Diskuse

Ford Mondeo (2008)

1.1.2013

Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenosti s Fordem Mondeo kombi MK IV ve verzi 2.0 TDCi 85Kw. Již jsem to sliboval dlouho, že recenzi napíšu a budu rád,…

 

Ford Mondeo (Ozzman)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Ondris

    Ondris 01.01.2013  22:38

    Jak

    Parádní kočár, myslím, žes vybral dobře :-)
    Recenzi jen chválím, škoda, že nemůžu hodnotit...

    Mimochodem, nestojí ten Jak 40 v menším městečku kousek od Plzně? :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 01.01.2013  22:55

      « Re: Jak

      Díky :-) Zatím jsem spokojen. I když za Titanium X 2.2 Tdci bych měnil hned >:D

      k Jaku: je to možný, protože si ho prý někdo koupil, ale toto je foceno na letišti v Bubovicích u Karlštejna. Nyní už tam to letadlo není, prý tam stojí nějaký Antonov :).
      • 00 Reagovat !

        foto blowiik

        blowiik 02.01.2013  12:22

        « Re: Re: Jak

        Ahoj, pěkná recenze i auto :yes: V současnosti by se tenhle unikátní Jak měl nacházet v areálu firmy Seko Aerospace v Lounech. Mimochodem zde jedna fotka z pro něj přívětivější doby: [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 02.01.2013  12:33

          « Re: Re: Re: Jak

          Ahoj, díky.
          Hezká fotka:) Nikdy sem ji neviděl:) Bohužel jen už ten nelétající vrak :(.
          Jinak tenhle konkrétní Jak sloužil jako zkoušecí letadlo leteckých motorů, což je patrné z tvé fotky :yes: :-)

          "edit" - koukám že i u té fotky je to napsáno že je leteckého výzkumného institutu :)
          • 00 Reagovat !

            foto blowiik

            blowiik 02.01.2013  12:38

            « Re: Re: Re: Re: Jak

            Jojo, je to původně Jak z ČSA, později předělanej na létající zkušebnu motoru Walter M 601 (ten poháněl, mimo jiné L-410)
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 02.01.2013  12:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jak

              Koukám, že máš přehled :). Já se u něj vyskytl vlastně náhodou, byl jsem tam za kamarádem a u toho letadla se dalo jedině zaparkovat, abych si nezadělal auto od bahna:D Tak to celé vzniklo:)
              • 00 Reagovat !

                foto blowiik

                blowiik 02.01.2013  13:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak

                Jojo letadla jsou můj velkej koníček :-) Vidíš a já u něj též byl, ale teda "on purpose" :-)

                Mimochodem ještě k autu... Jsem rád, že jsi zmínil to světlo od obrazovky Convers + ... párkrát jsem v noci mondeo vybavené touhle variantou "budíků" řídil a byl jsem z toho značne rozladěnej. Je ale zajímavé, že jsi skoro první člověk, u koho čtu, že si na to stěžuje, je tedy vidět, že ti neschází reálnej pohled na věc, jinak ale věřím že je tohle auto vážně povedenou volbou - pohledné, prostorné, vybavené, v konzumaci střídmé a navíc s perfektním podvozkem :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 02.01.2013  13:23

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak

                  No. Nebo jsem hodně citilivý >:D Ale vážně pokaždé na noc stahuju intenzitu na minimum. Když jedeš po osvětlené Praze, nevadí to tak, ale jakmile jsi na okrsce, kde je tma a ještě taková ta blbá tma, kdy neni vidět ani krajnice a válí se mlha, tak je to nepříjemné. Stejně jsem řešil hodně u bývalé Laguny podsvícení navigace, pořád sem přepínal mezi nočním a denním režimem. Myslím, že v dané cenové relaci a mých požadavcích jsem koupil povedený kousek. A auta se snažím popisovat tak jak je vnímám. Určitě nebudu slepě tvrdit, že je něco nejlepší jen proto že to mam, nebo to řikaj kluci v hospodě:D Ještě chystám recenzi na VW Jetta 1.6, kterou máme doma 6 let a možná se někteří zapřísáhlí koncernisti budou divit, že i VW trpí nemocemi stejně jako francouzi, fordi a jiní... :-)
                  Mimochodem se mi líbí tvůj ( jak jsem pochopil bývalý) suberb V6, moc se nevidí :-) hezké auto :).

                  Ještě bych mohl říct, když si s tím jezdil, tak nevím jestli sis toho všiml, ale rozčiluje mne přepínání stanic rádia tlačítkem na volantu. Prostředním tlačítkem lze přeskakovat stanicemi jen dopředu tzn 1,2,3.. ale ne zpět. Buď musím přejet do 10 a pak jde odzonvu, nebo přepnout rádio ručně. Poté mi chybí tlačítko mute. Toto měl Renault vyřešeno lépe :)
                  • 00 Reagovat !

                    foto blowiik

                    blowiik 02.01.2013  13:53

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak

                    Jojo, Superb je pryč, původně jsem ho chtěl nechat pro mladou jako pořádný a bezpečný auto na naučení, přecijenom to byl docela ingot, ale ona nakonec dostala v práci fungl novýho služebáka a jak víme nejlepší tereňák je služebák. A byla by kravina, aby mi zbytečně stála před barákem dvě velká auta, takže když jsem ho nechtěl prodávat, poslal v rodině dál, bohužel výší servisních nákladů a sedanovitou karosérií nevyhovoval, tudíž už bohužel jezdí uplně někde jinde.

                    K těm stanicím se ti přiznám, že už se nepamatuji.... bylo to poměrně dávno a způsob ovládání rádia je asi to první, co po výlezu z novýho auta zapomenu. Já třeba zase u mazdy nejsem spokojenej s ovládáním tempomatu na volantu, příjde mi, že to měl superb s páčkou za volantem vyřešené mnohem lépe.... Ale tak o tom to je... žádné auto není ideální, každé se k tomu ideálu pouze nějakou měrou blíží ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 02.01.2013  15:53

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak

                      Taky mi chvíli trvalo si zvyknout na tempomat na volantu. Superb bude mít asi klasickou VW páčku co maj skoro všechny VW vozy ne?:) Takže s tímhle mám také zkušenosti z Jetty/Oktávky. Nicméně po roce a půl už mi to neva :). Mazdu máš taky hezkou, jen to není uplne můj šálek kávy. SUV mne moc neberou, ale nepopírám kvalitu auta :).
      • 00 Reagovat !

        foto Tomas-Dusil-auto-cz

        Tomas Dusil, auto.cz 29.01.2015  12:59

        « Re: Re: Jak

        Kousek od Plzně je nějaký pan Tarantík, který má úctyhodnou sbírku letadel na zahradě. Ale kde to ted je nevím. Ale chtěl bych se tam na jaře jet podívat. Jak 40 je super.
      • 00 Reagovat !

        foto Tomas-Dusil-auto-cz

        Tomas Dusil, auto.cz 29.01.2015  13:21

        « Re: Re: Jak

        Tady je ten Jak 40 v areálu té firmy

        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 29.01.2015  14:03

          « Re: Re: Jak

          Moc hezký :yes: :-)

          edit: Tady jsem našel toho mnou odfoceného
          [odkaz]

          Je tam vidět ten jiný čumák, který se mi nevešel na fotku :)
  • 11 Reagovat !

