Škoda Rapid (2013)
1.6.2013Model o velikosti Octavie II, postavený na podvozku Fabie II a Octavie I, s technikou Fabie II a Octavie II a cenou mezi Fabií a Octavií. Už z…
Škoda Rapid (adamzprahy)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
adamzprahy 18.08.13 23:11
« Re: Slabiny
Tvůj popis Rapida ho zcela přesně vystihuje, alespoň já se s takovým popisem ztotožňuji a snažil jsem se to nastínit už v recenzi.
Co se týče hlučnosti na dálnici, tak v porovnání s OII před faceliftem je Rapid tišší, porovnání s OIII nemám. Každopádně jak píše Miky - pokud nastavíš rádio v 50km/h, tak ho víceméně stejně uslyšíš i ve 150km/h. Se stabilitou na dálnici také nemám problém, ve 150km/h klidně pustím volant a není třeba nějakých korekcí. V kombinaci s dlouhými kvalty (a související nízkou spotřebou) je pak Rapid i s tímto slabším tsi pohodovým společníkem na dálnici, čímž v mých očích deklasoval konkurenci a mix těchto vlastností pro mě rozhodl o koupi Rapida. Koukal jsem na Fluence, Citroen C4.C-Elysee, Chevrolet Cruze a tyto dálniční vlastnosti ani jeden nesplňoval.
Odhlučnění je opravdu u Rapidu silná stránka, slabé stránky bych viděl v levných řešeních plastů, chybějících dojezdů oken a podobných blbostech. -
bono.p 17.08.13 20:31
« Re: Re: Slabiny
No ono to je asi u Vas aj u nas rovnake.. Su pekne useky dialnice, to sa tyka hlavne novych usekov R1 ako aj dialnice okolo Popradu, ale su aj neprijemne hlavne v okoli Lipt Mikulasa. Podla toho co citam kade tade, budu asi tie jazdne vlastnosti Rapida ako aj odhlucnenie docela v pohode. Urcite ze u OIII museli pridat nejake tlmiace materialy aby obhajili tych 17 tis eur co fakticky stoji 1.2tsi s akou takou vybavou. Som tak pozeral cenniky Octavie III a jediny model co naozaj stoji za svoju cenu je RS :-)
So svojou Merivou som sice spokojny ale priebezne pozeram po niecom uspornejsom. TSI motory su vseobecne cca o liter uspornejsie ako ten moj... Ak nie aj trochu viac. Rapid ma take akuratne rozmery. Vacsinou v nizsej strednej narazam na problem ze je auto moc male alebo zase prilis velke v kombi verzii. Rapid je taky zlaty stred. Su aj polemiky kam Rapid vlastne patri, ja ho osobne radim do nizsej strednaj triedy. I ked je trochu prerastemy a pouziva mozno jednoduchsiu techniku. -
MiKy* 17.08.13 19:09
« Re: Slabiny
Jestli mohu reagovat, tak vkládám můj subjektivní názor. Není dálnice jako dálnice, že? To platí i u Vás v SK. :-)
a) V současném Rapidu i při 150 na dálnici mezi Olomoucí a Ostravou rozhodně nemusím zesilovat rádio s nastavenou normální hlasitostí pro stojící vozidlo, a to dokonce platí i při 170 (mám 6 repro).
b) S Octavií III jsem nejel, tak porovnat nemohu, ale přeci jenom těch 100 tisíc navíc za O III se může projevit i zde.
c) Stabilita je rozhodně větší než u OPEL Corsa, Felicie, Fábie, atd.
d) I v 170 jede jak šíp a volant je příjemně "tuhý". Sice mám nízkoprofilové 16", ale 15" by neměly vykazovat podstatnějších rozdílů.
-
bono.p 17.08.13 12:54
« Slabiny
Pekna recenzia. Rapid ma po zlacneni a pridani nejakych akcnych prvkov do vybavy pomerne zaujal. Javi sa mi ako velmi citlivo vybalancovane auto. Su pouzite lacne riesenia a pritom na mna lacno neposobi. Tejto filozofie sa drzi aj motor 1.2 tsi ktoremu vyborne sekunduje nizka hmotnost auta. Paci sa mi ze toto auto netreba kazit dieslom a jednotka tsi je aj dostatocne usporna.
