Audi A3 (2013)
5.11.2013Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek…
Audi A3 Sportback (stealth01)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Baron de Maxim-Fratzek 28.05.14 09:30
« 1,4ka
Uvažoval jsem nad tím a nachápu, že se můžeš rozplývat nad autem s nahoněnou benzínovou 1,4. To mi prostě nejde do hlavy, pokud ještě máš naopak vysokobjemové auto. Chápu, že A3 je v této výbavě krásná, detaily výborné. Ale srdcem auta je motor. Vidím, že do toho dávaj max. 1,8 TSI, tak mít aspoň to. Asi jsem něco nepochopil za ta léta, asi bych to měl jít vyzkoušet... Nevěřím totiž tomu, že u tohoto motoru by u mě nenastala často situace, kdy bych mačkal plyn až k podlaze a nic by se nedělo. -
Covenant 02.01.14 14:07
« Zvolená barva
Krásné A3 a perfektně napsaná recenze, z které si už dokážu udělat obrázek jaká asi A3 je :-) :yes: , sám pokukuju a uvažuju za rok nebo rok a půl o nové S3 sedan. Můžu se zeptat co je tohle za baru? ......Červená Brillant nebo Červená Misano
Díky za odpověď
:-) -
stealth01 16.11.13 00:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Audi positive...
Jojo, máš pravdu. Dneska jsem se díval a jsou tam 225. Omlouvám se za mystifikaci, nebylo to záměrně. Je fakt, že teď, po přezutí na zimní non-rft pneumatiky je auto o poznání klidnější a lépe se s ním jezdí. Trochu znervózní při brždění, volant malinko tahá do strany, ale není to nic extrémního. A jelikož mi dosloužily originální rft pneu z výroby, tak na léto asi zkusím dát non-rft. Koupil jsem si k zimním nějaký malý kompresor s lepící sadou, tudíž nemám moc strach z píchnutí. -
MariAchi 13.11.13 10:38
« Re: Re: Re: Re: Audi positive...
Na pětce gumy 205?
To se mi nějak nezdá.
Na X1 jsou 225/17 a to jsou v podstatě základní gumy, u tak těžkého auta je to na pováženou, s gumami z Fabie se nedivím, že je pětka nervózní.
Mimochodem v konfigurátoru jsou nejzákladnější gumy na 5er 225/55 R17 97W, pochybuji, že bys měl 205 - není to nějaká chyba? -
woody-alien 10.11.13 16:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: A3SB vs Golf
Souhlas. Kouzlo GTI je právě v tom, že s ním můžeš jezdit úplně normálně, v rámci předpisů, klidně. Není zákeřné, na ovládání doslova miláček. Žádné tahání za volant, žádné zběsilé hrabání. No a když chceš, můžeš ho prohnat tak, že z toho budeš divokej.... ;-) S Performance packetem se i v těch zatáčkách vyblbneš s velkou mírou bezpečí (obzvlášť když máš pořád v záloze ESP) a pro tenhle typ auta je podle mého mnohem přínosnější než AWD. Když se tedy bavíme o chování na suchu. Dvoulitrové TDI určitě není nezvladatelná bestie :-) , no ale když se vrátíme k argumentům typu zákonná pojistka, registrační daň a multilink, musím opět souhlasit, že 1.4 TSI by byla pro Golfíka i s přihlédnutím k ceně velmi dobrá volba. -
_MT_ 10.11.13 13:28
« Re: Re: Re: Re: Re: A3SB vs Golf
Jak jsem napsal, chceš to na zimu, dobrá. Ale argumentovat zatáčkami je celkem zcestné. Nebavíme se o Golfu R. Tím spíš, když napíšeš, že se necítíš na 135 kW. Čtyřkolku nemůžeš bezhlavě a beztrestně popichovat. Ta tě dokáže vypéct mnohem víc než pár kilowatt navíc. Bonus, který přináší, je pod plynem. Auto není inherentně stabilnější.
To není o tom, že bys s GTI musel jezdit 150. Ale zatáčky si užiješ a když na to přijde, můžeš je projet velmi rychle. S GTI jako s prvním autem nemám problém. Není zrádné a člověk se musí naučit respektu a sebeovládání. Pokud se bavíme o nižších motorizacích, 1,6 TDI je dobré se vyhnout, pokud máš jinou možnost. To je motorizace hlavně pro firmy. Pokud někdo najezdí dost kilometrů na to, aby se diesel vyplatil, tak je podle mne lepší si připlatit za dvoulitr. Lehký benzínový motor je ale v mých očích lepší volba. Chceš multilink, máš v nabídce 1,4 TSI. -
_MT_ 10.11.13 12:33
« Re: Re: Re: Re: Podvozek A3
Také nemám nic proti MMI Touch. Jen jsem si z tvého textu odnesl, že musím zaplatit 75 tisíc, pokud chci navigaci. Což není přesné. Jen taková drobnost a můj dojem.
