Citroën C4 Picasso (2014)
20.12.2014V září jsme se dozvěděli, že čekáme třetí mimčo, a tak bylo nezbytné vyřešit cestování pětičlenné rodiny. Naše dvojčata mají v současnosti dva roky,…
Citroën C4 Picasso (Standa69)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Karesz 11.11.15 20:43
« Výhodná kúpa predvádzačky
Myslím si, že nič horšie ako kúpiť predvádzačku s nájazdom viac ako 8000 km ste urobiť nemohol. Myslíte si, že pri tých predvádzačkách sa predajca chcel pochváliť plynulým rozjazdom a šetrením auto. Milý pane, párkrát som bol účastný takýchto jázd. A poviem pravdu, každý predajca tie autá dusil čo to dalo. V samotnom aute by som až toľko chýb nehľadal. Žiaľ platíte daň za to že ste chceli pár bubákov ušetriť pri kúpe. Teraz na to budete postupne doplácať.
Žiaľ nie ste jediný, ktorý sa takto "výhodne" popálil. Odporúčam sa takýmto predvádzačkam oblúkom vyhnúť. Mám tiež Granda 2.0 HDi z roku 6/2011 a tomu som doposiaľ nadelil 148.000 km a jazdí ako vietor, bez jednej poruchy. Ešte mu nadelím 30.000 km a pôjde do dôchodku k novému majiteľovi.Terajšiu verziu by som si aj napriek, podľa mňa ešte krajším futuristickým tvarom nekúpil, práve kvôli tomu vstrekovaniu močoviny. A nech si vraví kto chce čo chce, menej ako 100 kW na takéto auto je jednoducho žalostne málo. -
Standa77 20.10.15 23:57
« Re: Pičaso
Díky za přání, Rooxi! Popravdě řečeno, pomalu mě přechází původní nadšení a začínám se obávat, že moje původní předsudky byly oprávněné. Prozatím je to problém na problému, a ačkoli se nyní vše řeší v rámci záruky, nevím, co budu dělat, až záruka skončí. Pokud to bue pokračovat tímto stylem, půjde Pičaso za rok z domu. -
roox 20.10.15 15:31
« Pičaso
Hele náhodou tenhle francouz (jako jeden z mála) se mi fakt líbí.. asi tím, že je to takovej exot :-). Takže dík za čtivou recenzi... v případě, že bych si pořídil (a nebo by mi byl pořízen) 3. potomek, tak už vím, jaký jsou dobrý mořnosti ;-)
Zdar a sílu a minimum nepříjemností! ;-) -
Standa77 30.12.14 13:36
« Re: Re: Re: Citrouš
Ahoj Kuski,
se stěrači jsi měl pravdu: skutečně, při velmi krátkém potažení k sobě jen setřou, tj. bez ostřikovače. Díky za tip!
Zatím jsem najel asi 1 000 km a řadička se, zdá se, uklidňuje. Řazení 1–2 je dost hrubé, přesně jak popisuješ, ale další stupně jdou nyní mnohem hladčeji než dříve. Kulisa je, každopádně oproti tomu, nač jsem zvyklý, trochu hlučnější; možná k tomu přispívá i přítomnost rozměrné ukládací schránky mezi sedadly, která hluk přenáší a zesiluje jako reproduktor. V každém případě nechám při výměně oleje v 15 000 km (ne, na long-life oleje nevěřím) vše zkontrolovat.
Ještě jednou díky a mnoho šťastných kilometrů i Tobě! -
Kuski 25.12.14 22:41
« Re: Re: Citrouš
Ahoj,
omlouvám se za ty mlhovky. Spletl jsem si tuto funkci s Renaultem, kde tak jak popisuji fungují(pořád střídám různá auta, tak už se mi to plete ). ;-)
Ohledně senzoru. Já když u C4 se senzorem chci setřít pouze jednou, tak páčku stěračů k sobě lehce přitáhnu a je hotovo(když se podrží déle jsou to střikovače). Toto řešení funguje jak v manuálu, tak v automatice.
