Diskuse

Mazda 626 (1999)

6.11.2012

Pred pár rokmi som bol s rodinou vo Veľkej Británii a keďže som musel za prácou dochádzať rozhodol som sa pre kúpu jazdenky . Narazil som na Mazdu , s…

 

Mazda 626 (Aladeen)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto BaracudaJ

    BaracudaJ 08.11.2012  12:24

    Výkon jako plus?

    Vždycky jsem si říkal, kde udělali motoráři z japonska chybu. Ale, aby měl 16-ventilový dvoulitrový motor na přelomu tisíciletí 85kW?

    Jen malý příklad:
    Peugeot 405 z r.94 2.0 8v dával 89kW 5750min-1 a 178Nm při 2750min-1, verze se 16V dávala 110kW. Nevím tedy kde je přínos onoho DOHC rozvodu v případě Mazdy 626.

    Myslím, že je to důsledek šetření Mazdy v tomto období, i proto je tato generace tak konzervativní ve srovnání s předchůdcem...
    • 00 Reagovat !

      foto Aladeen

      Aladeen 08.11.2012  13:58

      « Re: Výkon jako plus?

      Tiež som sa čudoval , ako je možné že to tak dobre ťahá , niekedy mám pocit ako keby tam bolo tých KW viac ako 85 ... ;-) , ano to musím uznať predchodca bol zaujímavejší a vyhrali sa na ňom viac ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto jednooky

        jednooky 08.11.2012  14:03

        « Re: Re: Výkon jako plus?

        Ja mám 55kW a ťahá to dosť slušne, až som nechápal...minulé auto (Citroen Xantia) malo 1,8 a 81kW a Golf pocitovo ide lepšie,len stráca dych od 130 km/h oproti citrónu
    • 00 Reagovat !

      foto jednooky

      jednooky 08.11.2012  13:59

      « Re: Výkon jako plus?

      tak super svetlo by som to zase nevidel s tym Peugeotom...2,0 16v čo sa sával do 406-tky mal 99 kW ;-) ikeď je pravda že rozdiel 15kW je dosť...
      • 00 Reagovat !

        foto BaracudaJ

        BaracudaJ 08.11.2012  14:34

        « Re: Re: Výkon jako plus?

        Ale jo 405 Mi 16 po faceliftu dávala v roce 93 115kW ;-) , i těch 99kW u nového dvoulitru pro 406 je pořád o 15% větší výkon než má motor této Mazdy.
        • 00 Reagovat !

          foto jednooky

          jednooky 08.11.2012  14:45

          « Re: Re: Re: Výkon jako plus?

          Pravda, rozdiel je velký, len som chcel poukázať na to, že peugeot z daného obdobia 95-2001 má menej kW ako tých 115 ;-)
          Ale je pravda tiež že mazda čo sa týka rohto bola pozadu, aj VW mal z tej doby 2,0 85kW a bol to len 8v...
          • 00 Reagovat !

            foto SR20

            "-- skrytý --" 08.11.2012  16:09

            « Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

            Mazda pozadu rozhodne nebola, to len niektori citatelia MACZ ;-)
            Do 626 GF sla aj 100kW varianta, Mazda v pripade 85kW preferovala skor priebeh a dostupnost tociveho momentu v strednych a nizsich otackach, nez maximalny vykon. Totiz, ten maximalny vykon 90% uzivatelov ani nevyskusa, kedze je schovany niekde okolo 6000 otacok, kedze otacky na bezne jazdenie na mainstreamovom benzinovom stvorvalci su niekde medzi 2000 - 4000. Tam je Mazda urcite silnejsia nez moj dvojlitrovy Nissan s 96kW.
            Dalsim pozitivom tychto motorov je ich trvanlivost, kamosovi rodicia maju na 626 HB (85kW) nieco cez 400 tisic, jedinou zavadou, koli ktorej bolo auto istu chvilu nepojazdne sa stal vybehany startovaci kluc, resp. spinacia skrinka.
            A obecne su vyhody Mazdy trochu inde, nez nahanie sa za vykonom:
            [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto BaracudaJ

              BaracudaJ 08.11.2012  16:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

              Jo máš pravdu 100kW z 16V dvoulitru začali nabízet v r.97...pokrok :-) .
              • 00 Reagovat !

                foto SR20

                "-- skrytý --" 08.11.2012  17:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