    foto Svagi

    Švagi 02.01.2013  13:49

    Pár postřehu k recenzi

    Hezká recenze, hezky jsem si početl dávám 3x10 bodů, :-) jelikož taky vlastní mondeo, tak bohužel nemůžu souhlasit s tím, že nelze ovládat pomocí hlasových pokynu klimatizace a s tím, že kvůli výměně žárovky se musí vyměnit celá přední maska (odmontují se dva TORXy šrouby a následně plastová zarážka na přední masce) . S tím streemování MP3 přes bluetooth je to tak, že do určitého data tuším do 2008, se dával Bluetooth modul, který podporuje jen spárování mobilu a hlasovou komunikaci. Po tomto roce má už jednotku, která umí i Bluetooth A2DP a USB, běžně se dá jednotka koupit a zapojit do automobilu, ale pozor je tam jiné zapojení AUX mezi jednotkou a radiem.
    Prosím o hodnocení taky mé recenze, děkuji.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 02.01.2013  15:49

      « Re: Pár postřehu k recenzi

      Já se přiznám, že jsem to hlasové ovládání zkusil a moc to nešlo. Co a jak tomu autu teda řikáš?:D Nebo jak nastavíš teplotu?:D S výměnou světel jsem byl přímo ve Ford servisu a i při koupi v bazaru mi bylo demonstrováno, že se musí sundat přední maska a následně vyšoupnout celé světlo. Toto slyším prvně, nebo ti možná jen špatně rozumím. Každopádně jsem světlo měnil zatím jen 1x :D. K tomu bluetooth a mp3, tak to nevidím na zas takovej problem. Jen mi to přišlo škoda, že když auto umí pekně komunikovat s mobilem, tak že neumí tohle:) Díky za radu, ale radsi zůstanu u připojení přes AUX nebo si prostě nahraju MP3 na CD.
      Jinak, tvé Mondeo je krásné, hlavně kola :-) pročtu a ohodnotím :).
      • 10 Reagovat !

        foto Svagi

        Švagi 02.01.2013  22:37

        « Re: Re: Pár postřehu k recenzi

        No je to v návodu hezky popsane, např. vysloší v AJ něco podobného jako Climate control - temperature up (nebo down), nebo zadáš přímo teplotu slovy např. 25 stupňu celsia (v AJ)atd. Tak v tom fordu byli asi dobří tataři >:D jako ja vydělával světlo myslím si že cca 5x a NIKDY jsem neodělával přední masku, vždy jak jsem popisoval. Je ale fakt, že na na MK3 to šlo lépe, bez použití nástrojů. S tím modrozubem je to tak, že ten protokol na přenos hudby A2DP je harwarová záležitost. Jinak ten modul umí i to, že se sám přes flešku upgradneš i samotný modul a tím pádem, tam ti budou komunikovat i novější mobily např o.s. android atd.

        Děkuji za pochvalu, ono dobře i vypadá a také skvěle jezdí >:D no kola jsem již prodal, budu kupovat 17ctky.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 02.01.2013  22:56

          « Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

          Manulál... >:D Mám originální ve Vlámštině:D:D:D Ale určitě to zkusím hned zítra >:D Rádio mi spolupracovalo jak s Nokií ( symbian) tak i s novým HTC ( android ). Takže s tím nemám problém :-)
          Díky za rady.
          • 00 Reagovat !

            foto Svagi

            Švagi 02.01.2013  23:00

            « Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

            Není zač jinak manual v el. podobě stahneš na ulozto.cz
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 02.01.2013  23:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

              Výborně:) Moc děkuju. Jsem rád za tyto reakce, ještě se tu přiučím dost věcí :-)
            • 10 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 08.01.2013  17:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

              Tak ti musim poděkovat, párkrát jsem to vyzkoušel a opravdu to funguje, ovládání klimatizace nebo rádia, a pozná i mojí otřesnou angličtinu >:D
              • 10 Reagovat !

                foto Svagi

                Švagi 09.01.2013  08:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

                Tak vidis, zas tak hloupe to neni, tak pak si nezapomen opravit v recenzi, ze nefunguje hlasove ovladani a ze musis vyndavat predni masku kvuli svetlu :-D. Jinak pokud mas androida, tak ti doporucim jeden super program na hlasove vytaceni.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 09.01.2013  12:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

                  Mám HTC, sem s tím :-) Jojo opravím a dopíšu do aktualit jakožto kárné poučení >:D Fakt to funguje :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Svagi

                    Švagi 09.01.2013  13:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

                    S androidem?
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 09.01.2013  13:01

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

                      Jojo. :-)
                      • 01 Reagovat !

                        foto Svagi

                        Švagi 09.01.2013  13:09

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

                        tak zkus tohle za tech 120 kc se fakt vyplatí https://play.google.com/store/apps/detai…
                        • 00 Reagovat !

                          foto Svagi

                          Švagi 09.01.2013  13:12

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi

                          "https://play.google.com/store/apps/deta…
  • 10 Reagovat !

    foto nitrion

    nitrion 02.01.2013  15:58

    vymena ziarovky

    K tej vymene ked dobre na foto vydim tak ta ziarovka by mala ist vymenit ako na focuse, staci odsrubovat vrchnu srubu a stlacit 2 plastove haciky na svetlomete a cely ho vytiahnes.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 02.01.2013  16:01

      « Re: vymena ziarovky

      Jak už jsem psal výše. Tohle mi bylo ukázáno v Ford servise ( Auto Motol Beni). Žárovku jsem měnil 1x, takže vícekrát jsem to nezkoušel. Už jsi druhý co to zde píše, asi to někdy zkusím doma podle tohohle návodu :).
      • 10 Reagovat !

        foto tonez

        tonez 10.01.2013  17:31

        « Re: Re: vymena ziarovky

        [odkaz] Tady je to krásně vidět.. Tento "proces" už mám za sebou.. Sice pakárna, ale kam se to hrabe na bývalé Stilo, tam to bylo na motorvku skoro:D
  • 00 Reagovat !

    foto smax

    smax 03.01.2013  13:34

    1,8tdci

    Ahoj, pěkná recenze dávám 10b. Já mám právě ten zmiňovaný motor 1,8 tdci 92Kw v S-maxu . Auto má najeto 162tis já jsem ujel 140tis a na motor jsem zatím nešáhl. Vyměněn dvojhmotňák a preventivně spojka asi v 80tis. Motor má obrovský turbokopanec, chvíli trvá než si zvyknete.
    Spotřeba 6-7l. Až se dokopu napíši recenzi.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 03.01.2013  13:40

      « Re: 1,8tdci

      Ahoj, díky za postřeh. Ta spotřeba i turbokopanec je obdobná >:D Někde jsem právě četl, že ten 2.0 má být spolehlivější.. ale na to v dnešní době moc sázet nejde :-) Uvidíme časem a těším se na recenzi Smaxe :-)
      • 10 Reagovat !

        foto smax

        smax 03.01.2013  14:09

        « Re: Re: 1,8tdci

        Je to možný, já ho bral kvůli menší pojistce a hlavně nemá filtr pevných částic. Hodně jezdim po městě. Jinak si taky myslím že jsou ty 2,0 od PSA lepší. Aspoň se to říká, ale já jsem co se týče motoru zatím spokojen.
        • 01 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 03.01.2013  14:23

