Škoda Roomster (2012)
11.1.2014Roomstřík je mé druhé auto. Koupil jsem ho na konci listopadu 2012. Vyrobený byl v dubnu 2012 a najeto měl asi 7300 km. byl používaný jako referenční…
Škoda Roomster (michalpneu)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Bobanus 20.02.19 12:45
« Pěkná recenze, ale Rooma už bych nekoupil
Ahoj, moc pěkná recenze a i Roomsteru to sluší, ale nám se tada kazil Room mnohem více. Měli jsme sice odolný motor 1.4 16v, jenže zlobil starter, originál park. senzory, samopzřemě se někde utrhla hadička do zadního ostřikovače atd atd.
Nakonec se prodal už po pár letech a místo něj koupila Suzuki SX4 4x4 1.6 VVT a pozor za stejnou cenu jako Room 1.4 bez aut. klimy, bez esp, bez vyhř. sedadel atd.
Zde je seznam poruchu SX4, kterou mají rodiče dodnes:
- nic
- nic
- nic
- nic
>:D ;-)
V roce 2009 jsem dal poslední šanci Škodovce a koupil Fábii II Elegance kombi. A poruch bylo více, než v Roomsteru. Vůz jsem po pěti letech prodal a koupil ojetý Focus II facelift 1.6. Zde je seznam poruch do roku 2018
- výměna klínového řemene
- nic
- nic
- nic
- nic
>:D -
michalpneu 17.02.19 23:19
« Audio
No, já měl dřív v octavii I předělané reproduktory komplet. Měl jsem tam Xplod od Sony a to hrálo sice jako kráva, ale člověk byl vyloženě ohlušován, ta akustika tam prostě nebyla. Tady mi prostě přijde, že jak je to na sloupcích směrem k oknu, že to daleko lépe hraje a je tam daleko větší kvalita. Na ohlušování z pravé strany jsem se také zaměřil, ale prostě nepřišlo mi, že by ta pravá strana byla ohlušující.
Schválně se na to ale zaměřím. -
michalpneu 09.01.16 11:38
« Re: Kola
Problém u roomstera byl ten, že on má serivý rozměr 6,5x16 ET43 pro rozměr 205/45 R16
a já tam dal 7x16 ET38 na rozměr 205/45 R16, čímž došlo k tomu, že ta pneumatika dělala Ačko a neseděla tam s rovnou bočnicí + což mělo vliv na stabilitu na nerovnostech, protože ta pneu se deformovala a uskakovala.
No a co se problémů s brzdami týče, tak kombinace o 6 mm vytažení mimo standartní osu, větší šířka, tak tím pádem se projevovala při brždění více neodpružená hmotnost, které má každé kolo, ale tady se tím pádem zvýraznila nad tuto mez. čímž docházelo k tomu, že třeba při brždění v zatáčce a nějaké nerovnosti v ní se okamžitě kolo odrazilo od země a začalo kopat ABS.
Popravdě si myslím, že hlavní problém byl taky v tom, že 63 kw verze TSI má menší kotouče a menší třmeny než 77 kw nebo TDIčka, takže ten menší kotouč se tam prostě víc namáhal.
Ono u origo disků to tak není už jen kvůli tomu, že mají rovné paprsky bez rozšíření ze středu a tím jsou v ose.
Ale jentak mimochodem hlavní kouzlo je té šířce disků a tomu profilu pneu, než samotnému disku a ET, ET brzdám ve funkčnosti jako takové nevadí, protože v 15" verzi
má roomster předepsané:
6Jx15 ET43 195/55/15
a já tam mám na těch nových kolech
6Jx15 ET38 195/55/15
a problémy nejsou
jednak je to menší lehčí kolo a jednak šířka disků zůstala zachována. -
michalpneu 20.09.15 15:22
« Re: Re: Re: Pěkná recenze i aktualizace
A to mě právě mrzí. Já jak říkám, já to auto používám taky trochu reprezantitivní :-) :-) když jedu na dovču, nemusím nutně mít pocit, že jedu v dodávce.
Já teda moc nechápu, že ho nenechali, protože aspoň co mi ve škodovce říkali, tak třeba v německu nebo holandsku po něm byla velká poptávka. což jako aspoń to německo můžu potvrdit. člověk jede za hranice a vidí tam víc roomsterů než fabií. -
Verny_2013 20.09.15 15:08
« Re: Re: Pěkná recenze i aktualizace
Taky se trochu bojím že z toho udělají víc dodávku než osobák. Pokud to vyjde z VW Caddy tak to má Roomster spočtené - listová pera místo pružin. Bude sice asi hezčí ale spíš ve smyslu že bude míň vyčnívat z davu a ztratí své kouzlo a image. -
michalpneu 20.09.15 00:07
« Re: Pěkná recenze i aktualizace
díky moc!
Jojo, ta WR D4 vypadá fakt luxusně a je to pořádný drapák. Ale těmi contíky jsi určitě nic nezkazil. Tyhle dvě pneu jsou momentálně to nejlepší, co lze na auto obout, takže jsi dobře udělal.
Faktem je, že se mi roomster začal strašně líbit hlavně po jízdní stránce, musím říct, že v tomhle je teda hodně podceňovaný. To autíčko sedí jak přibité a na škodovku, která je vždy tvrdá hodně komfortní.
Trošku jsem nejistý z nového roomstera, aby nebyl příliš dodávkový. -
Verny_2013 19.09.15 20:41
« Pěkná recenze i aktualizace
Docela mě pobavila jedna věta v recenzi "Prodejce mi ochotně všechno řekl a i když nevěděl nic, byl velmi ochotný." Pěkné byť podceňované autíčko s velkou variabilitou a tak ošklivé až je nakonec krásné. Po těch letech co ho vídám tak se mi fakt začíná líbit. Se zájmem jsem četl zejména ty části o pneu a podvozku. Taky jsem ted uvažoval na zimu o Nokianech ale o nové D4. Testy ale ještě nejsou k dipozici tak jsem nakonec šel na jistotu - continentály TS850. -
-
michalpneu 23.01.15 23:28
« Re: 1,2 TSi
No, já osobně, když jsem ho kupoval, tak jsem chtěl tu verzi s upravenými rozvody, tedy od 3 nebo 4/2012 a dál mladší.
Tam jde o to, že pokud koupíte starší TSi před tímto datem, tak sice může už být po výměně rozvodů, ale závada se může opakovat, i když tam už bude dobrý napínák. Verze po tomto datu mají nejen nový napínák, ale i nálitek a vodící pouzdro řetězu, které zajišťuje, že ten řetěz nepřeskočí. Jinými slovy, nejsem sice odborník, ale u starších TSi 2010 2011 se to řeší maximálně výměnou napínáku a řetězu, ale obávám se, že to může i tak přeskočit znova, protože je to tam dělané ještě po staru.
Nicméně mám docela dost zákazníků, kterým přezouvám fabie, roomstery a nemám mezi nimi ani jednoho, kterým by ten řetěz přeskočil a jsou to právě verze 2010-2011 a někteří to mají jako firemní auto a už mají nalítáno kolem 90 tis i víc a nic.
já osobně bych to tedy jistil tím rokem výroby 2012 a novější. Druhá věc je, že předejít se tomu dá taky tím, že tam budete měnit olej po roce nebo po 15 tis.km a budete tam lít kvalitní olej, protože ten napínák se napíná tlakem oleje a čím kvalitnější olej, tím lépe a rychleji se napne.
Co jsem tak zaznamenal, tak nejvíce přeskočených řetězů bylo ve verzi 77 kw u 1,2 TSI a pak u 1,4 TSi u octavií, golfů a yetin. U 1,8 TSI u octavie je to řešené trochu jinak, tam jsou vodící plastové lišty, či co, ale u těchto malých 1,2 je to přes napínák a u novějších verzí je tam navíc to pouzdro. U těch 63 kw verzí jich zase tolik nebylo a to si myslím, že jich jezdí víc jak těch 77. Můj zcela subjektivní názor je, že u těch silnějších motorů je to dáno tím, že ten řetěz byl pořád stejný. A ty motor 77 kw a 1,4 90 kw mají daleko větší krouťák a sílu a spíš než to, že by byl mizerný napínák se u těchto motorů ten řetěz vytahal. -
michalpneu 17.08.14 11:23
« Re: Re: Re: Pěkné a malá oprava
To je pravda a musím říct, že mě to velmi překvapilo, kolik se tam toho dá narvat.
Co mě ale překvapilo, jak má roomster výborné jízdní vlastnosti, musím říct, že v tomhle se roomster chová daleko lépe, než předchozí moje octavie I. V zatáčkách je doslova neurvatelný.
Já neříkám, že Roomster a škodovky jsou etalonem spolehlivosti, protože je pravdou, že já se o ta auta starám. Olej mi to nežere a nedolívám ho za těch 15 tis km ani jednou a kontroluju ho pravidelně po dvou měsících. Do auta leju většinou Efectu 95, v zimním období když mrzne tak Vervu 100. Auto má pravidelné řežimy, když je studené v klidu ho ohřeju až pak dostane vyšší zátěž a dělám to tak v létě i zimě. Když jedu po dálnici, tak před koncem jízdy, ho tam na 5 km sklidním a uberu, aby se ochladilo turbo, snažím se vyhybat dírám a výmolům, auto stojí v noci v garáži.
Do myčky nejezdím, myju ho ručně a nebo na wapce v zimě.
Osobně si myslím, že pokud lidé dají autům základní péči, nemusí do toho nutně cpát peníze za nesmysly, ale chovají se k němu s citem a neberou ho jako spotřebák, že vydrží každé auto a motor.