                A keby si vedel aky maly vykon mali Saabovske turbo dvojlitre. To by Ti, panecku od smiechu sanka vyskocila.
                Mohol by som znovu poukazat na priebeh momentu, .... Ale niekto asi nechape. Nevadi, ludia su vselijaki.
                Kazdopadne, vysvetlovat nieco cloveku, ktory o rozplestenej zabe s nazvom Peugeot 407 prehlasi, ze ma atraktivny design je nad moje sily. Ten vie urcite vsetko :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto BaracudaJ

                  BaracudaJ 08.11.2012  18:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

                  Já chápu, že jde o průběh výkonu. Ale na co těch 16 ventilů. Jak už jsem psal na začátku. Dvoulitr od Peugeotu z 8 ventily dával 178Nm při 2750 otáčkách. Tomu říkám slušný průběh momentu. 16 ventilů se do motorů v 90. letech dávalo z důvodu průběhu výkonu ve vyšších otáčkách.

                  Abych to celé uzavřel. To co mě zarazilo, je že recenzi je napsáno v plusech výkon. Přitom ten motor výkonem ani na svou dobu příliš neoplývá. Ano, když přesednu například s Favoritu, zdá se mi, že je výkonu dostatek. Peugeot jsem uvedl jako příklad, jelikož mám s podobným motorem zkušenost, můžu udat i jiné značky z 90. let například Mondeo.

                  A co se týče designu 407 Coupé. Až ji uvidíš naživo pak hodnoť, s klasickou 407 se nedá srovnávat, má úplně jiné proporce a není příliš fotogenická. To, že je atraktivní netřeba polemizovat. Přečti si její test tady na auto.cz, co na ní říkal Zezulka a jeho první plus v hodnocení. Nebo na jiných stránkách třeba autorevue.cz. Všude design jen chválí, takže to není jen z mé hlavy. Coupé má jinou příď, je delší, mnohem nižší a širší. Ale co, chce to vidět ji naživo. Jo a mrkni někdy na detaily Maranella 550 na tvar jeho přídě, či délku předního převisu a jiné detaily. Sám designer Peugeotu se netajil tím, že se inspiroval v Itálii ;-)

                  Já vím, tohle je pohlednější vid, hlavně ve verzi MPS
                  [odkaz]
                  • 00 Reagovat !

                    foto jednooky

                    jednooky 08.11.2012  19:41

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

                    To o priebehu momentu máš pravdu, to je všetkým jasné, preto moje auto so smiešnymi 55kW ide celku slušne ;-)
                    Ale nehnevaj sa na mňa ,ale posudzovať človeka podla toho aké autá (dizajn) sa mu lúbia a podla toho ho zaškatulkovať, to chce odvahu ;-) podla mňa je ten peugeot tiež krásny, aj mojej frajerke sa lúbi a vela ďalším ludom takže nieje o čom >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto BaracudaJ

                      BaracudaJ 08.11.2012  19:57

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

                      Však jo, ani já nejsem zastáncem designu, který přinesla 207. Nebo který dostala 307 facelift. Ale 407 Coupé vypadá naživo opravdu dobře, je vyváženější než sedan. Nemám problém s tím říct, že jsou Peugeoty co nemusím ;-). Ale například nová 508 hlavně SW je nádherná :-).
                      • 00 Reagovat !

                        foto jednooky

                        jednooky 08.11.2012  20:00

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

                        Podstatné je, že každému sa páči niečo iné..dizajn je čisto subjektívna vec !
                        • 00 Reagovat !

                          foto SR20

                          "-- skrytý --" 08.11.2012  20:53

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

                          Chlapi, neblbnite, ved som iba podpichoval. Nevidite smajlika na konci?
                          Baracuda zacal, ja som iba returnoval. :-)
                          X07 seria sa podla nma nevydarila.
                          508 je pekna, co som mal moznost vyskusat, tak aj prijemne pohodlna.
                          U mna vsak vedie designovo 405 a hlavne 406, to je asi najkrajsi velkoseriovy sedan vsetkych cias.

                          Edit: 407coupe a 406coupe vidam denne. Obe v povodnom stave bez tuningu a spoilerov. A nie, nie je to rovnake ihrisko. Je to ina liga.

                          • 00 Reagovat !

