Hyundai i30 (2012)
20.10.2012Začátkem roku 2012 jsem začal přemýšlet o koupi nového auta. Můj předchozí vůz (Škoda Fabia I. generace) mi už přestávala prostorově stačit. Vzhledem k…
Hyundai i30 (mikkian)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
mikkian 03.01.13 07:22
« Re: Jaké jsou novinky?
Ahoj, co se topení a startů týče, tak je vše v pořádku. Topení začíná topit cca během 2-3 minut. Poruchy jsem zatím žádné neměl (klepu na dřevo) a neozývají se ani žádné začínající problémy. Mám najeto cca 6.000km, s autem jako takovým jsem spokojený, pořád vše perfektně lícuje, nic nevrže, nic se neopotřebovalo. Jediný, co mě rozčiluje je svícení navigace ve tmě, chybějící přední park. senzory (snímají pouze rohy, ne předek) a spotřeba. Držím se dlouhodobě cca na 7,25l/100km a to jsem čekal, že budu jezdit tak za 6,5l... takže z tohoto pohledu bych teď možná šel přeci jen i do nafty, i když jsem z ní původně přesedlal na benzín kvůli filtru DPF :-)
a pokud by to šlo, nechtěl bych el. ruční brzdu - neužiješ si s autem tolik zábavy :-)
jinak je vše OK a jsem spokojený - za ty peníze :yes: -
Martin640 26.12.12 12:52
« Re: Re: Re: Re: 1.6GDI
Slovenský kolega má pravdu dle automobilky Hyundai je zajetý motor po 20 000km proto nemá cenu dřív soudit motor dokud nemá najeto aspoň těch 20 000km.Mám i30 v 1.6 CRDi 94kW a při najetých 6000km byl motor ještě takový línější... momentálně už má najeto 12 000km a jede už o hodně lépe,uvidím jak pojede po 20 000km :-) -
dal 15.11.12 14:13
« Re: Re: Re: Osvětlení z radia/navigace
Souhlasím s Ronem, mám zkušenosti s GDi v CEEDU, který má můj kolega a CRDi, které mám já. Podstatný rozdíl je na dálnici, kde při rychlostech nad 140 se u GDi nedostaneš pod 8 litrů, kdežto u CRDi se vezeš v pohodě do 6. Vyzkoušeno při jízdě s kolegou do Brna, kdy jsme oba vynulovali u Humpolce a na Zvonařce kontrola. Průměrná rychlost 144,3km/hod., spotřeba CRDi 5,8l, GDi 8,4l. Pro upřesnění CRdi má najeto 18500km a GDi 26300km. -
Jetty 14.11.12 19:01
« Re: Re: Re: 1.6GDI
Čau Rone, jsem rád, že se přidal ještě někdo se zkušenostma ;-) Nechci tady nějak snižovat kvality motoru GDI, dnes v té emisemi seškrcené době patří ke špičce atmosférických 1.6 (nejlepší 1.6 dnes je podle mě Valvematic od Toyoty). Je ale pravda, že stále je to atmosféra s relativně nízkým objemem a pokud nemáš podřazeno tak... proto jsem i níže psal, že se mi lépe jezdilo s CRDI, ve městě ale není tak tiché jako GDI, na dálnici se díky nižším otáčkám karta obrací. Každý má na výběr ;-) -
Ronault. 13.11.12 22:22
« Re: Re: Osvětlení z radia/navigace
Já tedy jel jak GDI, tak CRDI a musím uznat, že CRDi na mě udělalo větší dojem. GDI mě osobně přišlo hlavně v i30 takové trochu nemastné neslané, gradace tam sice je, ale hodně vysoko, CRDi si s autem moc hezky radilo, zkuk sice logicky syrovější, ale zase mi přišlo, že si H/K lépe pohráli svyladěním plyn pedálu, kdy u GDI mi přišel hrozně utlumený s pomalými reakcemi, které pohřbívaly celkový výkon motoru. -
Ronault. 13.11.12 22:16
« Re: Re: Re: Re: Re: 1.6GDI
Co je na Meganu uvnitř špatného, materiály jsou výborné, zpracování také...? Vemluvím o verzi Generation, ale o regulérním Meganu, třeba ve výbavě Dynamique, což je střed výbavy. Cruze s jeho látkou na palubce naprostý otřes, ta látka se musí prodřít po jednom přejetí něčím ostřeším, třea takové prkno nalaožené přes celé auto a jeho vytaování ven zdevastuje natrvalo interiér Cruze 8-s -
Jetty 13.11.12 19:35
« Re: 1.6GDI
Já jsem jel i v 1.6GDI (Kia Ceed) i v 1.2TSI (Golf) a větší dojem na mě udělalo TSIčko. U GDI ten výkon je, ale až za 4500 otáčkama. Nevim no, točit video, které chci dát jako ukázku zrychlení na youtube, proti větru... těžko říct. Každopádně jsi viděl, že TSI to za ten čas zvládne taky.
