Dacia Logan (2013)
1.1.201427.5.2014 najeto lehce pod 9tis Km, spotřeba 6.2l/100km, letní pneu špatně vyvážená z výroby. Bylo hezké počasí tak jsem se obrnil a absolvoval asi…
Dacia Logan (Martin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Martin 08.06.17 09:09
« Re: Re: Re: LPG
jen doplním po cca půl roce provozu na LPG......na nádrž LPG najedu cca 430-480 km průměrně, na dálnici jezdím vyjímečně 110km/h (s vozejkem), jinak 130, po městě couračky sem tam, tam sem, s náklady jsem spokojený, jen mi zase začíná reznout kapota motoru...... -
bitner 15.05.17 21:42
« Re: Re: LPG
Gratuluju ke zplynovani auta. Rozumna vec pri tvem najezdu. Mam sedana 1,2 LPG z vyroby a najeto skoro 30. Kdyz potrebuju auto rozjet, tak slapu na podlahu a radim nahoru pri 3000 - 4000 rpm podle teploty motoru. Vyjimecne vyzenu pavouky na 5500. Spotreba 7,8 L propan-butanu/100 km. Loni v lete jsem tankoval LPG za 11,90, to byla opravdu lahoda, v te dobe jsem byl i s benzinem realne pod 1 Kč/km. Ted to vychazi cca 1,2 Kč/km.
Jo a spotrebni dane se fakt bat nemusis. Stat je v * z toho, ze se neplni euro normy na snizovani emisi CO2 (tedy spotreba). A LPG ma na papire mensi emise CO2, takze statu nezbyva, nez podporovat alternativni paliva. Proto taky davaji cim dal vic chlastu do benzinu.
Spotrebni dan by napalili az ve chvili, kdy na LPG bude jezdit aspon 30% lidi a to se nikdy nestane, protoze turbodyzl vole. -
Martin 09.04.17 16:50
« Re: LPG
základní info o LPG mám psaný v "novinkách" a nějak nevím co bych měl ještě dodat :-)
Velký průser je, že rozdíl v ceně Benzín/LPG je v podstatě jen v dani státu. Hrubý výpočet návratnosti mi při mém provozu vyšlo na 23-25 měsíců. Na nádrž toroid najedu min 500km, benzín žere 6.5 kombi a LPG cca 7.6 - hůř se to měří. Jezdím ne úplně pomalu, občas s vozejkem do 1t.
Přestavba mě stála 23tis kč a jak jsem již psal onehdá, nepředpokádám poruchy alá ventily a spol. Věřím že to bude dlouho sloužit jak má - cemuž nahrává i stále kvalitnější LPG.
1km mě stojí cca 1kč na palivu, naposledy jsem najel 490km a platil za plnou LPg asi 535 kč a ty km najetý než se to ohřeje nepočítám, ohřátý je to hnedle!
Jde samozřejmě jezdit úsporněji, ale toho nerad využívám, auto mám jako pracovní a 90 po dálnici fakt nejezdím.
-
dr.biker 06.04.17 15:44
« LPG
Můžu se zeptat, na kolik tě vyjde provoz vozu na LPG, kolik tě stojí 1 km na pohonných hmotách?
Zajímá mě výhodnost přestavby na LPG a její návratnost. Moje Clio 0,9 TCe má zatím dlouhodobou spotřebu benzinu 5,8 l/100 km, reálně mě tedy vyšel 1 km na 1,80 Kč.
V tomto testu Logana na LPG vycházely náklady na palivo na 0,90 Kč, což je polovina.
Je to reálné? Při nájezdu 25 000 ročně je to úspora 22 500 Kč na palivu. Ale aby to nebylo tak optimistické, tak musím přičíst náklady na pravidelné kontroly systému.
Jak to máš ty s tou úsporou, podělíš se o nějaké hodnoty? -
Ddd 26.02.15 15:31
« Re: Re: Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni
Vdaka este raz, takze do 5m (4,9m) garaze by sa auto malo vojst a mali by sa tam dat piate dvere aj otvorit aj zatvorit. No a kedze sa tam da prepravit cestny bike po sklopeni zadnych opierok v celku, myslim ze nemam co riesit - som rozhodnuty pre verziu Arctica 1,2 16V a este nejake doplnky. Potom pripadne hodim postrehy :-) -
Martin 26.02.15 14:10
« Re: Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni
Když otevřu páté dveře, je auto na délku 490cm, 500cm s jistotou. Výška auta s otevřenými pátými dveřmi je cca 195-200cm. Vstupní otvor (obrázek dělat nebudu nebude snad třeba) výška/vertikála 795mm , šířka/horizontála od 880mm (nahoře u pantů) po 1010mm zhruba uprostřed. Pokud se sklopí zadní opěráky, silniční bajk se nám vešel vcelku. -
Ddd 26.02.15 07:03
« Re: Re: Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni
Vdaka aj za tuto info Martin, ak by bolo mozne zmerat este tu max. dlzku pri otvoreni zadnych (5-tych) dveri, pomohlo by pri rozhodovani... (ci vojde do 5m garaze). Postupne klesame s narokmi, bolo by mozne previest aspon 1 bike (to je jedno ci na leziaka na sikmo ale idealne nerozlozeny)? Tiez uvazujem neskor o prip. taznom na strechu i ked sa mi to na prvy pohlad zda dost labilne...