                            foto BaracudaJ

                            BaracudaJ 08.11.2012  23:30

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

                            Ano 405 je hodně vyvážená a 406 beru jako její velký facelift, kdy jak linky vnějšího designu, ale i architektura interieru pokračují v myšlence právě 405. Možná se mi libí o něco více verze před faceliftem bez čirých světel. 407 pokračovala v novém designovém směru, ustoupilo se od praktičnosti. Její tvar přídě a vůbec výška kapoty je výrazně ovlivněna požadavky na ochranu chodců. Motor ve 407 je hodně utopený, přesto je kapota vypouklá. Aby byla dostatečná deformační zóna. Dnes je možným řešením jak udělat příd zase nízkou a opticky lehkou například vystřelovací kapota viz Citroen C6.
                  • 00 Reagovat !

                    foto sumy

                    sumy 28.01.2013  08:20

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon jako plus?

                    Já tuhle mazďuchu měl, teda pofacelift. Motor byl ve dvou variantách 85 a 100kW. Rozdíl byl pouze v řídící jednotce a snad vačkách. Ač "pouhých" 85kW, auto bylo celkově mnohem "živější, než mé druhé auto se 110kW. O tomto motoru se velmi pochvalně vyjádřil i můj dobrý kamarád, co se už cca 14 let zabývá testováním aut a pouhých 85kW mi ani nevěřil. Na tom motoru je asi nejhezčí to, že zátah je opravdu plynulý už od nizkých otáček a díky tomu není nepřekonatelný problém při klidné jízdě (né systém šněk) udržet spotřebu pod 6 litrů. Rekord mám 4,9 8-s Jinak těch 16 ventilů je tam právě pro ty okamžiky, kdy potřebuješ motor rychle roztočit, víme ;-) Předjíždění je s ní radost. Ale to asi někdo, kdo jen čte čísla na papíře a s takto povedeným motorem nikdy nejel nepochopí :-) JInak jako bolest tohoto motoru je nutné přiznat, že se někde něco nepovedlo a trpí na zapékání pístních kroužků a odchází ventilová gufera. Té mé se to také nevyhlo-měla cca 400tkm najeto.
    • 00 Reagovat !

      foto Jenick

      Jenick 08.11.2012  16:43

      « Re: Výkon jako plus?

      Plus pro DOHC u Mazdy bych viděl hlavně v tom, že když si např. u 323-ky dnes změříš výkon, zjistíš, že z 85kW(115k) ti během těch patnácti let uteklo tak maximálně 20 koníků, kdežto Peugeot jich bude mít při stejné péči možná polovinu... Škoda, že většina 626tek odchází na korozi podvozku, tyhle motory jsou na výdrž famózní, výkon u takhle starýho auta vem čert...
      • 00 Reagovat !

        foto BaracudaJ

        BaracudaJ 08.11.2012  16:55

        « Re: Re: Výkon jako plus?

        Možná polovinu, ale no tak ;-) ...jasně 2.0 ve 405 (motor řady XU10 s litinovým blokem a hliníkovou hlavou) byl nejspolehlivější motor peugeotech vůbec. Ještě s ním občas jedu, má najeto skoro 300tis km a není problém z něho vytáhnout maximálku 200km/h. A pružnost mu tedy rozhodně neschází.

        Ne nadarmo byla 405 Autem roku a co se týče antikorozní ochrany, mohla by se Mazda od Peugeotu v 90. letech učit. Zrovna 323 byly s kvalitou laku a odolností proti korozi hodně průměrné.
        • 00 Reagovat !

          foto SR20

          "-- skrytý --" 08.11.2012  17:43

          « Re: Re: Re: Výkon jako plus?

          Ano. 405 spolu s 406 (ktoremu iba tesne uslo vitazstvo v Car of the Year 1996) boli zial posledne poriadne Peugeoty. Potom hodili Pininfarinu cez palubu a zacali produkovat zaby.
        • 00 Reagovat !

          foto Jenick

          Jenick 09.11.2012  11:44

          « Re: Re: Re: Výkon jako plus?

          Pravda je, že 2.0i ve 405tce byl famózní motor, měl ho jeden známej z bývalý práce a nedal na něj dopustit. Kupoval ho jako nové myslím v Holandsku, nebo Belgii, pracoval tam, tak na to měl :-) dodnes vždycky vypráví, jak po něm sousedi koukali, když se tady v tý době lidi zmohli tak na Š120, ti zámožní na Favorita ;-) Prodal ho loni jako leštěnku po 20 letech služby a vždycky taky vyprávěl, jak Octávkáři čumí, když jim to na Jižní spojce přišlápne a oni nestíhaj. Bohužel to vyměnil za 406 v 1.8i a už teď lituje, protože šel Peugeot po 98 roce do ho..n. To, že Mazda na antikorozní ochranu sr.la dokazuje i moje auto, zadní lemy už jsou dělány 2x a stejně se to kazí, lak z kapoty už odešel, ale jinak motorově a podvozkem je to dělník k neutahání. Dneska už je možné narazit i na shnilou Mazdu 6, začali to řešit až koncem roku 2004 myslím...
        • 00 Reagovat !