          « Re: Re: Re: 1,8tdci

          To co mám já je už PSA právě. Ten Ford 2.0Tdci 85kw má nižší kroutící moment 270 Nm oproti 300Nm toho od PSA. Jinak budou asi výkonově velmi podobný.
          • 10 Reagovat !

            foto Mates81

            Mates81 03.01.2013  14:58

            « Re: Re: Re: Re: 1,8tdci

            Pokud se nepletu, tak motory 1,6TDCi (66 a 80kW) a 2,0TDCi (100kW) jsou od PSA. A právě 1,8TDCi (85kW) je konstrukcí nejodolnější a také z těchto variant nejspolehlivější, je také z nejstarší. Motory od PSA jsou 16ventilové, naopak 1,8 je osmiventilová ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 03.01.2013  15:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1,8tdci

              Ano, ale zapoměl si že ty 2.0Tdci jsou ve více výkonech (85,103,120 Kw). A ty jsou od PSA ( 85 a 103 je stejný motor, jen každý jinak naladěn ten nový 120kw už nevím). 1.8Tdci 92Kw je Ford a snad i stará 2.2 Tdci 120Kw ( nyní 147Kw - tam si nejsem jist, zdali je to Ford nebo PSA).

              1.8Tdci 85kw se do Mondea MK4 nedávala, pokud vím :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Mates81

                Mates81 03.01.2013  16:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,8tdci

                Jasné, bral jsem to výkonově podle Focusu, v různých autech jsou jinak naladěné ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 03.01.2013  17:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,8tdci

                  :yes: , mimochodem hezkej focus:)
  • 10 Reagovat !

    foto Wencak

    Wencak 04.01.2013  14:33

    Ford

    musím říct že to máte napsáno fakt na úrovni u těhlech novejch Fordů se mi moc líbí přístrojovka je moc povedená sám se občas svezu v novým S-Maxu a tak je dá se říci totožná :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 04.01.2013  17:03

      « Re: Ford

      Děkuji. Jo (podle fotek, neseděl jsem v něm) vypadá stejně, jen má uprostřed 3 výdechy klimatizace oproti 2 v Mondeu :-)
  • 11 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 11.01.2013  20:06

    Podvozek

    Ahoj,

    s tím, že má Mondeo lepší podvozek než Jetta v zatáčkách tak úplně nesouhlasím. Možná tak oproti té 1.6 s klasickým podvozkem, ten je houpavě naladěn, ale pokud by jses někde svezl v Jettě se sportpaketem, tak ta je zase úplně jinde. Kamarád tohle Mondeo má, akorát 1.8TDCi, takže vím o čem mluvím... ta hmotnost a rozměry oproti Jettě jsou v zatáčkách znát... ;-) Jinak ta 1.8 ho zklamala spotřebou, předtím měl tu starší generaci s 2.0TDCi (spotřeba 6,5) a 1.8 mu bere skoro o litr víc... Když si vezmu. že mě TDI se 125kW bere reálně 5,5 a umí i pod 5... je ale pravda, že Jetta je zas lehčí... 1.8TDCi má taky docela skokový nástup kroutícího momentu.. Pod 1700 se motor nemá k životu a pak najednou přijde docela velký kopanec, to tě nutí jedničku zbytečně vytáčet, aby pak dvojka nespadla do mrtvého pásma, takže si myslím, žes s tím 2.0 udělal dobře.
    Auto jinak jako takové je samozřejmě povedené, dle mého se interiérem Passatu stále nevyrovná, ale to je osobní názor. Každopádně Mondeo je rovnocenný soupeř a záleží na konkrétních prioritách řidiče. ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 11.01.2013  22:51

      « Re: Podvozek

      Ahoj. S Jettou se sportpacketem jsem nejel, jen s comfortline 2.0 Tdi 103 kw ( mimo té naší), ta byla až na těžší předek stejná jak ta naše ( až na motor samozřejmě). Jetta s klasickým podvozkem není ani o tolik houpavější, ale přijde mi že odskakuje, jakmile nemáš ideální asfalt, poskakuje jak koza. Mondeo solidně žehlí nerovnosti a v zatáčkách drží jak přibité, v tom vidím ten náskok oproti adekvátní konkurenci :-) Je fakt, že porovnávám naftu s benzínem, auta jsou jinak těžká na předek a Mondeo má širší gumy (215X205). Pravda je že Jetta se krásně ovládá třeba na sněhu, lze si pomoct ručkou a auto je krásně předvídatelné. Řekl bych že díky tomu kufru navíc má jinde těžíště a je lépe vyváženo. Porovnával jsem s klasickými standardními vozy jako je Passat,Laguna, Oktávka .. a proti těm v základu má Mondeo opravdu lepší podvozek :). Tvá Jetta je moc hezká a když na ni tak koukám, tak kam se hrabe nynější generace. Jak ale píšeš máš sportpacket a není to standartní Jetta jestli mi rozumíš :-) , takže to je jako kdybys proti ní postavil Mondeo titanium S 2.5Turbo liftback/sedan se sportovním podvozkem na 18" kolech, tak to bude zase jiný kafe proti mýmu kombiku :).
      Ohledně spotřeby máš naprostou pravdu, Jetta je lehčí. Onehdá jsem měl Lagunu Dci a spotřeba se pohybovala na podobné úrovni (6-7l). Setkával jsem se s nadutými majitely oktávek či golfu TDI , kteří se mi vysmívali, že je spotřeba vyšší, ale já jim za boha nemohl vysvětlit, že to auto je větší a těžší >:D Jsem rád, že alespoň někdo to chápe :yes: >:-[] . Tím turboefektem však trpí i ten dvoulitr, ale jsem zatím spokojen, jede dobře, nyní mne odvezl do Krušných hor a nikde nezapadl ( nevim jak u tebe, ale tady je sněhová kalamita a jsou překvapeni silničáři, už zas :D), všude se to vyhrabalo.. Jsou to mé první hory s tímto autem a spokojenost veliká. Ještě musí ráno nastartovat a bude to na výbornou >:D
      Na konec bych se rád vyjádřil k tomu interiéru ( já vim, je to dlouhý >:D ). Prolezl jsem hodně passatu a to výbavy highline i nižší a dost se mi nelíbily výplně dveří, tvrdé plasty a tak. U některých modelů volanty, popřípadě palubky, zase musím pochválit sedačky v alcantaře, ale ruku na srdce:D Bez toho žít mohu. :-) A k té kvalitě, mám nyní 175 tisíc najeto, nikde nic nevrže, jsou tam měkčené plasty, vše je hezky slícováno, nevidím tam opravdu subjektivně nic horšího oproti Passatu B6 ( s B7 sem neporovnával, byl finančně mimo moji relaci).
      Zakončil bych to tím, že zopakuji tvojí frázi: " záleží na konkrétních prioritách řidiče". Tohle by se mělo tesat do kamene :).

      p.s. Já bych do Mondea šel znovu, ale trochu mne odradily studie vzhledu jeho nástupce.. uvidíme :-) zatím na výměnu ještě čas není >:D
      • 10 Reagovat !

