Diskuse

Škoda Octavia (2014)

29.6.2014

Důvodem pro koupi auta bylo nadcházející narození potomka. Škoda Felicia už nebyla podle našeho názoru dostatečně bezpečným autem, i když mně osobně by…

 

Škoda Octavia (AdamPHBR)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto Jakub83

    Jakub83 12.07.14  16:12

    « Gratuluji

    Zdravím a gratuluji k pěknému novému autu za příjemnou cenu. Přiznám se, že mi recenze popisuje můj plán náhrady současného. Má oktávka (rv 2000) už mi přestává vyhovovat (diplomaticky řečeno) a zatím můj vybraný nástupce je snad identický vůz – OIII, 1,2 TSI, 77kw, liftback, Ambition plus. Jako nová je na mne dost drahá, takže z škoda plus s pár tisíci najetými kilometry za 350-370T už OK. Přeji hodně šťastných a hlavně bezproblémových kilometrů.
    Děkuji Ti za tuto recenzi. Určitě budu vděčný za další postřehy, názory a zkušenosti. :-) :-)
  • « 01 Reagovat !

    foto Gluck202

    Gluck202 10.07.14  16:22

    « Re: Re: Re: Re: Gratuluji...

    Ok tak rozdil 140 kg ale i tak to nemeni nic na tom ze 1.2 TSI v Octavii musi byt utrpeni pro celou posadku i tu mouchu nalepenou na bocnim skle aby mohla letet rychleji...
  • « 00 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 04.07.14  23:16

    « Re: Re: Re: Gratuluji...

    Jestli si nedělaš srandu tak si pěkně vedle. A pak si zjisti hmotnosti těchto aut opět si pěkně vedle.
  • « 01 Reagovat !

    foto Gluck202

    Gluck202 04.07.14  22:02

    « Re: Re: Gratuluji...

    Fabie 1.2 HTP 47 Kw a Octavia 1.2 TSI 77KW . Rozdil v pohotovostni hmotnosti 350 kg. Porovnavam ruzne motory v ruznych autech. Ne nedelam si srandu.
  • « 00 Reagovat !

    foto erki-k

    erki.k 04.07.14  10:03

    « Re: Gratuluji...

    Porovnávať 1.2 HTP a 1.2 TSI??? To si robíš srandu >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto erki-k

    erki.k 04.07.14  09:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Úplne súhlasím, čo si napísal :-),myslím miromena
  • « 00 Reagovat !

    foto erki-k

    erki.k 04.07.14  08:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

  • « 10 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 04.07.14  00:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Tak som sa s tou problematikou 1,6 MPI (zohnal som dáta Octavia II)proti 1,2 TSI (Golf VI) trochu pohral.
    Tu sú výkonové grafy, ktorými sme argumentovali.

    [odkaz]
    [odkaz]
    Z nich je zrejmé, že motor 1,2 TSI (77Kw pri 5000 ot., 175 Nm 1500-4000 ot.) má navrch oproti 1,6 MPI (75 Kw pri 5600 ot., 148 Nm pri 3800 ot.) v celom otáčkovom spektre. Aj keď TSI od 4000 prudko klesá, aj pri 5000 otáčkach má ešte cca. 146 Nm, čo je skoro maximum MPI. MPI tu má 138 Nm a točí ďalej po 5600 ot.. Ani nárastom o 600 otáčok, kvôli malému krútiacemu momentu, výkonom nepredbehne TSI. Takže objem nechýba 1,2 TSI. Objem chýba 1,6 MPI (malý krútiaci moment). TSI má pri všetkých otáčkach vyšší maximálny výkon.

    Ako je možné, že Ozzman o drobulinký kúsoček lepšie maximálne akceleruje s MPI ako s TSI?

    Golf má o niečo ťažšie prevody, takže prevodovka a rozvodovka Octavie MPI vynásobí menší krútiaci moment väčším celkovým prevodom a na kolesá sa vo výsledku dostane viac Newtonmetrov. Do 4000 otáčok aj napriek ťažším prevodom exceluje TSI. Pri 4500 otáčkach nastáva cca. remíza. Nad 4500 posiela na kolesá o niečo viac Nm Octavia MPI.
    Takže napriek lepšiemu motoru TSI v celom spektre otáčok, v najvyšších otáčkach dokáže MPI v Octavii poslať na kolesá o máličko viac Newtonmetrov.

