen 30 % ztráta hodnoty? VW si opravdu dobře drží cenu, tak doufám, že dopadnu stejně, až budu prodávat :-) Vzhledem k tomu, že jsem taky kupoval auto před DasWeltAuto, tak mě zajímá, jakou mají marži? Je fixní, nebo % z ceny vozu? A předpokládám, že je podmínkou, aby auto bylo po celou dobu servisováno pouze v autorizovaném servisu?
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 18.01.2019  23:51

      « Re: Prodej

      Přes Dasweltauto máš šanci prodat podle mě ve 2 případech:
      1) když si u nich koupíš nové nebo ojeté auto
      2) když je auto u nich servisováno
      Pominu variantu že tam máš nějakého hodně dobrého známého.
      Auto musí být samozřejmě prodejně zajímavé, stáří, km, stav servisní knížka a nejlépe VW group.Řekl bych že si kvalitu své značky dost hlídají. Vykoupená auta pečlivě kontrolují, to moje určitě. Proto taky auta co prodávají jsou kvalitní a prověřená. Již jsem prodal a koupil vícero aut. Je to určitě nesrovnatelně jistější varianta než 3xA, či ESA, tam se pouze staneš součástí dobře naplánované a promyšlené marketingové hry s předem jasným výsledkem. Z vlastní zkušenosti musím říct, že prodávaná auta znají a upozorní na případné vady a problémy. Co se týká marže, asi velmi závisí na kvalitě auta, jak oni vyhodnotí jeho prodejnost. Samozřejmě jiná je cena při výkupu a jiná při komisi. U té komise bych to odhadl na 4-8%, při výkupu si dávají vatu tak 40-50 Tis. A co se týká Sportsvana, opravdu jsem byl příjemně překvapen prodejní cenou po téměř 4 letech provozu. Ale na druhou stranu to asi není náhoda. Tento model patří dlouhodobě mezi nejlépe hodnocená auta ohledně poruchovosti.
      • 00 Reagovat !

        foto vondry87

        vondry87 19.01.2019  11:54

        « Re: Re: Prodej

        Díky za info! Určitě jedním z hlavních důvodů, proč jsem pašíka nakonec koupil, byla právě ta garance, kterou DasWeltAuto poskytuje. A byl jsem ochoten si za ni připlatit. U áček nebo ESA bych měl strach takhle drahé auto koupit, když se v tom nevyznám. A určitě bych byl rád, kdybych mohl jednou vůz touto cestou zase prodat. Tak mě právě zajímalo, jestli je to podmíněné jejich pravidelným servisem, nebo opravdu stačí, že jsem u nich vůz koupil. Tys kupoval auto nové, takže chápu, že jsi servisoval u nich už jen kvůli záruce. Já kupoval starší vůz, kterému záruka teď skončila, takže jsem moc neplánoval pokračovat v návštěvách autorizovaného servisu, protože žádný v místě bydliště nemám a cenově to samozřejmě vychází podstatně lépe. Takže když budu servisovat v místním neautorizovaném servisu a na konci si auto prodám sám, tak sice nemůžu poskytnout garanci jako VW, ale zase můžu auto nabídnout o 70 tis. levněji s tím, že není problém s tím autem při prodeji zajet do servisu a nechat ho prohlídnout. No uvidíme. Zatím to vypadá, že nebudu mít tak veliký nájezd, jak jsem původně myslel, takže jestli budu prodávat 8-letého Passata se 150 tis. km na hrbu, tak to jistě bude vypadat dost podezřele a nebudu se divit, že si bude každý myslet, že je to stočený :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 19.01.2019  13:19

          « Re: Re: Re: Prodej

          Jasně je to o strategii. Já volím variantu autorizovaný servis, který je dražší, ale vyšší následná prodejní cena. Výhodou je pro další kupce větší jistota při koupi, ale musí si za ni samozřejmě připlatit. Varianta ne-autorizák + nižší cena může finančně vyjít pro prodávajícího v souhrnu nákladů úplně stejně.
          • 00 Reagovat !

            foto vondry87

            vondry87 19.01.2019  20:56

            « Re: Re: Re: Re: Prodej

            :yes: :yes: :yes: Já teď ještě shodou okolností zjistil, že by neměl být problém VW servisovat v autorizovaném servisu Škoda, který v místě bydliště mám, takže to zkusím ještě promyslet a s největší pravděpodobností budu servis dělat tam. Dokonce tam dělá známý známého a přislíbil dobrou cenu, tak tím by moje dilema taky mohlo být vyřešené. No uvidíme. Každopádně díky za info a budu se těšit na recenzi nástupce :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…