Predsa by som sa ale rad opytal na par detailov. Hovori sa ze na dialnici je hlucnejsi ako octavia. Mam to brat tak ze sa problematicky pocuva napriklad radio okolo 150?
Hovori sa ze ma horsiu stabilitu a vyssiu citlivost na bocny vietor. Je to nieco zasadne? Je nutne v rychlostiach nad 150 ustavicne korigovat auto? -
adamzprahy 26.06.13 18:36
« Re: klima
dnes jsem si auto převzal zpět. Servis bohužel nedokázal závadu napodobit, tudíž se nic nevyřešilo. Zkoušel jsem to sám několikrát a opravdu to funguje. Napadá mě, že mi to blblo minulý týden jak byla ta strašná vedra, tak uvidíme až se zase oteplí.. Jinak svolávací akce byly dvě. Jedna už byla provedena (hřídel ovládání teploty) a druhou mi udělali (nastavení víka zavazadlového prostoru). -
Kuski 24.06.13 22:14
« Re: Re: Rapid vs. FabieII
No já ze zkušenosti s 1.4 TDI moc říct nemůžu. Je to jen "jedna bába povídala". Můj kamarád a bývalý nadřízený měl Fabii II v 1.4TDI v kombíku a říkal že to auto bylo perfektní. Trošku to upravím. Po rozboru co vlastně shledal perfektní jsem zjistil, že auto na svůj papírový výkon bylo subjektivně lepší(asi dobře zajeté) a prý se vždy vešel ať prasil jak prasil do 6L nafty. Hluk prý ale byl šílený. :-) Já mám zkušenosti s 1.2HTP ve všech dostupných výkonech(Fabie I a II 8V i 12V) a musím říct, že tyto motory se snadno točí, tudíš celkem dobře zrychlují, ale ve vyyšších rychlostech už na to nemají(i když moje Fábka 180km/h taky zvládla >:D ) a samozřejmě se to projeví ve spotřebě není problém jet pod 5L ale i přez 8L. :-) No a ten zvuk. Neustále s sebou vozím prášky na bolest hlavy, když mě to popadne. Předpokládám že nafta je na tom podobně. Prostě tyto 3-válce se fakt povedly. :-) -
adamzprahy 23.06.13 10:22
« Re: Rapid vs. FabieII
Ono to zděšení asi dělá především motor, to 1.4tdi je fakt tragické (zvlášť po přesednutí z tsi :-) ) a jestli toto byla konkurence malým motorům dci,hdi apod. tak to se mohl jít VW fakt zahrabat (spolehlivost je věc druhá). Překvapuje mě, že tyto špatné vlastnostni nekompenzuje spotřebou. Jinak hlučnost na dálnici je naopak v pohodě a že je tišší jsem myslel vůči zmíněnému Loganu, Rapid je samozřejmě i na dálnici lepší :-)
Jinak to tdi mi přijde nejhlučnější na volnoběh a v nízkých otáčkách, jakmile už se rozjede, tak se z nepravidelného klapotu stane pravidelný a člověk už to pak tolik nevnímá >:D -
Kuski 22.06.13 23:19
« Rapid vs. FabieII
Ahoj. Četl jsem tvé zděšení za Fabie druhé generace. To zmíněné nadskakování palubní desky znám též(akorát motor je 1.2HTP). Neřekl bych že Fabie je tišší než Rapid. To by jsi ho podle mě urazil. Spíš záleží zrovna na konkrétním kusu(kdo ho zajížděl a jak moc bylo auto zrápené). Z mé zkušenosti. Na firmě máme 5 Fabií II a s kažkou z nich jsem jel. Úroveň hluku se pohybovala mezi jednotlivými auty od "Kdo sakra nechal při 130km/h otevřená okénka po je v tom autě vůbec motor?". :-) Můj kus s řadí k těm tišším(ve srovnání s mou C4 se mi tomu kolikrát nechce ani věřit). Kadopádně když se vrátím k Fabie vs. Rapid, tak srovnání snese snad jen prostor na předních sedadlech, jinak jsou obě auta diametrálně odlišná.
Tak držím palce, ať těch náhradních vozidel neozkoušíš moc. :yes: