Recenze

Ďas (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo mk3 2.2 TDCI

9.63 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Ďas Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:200025 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 2198 výkon [kW]: 114 / 136 * kroutící moment [Nm]: 360 / 420 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 / 8.5 * maximální rychlost [km/h]: 218 / 230 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 / 4.8 *

Popis vozu

Technické informace:

Výrobce a označení: Ford Mondeo mk3 2.2 TDCI 114kw/155ps
Spotřeba: 4.8 - 9 l/100km dle stylu jízdy a zatížení motoru (Náklad, posádka, přívěs...)
Průměrná spotřeba: 5.8 l/100km běžný až rychlejší styl jízdy.
Rekord : 4.0 l/100km
Chip na zvýšení výkonu/snížení spotřeby: 136kw/185ps spotřeba až pod 5.5 l/100km!
Barva: Šedá metalíza
Rok výroby: 2006
Koupeno: Ojeté
Přezdívka: Ďas

Výbava:
- xenonové světlomety (s výbojkami Osram silverstar i bohatě svítí)
- mlhové světlomety
- 8x airbag
- ABS
- Brzdový asistent = Při náhlém brzdění, (rychlé sešlápnutí brzd. pedálu v krizové situaci), pomůže aktivovat brzdový systém = není potřeba tak velká síla na sešlápnutí pedálu, auto jakoby sešlápne pedál samo + brzdný účinek se dostaví dříve a razantně
- ESP
- dešťový senzor (automatické stírání stěračů podle intenzity deště)
- vyhřívané ostřikovače
- samozatmavovací zpětné zrcátko (díky němu nehrozí oslnění od zamnou jedoucích vozidel)
- elektricky sklopné a nastavitelné vnější zrcátka,
- 5x elektrické okna s auto. dojezdem do krajní polohy (včetně střešního)
- elektricky stavitelné sedadla v osmi směrech
- výškově nastavitelné pásy
- autorádio s navigací a dotykovou obrazovkou přehrávající formát mp3 a aux vstupem
- dodělávaný tv tuner s přehráváním filmů z flash disku na origo rádio denso
- měnič na 6cd
- elektrické vyhřívání všech sedadel
- odnímatelné tažné zařízení (1800 kg) s 13 pin zásuvkou (+ nějakým chytrým modulem co rozpozná prasklou žárovku i na přívěsu, odpojí parkovací senzory atd...)
- parkovací senzory
- podsvětlený prostor vně auta v zrcátkách
- podsvětlený prostor na nohy
- tempomat
- palubní počítač
- 6 rychlostí
- funkce globální otevírání/zavírání oken (otevření/zavření všech oken na dálku)
- dvojité zamykání (nelze otevřít ani zevnitř např. po rozbití okénka)
- prostorový alarm s dálkovým ovládáním
- automatická klimatizace
- vyhřívání zrcátek, předního i zadního skla (sklo v zimně bez námrazy za deště bez mlžení)
- střešní ližiny
- 12V zásuvka i v zavazadlovém prostoru
- železná mřížka zavazadlového prostoru (možnost bezpečně naložit bagáž až po strop)

Silné stránky

Silný motor

Řetězové rozvody

Vynikající podvozek

Velký zavazadlový prostor

Ozvučení interiéru

Dost místa pro cestující vepředu i vzadu

Design

Někdy bývá frajírky podceňován, jako veliké a pomalé auto, ale to Ďas není :-)

Po výměně výbojek za Osram Silverstar (pár 3000,-) svítí nádherně. Ani na dálnici při vyšší rychlosti není potřeba použití dálkových světel.

Prostor pro dodatečné dovybavení podle svého(např. televize v originál rádiu)
Dostatek interiérového osvětlení(celkem 9 na sobě nezávislých stropních světel + osvětlení prostoru na nohy vevnitř vepředu i vzadu a venku v zrcátkách)

Slabé stránky

Vstřikování od firmy Delphi a ubohá kvalita českého paliva je katastrofální kombinace.
Repase vstřiků a čerpadla stojí okolo 40 tisíc

Tažné zařízení "pouze" na 1800kg Těch 200kg které má navíc např. konkurenční Passat nebo Superb mi tu chybí, protože občas tahám těžké přívěsy a chci pořídit i větší karavan. To zlepšili až u nové generace kde má Mondeo až 2200kg. Co je mi to ale platné...

Tyto dvě věci ovlivnili moje celkové hodnocení.