    Motoru MPI hrá nepochybne do karát aj fakt, že spĺňa EU4 pričom TSI spĺňa EU5. Keby sme v praxi postavili proti TSI obdobnú atmosféru EU5, tak tá by šla do otáčok o niečo ťažšie a výsledok v praxi by bol aj napriek teoretickým prepočtom s veľkou pravdepodobnosťou iný.

    Keby si niekto chcel zostaviť porovnávaciu tabuľku a ma skontrolovať, tak tu je vzorec-
    kr. moment na kolesách=kr. moment motora x celkový prevodový pomer

    tu sú celkové prevodové pomery ktoré som našiel (celkový prevodový pomer pri danom stupni)-
    Golf VI 1,2 TSI- I.- 14,66244 II.- 7,897032 III.- 5,195736 IV.- 3,942432 V.- 3,155568 VI.- 2,620176
    Octavia 1,6 MPI- I.- 15,68418 II.- 8,88468 III.- 5,80224 IV.- 4,44234 V.- 3,67173

    Krútiaci moment pri daných otáčkach je v grafoch.
  • « 00 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 03.07.14  20:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    No zkus tu mou "efektivnost" tedy přeřaď těsně po 5t otačkach u TSI a uvidiš jestli se to oplatilo. ;-)
    Ja ti mužu jen řict ža ja osobně jsem se s TSIčkem sžil velmi rychle a to jsem nikdy před tim žadny jiny turbo motor neměl ani neřidil. Což mě mile překvapilo. Ja dokažu jezdit opravdu velmi svižně a nadlimitně a přitom mit spotřebu cca 7l což mi neni často uvěřeno na jinem foru kde často přispivam kdy popišu podrobněji moji trasu. A to už davno nejezdim podle otačkoměru ale čistě pocitově. A např. pravě u me předchozi atmošky jsem i po několika letech kolikrat vahal kdy přesně přeřadit tak abych byl co nejefektivnějši protože tam byl chrakter motoru takovy že se těžko poznalo kdy už je to dost prostě ta špička byla širši kdežto u TSIčka to krasně poznam.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  20:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Já netvrdil, že neznáš atmo motory, ale já mam k dispozici podobně velká auta s těmi motory, proto je porovnávám. Nemusíš jezdit, ale pokud mi nevěříš, neví mimo fotek zde na MACZ jak tě jinak přesvědčit, že si nevymýšlím.

    Hele, ještě jinak. Mám úsek, kde jsem to měřil. Když najíždíš z Prahy na R6 tak je mírná pravotočivá do středního kopce (cca 500 metrů max). Začínám akcelerovat z 80ti na kopec, kde u jedné značky kontroluji tachometr.

    Jetta MPI 1.6 75kw tam dá 140 a nějakej kousek
    Octa kombi TSI 1.2 77kw - 140
    Laguna grandtour II Dci 1.9 88kw - 150
    Mondeo kombi MKIV 2.0 Tdci 85kw - 160

    Ještě sem tam měl Tranzita, ale ten tak zajímavej neni :D

    Všude se snažím řadit efektivně, neni to na jednu rychlost :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 03.07.14  20:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Ono když už se podivam na ty grafy ktere jste sem hodily tak je tam i krasně vidět jak cca do těch 5t otaček to stare MPI dost vyrazně ztraci a to už za těmi 5t otaček prostě nema šanci dohnat. A to přesně odpovida tomu co jsem psal a k čemu jsem přišel v praxi s timto motorem. Prostě pokud chceš využit maximalni dynamiku TSIčka tak řadiš těsně za 5t otačkama a dle grafu to MPI da za všech situaci.
    Jinak ja jsem z opačne strany ČR takže tak jednoduche setkkani by to nebylo. Navic jak jsem ti psal znam atmošky a to řekl bych povedenějši než MPI a to hlavně fordi a oplacke + osobně fordi už sice ne tak povedenou 1.8 ale určitě dynamičtějši než pravě 1.6. Tam byl hlavně problem spotřeba ale to je na jinou debatu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  20:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Jo... možností bude dost, ale to bych to auto musel mít sám a né na sedačce spolujezdce hlídače spotřeby >:-[]