Nemluvím o hlavním menu. Když se podíváš na nějaký seznam, tak na jedné straně je oblouk a na něm (u něj) případně posuvník, který ukazuje tvou pozici v seznamu. Pohybuješ se jakoby po tom oblouku. Jestli točíš po směru, nebo proti směru, záleží, jestli je tam pravý, nebo levý oblouk (když jsou tam oba, tak na kterém je posuvník; to se týká starších MMI). Audi přijalo tuhle logiku kruhů, používají levé oblouky, tak se točí proti směru. :-) Jak jsem napsal, pro mne je to přirozené (ve spojení s vizuálním rozhraním MMI). Jako pohyb sám o sobě ne - po směru je "dopředu". -
Kellytom 10.11.13 11:53
« Re: Re: Re: Re: A3SB vs Golf
No nezvladol by som silnejšie auto a máš pravdu aj za hranice zakona, lebo niekedy seknm 90km/hod zatačku aj 120tkou čo by bolo pri GTI? No asi 150 -160a vykydnem sa. 4M myslím, že využijem aj v zime , chodievam so psom do lesa v zime, par krat som tam zapadol -
stealth01 10.11.13 08:07
« Re: Re: Re: Re: Cena auta
No to jsem zrovna teď viděl v Autotipu. U Ceedu máš nějaký balíček Lux za 90.000 Kč, který přidává vyhřívané sedadla, navigaci, xenony a další drobnosti. Když jsem si spočítal akční paket spolu s navigací MMI Touch (ovládání hlasem, hands free, xenony, vyhřívaná sedadla, 3D navigační mapy, DVD přehrávač, Audi radio, výsuvný 8" displej, tempomat, loketní opěrka) vyšlo to na 105.000 Kč.
Nechci Kiu urazit, ale myslím, že jen displej s vysokým rozlišením bude u Audi jaksi lepší. Takže reálný rozdíl je nějakých 15.000 oproti mainstreamu.
K tomu motoru. Možná jsi mě špatně pochopil. Mluvil jsem o nějakém základním motoru z nabídky Audi. A to tento motor je. Mohl jsem jít do A3 1.8 TFSI, ale já to do města fakt nepotřebuju. -
stealth01 10.11.13 08:03
« Re: Re: Re: Podvozek A3
Děkuji moc za pochvalu. ;-) K MMI Touch... Já jsem rád, když v autě jsou hračky a 75000 ji sice hrůzná částka, ale netrápí mě. A k ovládání. Nebavím se o ovládání v základním menu, ale spíše v řádkových seznamech (písničky, telefonní seznamy). Pohybem po směru hodinových ručiček bych očekával, že se dostanu od "Abby" k "ZZ Top" :-) Ale já musím dolů rolovat pohybem proti směru hodinových ručiček... a to je fakt divné. -
stealth01 10.11.13 07:59
« Re: Re: Podvozek A3
Moje zkušenost je pouze verze s magnetic ride. Nevím, kolik si s takovým autem ujel kilometrů, ale mně se zdá čím dál víc, že comfort režim může vzdáleně připomínat nastavení podvozku A3. Taky je to tvrdé, ale když jedeš přes sérii příčných vln, nerovností na vozovce, tak se mi R8 zdá taková jakoby houpavá (asi na to čeština nemá termín), pořad to prostě kopíruje naprosto přesně vozovku, ale je cítit náznak komfortu. Obecně nemám moc pocit, že by Audi mělo nastavení nazývat slovem "comfort". Myslím si, že Comfort je takový standardní setup normálního podvozku R8. V režimu sport, je to opravdu, jako by ten vůz byl připraven na závody. Není to absolutně vhodné pro normální jídzu. Možná máš stejné nebo rozdílné zkušenosti, ale tak to na mě prostě působí. -
white label 09.11.13 17:53
« Re: Cena auta
Tady jde spíš o to, jak definovat pojem "plně vybavené" nějak obecně(ji), když individuálně má každý poněkud jiné představy i při neomezeném rozpočtu. Prostě vždy je nějaké od - do, přičemž v absolutním základu si GTIčko taky objedná málo kdo.