Kia Ceed (2012)
3.12.2012Mise sehnat kombíka s dvojspojkou do cca 500t s daní se nakonec povedla na výbornou, Cee'du vážně nemám moc co vytknout. Navíc díky faktu, že jde o…
Kia Ceed (wlastimil)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Speedy 23.01.13 18:00
« Re: Re: jeste par dotazu el. sedacky, ostrikovace atd.
Díky moc za spoustu cenných informací - ono dle mých zkušeností je prodejce třeba v ostravě celkem vklidu a spoustu věcí ví, jenže většina mých dotazů padá na výbavu, se kterou moc aut neprodají, proto se ani nedivím, že je mé dotazy občas dostaly takříkajíc do úzkých :-) (ale to se mi povedlo před pár lety při výběru prvního auta i u fiatu a fordu)
Navíc reálné info řidiče, který s autem jezdí denně a už má něco odjeto a odzkoušeno je pro mě mnohem cennější. -
wlastimil 21.01.13 22:18
« Re: jeste par dotazu el. sedacky, ostrikovace atd.
V pohodě :-)
- Sedačky mají obě elektricky ovládané bederní opěrky a jsou vyhřívané (3 stupně ohřevu). Myslím, že el. sedačky budou o pár kilo těžší, ale asi žádná hrůza. Řídím ale v 99% já, takže to jednou nastavím a šmitec :-! Pokud je vás víc, tak je to asi příjemné. Jinak k posedu ještě dodám, že opěrka hlavy by na můj vkus mohla být více vzadu, ale takhle je to asi bezpečnější, nevím....
- Ano, ve většině případů se ostřikují i světlomety a kapalina zatím vydržela max. 1000km. Naštěstí ale ten systém, kdy se naposled stěrače svezou po suchém okně tu není (ale když o tom přemýšlím, jsem si jist jen na 80% - doplním)
- Ano, zadní dveře mají také senzor a dají se otevřít bez odemknutí celého auta. Po uzavření se opět zamknou.
- intenzita osvětlení se dá nastavit v kapličce i na displeji v rozumných mezích. Navíc má displej možnost automaticky přecházet do nočního režimu (nižší intenzita a jiné barvy navigace). Dokonce se nechá tlačítkem půlměsíce vedle ovládání hlasitosti displej vypnout úplně. Vše, včetně navigace funguje dál, jen bez displeje.
V tomto ohledu by mi tu jen chybí ta správná "pozéřina" v podobě přepnutí barvy rychloměru při zařazení S-ka >:D -
Speedy 17.01.13 12:52
« jeste par dotazu el. sedacky, ostrikovace atd.
diky za odpovedi na predchozi otazky, jeste je par veci, ktere by me zajimaly :-) :
- pises ze el. sedacky nemas, ale vsimnul jsem si tlacitka na sedadle spolujezdce (jde o el. bederni operku ?) pozn: myslis, ze el. sedacky jsou az tak tezke? (docela se mi to libi, hlavne pamet nastaveni pro vice lidi)
- jak funguje ostrikovani predniho skla resp. svetel - kolikrat drzim packu na ostrik dele nez 2s kdyz je sklo za sychrava same "blaticko" a treba u firemni oktavky me dost stvalo, ze zhruba po tech 2s i treba prerusovane za sebou to striklo i na svetla a to dost hodne, takze na ceste z ostravy do prahy jsem dojel bez ostrikovaci kapaliny...(jeste me tam stvala jedna vec-nejaky "chytry" ing. vymyslel, ze se po ostriknuti a standardnim 3-4x setreni steraci pocka asi 3s a pak to setre jeste jednou-na dalnici to za ty 3s uschne+dalsi jemny nastrik spiny a ten posledni ster to zase dokonale rozmazal-dela to i ceed prip.jde to vypnout?)
- jak to funguje stim smart key a patymi dvermi, nekde jsem se docetl, ze by se mely samy odemykat a zamykat pri priblizeni a vzdaleni
- a co sila podsviceni navigace resp. toho displaye v noci - nebije to moc do oci ? -
wlastimil 10.01.13 23:09
« Re: Ruční brzda
Ruční brzda jde zatáhnout jen pokud je zařazena 1-ka a jen do určité rychlosti (nezkoumal jsem podrobně), každopádně vím, že blbnutí na sněhu je zcela mimo hru a stejně tak asi jakési "nouzové brždění", kdyby někde praskla hadička. Rozjezd do kopce je řešen asistentem, který kola jednoduše nechá zabržděná po dobu několika vteřin po uvolnění brzdy, takže kopec v koloně řešit nemusíš. Úžasně pohodlná věc.