        foto Jetty

        Jetty 12.01.2013  10:58

        « Re: Re: Podvozek

        Ahoj, s tím cos napsal souhlas. Mě šlo jen o to, že i jiné automobilky umí postavit schopný sportovní podvozek, nejen Ford ;-) Je ale pravdou, že Ford si na tom dost zakládá a tak věnuje patřičnou pozornost i základním verzím... ;-)
        Jinak kámoš je fajnšmekr, má na tom Mondeu 18" s šířkou 235 a origo ST designem :-) Možná i proto má ta 1.8 TDCi o litr větší spotřebu něž ten předchozí 2.0 >:D Přeci jen Mondeo by na taková kola, podle mě, mělo mít aspoň ten 2.0TDCi se 103kW... Jenže on se nechal zlákat tím moderním downsizingem a říkal si, že když má 2.0TDCi s 85kW, tak nová 1.8 s 92kW mu musí stačit. Ona mu i stačí, ale víc se natrápí, což poznáš na spotřebě :-(
        K té palubce, Mondeo má materiály alespoň to po faceliftu naprosto v pohodě, jsou měkčené a vypadají kvalitně, ale VW má pořád tu povrchovou úpravu dle mého dotaženější. To už se ale bavím o docela nepodstatných detailech... Já měl namysli spíš design palubky jako takové, že se mi líbí u VW víc. Například nejsem u Mondea zrovna nadšený ani u přístrojovky z toho půlotáčkoměru a celkově ty budíky mi přijdou laciněji provedené.. Ještě víc to kontrastuje u nového Focusu vs Golfu, ale jak jsem psal, je to design, složitá věc, co se líbí jednomu, to se nemusí líbit druhému.
        Mondeo má navrch zase designem venkovním, kdy i obyčejné verze vypadají k světu. Passat aby se alespoň dotáhl na jeho šmrnc, musí mít výbavu highline, navíc má naprosto škaredé sedačky v těch verzích social edition... Oproti Titanium S už musíš dokoupit R Line packet, jinak Passat vypadá jako chudší příbuzný. Navíc se mi zdá ten nový Passat už moc usedlý (předek) a to samé platí pro novou Jettu (taky hlavně předek), ale ta už přišla i o většinu chromu a šetřilo se i na dalších věcech, škoda :-( Byl jsem se s ní svézt v autosalonu a zlatá moje 5. řada... Myslím si, že tento model se dlouho vyrábět nebude a brzy přijde nástupce na platformě MQB. Jinak se z premianta třídy stane lowend ;-\
        K tomu sněhu :-) Taky tu nasněžilo a pro mě by nemuseli ty vedlejší tahy ani moc shrnovat, je pak větší sranda. Ráno o půl sedmé jsem si byl trochu zablbnout, kdy už z toho vyrostu >:D
        P.S. Koupě nového auta zatím u mě taky není aktuální, ale pokud ano, Jettu bych si znovu rád koupil. Ale tuto co mám, jenže ta se už nevyrábí :-) Ta nová šla s cenou podstatně dolů a vymezila se tak od Passatu, ale dolů šla i s detaily... Aktuální Passat mě designem moc neoslovuje, takže nyní bych rozhodoval mezi Passatem CC, 508 a faceliftovaným Avensisem. Tipoval bych to ale na Avensis, ten facelift se povedl a hodně se mi líbí :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 12.01.2013  16:51

          « Re: Re: Re: Podvozek

          Ohledně podvozku, já opravdu nevyzdvihuji Ford >:D Jen Mondeo má v základu lepší vlastnosti, nic více. Je jasné, že umí udělat dobrý podvozek i jiní. Vem si třeba Megane a jeho RS nebo Lagunu 4C a takových aut je dost od VW po já nevim co :-)
          S Kolama máš naprostou pravdu, Já měl na Laguně 17 (225x45) a na zimu 16 (205x55) a rozdíl ve spotřebě dosahoval skoro k litru a i to líp jelo na mneších kolech :-)
          Budíky na Mondeu mi přišly taky zvláštní, ale zvykl jsem si, koneckonců ten půotáčkoměr mají jen vozy s displayem Convers, normální Mondeo má kulatý. Design palubky je opravdu subjektinvní a zvyknout se dá na ledacos. S tím vzhledem nevim, základní Mondeo taky není žádná sláva, ale je to opravdu otázkou vkusu :-) Sohlasím, že Passat trendline má dost hrozny sedačky, ale to i Jetta trendline.
          K té nové Jettě, mě se líbí celkem, ale upřímě, design nových VW už mi moc neříká, podle mě dosáhl vrcholu s Passatem B6, Jettou co máš ty a my a Prvním Passatem CC, ten je podle mě nejhezčí VW .. Nynější produkce už mi tolik neříká, ale určitě to nejsou špatná auta. Nicméně i když sem v ní nejel, byli jsme se na ní podívat s tátou v autosalonu, a mne to přišlo tak trochu jak píšeš, že ta kvalita už není uplně taková.. Byla v nějakém comfort packetu, vypadala na venek hezky, ale nevim, jestli to nebylo jen to pozlátko. Naše 1.6 začíná zlobit (viz má recenze na ni), tak rodiče pokukují po nástupci a nová Jetta se jim líbí, ale uvidíme. :-)
          S tvým výběrem, mne se moc nelíbí Avensis vzhledem , 508 je hezké auto, ale nikdy jsem v něm nejel, Akorát v 407 a 406 a ta 406 mi přišla o dost hezčí zevnitř i zvenčí :-) k Passatu CC sem se vyjádřil výše:) První generaci považuji za top.

          P.s já se taky chovám jak malej pořád:D dnes sem to tady na parkovišti poslal bokem:D A lidi čuměli blbě když se tam * velké kombi bokem:D:D Neni to taková *:D Pak sem dostal ještě spraženo od přítelkyně:D
          • 10 Reagovat !

            foto Jetty

            Jetty 12.01.2013  17:30

            « Re: Re: Re: Re: Podvozek

            Jj. první CC je nejhezčím VW, tomu ten facelift taky tak úplně neprospěl, naštěstí ale stále vypadá dobře. Nová Jetta určitě ještě kvality má, ale aby mohla více konkurovat cenou, tak se vzdala některých detailů, pro které si VW cením. No a nově už i Top model v naftě s 1.6TDI a benzín 1.4TSI... to je k smíchu... Proto už bych musel s novým autem o třídu výš, přestože tolik prostoru nepotřebuji a preferuji spíš zábavu. Pro rodinu je Jetta prostorná až až ;-)
            No uvidíš, co rodiče koupí, když tak potom přihoď recenzi ;-) Ať ti Fordík šlape :-)
            P.S. Manželka si někdy taky ráda zablne na parkovišti, ale za ručku musím tahat já, ona má plné ruky volantu >:D
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 12.01.2013  17:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

              Líbí se mi jak řešíte podvozky. To je nevyčerpatelné téma. ;-) Jettu jsem nikdy nejel, takže můžu tak trochu srovnávat s Passatem. Myslím, že dobře to zhodnotil Dinar, který psal, že Mondeo vůči Passatu má v jízdních vlastnostech navrch ve verzi 2.0 Ecoboost, kde je i jinak naladěno řízení. Jakmile na předek fláknete těžkej ingot nafťáku, rozdíly se smazávaj. Já už tak nedovádím jako vy, abych Mondeo jen tak pro srandu posílal bokem >:D ,ale samozřejmě úplnej necita zase nejsem. Pokud se chcete podívat, tak ve svý recenzi v diskuzi téměř na konci mám takový malý srovnání se Superbem (Když si chce majitel Mondea zlepšit náladu).

              A k těm krasotinám. Passatu jsem nikdy nějak nepřišel na chuť, ovšem první CéCéčko je bez debat nejkrásnější VW všech dob a vzhledově může klidně atakovat to nejlepší z prémie. :yes: Mondeo musí být trochu "vyštafírovaný", velký kola (i ty moje 17" jsou v podstatě málo) atd., aby se rozptýlila ta zavalitost. Ale zas kdyby se mi nelíbilo, tak si ho nekoupím, že jo... ;-) 508ka je krásný auto, ale docela mě zklamala jízdně, čekal jsem o něco víc, i ve verzi s lichoběžníkovou nápravou na Mondeo nemá. Avensis po F/L taky pěkný, ale nejel jsem ho, takže víc nemůžu hodnotit.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 12.01.2013  18:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

                Díky, pročtu si to >:D A určitě máš pravdu, že s tím lehčím benzínem to bude jiná káva. Někdy bych se rád s takovým kousek projel, dost by mne to zajímalo, třeba se to někdy poštěstí :). Kamarád má však Mondeo Liftback ve stejné barvě jak já a k tomu 18tky ( motor sice jen 2.0i) ale i tak to vypadá velmi elegantně :-) Díky němu jsem o tom autě začal uvažovat, když mne svezl, moc se mi to líbilo :).
                K té 508, mne se moc líbí interiér :-) To jeho předchůdce 407 byla proti němu katastrofa.. i když.. mě přijde že i proti 406 :-)

                Z nových Toyot se mi líbí připravovaný kombi Auris, uvidim , jaký bude naživo :-) Jo pak taky GT86,ale to je jiná liga:D
              • 00 Reagovat !

                foto Jetty

                Jetty 13.01.2013  10:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

                Ahoj Woody, jsem rád, že jsi se taky podělil se zkušenostma :-) S tím, že na Mondeu vypadají i 17" malé máš pravdu, kola prostě dělají auto. Já když Jettu vždycky přezuju na zimní 16", tak je to prvních 14 dní katastrofa, než si na ten nový look zvyknu :-|
                K těm autům - 508 jízdně nevím, pouze jsem v ní seděl na autosalonu a interiér se mi líbil. Moc mě nebere ten volant s milionem tlačítek, ale co už... Nicméně věřím tomu, že bych si na 508 GT s lichoběžníkem určitě zvykl. >:D S F/L Avensisem jsem jel a musím říct, že se ho Japoncům podařilo slušně poladit. Podvozkově je tvrdší než dřív, ale v tom správném slova smyslu. I na 18" je stále komfortní, přitom agilní :yes: Interíér zlepšil plasty, jediné mínus jsou některé displeje. Třeba ten na klimě mi grafikou připomíná ten, který měl climatronic v jedničkové Octávii... Taky ale nic, co bych nepřežil :-) Když si vezmu spolehlivost Toyoty a hlavně pečlivost Japonců, skloubenou s pěkným interiérrem a konečně i pěknou kastlí (hlavně v kombíku s origo 18" a v bílé barvě) tak je to auto, které bych do výběru musel zařadit :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 12.01.2013  18:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

              Počkej, oni už Jettu 2.0 Tdi nebo 2.0 TFSI nedělaji? Ještě na podzim byly tyto modely v konfigurátoru. Jinak díky, dyž se pro něco rozhoupou, tak přidám, ale Jetta jim slouží relativně dobře a neradi se budou loučit, má to jen 30 tisíc najeto >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Jetty

                Jetty 13.01.2013  10:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

                K tomu prodeji - ono prodávat auto s najetými 30tis opravdu moc smysl nemá...
                Jetta motory - no já myslím že stále dělají obě varianty, jen jsem někde četl, že je od r. 2013 nebudou prodávat v Evropě. Jen tak ze zvědavosti jsem koukl na konfigurátor a 2.0TSI se 155kW tam stále figuruje, ale 2.0TDI opravdu zmizel ;-\ A řekni sám, není naftový vrchol v podobě ufuněného 1.6TDI k smíchu? Ne že by to byl špatný motor, ale pro rychlé svezení mu moc výkonové rezervy prostě nezbývá 8-s
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 13.01.2013  18:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

                  Jo, to určitě je, mne by sice stačil, ale myslím, že Jetta si alespoň ten dvoulitr zaslouží, přeci jen auto nižšší střední třídy nemusí končit na 105 koníkách, to by bylo nejméně z konkurence. Možná začnou dávat ten nový 2.0tdi 110Kw, co bude teď v OIII a Golfu, pokud s ním nečekají na novou generaci Jetty.. uvidíme :-)
  • 00 Reagovat !

    foto premach

    premach 08.02.2013  14:24

    prasklá trubka nasávání

    Chtěl bych se zeptat ozzmana kde našel ten prasklý spoj na trubce nasávání vzduchu? mám stejné auto 1,8 TDCI a na volnoběh mi něco klepe jakoby někde v palubovce . Jinak jsem to asi před rokem nechal čipnout na 110 kw a paráda, spotřeba o litr méně, doporučuju.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.02.2013  17:46

      « Re: prasklá trubka nasávání

      Ahoj.. je to kousek nalevo od levého světlometu ( když budeš stát před autem tak pravého), je tam plastová trubka hranatá, najdeš ji pod nálevkou na kapalinu do odstřikovačů. Je trochu schovaná za výztuhami motoru a hůře se k ní dostává, ale dá se to bez jakékoliv demontáže stáhnout.. přeju trpěloviost:D
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 05.04.2013  14:35

    Jezdit mírněji

    Ahoj, tak tvoji spotřebu bych bral všemi deseti. >:D Já jezdím v průměru do 7.5 litru a míň než šest to snad ani nejde. Leda že bych vylezl ven a tlačil. >:-[]

    Zaujala mě ale tvoje poznámka na konci. Jezdit mírněji a ušetřit tak 1 litr na 100. Jistě že to jde a občas takové myšlenky přepadnou každého. Včetně mě. Uvedu ti modelovou situaci takového mého přemýšlení.

    "Co kdybych jezdil mírněji ? To bych se mohl dostat klidně tak na 6.5 až 6.8 a ani by to nebolelo. No jo, ale Mondeo jsem mimo jiné kupoval taky proto, abych se svezl, nebo ne ? No samozřejmě, ale je krize, každá koruna dobrá. No dobře, a kolik teda ušetřím ? Když jezdím jak chci, zůstávám furt na maximu 7.5 litru. Když zmírním, tak v ideálním případě ušetřím litr na sto. Vzdám se zádotlačných rozjezdů, nemusím taky předjet každou kolonu a na dálnici se podvolím limitu - budiž, to bych možná snesl. Tak znovu, kolik tedy ušetřím. Při měsíčním nájezdu do 1500 km to bude 15 ušetřených litrů po 36 korunách, to je 540 korun měsíčně. Krucipísek, pětikilo utratím jen to fikne, když vyrazím s dětma do ZOO. A nemám snad já nárok na svojí ZOO ? Víš co, kašlu na to. Já se budu měsíc hlídat, na dálnici vpravo, rozjezdy šneka a výsledek ? Nula nula nic."