Pak je zde ještě "debilní" egr ventil, který je jednodušší zaslepit. Ten pořád dokola zlobí(i po výměně za nový si nepomůžete na dlouho).

Zastaralý vzhled menu rádia a funkce + absence kvalitní mapy evropy

GPS senzor do kterého jako do jediného zatéká a tím zkorodoval.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nejhorší a nejdrašší byla repase vstřiků a čerpadla. Dlouho jsem sháněl někoho kdo by mi ji nechal udělat. Velké servisy jsem nechtěl kvůli předraženosti a ty menší od toho dávaly ruce pryč. Až jeden vzkvétající malý autoservis se odhodlal vymontovat vstřiky s čerpadlem a odeslat jej specializované firmě.

Dále jsem měl ještě jednu malou nehodu v zimě. Kvůli vlastní blbosti jsem si rozbil auto v úzké uličce zprava vepředu a zleva zezadu. Kvůli vysoké výbavě(xenony, ostřikovače světel, parkovací senzory...) oprava stála asi 50 tisíc. Auto nebylo rozbité moc, ale nárazem se polámalo spousta dílů..

Pak už jen takové ty běžné věci, olej, filtry, pneumatiky, nějaké díly na podvozku pružiny, stabilizátory, čepy...
Vzhledem k počtu najetých km cca 30 tisíc ročně běžný spotřební materiál

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon autojuka v Hradci králové:
Byly vstřícní, auto mi předvedly, dali mi oproti dokladu klíče do ruky a řekli jeďte se sám projet.
Souhlasili i s prohlídkou v nedalekém autorizovaném servise FORD.
Auto mělo na 90% i správný stav najetých km (téměř přesně 200 000) Nyní už má nějakých 272 351

 

Novinky v recenzi

6.1.2014 10:05

Podrobnější recenze z mých stránek http://mondeo3.jex.cz

Ford Mondeo 2.2tdci Zatím velice dobré auto s vynikajícími vlastnostmi, luxusní výbavou a vzhedem
Vzhled.

Po vzhledové stránce se mi Mondeo poměrně dost líbí. Má příjemné zaoblené tvary a Líbivé stříbrné doplňky jako střešní ližiny nebo kliky dvěří.
Výbava

S výbavou jsem maximálně spokojen až na pár drobností.

1) Xenonové světlomety jsou fajn ale oproti ostatním vozidlům s tímto typem světel málo svítí.
Toto připisuji špatným čočkám, protože xenonové výbojky jsou stejné jako u ostatních vozů. Vyrábí je nejčastěji Philips nebo Osram.

EDIT: Po zakoupení nových nejsvítivějších výbojek na trhu (Osram silverstar) už svítí dostatečně

2) Loketní opěrka je příjemná věc ale občas by to chtělo ji odklopit, což zde nejde. Je tu napevno. Pod ní je úložný prostor

3) Elektricky sklopitelná a vyhřívaná zrcátka, jsou velmi příjemná věc. Příjdou mi ale trochu nedodělané. Po sklopení zůstávají ještě pořád dost trčet, jako by se zasekly těsně před sklopením. Vyhřívání je trochu nedostatečné. Na staré Audi 80 kterou jsem chvíli jezdil, bylo vyhřívání dostatečné na to, aby do 5ti minut vypařilo veškerou vodu či námrazu která na nich byla. U Fordu to trvá mnohem déle, pokud je vyhřívání vůbec schopno při jízdě nežádoucí vodu odstranit.

4) Poruchovost vstřikovacího systému
Tak jako je to u TDCI nemilým zvykem i mě začalo házet čerpadlo kovové špony a odešlo i se vstřikovači, což je prakticky ta nejhorší možná varianta.
Repase mě stála asi 40 tisíc
To potom člověka neutěší ani fakt že za to nemůže on ale špatná česká nafta i u kvalitínch čerpacích stanic
Jízdní vlastnosti

Po této stránce, jsem s Fordem naprosto spokojený.
Stopu drží, jako bych jel po kolejích. V zatáčkách si je velmi jistý a nebojí se ani velmi ostrého průjezdu. Navíc 18" kola sice uberou něco málo na akceleraci, ale o to víc zase přidají v držení stopy v zatáčce. V porovnání 16" a 18" přidají k maximální možné rychlosti průjezdu zatáčkou tak + 10 km/h. I když se to nezdá, je to hodně. Drží tak, že i já mám co dělat, abych se na sedačce udržel!
Ani v zimě na 16" pneu je jízda prakticky bezstarostná a velmi jistá. Pokud se už stane a výjimečně se Ford "utrhne" ze stopy, zasáhne ESP (Elektronický Stabilizační Systém) a vozidlo dokonale srovná. Jakmile rozpozná, že se vozidlo dostalo do smyku a celou situaci vyhodnotí, přibrzdí patřičné kolo a tím vůz srovná.
Motor