Vopred vdaka. :-) -
-
Ddd 25.02.15 10:07
« Otazka na rozmery 5 dveri po otvoreni
Zdravim vsetkych majitelov a najma autora recenzie. Chcel by som sa spytat drobnu otazku, nakolko ziadny z okolitych predajcov nema fyzicky na sklade novy logan mcv, aka je najvacsia dlzka - teda rozmer s otvorenymi 5tymi dverami - ide mi o to, ci sa mi zmesti do 5m garaze, kedze vozidlo ma 4,5m, netusim kolko cm treba na otvorenie kufra 5tych dveri.... (a kolko cm je to pri plne otvorenom)
A este jedna doplnujuca otazka - zmesti sa do batoz. priestoru na vysku bicykel staci mensi 26"? Na dlzku asi problem nie je iba sa chcem spytat ak to niekto skusal na vysku, pripadne na sirku bez rozoberania a so sklopenym iba 1/3 (aby bolo mozne prepravit 4 osoby a 2xbike + 2x detsky bike)?
Vopred dakujem za skore info a povzbudzujem autora recenzie aj diskutujucich :-) -
Martin 03.01.15 20:48
« Re: Dotaz
první co mě napadlo: "Je to prostě levné auto."
aero hluk je, já to vidím asi takhle, MCV 110km/h = P-307HDi 150km/h , což je víceméně asi jediný moje srovnání z posledních let, když hodně vzpomenu, tak moje nejlepší auto XM 3.0 V6 jelo 230km/h ale to už bylo trochu o krk na české dálnici a když dál vzpomenu, tak služební MB zvládaly v pohodě 150-170km/h, čili chci říct, že čím dražší a kvalitnější moderní auto tím později nastává aero hluk, MCV bych přirovnal k Felicii - meluzína přichází i na můj vkus poměrně brzo
čalounění......kapitola sama pro sebe,hrk frk a aby to nějak sedělo, přichytit a jdeme dál, v autě je mnoho míst kde čalounění nesedí tak jak by si třeba VW představoval, mně osobně to netrápí, těch 200tis kč rozdíl za kvalitnější auto raději projezdím a procestuju :-)
s výdechy nemám žádný problém, jak nastavím, tak drží, v podstatě už rok a to se na cestách dost drncám
ano, stropní světlo i samo o sobě není moc pevně ukotveno, ale svítí a na hlavu mi ještě nespadlo, co mě bude děsit, až někde praskne žárovka či pojistka, protože sundat kryt pojistek je docela zážitek - jde to velmi špatně a aspoň podle mě je zde veliké riziko poškození prasknutí krytu/paciček
dveře mi robustní nepříjdou, zažil jsem mnoho různých aut ale zase na druhou stranu, mini auta na tom jsou ještě hůř
o otočné ovladače jsem se možná ze začátku taky trochu bál, ale najezdím tímto autem jen 18tis km/rok takže předpokládám, že mi vydrží
kufr ano, to je bohužel vlastnost, kterou budu u dalšího nového auta velmi postrádat, není mnoho pro mě cenově dostupných 4x4 s kufrem jako MCV - jeho velikost je silně návyková :-)
MCV II je prostě levné auto, nejdřív jsem měl po přesedlání z Felicie přijemný pocit pokroku, než jsem si uvědomil, že co se komfortu týče je ten pokrok minimální, neb klimatizace, el zrcátka/okna jsou vlastně už naprosto základní věci. Nedávno jsem si početl recenzi na Golf Variant 1.6TDi a zaujalo mě všemožné digi nastavení různých věcí. Mně se to líbí, ale nechtěl bych to, mám jiný priority v životě.
Dacia jen prostě plní sny lidem, kteří nemají nebo nechtějí dávat za auto víc peněz. -
Homer J 03.01.15 18:47
« Dotaz
Moc pěkná recenze a hezké shrnutí po roce. Takhle mají vypadat recenze majitelů.