    Já mluvil o prvních metrech, kde je ta prodleva na tu "zdechlou" jedničku, 50km/h to nemusí být přesně...... a to, že až turbo netáhne, tak tam právě vyleze výkon toho MPI, protože jede dál o ten kousíček :-) Vždyt píšeš to co sem popsal. Jenže ve 120-130 už oba motory mají svoje nejlepší za zenitem a zrychlují pomaleji, než třeba Turbodízl, nebo silnější benzíny. A tam je ten kousíček navíc lehounce znát u MPI... který motor pojede dřív 200 sem neměřil, ale i to MPI 200 dá :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 03.07.14  20:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Ja si ale nemam co rozmyšlet. Ja jen hadam kde je problem protože opravdu pišeš dost divně a pravě tim si nejsem jist čim to je. To že je jednička SW přidušena neznamena že se ta dynamika nedožene o stupeň vyše tedy na 2 ktera ma jak by si mohl tedy vědět zatah opravdu vyrazny vzhledem k parametrum a to se odehrava rozhodně dřive než před dosaženim 50km/h. Zjednodušeně řečeno po krkolomnějši praci na jedničku tam musi jit co nejdřive dvojka. Ja ti to přesně nepopišu protože když chci dělam to tak nějak automaticky ale jestli si vzpomenu zkusim se zaměřit co moje nohy přesně dělaji. Na jinem forum kde chodim se to detailněji rozebiralo jak přesně pracovat ale to bych musel dlouze hledat. A ano ten rozjezd chce trochu cviku a někdo ma s tim problem pořad někomu to sedne po par rozjezdech. A to že atmosfera aby jela se musi točit je znama věc stejně jako to že turbomotory nema cenu tlačit až do omezovače ale to jsou takove obecni a zname věci. Jen např. pravě u těch prvnich TSI je ta hranice vyše než u novych TSI ktere jsou sice o něco uspornějši ale od atmosfer jsou svym charakterem ještě vzdalenějši. Tam je i gradace vykonu vice potlačena. Až někdy budeš mit možnost vyzkoušet sam se o tom přesvědčiš.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  20:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Já už nevim, co ti na to napsat >:D Jedine, pojdme se projet :-) Rozdíly jsoui minimální, ale MPI má pořád ještě něco do sebe a to nemluvím o verzi z jedničkovejch Oktávek a Bory, když ještě nebyla udušená EUROnormami :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 03.07.14  19:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Ja ale nikde netvrdim že ty rozdily budou značne. Naopak pravě diky vykonu ten rozdil bude maly ale je třeba brat v potaz že je to vlastně nahrada za tento motor a tedy jsou to vlastně konkurenti. A ja tvrdim že prakticky ve všech situacich bude na tom i když ne nějak vyrazně lepe pravě TSI. Jasně pokud nevhodně zařadiš u TSI pak bude na tom huře ale totež plati obraceně. A pravě grafy o pruběhu maji vypovidajici hodnotu jak se to bude pravděpodobně v realu odehravat ale naměřene hodnoty ktere jsem postoval ukazuji realnějši pohled z praxe jak se věci maji.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  19:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Jistě, pro normální jízdu jede TSI pohodlněji a hlavně o litr levněji, jen si nemyslím, že znatelně rychleji ( u MPI musíš víc točit a řadit), je to o tom, že s tím motorem nemusíš tolik řadit a cítíš, že táhne, díky turbu, na dálnici má 6tku, což je super. Ale hodnoty zrychlení mají auta na sto skoro stejnou a Vmax taky ( Octavia II kombi TSI 191km/h a Jetta 1.6 MPI 192km/h), možná to někdy přeměřím, ale jak psal miromen, nebude to moc průkazné, protože s TSI asi neumím (jo, nejsem závodník, to přiznávám) :)

    Jo, já zapoměl, ja sem si to vlastně vymyslel a těmi auty sem nejel >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto CommonUser

    CommonUser 03.07.14  19:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Podla mna su to skor pocity ako real. Clovek jazdi v spodnom pasme a tam to turbo ked sa nafukne (!), tak ide proste lepsie (vyssi vykon).
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  19:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Neznám ten motor po technické stránce (není to mé hobby, popisuju zkušenost uživatele) a ano, asi sem se dostatečně nesžil, neni to mé auto, ale auto přítelkyně, MPI je auto rodičů. Já vlastním jiný vůz. To, co popisuji jsou zkušenosti po pár tisících km ( s MPI mám najeto více, cca 15 tisíc s TSI cca 5 000 ). Rychlý rozjezd s TSI nás zkoušelo několik (cca 5 lidí na stejném autě, včetně přítelkyně, která není zrovna šnek a na autě najela 50 000) a nikomu se to nepovedlo rychleji, než s MPI na prvních metrech, sám píšeš, že je to omezeno, tak jak mi můžeš tvrdit, že to neznám?