          foto heno

          heno 11.11.2012  20:21

          « výkon úplne stačí

          zdravím všetkých,

          ja som mal mazdu 626 ešte GE 2,0i - 85kW. Aby som povedal pravdu v bežnej prevádzke výkon vôbec nechýbal. Je tam geniálne sprevodovanie a pružnosť motora je výborná takže tejto kombinácii môžem dať kľudne jednotku s *.

          Keď som ju dával preč mala 340 tis. km a ani raz sa nestalo, žeby sa niečo pokazilo, len pravidelný servis. Ešte teraz mi je za ňou ľúto. Škoda tej korózie podvozku a karodérie. Keby sa teraz predávala nová bez váhania ju kúpim......

          Celkom sa teším na novú 6 tku a novú 3.

          pekný deň
        • 00 Reagovat !

          foto sumy

          sumy 28.01.2013  08:21

          « Re: Re: Re: Výkon jako plus?

          Maximálka 200 při jakém výkonu? 14 dní před prodejem jsem jí byl protáhnout na rozloučenou a i těmi "ušmudlanými" 85kW dle GPS 197 km/h ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    "-- skrytý --" 08.11.2012  16:25

    Pekne auticko

    Auticko pekne, fotky otrasne, takze nehodnotim.
    K Mazde mam pozitivny vztah, pred 5 rokmi som skoro 626 zakupil, nakoniec to vyhrala Primera.
    Ma trosku sportovejsi prejav, 626 je viac na pohodlie. Kedze mi decka vyrastli a 13 rocny synko ma meter devatdesiat, tak by sa mi priestrannost 626ky hodila, ma razvor tusim o 10 cm vacsi :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Aladeen

      Aladeen 02.04.2013  17:22

      « Re: Pekne auticko

      Ten rázvor robí svoje , ale aj koncepcia interiéru je dôležitá :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto random

    random 28.11.2012  12:14

    hodnotenie

    Davas zaujimave hodnotenie, co keby si radsej zlepsoval vlastnu recenziu. Hlavne si to uzi.
    • 00 Reagovat !

      foto Aladeen

      Aladeen 11.12.2012  19:25

      « Re: hodnotenie

      Neviem čo si tým príspevkom myslel ... ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 26.01.2013  14:14

    Dobrá volba

    Pěkné auto ...
  • 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 17.05.2013  20:11

    Prosb(ičk)a

    Čau Aladeene,
    mohl bys mi prosím poslat odkaz na diskusi, kde topper píše, jak viděl tvoje auto u obchoďáku. Děsně mě to pobavilo, tak si říkám, že by nebylo špatný použít to letos do mýho svátečního příspěvku. Nebude mi vadit, když to nenajdeš, jen teď hledám nějakej vhodnej matroš (a to ne trávu :-D) na ten blog. Za případnou odpověď díky.

    P.S. Ty mi snad čteš myšlenky s tím rapidem a cikány - hned jsem si říkal, jestli ta nádrž pude zavřít - napadlo tě úplně to samý. >:D >:D >:D

    P. S.2 A klidně mi dej vědět, kdybys našel něco dalšího, jen ne takový ty moc trapný, abych nelez do zelí GTImu a jeho Zlatýmu ventilku.
    • 00 Reagovat !

      foto Aladeen

      Aladeen 18.05.2013  10:31

      « Re: Prosb(ičk)a

      To bolo už dosť dávno , Viem že to bolo pod nejakým článkom ohľadne Rapida ....
      O čom vlastne chceš písať v Blogu ? Najväčšie Haluz komentáre ? >:D :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto pinkybrain8

    pinkybrain8 04.06.2013  22:26

    Foto

    Pri Hornáde, to je ako doma :-) . Síce to nie je Xedos, ale aj tak... je to Mazda. Mne osobne zvyklo srdce poskočiť hlavne pri sledovaní Xedos-ov, hoci aj stojacich niekde na parkovisku.

    Rovnako ako Xedos, či nová Madza 6, tak aj pohľad na 626 je vždy spríjemnenie dňa.

    :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…