Kdybys tomu přeci nevěřil, tak zatáhneš ručku a ta se při rozjezdu sama uvolní.
Kola jsou opravdu Yachty a líbí se mi čím dál víc. Srovnání komfortu mám jen teoretické, takže je mi líto..
Hluk jsem se dočetl, že může být problém, ale je to opravdu hloupost. Jsou tam zimní Hankooky, takže žádná extraliga a je tichoučko i na dálnici (s tím, co můžu porovnat). Co se ale hluku týče, tak jsem se až vyděsil po průjezdu první velkou louží, protože zvuk vody šplouchající na náběhy (nebo jak se tomu nadává) opravdu nejde prřeslechnout :-) -
wlastimil 10.01.13 22:59
« Re: Re: Kia bude Kiou
Mně se nemáš za co omlouvat, proto je to diskuse.
K těm poruchám: kazí se všechna auta, tak to prostě je a bude. Těžko měřitelným, ale určitě zjevným faktem je ale to, že když se podělá VW/Škoda, reakce je většinou "no jo, máš pech..." a když se podělá Kia nebo francouz, slyšíme "cos čekal, čéče".
Naprosto nepopíratelným faktem je ale:
1) délka záruky (existuje ještě někdo kromě Koncernu, kdo dává jen 2 roky??)
2) přístup k reklamacím (nemám osobní zkušenost, ale kdybych měl Škodu, tak podle toho, co jsem slyšel, jdu k záruční opravě snad jen s právníkem. A ano, je to založené čistě na řečech, ale většinou od lidí, co se kolem aut pohybují mnohem víc než já). -
Speedy 03.01.13 21:33
« Re: Kia bude Kiou
Hodnotit podle prouchy 2 aut příp. JPP kvalitu je blbost a věřím, že kia celkově bude mít taky dost poruch ostatně jako každá jiná automobilka, která vyrábí ročně statisíce aut. Ty možná znáš více lidí, kterým se pokazila kia, já zase znám více lidí, kteří mají problémy s ostatními značkami včetně škody a VW (a to vcelku podrobně - ono taky záleží co se pokazí - je rozdíl, když jsi v servise kvůli prasklé bederní opěrce v sedadle nebo kvůli "vyběhnutému" motoru) - proto jsem taky psal, že dnes je to spíše o štěstí na kus. (ale celkově jsou mé i tvé počty jen mizivé promile na to, aby se z toho daly dělat závěry)
Jinak nechápej to tak, že chci založit nějaký flame, to nebylo účelem a je mi úplně jedno jaký máš názor, je to tvoje právo jen by se to více hodilo k nějakému redakčnímu testu a ne tady.
pozn: "auta" segmentu B a menšího ani nepovažuji za auta (mají malou užitnou hodnotu, nízký komfort - proti tomu vysokou cenu a s kvalitou je to u nich horší, než u modelů vyšších tříd, to platí všeobecně u všech značek)
Závěrem: nejsem žádný VW fil ani kia fil apod. (ikdyž to tak možná níže vyzní) a nevlastním akcie těchto společností, takže mi je jedno kdo jak je v "kurzu", beru to selským rozumem tak, že pokud budu chtít auto do 500 tis. tak radši půjdu do korejce, který bude luxusně vybavený s velkou zárukou a spolehlivým motorem než škodovku, kde za 500 nedostanu ani multifunkční volant a o motor TSI se budu bát, že se mi vysype "za vraty"(řeším auto na duben a díval jsem se mimo jiné i na ceníky škodovky), ale věřím, že spousta lidí to bude vidět opačně jako ty a bude se chlácholit kvalitou. Každopádně kdybych měl na auto meloun či více, tak nebudu uvažovat ani o jedné ze zmíněných značek...(vždy je to o penězích)
Ještě bych se chtěl omluvit autorovi této recenze, že se to tu tak zbytečně "rozhořelo" a že jsme narušili onu příjemnou atmosféru. -
brepus 03.01.13 20:40
« Kia bude Kiou
Tak bohužel, s Kiou jsem měl tu čest 2x. Moji kamarádi měli Kiu Picanto rv. 2010 a Kiu Sportage rv. 2010. S vozem byli více v servisu než na silnici. Mám o Kie své mínění a to mi nikdo nevezme. Dát 500tis za takový vůz je, dle mého názoru, ujeté. Mám známého, který prodával jako prodejce Kiu 2 roky a i on sám řekl, že Kia zůstane Kiou asi jednou pro vždy. Nikdy nemůžeš srovnávat Škodovku ani VW s Kiou -
Speedy 03.01.13 19:42
« Ruční brzda
Zdravím, mám dotaz k té ruční brzdě - dá se zmáčknout za jízdy ? :-)
A jak je to s rozjezdy do kopce, když je brzda "zapnutá" a začneš se rozjíždět, vypne se sama ? (Koukal jsem na to na nové Astře...)
Jinak pěkné auto, jen by to chtělo více fotek - docela by mě zajímalo, jak vypadá z boku s těmi koly. (tuším, že jde o AEZ Yacht, z článku jsem pochopil, že to jsou 16" disky což v téhle třídě považuji za rozumný kompromis mezi přilnavostí a komfortem :-! )
Ještě by mě zajímalo, jak jsou ty kola hlučné při jízdě ? (ikdyž teď budou asi více hluku generovat zimní pneu) -
Speedy 03.01.13 19:31
« Re: Kia bude Kiou
koukám, že moc nečteš, už na první verzi byl před několika lety proveden dlouhodobý test na 100tis. km: [odkaz] (a taky bych to do něj neřekl)
(navíc tato nová verze je na tom co se týče podvozku a ostatních prvků ještě lépe(dočetl jsem se, že má torzní tuhost karoserie o 40% lepší, než předchozí model))
Jinak dnes bych byl s hodnocením kvality podle značky opatrný, osobně zastávám názor, že je to spíše o štěstí na kus, než o kvalitách té či oné značky. Věř nevěř - tady je pár příkladů z praxe - známí a kolegové, kteří tato auta kupovali nová) - Octávia II 2.0 TDI - od novoty problém s předními senzory(za jízdy pípaly) + po roce a půl problém s rozvodovým řemenem(málem motor totál na pravidelně servisovaném autě), Yeti - po 15-ti tis. výměna předních stabilizátorů(klepání od kol za jízdy), Fabia I (3x měněné přední kotouče při nájezdu necelých 25tis. za rok a navíc řidič, který jezdí skoro bez plynu a pěkně pomalu brzdí) , VW Tiguan - častěji v servise než na cestě (3x problém s motorem TDI - jednotka snížila výkon s varováním na displayi do servisu + rozbitá dvojspojka), Peugeot 308 - po 2 měs. protržená manžeta na "řízení" + vrzající středový panel, jedna firemní Octávia II s posledním faceliftem (motor 1.2 TSI ježděná jedním člověkem - zvuk motoru po 40-ti tis. km je horší, než u "chrochtavých" 1.9 TDI - už je objednaný do servisu a doufá, že se mu do té doby nepotkají písty s ventily...)
Závěrem bych tu snad jen dodal: nechci se zastávat té či oné značky, jen nemám rád takovéto typy hodnocení lidí, kteří v autě kterého se daná diskuse týče ani neseděli = reálné zkušenosti 0 a ani moc nečtou jinde. -
wlastimil 20.12.12 13:57
« Re: zima
Ahoj, je to benzín, takže v zimě bez potíží. Když nemáš nohu na brzdě a zmáčkneš čudlítko, tak zapneš část elektroniky, jako rádio, odemkneš volant etc. Při dalším zmáčknutí se zapne "všechno kromě motoru": světla, klimatizace a já nevim, co ještě. Jediné stisknutí s nohou na brzdě nastartuje, naftová verze si asi sama zahřeje cívky, ale to se dočteš jinde.
Jinak na sněhu s tím není až taková sranda, protože mám el. ruční brzdu a žádné velké klouzání se tak nekoná. Jinak jsem si myslel, že ASR, tedy kontrola prokluzu, je dnes samozřejmost, ale to jsem se pletl. ESP ale funguje dobře a s jeho vypnutím je s autem na sněhu trošku víc srandy. -
dadasada 18.12.12 16:36
« zima
Ahoj, tak jak se daří s autem v zimě? co mrazy apod. startuje ok? a ježdění na sněhu pohoda? ty asi nemáš diesel, ale to nevadí, je v té Kie nějaký stupeň zapnutí ,,klíčku (vím, že máš bezklíčkové startování´´, kde ti rozsvítí kontrolky apod? např. v dieselu potřebuješ žhavit. Koumesil jsem ty videa na youtube a tam rovnou zmáčkneš tlačítko a hned to startuje bez nějaké přechodové fáze.. Doufám, že víš co myslím, je to takové těžké popsat >:D