    V ten okamžik moje myšlenky končí a šlapu na plyn. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.04.2013  10:09

      « Re: Jezdit mírněji

      :D:D Upřímě? Ani mi neproběhne hlavou tenhle výpočet a stejně na to šlápnu po chvíli >:D Rozumim přesně co tím myslíš a vím, že tuhle spotřebu neudržím dlouhodobě :D:D
    • 00 Reagovat !

      foto Rezna

      Rezna 09.08.2014  12:45

      « Re: Jezdit mírněji

      Já nevím jak to děláte.... Já se nikdy nedostal přes 6 litrů. Protože počítač kecá o 0,3l tak se reálně dostávám na spotřebu
      4,7 (dálka, max 2 lidi a styl autobusák)
      5,2 (dálka, plný auto a styl dynamický-střelec)
      skoro 6 (couračky styl střelec)

      Mondeo MKIII 2.2 TDCI - jezdí líp a levněji než MKIV
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 15.08.2014  10:47

        « Re: Jezdit mírněji

        Já jezdim hodně po Praze, tam to naskáče když nechceš jezdit jak autobusák :-)
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 05.02.2014  16:02

    Prasklina

    V místě přejímacího technika ve "svém" servisu Ford jsem už kdysi dávno viděl nabídku na certifikovanou opravu čelního skla. Týkalo se to ďobanců, pavouků a prasklinek do cca 3x3cm. Sám jsem to zatím nevyužil, protože moje skla (dvakrát u H1) byla poškozená opravdu dost a šla rovnou na výměnu. Ale poslal jsem tam svého známého s Octávkou, kterej sklo neměl pojištěný. Měl tam ťukes asi do 1 cm průměru a byl jsem zvědav, jak to bude vypadat. Oprava stála tisícovku, dostal certifikát o opravě v původní jakosti ale hlavně to poškození prakticky nebylo vidět.
    • 01 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 05.02.2014  18:11

      « Re: Prasklina

      Přesně tuhle opravu jsem podstoupil s rodiči Jettou ( na semaforu při cestě na státnice mi od projíždějícího kamionu veltěl kámen přimo mezi oči:D). Měl sem to zadarmo přes strejdu, který dělal v ČSAD. Dnes to vypadá jak kdyby na skle byla zachlá muška . Nicméně Jetta nemá vyhřívané sklo.

      Mondeo je vyhřívané a dočetl jsem se, že tam prý oprava není možná.... I když v mém případě nedošlo k poškození drátků, možná by s tím šlo něco dělat.

      Každopádně díky za tip ;-)
      • 01 Reagovat !

        foto icetiger

        icetiger 05.02.2014  20:54

        « Re: Re: Prasklina

        jo, řeknu to takhle - buď si sjednej pojistku na sklo, ale vyhřívané je dost - počítej tak 20 000 - drahé

        druhá možnost - sežeň si někoho, kdo má babetu či něco podobného, mu zdraží pojistku o 10 Kč a máš to vyřešené
        • 10 Reagovat !

          foto talio2

          talio2 05.02.2014  22:23

          « Re: Re: Re: Prasklina

          20000 za výměnu skla ? Vyhřívané vč. místa pro senzor seženu do 7000 nové >:D >:D 20000 to stálo na mámino M-B ML 2007 v autorizovaném servisu >:D
          • 10 Reagovat !

            foto icetiger

            icetiger 06.02.2014  07:26

            « Re: Re: Re: Re: Prasklina

            ano, mluvím o autorizovaném servisu. Díky tomu, že jsem pojišťovák, tak vím o čem mluvím. Pokud si člověk nechá ze své pojistky vyměnit sklo, tak podle všeobecných podmínek, musí zajet do smluvního servisu pojišťovny ABC. V opačném případě má velkou spoluúčast. Ale vím o své pojišťovně, že si člověk nově od 1. 1. 2014 připlatí a může si nechat vyměnit sklo i u Franty z ulice a pořád má spoluúčast 0. Ale stejně - nejlepší to je na tom to, že jsem volal do smluvního servisu a tam mi řekli - auto X, výměna skla - 10 s pojistkou, 9 bez ...
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 06.02.2014  16:10

              « Re: Re: Re: Re: Prasklina

              Pravdu díš. Když jsem připojišťoval sklo, tak mi pojišťovák v rámci stanovení limitu vyhledal výměnu v autorizáku za 28.000. Vyhřívané se senzorem. Nicméně nemusíš ani k Frantovi, stačí normální autoskloservis a cena je podstatně příznivější. Pro příklad výměna čelního skla na H1 v autorizáku 14.000, výměna od autoskloservisu (navíc u mě v garáži) za 8.500. A to co píšeš na závěr, to je známá věc. Autorizáky účtujou pojišťovnám jiný ceny než soukromé osobě. A v případě trochu větší práce třeba po nějakým ťukesu jsou ty rozdíly opravdu znatelný. V desítkách tisíc.
              • 00 Reagovat !

                foto martin-dr

                martin_dr 09.02.2014  10:07

                « Re: Re: Re: Re: Prasklina

                [odkaz]
                neviem co je to za firmu, len som nasiel davnejsie a mam ju ulozenu pre istotu :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 06.02.2014  15:42

          « Re: Re: Prasklina

          Já našel nový na mé auto za 10500 Kč bez práce.... No zatim to moc neřeším, nevíš jak je to s policií? Je to opravdu malá tečka tak 2mm v průměru. Aby mi za to nedělala hlídka problémy :-)
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 06.02.2014  16:04

            « Re: Re: Re: Prasklina

            Je na to dobrý období. Moc si nestírej sklo a ničeho si nevšimnou. >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto MartyStep

    MartyStep 14.02.2014  21:03

    Výkon

    Já už to svoje mondeo taky chtěl dát na brzdu protože všichni kdo to řídili tak typovali 103 kw . nejel jsi náhodou tou 103kw verzí? Asi to bude ten točivej moment nebo nevim :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 14.02.2014  21:30

      « Re: Výkon

      Nejel, bohužel... jeden kamarád má pouzue 2.0i a druhý 2.0Tdci 120kw (ten stříbrný na fotkách). Ani neznám nikoho, kdo by měl tu 103kw verzi :-(

      On ten náš motor má 300Nm oproti 320 ve 103kw verzi, proto je ten rozdíl asi nepatrný při klasickém stylu jízdy :-) Ale to je jen moje doměnka :-)
      Pokud bys někoho měl/znal, taky bych se rád svezl >:D
  • 06 Reagovat !

    foto JaMM

    JaMM 15.02.2014  21:44

    Stale nechapem tychto "autorov"

    Tie fotky su zufale! :'-(
    • 40 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 16.02.2014  17:00

      « Re: Stale nechapem tychto "autorov"

      Co nechápeš? Nejsem technicky vybaven, ani zručný fotograf (což i v recenzi uvádím), proto tu nemůžu své zkušenosti s autem publikovat??? Fotogalerii mám bohatou, auto je nafoceno ze všech úhlů + různé momentky z cest, takže splnuji nepsaná pravidla tohoto webu o fotogalerii. Toto není web o umělecké fotce, ale o autorecenzích. :-!
    • 40 Reagovat !