Po motorické stránce, jsem s fordem docela spokojen. Když sem si vybíral auto, měl jsem v oku i něco od vw nebo audi. Pro výkon 110kw bych si ale musel vzít 2,5 tdi, 6-válec a ten žere tak 8 l/100km. Je pravda že ford nepatří mezi nejúspornější, nicméně s výkonem 114kw, 4-válec spotřeba 6,5 l/100km je krása. Rozhodoval jsem se jestli 2,0 nebo 2,2 a uznal jsem že rozdíl ve spotřebě mají asi o 0,2 - 0,3 l/100km. Zvítězil tedy 2,2 TDCI 114kw a i sním se dá jezdit pod 6 l/100km

Co mě u fordu docela překvapuje je, jak i s takto silným motorem a takovým točivým momentem, velmi snadno při rozjíždění "chcípne". Než jsem se naučil s Fordem rozjíždět, nejednou mi motor zhasl. Nedovedu si vysvětlit proč to tak je, nicméně akceptuji to a adaptoval jsem se. Přitom po rozjezdu nabízí motor úžasný výkon a pružnost. Turboefekt je minimální. Dokáže táhnout už od 1500 - 1800 otáček za minutu a vydrží s mírným poklesem přes 4000 ot./min. Dá se s ním pohodlně akcelerovat a předjíždět, bez nutnosti podřazení!
Jediný fakt je že motor je při volnoběhu méně kultivovaný, i když co by jste chtěli, je to diesel a navíc ve vyšších otáčkách se utiší, nebo zanikne v aerodynamickém hluku. Ten mimochodem Ford tlumí taky obstojně. Oproti motorům TDi má větší spotřebu asi o 1 l/100km. Pokud ale vezmu verzi 2,2 TDCI, je to docela přijatelné. U slabších 2,0 TDDi a TDCI je to škoda, protože jak už jsem psal, rozdíl spotřeby mezi 2,0 a 2,2 je asi jen 0,2 l/100km!
Motoricky jsem spokojen a mám jen 2 výhrady a 1 postřeh.

1) postřeh. Převodovka by mohla mít trochu delší rychlostní stupně. Tenhle motor by je zvládl. Jinak ale ke spojce a převodovce bez výhrad. Slušný krátký a přesný chod, zatím i po 220 000 najetých km.

EDIT: Po dalších desítkách tisíc najetých km, jsem měl možnost jezdit i s jinými auty.Taky jsem za mondeo zapřáhl i těžší vlek. Zjistil jsem že ta převodovka vlastně ani úpravu nepotřebuje. Je dobrá i pro jízdu s přívěsem. Pokud jedu pod 100km/h stejně šestku nezařadím protože se motor skoro dusí. Dokonce když jedu 80km/h tak je to tak na 4ku neco málo přez 2000 ot./min. Takže převody bych řekl jsou dobře odstupňovány a s odstupem času říkám že bych je neměnil.

2) VELKÁ NESPOKOJENOST se vstřikovacím systémem delphi. Motor je bezproblémový a bezúdržbový díky řetězovému rozvodu. Bohužel veliká slabina je vstřikovací čerpadlo a vstřiky common rail od delphi. Citlivost systému na špatnou českou naftu je veliká a i mě se stalo, že jsem musel investovat 40 000 czk do repase čerpadla a vstřiků. Pominu li tuto velkou skvrnu na jinak výborném motoru. Nemám co bych vytkl. Otázkou zůstává, jestli alespoň trochu pomůžou aditiva.

3) Nespolehlivost EGR ventilu. Nejjednodušší varianta je, podle mého názoru a zkušeností, zaslepení. Nemusíte nic čistit ani opravovat a máte klid.
Chip tuning

O čem dále hodně uvažuji, je chiptuning. Zvýší výkon na 136kw a při stejném stylu jízdy, sníží průměrnou spotřebu až o 0,5 l ( a o to mi jde především) Je samozřejmě fajn mít v zásobě nějaké ty koně navíc... Hlavně při předjíždění. Snížení spotřeby je ale podle mě zajímavější. Jestliže bych chipem dosáhl deklarovaných hodnot, pak bych jezdil v průměru za 5,5 l/100 km a to se mi hodně zamlouvá. S těmito údaji bych se dost přiblížil již zmiňovaným úsporným motorům TDi. S takovým velkým a těžkým autem, by taková spotřeba byla velice příjemná.
Cena je cca 5000 czk a dělá se na počkání. Až úpravu podstoupím napíšu recenzi z dojmů a výsledků.
Chip tuning > ze 114kw na 136kw. Úspora paliva 1l/100km

Nechal jsem mondeo načipovat. Něco se projevilo na výkonu. Je teď i citlivěji nastavený pedál plynu. To nejdůležitější proč sem úpravu podstupoval je ale úspora paliva. Slibovali až 0,5l/100km a v mém případě je to dokonce až 1l/100km!! S úpravou jsem naprosto spokojený. Teď není problém jezdit plynule za 5,7 l/100km a při úsporné jízdě to jde ještě méně!
Bezpečnost

Mondeo dává poměrně slušný pocit bezpečí z pohledu cestujících.
Své na tom mají pohodlné a dobře držící sedačky, robustnost auta i fakt že je v autě 8 airbagů a ve předu dost dlouhá kapota. To všechno tak nějak člověka uklidňuje že je v bezpečí.

Další fakt, uklidní spíše dlouhodobějšího uživatele a to sice pomocné systémy.
Je zde dnes už standardní ABS, které nenechá zablokovat kola při prudkém brzdění. Také ESP, která zasáhne jak při rozjezdu na kluzkém povrchu přibrzděním prokluzujícího kola, tak i při smyku, když přibrzdí patřičné kolo, aby smyk vyrovnal. V neposlední řadě je zde také brzdový asistent, který při prudkém sešlápnutí pedálu v krizové situaci, např. náhlé vběhnutí zvěře do cesty, zvětší brzdný účinek na maximum. V praxi je to asi jako by auto došláplo samo, rychle a maximální silou brzdový pedál až na podlahu, pro případ že to řidič neudělá. Dosáhne se tím tak rychlého a razantního brzdění
A jaký pak je Mondeo "TAHOUN"...?

No měl jsem tu příležitost zapřáhnout za Mondeo už pár přívěsů. Většinou nešlo o větší přívěsy. Celková hmotnost tak do 500kg. S takovou soupravou se mi jezdí prakticky stejně jako se samotným autem. Přívěsy nejsou za autem tolik cítit. Taky při pohotovostní hmotnosti 1555kg není divu.... Je pravda že tyto přívěsy za autem nejsou moc vidět. Couvání je trochu složitější, právě kvůli tomu že jsou málo vidět. I tak mi to ale nedělá problém.
Zajímavější to začíná být u větších, brzděných přívěsů. Měl jsem za autem dvouosé plato o celkové hmotnosti 1300kg při převozu malého suzuki a dvouosé plato 1600kg při převozu dlouhých palet. Za Mondeem se dá táhnout i víc ale zatím jsem neměl tu čest. Co se těch těžších přívěsů týká, je vidět že Mondeo je svalovec. V prvním případě bylo plné auto lidí a věcí a ještě Ford táhl nejméně 1300kg. Můžu říct že to je pro mě s Mondeem to pravé. Zde ukáže že toto velké a silné auto nemá problém pracovat. Ani v prudkém kopci nebyl problém překročit 80 km/h. Víc jsem ho ale nehonil. Přeci jen sem ještě neměl tolik zkušeností s velkým přívěsem a pak taky bezpečnost nadevše! a neb POSPÍCHEJ POMALU! S velkými přívěsy se mi s Fordem jezdí velice pěkně. V druhém případě jsem vozil těžké palety a věřím že přívěs svých 1600kg měl. I tohoto úkolu se Ford ujal s vervou. Přívěs je za autem krásně vidět a příjemně se s ním i couvá. V kopcích Mondeu nechybí dech a dokonce má i docela rezervu. Je pravda že za dobu co Mondeo mám jsem se s ním sžil na tolik, že s ním umím jezdit hodně úsporně(i pod 5l/100km), což mi ze začátku vůbec nešlo. Přes to mě velice překvapila spotřeba! V kopcovitém terénu, na trase 30 km asi 3 vesnice, kterou jsem absolvoval několikrát za sebou a s naloženým přívěsem jel za 6,2l/100km! Čekal jsem spíš cifry nad 7 a to když to dobře půjde. Tohle jsem opravdu nečekal! Je fakt že jsem nepřekračoval rychlost 80km/h a využíval váhu soupravy v terénu.
Teď plánujeme stavbu domečku. K tomu pořízení nějakého pořádného dvouosáku na nějaký ten materiál a můžu říct že s Ďasem se toho nebojím. Spíš naopak. Je pravda že příves s autem na českých silnicíh pohupuje pokaždé když najede do díry ale jen nahoru a dolu. Do stran ne a to je nepříjemné spíše pro cestující než že by to ohrožovalo bezpečnost. Jinak je přívěs klidný a i při vyhýbacím manévru, jede poslušně za autem. Za velkou dodávkou by přívěs seděl klidněji ale je vidět že je Mondeo všestranné auto a práce se nebojí.
No abych to shrnul. Mondeo je výborný tahoun. Přívěs za autem sedí a Ford nemá s tažením nejmenší problém. Na stálé tahání těžkých přívěsů by byla škoda ho "huntovat" ale když už ho člověk má, nemusí se bát zapřáhnout... Je to opravdu všestranné auto. Může snadno prezentovat firmu, pomáhat na stavbě, převážet jiné auta nebo jezdit na dovolenou. Určitě by se dala jeho síla využít i na tahání karavanů, o čemž do budoucna taktéž uvažuji.
Do Ďase jsem se prostě beznadějně zamiloval :-D


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Mondeo je spolehlivé auto. 9 dávám proto, že jsem musel dělat repas vstřiků a čerpadla.Asi největší slabina TDCI. A však i s touto vadou, mě mondeo dovezlo až domů! a teprve po zastavení u domu, motor sám shasl a už jsem ho nenastartoval...

praktičnost
9

Mondeo je pro mě praktický vůz. Jednodušší bude napsat co se mi nelíbí: Má Stříbrné doplňky v interieru a to i kolem řadící páky což se rychle zašpiní a odráží slunce. Loketní opěrka nejde odstranit, což by někomu mohlo vadit.

prostornost
10

Mondeo nabídne 4 cestujícím hodně prostoru jak vepředu, tak i vzadu. Za sebe se pohodlně posadí i dva 190-centimetrový chlapy.

jízdní vlastnosti
10

Mondeo díky brilantnímu podvozku sedí perfektně i na našich silnicích... a při přezutí na 18" kola mám pocit, že dříve vyletím já ze sedačky, než auto ze silnice.

jízdní komfort
10

Při běžné jízdě je mondeo pohodlné. Jediné co bych vytkl jsou zadní náboje, které se rychle vymlátí a pak dělají rámus při vjetí na větší nerovnost. Tato vada však nemá vliv na jízdní vlastnosti!

provozní náklady
9

Při normální jízdě jsou náklady průměrné. Mondeo v tomto směru nijak nevyčnívá.

náhradní díly
8

Ceny náhradních jsou průměrné. Originály jsou dražší Pokud bych to zprůměroval tak jeden jakýkoli díl stojí asi 2000kč

výkon motoru
10

I navzdory větší váze auta postačuje na komfortní jízdu, předjíždění i tažení přívěsu. Například naložené mondeo se 4 cestujícími a autem na přívěsu nemělo problém jet v jakémkoli kopci i přes 100km/h! A umí ukázat i "machírkům" v "natuněných" autech...

spotřeba
10

Nechal jsem ho chipnout kvůli spotřebě,to se mi vyplatilo. Spotřeba se stabilně drží pod 6l a při úsporné jízdě je dlouhodobá spotřeba 4,8l. Trasy 20%dálnice 40% okrsky 40% město. I bez chipu byl Ford o 2l úspornější než audi A4 2,5litr se stejným výkonem

hlučnost motoru
8

Je to diesel takže co po něm chtít ale motor se po zahřátí ztiší a nebo schová v aerodynamyckém hluku

kvalita sedadel
10

Nejdřív jsem si nemohl zvyknout ale po správném nastavení, které mi chvilku trvalo, protože sedadla jsou elektricky stavitelná v 8 směrech, se mi sedí mooc pohodlně. Ani dlouhé trasy nejsou problém. Boční vedení je přiměřené na auto pro běžný provoz.

brzdy
8

Brdy jsou dostatečné pro běžný provoz, ale při větším brzdění vadnou. Pro sportovnější jízdu by bylo potřeba koupit kvalitnější brzdovou sadu.

zavazadlový prostor
10

Je obrovský, není co dodat, po sklopení sedaček jsem se tam s přítelkyní pohodlně vyspal! Lepší než stan!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…