    Víš co mi přijde? Ty si snažíš to TSI za každou cenu obhájit ( nejdřív lžu a teď tvrdíš, že s tím neumím jezdit, ale že to je prostě lepší (tak co? lžu, nebo je to špatná vlastnost motoru?), sám si popsal, že s tím i novináři mají problém, ano možné to je, ja to nevylučuji, ale napadat mne, že to neznám... však dole sem ti napsal, že ti ho klidně přivezu ukázat i s reklamačníma protokolama), nevím, jestli ho máš, já ten motor nehaním, kdybys dobře četl, tak vidíš, že sem psal že s tím NAŠÍM byly problémy a nechceš mi snad tvrdit, že v globálu je stará MPI šestnácka méně spolehlivá, že ne?? Tak v čem plivu na TSI???? Popsal sem jeho nesporné výhody. Ty pořád nechápeš, že já mluvim o síle ve vysokých otáčkách, kde přestane právě tlačit turbo a tam je motor hluchý, nejede a jenom řve.. je to pořád jednadvojka, s tim se smiř. A to, že ty motory obecně stály za starou bačkoru netvrdím jen já, jen se podívej i do různých recenzí "odborníků" ( takže asi na tom něco bude žejo )... obhajuj si to do aleluja, ale jaký máš informace ty, mi novou rozvodovou sadu nezaplatí......

    Rozhodni se, kde je pravda, buď lžu, nebo s tím neumím správně jezdit, což je možné ( takových nás je hodně co to zkoušeli ), nebo je to taková vlastnost motoru?? A hlavně si přestaň protiřečit.

    P.S. U mé recenze na VW Jetta jsem svou zkušenost a jistou konfrontaci s TSI také popsal
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.07.14  19:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    Můžeš se podívat ke mne do profilu, kde mám na MPI recenzi, TSI je vyfoceno u recenze na Mondeo, tam sem se ještě k recenzi nedostal... Pokud bydlíš v Praze či okolí, rád ti je přivezu ukázat naživo :-)
  • « 11 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 03.07.14  18:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky

    No tak teď si to zabil uplně. Hele ja vychazim pravě ze zkušenosti lidi kteři znaji obě tyto motorizace a vubec se jejich poznatky neslučuji s těmi tvymi což dokazuji pravě i ty grafy. Jedine misto kde je to TSI hluche je v otačkach kdy je ještě turbo ospale tzn. někde pod 1 800ot takže TSI se chova jako klasicka 1.2 bez turba tohle pozna každy běžnějši šofer. Jo mimochodem mysliš si že neznam atmo motory ? Před tim jsem vlastnil atmo 1.8 několik let a dost dalšich převažně 1.6 atmo motoru znam velmi dobře.
    No jinak pravě že puvodni 1.2 TSI se do těch otaček ma oproti nove 211 v ramci teto třidy turbomotoru navic ta křivka jde vic jak za 3t otaček. A jak pišu z praxe je krasně znat jak při dynamice je vhodne přeřazovat až těsně za 5t otaček. Dalši věci je to že se ti zda že to ze začatku na jedničku nezrychluje. To jen ukazuje na to že ten motor neznaš nebo jsi se s nim nesžil. Ono to že je jednička SW "přibržděna" je znama věc a navic je potřeba umět se na ni rozjet pokud chceš opravdu "vystřelit". Dosti lidem to děla problem a i v některych testech kde měřili dynamiku na to poukazovali kdy s tim měli problem a nemohli udat 100km/h pod 11s.
    No a korunuješ to tim že ve vice lidech ma vyhodu ta atmosfera.....to snad nemysliš važně. Zde je pravě snad největši rozdil mezi těmito motorizacemi kde ten turbomotor čim vic je auto zatiženo ma jasněji navrch. Zde se nechytala ani moje předchozi 1.8 s 85kw natož atmo 1.6. A už vubec mě nebavi čist něco o nějake spolehlivosti. To jestli ty udajně maš nějake problemy nepřenašej na ostatni. Jak už jsem ti psal mam dost informaci a viděl jsem dost podkladu o tom že 1.2 TSI prvni generace je bezproblemova motorizace. Ja už bych byl z toho cpani jaka je to "sračka" kde to jen jde asi unaven.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…