      foto poterienko

      poterienko 16.02.2014  19:22

      « Re: Stale nechapem tychto "autorov"

      Opravdu smutné někoho hodnotit a neukázat, co umíš ty sám. Naopak si myslím, že fotografie jsou ok - je jich více než dost (možná až dost), je na nich vše podstatné z auta, chybí snad jen vnitřek válců. Napiš recenzi, přidej fotky a pak machruj.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 17.02.2014  07:45

        « Re: Re: Stale nechapem tychto "autorov"

        Nestraš, vnitřek válců se mi snad jentak fotit nepovede >:D Teda alespoň ne u mého vozu >:-[]
    • 30 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 16.02.2014  20:41

      « Re: Stale nechapem tychto "autorov"

      S týmto som sa tiež stretol.Väčšina tých čo je sú taký nároční,majú svoje recenzie schované.Kto vie prečo ? ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto hipisko

      hipisko 20.02.2014  09:52

      « Re: Stale nechapem tychto "autorov"

      rovnako ako tvoj vyplod.
      Niekto tu ma snahu vytvorit nieco a vzdy sa najde *, co vypisuje ako tomu nechape.
      Konstruktivna kritika vyzera uplne inac.
    • 00 Reagovat !

      foto koumavej

      koumavej 28.07.2015  18:56

      « Re: Stale nechapem tychto "autorov"

      Tady jde o popis ne o fotky, každej ví jak to auto vypadá. Přemejšlim že bych to Mondeo taky ojetý zkusil. K malejm autobazarům ale po jistý zkušenosti nevěím. Kdysi jsem takhle koupil bouranýho megana.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 11.08.2015  11:25

        « Re: Re: Stale nechapem tychto "autorov"

        Mám kolem sebe další 2 lidi, kteří toto Mondeo z bazaru koupili a jsou nad míru spokojení. Jeden 2.0i 107kw a další 120kw TDCI po fl, dokonce koupen z ESA.

        Nyní mám 218 tisic najeto, absolvoval jsem STK bez jediné chyby, mimo gum a brzd na autě nebylo nic děláno na podvozku. Preventivně jsem vyměnil snímač otočení volantem, protože mi občas vynechával tempomat, ale jinak to na jízdě nic nedělalo. Taky jsem v posledním měsíci otoči 2x Chorvatsko až dolu na jih, bez jediného problému. Vím, že to zní asi jako přehnaná chvála vlastní garáže, ale to auto je zatim perfektní v poměru cena/užitá hodnota :-)

  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 09.08.2018  07:52

    Jak tohle prodat

    Tady je server, který bys měl použít: [odkaz]

    Teda jen to přejmenovat z odvoz na odtah >:-[] >:D

    Pak pošli info o novém draku do SZ... Jo a fakt nechceš legendární Fabii? :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 09.08.2018  10:25

      « Zkušenosti s MK V za první dni.

      Za Odvoz?! >:D Nějakej drzej ! >:D Tohle není hybridní Auris >:D

      Klidně napíšu sem, stejně za nějaký čas bude recenze a přeci se pořád nemohu skrývat za to, že jsem zase koupil RAKOVINOMET ! >:D Napíšu pár postřehů za pár dní :

      Takže je to 9/2015, aktuálně 60 XXX najeto (koupil jsem to s 59 700 km :D),

      motor 2.0 TDCi 180k, Powershift, AWD.

      Výbava Titanium. Jelikož nejsem ten typ, co sjíždí seznamy výbavy, tak nevím, jestli tam je jen vše standardní, nebo něco za příplatek >:D Barva je šedá metalíza/perlěť? (to jsem ještě nezjišťoval).

      Uvnitř jsou klasické textilní sedačky, systém SYNC s navigací, kožený volant, parkovací senzory, adaptiv LED světla, pak to má taky hafo asistentů na buzeraci řidiče, ale jdou prý všechny vypnout >:D

      Jezdí to dobře, velké, stabilní a bezpečné. Když chci zrychlovat nejefektivněji, tak se vůbec nevyplatí režim Sport, automat řadí zbytečně vysoko v otáčkách, kdy to u dieslu k ničemu není. Na Drive jede auto v ideálních otáčkách a zrychluje dynamičtěji. Nejlepšího zrychlení jsem dosáhl, když jsem si řadil na pádlech sám. Takže s automatem se ještě budu muset naučit žít, ale na pohodovou jízdu je to naprosto luxusní svezení, kdy se motor válí v nízkých otáčkách a auto jede aniž by si cokoliv tušil... a už už máš na tachometru 120 na okresce.. >:D

      Auto hrozně moc maskuje zrychlení a rychlost, což společně s Fordím podvozkem, kdy tě nerozhází jen tak nějaká nerovnost je tak o papíry >:D Na dálnici jedeš 180 a nic... klid, ticho. V zatáčkách mu to taky jde, jen už jsem přišel na to, proč novináři pořád nadávají, že už to není ono... v tom autě to jen necítíš, neslyšíš. Projedeš zatáčku rychle, ale nevíš o tom... ale je to špatně nebo dobře ?

      Včera ještě zkušenost za přívalového deště, kdy se po dálnici valily potoky vody a bylo všude plno louží, tak auto jelo naprosto stabilně, včetně výjezdů z křižovatek, aquaplanningu a podobně. Tam jsem pochopil k čemu je to 4x4 dobré, protože v těchto situací mi FWD Mondeo hráblo či zasahovalo ASR a ESP.

      A Fabii nechci >:D Já už kdysi tříválec měl, začínal sem na HTP >:D Nechci se vracet zpět ke kořenům, ať už je to sebevíce v módě >:D A za co jí vlastně měníš ? Nějak jsem poslední dobu neinformovaný o tvém vozovém parku, Megoše máš? Koukal jsem, jestli se dá koupit nový s 1.6 Dci, třeba lehce jetý, ale žádná šance pod půl míče >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 09.08.2018  17:04

        « Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

        No pěkně ses do toho opřel :yes: tak ať spolehlivě slouží :yes:
        Ten čas ale letí, už 10 let je staré to tvé pomalu už bývalé Mondeo.

        Tak nemůžeš chtít za nejlepší naftu do dvou litrů dát 300 klacků :-! Ale byl jsem teď v AAA prodávat otcova Peugeota a měli tam Megana GT s EDC 96 kW, skoro nový, Pod 500..., tak jim říkám, že bych si ho vzal, ale originál a ne tuhle kopii, protože v originále to má 118 kW...na mě cumeli odborníci nechápavě >:D

        Mégane zůstává doma, nakonec jde do světa Fabia a místo ní jsem dostal nabídku od známého na C4 Grand Piccaso 1.6 HDI s robotickou převodovkou...sice to není úplně dle mých představ, ale zase na rozvoz dětí a s jistou historií to je snad dobrý kauf
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 09.08.2018  18:52

          « Re: Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

          Počkej, počkej, teď jsem z tvého slovosledu nepochopil, jestli ta jistá historie platí na auto nebo ty děti. >:D >:D >:D No ale vlastně, obojí je dobře. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 09.08.2018  20:34

            « Re: Re: Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

            To poslední je celý tatínek a ty ostatní mě nezajímají >:-[] >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 09.08.2018  21:07

            « Re: Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

            Jakože má Ron řádně vedenou servisku k potomkům? >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 09.08.2018  22:55

              « Re: Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

              A co si jako myslíš? Víš co je papírů kolem dětí? Takovou tu klasiku jako rodný list, očkovací průkaz, vysvědčení, souhlasy s GDPR....mraky, to je jasný...