Jinak ergonomie ovládacích prvků je samozřejmě jiná než u koncernu. Z mích vlastních zkušeností se značkami jako Citroen, Peugeut, Renault, Škoda, VW, BMW, Mercedes, Ford, Opel, Toyota, Hyundai, Honda, tak se dá v zásadě říci, že každé má něco (v každé z uvedených značek jsem se jistými modely najezdil mnoho km). Ani jedno se nedá dle mě úplně vyzdvihovat a hlavně každému sedí něco jiného.
Ohledně převodovek. To je také zajímavá disciplína. Každé auto, ač stejný model a stajně starý, je úplně jiné. Příklad. Převodovka v mé C4 se mi občas zadrhne při vytahování z jedničky. Naproti tomu otci se na jeho C4(jen jená barva, jinak stejné auto) se nic takového nikdy nestalo. Osobně si myslím, že Tvůj kus musel utrpět záseham nějakého sportovce, co mu dával za uši, když auto bylo v záběhu. Ale taky to může být jen její normální chování. Já bych to ale nechal prověřit, aby se ve 100tis km nemusela měnit. :-!
Každopádně ještě jednou palec nohoru za Picaso a přeji mnoho šťastných km. :yes: -
jammbox 23.12.14 13:27
« Re: Re: filtr
Tady se musim pripojit k tomu Aisinu. Proste to k tomu autu nejak vic sedi. Dobra logika razeni, rychly kickdown, pokud je potreba. Razeni mezi 4-6 stupnem prakticky nepostrehnutelne, na 1-4 si vsimnete maleho cuknuti. Paradoxne na plny plyn radi snad uplne nejlip. Asi zatim z mych prvnich postrehu to nejlepsi na celem aute. Teda krome dalsich veci! :-) -
sgt 23.12.14 09:11
« Re: Re: Citrouš
Čo sa týka hmloviek, musím dať za pravdu tebe, zadná hmlovka sa nedá zapnúť bez prednej. Mal som doteraz Xantiu, C3, C5 a všetky mali rovnaké ovládanie hmloviek ako popisuješ.
Čo sa týka stierania, tak asi niečo zmenili. U mojej C5 to funguje tak, že:
- stisnutím páčkou dole sa aktivuje automatika, resp. ak je aktivovaná tak jednorazové zotretie.
- automatiku vypnem presunutím páčky hore na prvý cyklovač a späť do nulovej polohy.
Možno by sa dalo diagnostikou prestaviť chovanie...
A čo sa týka radenia, asi niečo nemáš OK. 6-stupňový manuál je výborný, žiadne cvakanie, je presný a len kladie trochu odpor pri radení. -
Standa77 22.12.14 14:46
« Re: Citrouš
Ahoj Kuski,
díky za reakci a za přání.
K tvým poznámkám:
- Páčkami jsem měl na mysli páčky ovládání blinkrů a stěračů. Sice jsou umístěné pěkně v dosahu i menší ručky, což je můj případ, ale ať koukám jak koukám, prostě je nevidím. Jsou skryté pod věncem volantu, takže při přechodu z jiného způsobu ovládání (stěrače, rozsvěcení dálek, ovládání mlhovek) je třeba si trochu déle zvykat.
- Možná jsem z návodu něco nepochopil, ale jen zadní mlhovku zapnout nemohu: první otočení prstencem = přední mlhovky, druhé otočení prstencem = zadní mlhovky. Možná třetí otočení = vypnutí předních a ponechání zadních mlhovek? V návodu se ostatně píše toto:
„Otočte prstencem C:
-> jednou směrem dopředu pro rozsvícení předních světel do mlhy,
-> podruhé pro rozsvícení zadních mlhových světel,
-> jednou směrem dozadu pro zhasnutí zadních mlhových světel,
-> podruhé pro zhasnutí předních světel do mlhy.“
Z toho mi nevyplývá, že mohu nechat svítit jen zadní mlhovky. Nebo mi něco uniklo?
- Co se týče senzoru deště, máš částečně pravdu. Když se ale zrovna nachází nějaká kapka zrovna v místě očí, kde, jak víš, senzor není, potřebuji jednorázově setřít. Když mám zapnuté automatické stírání, znamená to dvakrát stisknout páčku dolů, protože prvním stisknutím páčky pouze deaktivuji automatiku, ale stěrače se nespustí. V dřívějších autech jsem dešťový senzor neměl, takže nemám srovnání.