Já jsem se byl dneska projet se Sanderem 1.2, neboť Logana MCV, o který se zajímám, tak mají jen s 1.5 Dci. Co osobně mně vadilo, byl poměrně velký aerodynamický hluk okolo předního okna nad 100 km/h a lajdácky řešené čalounění vedle pedálu plynu, které jsem měl neustále v kontaktu s botou. Chtěl bych se tedy zeptat na tvůj pocit. Dále mi moc nesedlo ovládání výdechů, která se neustále protáčelo a ne zrovna odolný spínač stropního světla. Jinak se mi dost líbí robustní konstrukce dveří, kvalita plastů taky ujde (s výjimkou otočných ovladačů, u kterých mám troichu strach, aby vydržey aspoň 5 let) a samozřejmě obrovský kufr, kvůli kterému o tomto aut uvažuju.
aktuálně mám na tacho těsně pod 240tis km
za měsíc mě čeká STK
pokusím se to tu popsat nějak srozumitelně, co mě potkalo
kdysi jsem ignoroval seřízení ventilů, Dacia dealer nechtěl, pač neorigo LPG a já se toho bál, a tehdy to začalo
ignorace seřízení ventilů vedlo ke kontrolce motoru, nepravidelné chodu, chodu na tři válce a tak dále a tak dále, dost jsem to ignoroval a jezdil, pak ventily zkontroloval, jasně, byl problém, seřídil a jezdil dál, asi půl roku, následovalo opět tři válce, až už to vůbec nejelo, změřil jsem tlaky a na prvním válci velký kulový (samo jsem vypálil katal), celý nadšený jsem sundal hlavu a co vidím, sedlo VV z půlky pryč, ventil šišatý, koupil jsem nový ventil, vyměnil a zubní pastou přizpůsobil, vyměnil katal za BM a jezdil dál, po nějaký době olej+voda, a jezdil dál, no a jelikož letos v létě STK, tak jsem se na to nedávno vrhnul, nicméně fakt jsem řešil že to prodám a koupím nové, resp ojeté, pač Jogger malej a tříválec s továrním LPG (big *) a ojetiny rostou každým rokem o 20-30% hore
tak jsem si udělal soupis dílů a někdy před měsícem a půl začal
jako první došlo na výměnu tlumičů + horní uložení, pružin, spodních ramen, kostí....pružiny origo z dáčie pro verzi stepway, tlumiče stepway sachs a ano, auto se zvedlo, vpředu 15mm vzadu 40mm, původní tlumiče totál KO, pružiny unavený
tato změna na stepway je pro mě naprosto skvělá!!!!!!!
pružiny asi 7800kč, tlumiče už nevím
poté se šlo na motor, hlava dolu, poslat hlavu do opravny, vyměnit výfukový sedla za LPG, zabrousit ventily, vyměnit jeden VV, výfukový vodítka + gufera, otlakovat, kupodivu, hlava rovná
měl jsem vyměnit aj vodítka a gufera sacích, ale asi to podle firmy nebylo nutné
oprava hlavy 9100 bez DPH trvalo to týden
následovalo složení:
opravená hlava, rozvody, řemeny příslušenství, kladky příslušenství (na jedný ložisko vůle, druhá vyježděná rolna), svíčky, benz vstřiky (jedna svíčka suchá černá, ostatní cihly), termostat (preventivně), mraky těsnění, olej, chladičku dělám průběžně výměnu, mám tam třetí náplň a je to sice černý, ale už skoro bez oleje
tlaky válců 13 až 14
po výměně benz vstřiků lepší starty, zmizelo prdění do výfuku, staré vstřiky pošlu na kontrolu, ať víme jak verva 100
začal jsem shánět katal, neb jsem tušil, že starý bude KO, když katal, tak i výfuk
skoro náhodná kontrola na emisích ovšem změnila plány, dle emisaře je motor skvělý a katal funguje, tj i lambdy (který jsem taky chtěl vyměnit)
cca za měsíc mě čeká STK, tak jsem zvědav, má to ještě pár drobností, jako nečitelný displej rádia, občas kontrolka airbagu (nutno vyčistit kroužek na volantu), vyčistit interiér, umejt okna a tak
aj baterku jsem na jaře měnil, varta odmítla fungovat, v polích, musel jsem pěšky do vsi se starou aku, náhodně našel prodejnu kde za 5minut zavíračka koupil silnější banerku
tož tak po letech
spotřeba do 8ltr LPG na sto....to chceš