              Ale horší je, že ačkoliv je dítě majetkem státu, tak provozovatelé jsou dva a ti jak ukončí společnou obchodněprávní činnost, manželství, tak to je teprve papíru... Soud o zvýšení výživného, u druhé strany soud o snížení výživného, následně odvolací soud, po 3 měsících další stejné soudy... žádost o exekuci mzdy výživného, následně majetku či řidičského průkazu (super strašák na neplatiče)... soud a odvolací soud o svěření do péče, návštěvy OSPOD, jestli máš doma sůl a mouku...
              ....
              ....
              A začne to tím, že si koupíš rodinné kombi, i když nemáš děti a najednou sedíš v MPV pro sedm lidí...to tvé nové Mondeo je kombík, že? >:-[] >:D

              Ale kdyby se tu náhodou zjevila žena, tak jsem samozřejmě šťastný, teda musím být šťastný >:D
              ..... však vy se znáte osobně :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 10.08.2018  00:08

                « Re: Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

                Tak tohle si jak se říká "zabil" >:D Zase to má výhodu, že stočné dítě po bouračce je tak ne seženeš >:D JoJo mám kombík, Teda momentálně mi stojí před domem dva >:D to je víc jak jedno MPV >:D Ženu pozdravuj, a nezlob ji >:D jasně že si ji pamatuji :-) Ta moje dělá na sociálním odboru takže všechny tyhle blbosti teoreticky znám >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 09.08.2018  21:06

          « Re: Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

          Jo, souhlasím, že do 300 neseženeš a za to co jsem nakonec dal za Mondeo bych asi Megana 1.6Dci nevyměnil (za to už bych měl skoro nového), se vší úctou, jak je ten motor povedený >:D Ale i přesto je jich všeho všudy pár kusů v ČR na prodej.

          Když jsem ještě začínal na tom 300 tisícovém limitu, tak se mi líbila tvá generace v 2.0Dci GT, ale to jen v Německu, tady nejsou.

          Piccaso fajn, s ním jezdil Petrmur, nebo jak se jmenoval a bylo to to nejlepší auto na světě >:D Pamatuješ? >:D Tak hodně štěstí, já jsem zatvrzelý odpůrce MPV >:D Snad mi to vydrží >:D

          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 09.08.2018  23:10

            « Re: Re: Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

            No tak já bych taky raději Mondeo s dvoulitrem než Megana, i raději než Talismana ;-) 1.6 dCi je super, ale ne za každou cenu.

            Když mou generaci GT, tak to se nezlob, ale jedině GT220 benzín...to je RS s kufrem a podvozkem na každý den. Jel jsem kolem Renaultu jednou a vidím, že ho mají jako předváděcí vůz, říkám si, Ronaulte nedělej to, budeš litovat ... nedalo mi to, otočil jsem se, vrátil se, vstoupil do prodejny a říkám: Přišel jsem litovat svého rozhodnutí, mám tohle v naftě a chtěl jsem ho ... No...to je prostě...Dieppe...spojka tuhá, přesná, řazení tužší, kovové, plyn ostrý, řízení tuhé, přesné... vylezl jsem z toho vysmátý jak lečo a přitom si ho na každý den dokážu představit stejně jako ten můj sazomet.
            Jediné místo, které je ke zvážení, je spotřeba, pod 8 to moc nejde, ale zase přes 10 taky ne...
            Jestli jsi o něm uvažoval, navíc single, měl jsi do něj jít...
            Hmmm...tak o tom teď přemýšlím, sice blbost a litr vinného striki ze mě mluví, ale s Picassem bych si mohl dovolit něco ostřejšího pro sebe :-! >:-[]

            Jo, PetrMura si pamatuj...a stejně jako já šel z plně vybavené Fabie HTP do něj...jen teda já mám naftu, on měl benzín a HTP si koupil nové, já k němu přišel jak slepý k houslím... vlastně jak nevlastním dětem >:D
            Víš jak, MPV je prostě fáze života, ale podle mě pořád dává smysl, určitě více než ve 30 jezdit v Quasquai nebo Koně, to je pro důchodce a pozéry
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 10.08.2018  00:15

              « Re: Re: Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

              Talisman se mi ale líbí, jen ojetin je taky strašně málo. 220 gt jsem samozřejmě uvažoval, zasnil jsem se nad černým kouskem v Norimberku u dealera když sem namátkkove zastavil v Normě vedle.. >:D Krásné auto, ale drží si cenu. No to je právě to, že já single nejsem, moji ještě pořád přítelkyni taky znáš a ta mi dělá peklo a nechce MK 4 prodat, ale stejně s ním nejezdí >:D Momentálně jsem přišel domů také po lahvince, takže mám pochopení >:D

              Proti MPV nic nemám, když ho nemusím vlastnit a jezdit, ale když už tak asi Smax... Já vím, jiná cenová. QQ mi zle auto nepřijde, ale Konu fakt ne... To bych odpustil leda hezky holce >:D MPV je určitě praktické auto, ale já si stejně myslím že kombík odveze podobné věci. Chápu, ze víc jak dvě děti mohou být s kombi problém, ale zatím nemám ani jedno, i když to asi už nemůžu moc oddalovat >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 10.08.2018  13:43

        « Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

        Tak to som zvedavý na recenziu a hlavne porovnanie s predchodcom. Designovo sa mi posledné Mondeo príde vydarené, len vo všetkých testoch bolo kritizované za podvozok, ťažkopádnosť a priestrannosť.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 10.08.2018  14:29

          « Re: Re: Zkušenosti s MK V za první dni.

          Z prvních pár stovek kilometrů ti mohu na to říct akorát to, že si myslím, že je to tím odhlučněním na palubě, kdy se cítíš pořád jak v obývaku :-) Určitě jsou řidičtější auta, ale bude tam nějaký kompromis, třeba v komofrtu a utlumení. Je to asi jako že všem přišla stará Oktávka TDI jako raketa, protože auto řvalo a krátkodobě zatáhlo do sedačky, ale reálně byla i rychlejší auta :-)
  • 00 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 12.04.2019  16:44

    kontakt

    Zdar Ozzy, grozanic@seznam.cz
    :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 12.04.2019  19:00

      « Re: kontakt

      Máš to v mailu ;)
    • 00 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 14.04.2019  19:17

      « Re: kontakt

      Ahoj - to letiste je v planu, nebo tady dojebali uplne vsecko. Kdyztak pisni na zroadster na stejne domene.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 15.04.2019  12:04

        « Re: Re: kontakt

        Ahoj, zatím nic v plánu není, dokud nebudou fungovat SZ, spojím se jen s hrstkou lidí zde :/ Takže musím doufat, že se povede upgrade. Nebo poprosit Machiho, aby to napsal jako článek a domluvit v diskuzi.
        • 00 Reagovat !

          foto Zetti

          Zetti 15.04.2019  15:17

          « Re: Re: Re: kontakt

          oki, jsem rad, mam ted jinou zabavu, mas muj email, na nejaky clanek bych nespolehal. Muze nekam zapadnout. Tady to jde do haje a budou velky starosti to vratit zpatky
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…