Jsou to všechno sice blbinky, ale tisíckrát nic umořilo vola, respektive v součtu je to docela slušný kopanec ergonomii. Nebo jinak, jsou to místy takové drobné nedodělky nebo nedomyšlenosti, na které je potřeba si zvyknout a sžít se s nimi. Chválit je ale v recenzi nebudu.
S řazením můžeš mít pravdu, je to přeci jen předváděčka, ale s tím rizikem jsem auto kupoval. Možná jsem jen zhýčkaný koncernem, kde je řazení předpisové. Vzpomínám si, že u Hyundaie řadička taky cvakala a z jedničky na dvojku jsem kolikrát navzdory spojce na podlaze cítil, jako by kvalty šly přes zuby. -
Kuski 22.12.14 14:07
« Citrouš
Ahoj. Předně hezký výběr auta a parádního motoru. Foto by to chtělo doplnit i když je zima ;-)
Na recenzi mi utkvělo pár poznatků: "Páčky jsou pod volantem skryté, takže popisky na nich jako by ani nebyly. Na spoustu otočných prstenců, nechutné ovládání mlhovek a stěračů, jakož i nezvyklé přepínání dálkových světel je třeba si chvíli zvykat."
Páčky? Nevím o čem je tu řeč?
Nechutné ovládání mlhovek. Chápu že jsi z koncernu navyknutý na vytahování centrálního spínače, ale tento systém má jednu obrovskou výhodu. Můžeš si zapnout nezávisle na sobě jen zadní mlhovky(to třeba když jsi poslední v koloně a nechceš tomu frajerovi před tebou vypálit díru do hlavy). A ovládání stěračů je v tvém případě taky pasé, když máš senzor. Stačí pinkout dolu a je to(mimochodem senzor u Octavie 2 věc, kterou jsem 5minut studoval, než jsem pochopil, jak ho vypnout)
Dále mě zajímá to tvé gumové řazení. Jelikož máš dvoulitra, tak máš dozajista 6st. převodovku, která je i mezi novináři honocená u novinářských mul (čti vylítaná zánovní auta), hodnocena nadprůměrně! Tady se spíš ukazuje fakt, že autu někdo 7000km dával na *.
Každopádně Ti přeji ať se i přeze všechny problémy s autem přihodí co nejméně starostí a hlavně ať Vaší rodinu vždy ve zdraví doveze. :-! -
Standa77 21.12.14 10:06
« Re: Re: Re: Re: Re: ok
Na formát POI už jsem někde na webu narazil, v nějaké anglické diskusi. Ale nemám čas, abych se s tím crcal. Pro mě je důležité, aby mě navigace přivedla z bodu A do bodu B, maximálně ještě přes bod C. Když bych potřeboval najít nějaký POI, můžu se mrknout do telefonu: přes web, nebo přes mapy Here, které jsou velmi kvalitní a můžu je jen doporučit. -
-
Standa77 20.12.14 21:11
« Re: Re: Re: filtr
S takovým nájezdem nemá ropa absolutně žádné opodstatnění. Já najedu v průměru 30 000 km ročně (chalupa v Jeseníkách, nějaké chaty v Podyjí, občas jezdím školit a přednášet), některý rok víc, některý míň. Tady už se nafta vyplatí. Navíc jsem s velkým autem v benzínu (onen Tucson) udělal otřesnou zkušenost (nejen) se spotřebou, takže pro mě je diesel jasná volba. -
Standa77 20.12.14 21:07
« Re: Re: Re: ok
Jj, dělalo se to v Auta česky. Celý systém je plně lokalizován, tedy až na hlasové pokyny. Na šipky se moc nespoléhám, protože ty občas umí zmatkovat, raději kouknu na mapu.
Aktualizace map stojí údajně okolo 4 000 Kč, takže ano, je to ranec, ale u integrovaných systémů to tak zřejmě bývá. V Tucsonovi jsem měl rádio s navigací (Blaupunkt Rome), kde se aktualizace prováděla jednoduše dokoupením nového CD – za 3 000 Kč. Ta ale neměla, co se týče map a zejména hlasového navádění, konkurenci. Nejlepší navi, co jsem kdy měl.