K tomu TDI na videu - má z 0-190 za 34sec, to druhé video co jsi sem dal GDI- start z 50km/h a 190 tam není ani po těch 34sec... To že jsi potrápil nějakého neuměla ještě neznamená, že ti jiný neujede ;-)
Já mám takhle na kontě Superba 3.6FSI a věř, že jsme se naháněli dobrých 100km, ale taky nikde nepíšu, že 3.6FSI neujede 2,0TDI se 170k a to se mi ho podařilo i předjet ;-) -
Deegr 13.11.12 09:55
« Re: Re: 1.6GDI
To TSI na to GDI nemá. Já to natáčel na mokré silnici a k tomu v protivětru a ty auta zrychlují skoro stejně, navíc nevíš, jestli on nebyl z mírného kopce. Na jiném videu třeba octavia 1.2 TSI zrychluje zase hůře, než ten golf. Mám ještě jedno video, ale to je jen ze 60-185 km/h a tam to leze rychleji, Golfu chybí 30 koní a to je už dost. i30 má omezovač, kdy se přes těch 195 km/h nedostanu ani z kopce, to jsem už zkoušel.
[odkaz]
S tou octávkou jsme zrychlovali ze 100 km/h (kamion) a neujela mi. Možná to video přetočím, až bude lepší počasí, asi to bylo dost nešťastné rozhodnutí to natáčet v takovém počasí.
Recenzi na Stilo jsem už smazal, dost lidem se nelíbilo, že Fiat je v top na moje auto a závist je bohužel hnusná. Stilo už jsem ale prodal, abych si mohl koupit právě tu i30 GDI. -
Jetty 12.11.12 18:49
« Re: 1.6GDI
1)
1.2TSI jede zhruba stejně jako 1.6GDI, v nízkých otáčkách je díky turbu lepší TSI. Tady máš podobné video z Golfu 1.2TSI [odkaz] a když ho porovnáš s tím tvým [odkaz] tak zjištíš, že obě auta jsou zhruba shodně po 50sec na tachometrových 190km/h. Takže blázen je taky ten, kdo tvrdí: "Nějaká 1.2 TSI si na GDI ani neškrtne" :-! O tom dalším plazení se na 200km/h nemá cenu se už bavit...
2)
2.0TDI (140k) ti na dálnici neujede, neboť záleží na provozu. Pokud se ti pořád někdo plete v levým pruhu, tak už je docela problém dostat se s takovými motory i na těch 200km/h - jak sám píšeš pouze 2x. Pokud by byla volná cesta, není pro tohle TDI zas takový problém opřít ručičku rychloměru o 220km/h [odkaz] a pak už by ti ujel ;-) Navíc na 190km/h je TDI již po 34sec, narozdíl od 50sec GDI... (z videa je nutno odečíst prvních 18sec kdy tam chodí okolo auta).
Nechci tady zakládat nějaký flame, 2.0TDI není žádná vysokootáčková raketa na honění maximálek na dálnici, spíš potěší pružností, ale zase je potřeba se na to dívat štřízlivým pohledem, ať už preferuješ cokoli ;-)
Ahoj :-) P.S. Neměl jsi tu náhodou recenzi na pěkné žluté Stilo? Kam se poděla? :-| -
Deegr 11.11.12 20:50
« Re: Re: 1.6GDI
Ty GDI jedou na 1.6 až nečekaně dobře. Nějaká 1.2 TSI si na GDI ani neškrtne, Možná tak do 3000 se udrží, ale po překročení 4000 u GDI nemá prostě šanci. Na dálnici jsem se honil s Octavii 2.0 TDI a nedokázal mi ujet a to jsme se 2x dostali na 200 km/h.
Sám jsem natočil video, jak to auto zrychluje, bohužel to bylo na mokré silnici s mírným protivětrem. A kdo i po shlédnutí videa bude tvrdit, že 1.2 TSI jede lépe, tak je buď blázen, nebo VW maniak.
[odkaz] -
zetr007 28.10.12 09:01
« Re: Re: Re: Re: 1.6GDI
V poho jsem rád že si odpověděl :-) . Tak pokud je to jak píšeš že to 1.6 GDI po najetí 20tisíc km ožije to nemůžu posoudit, ale je to jen a jen dobře, protože mě se ten motor fak zdál hodně línej na to že je to 1.6 s přímím vstřikem. No ale asi to bylo jak píšeš tim že byl nezajetý. Ostatně máš mnohem větší zkušenosti s tímto motorem než já!
Co se týká 1.6 ecoboost od fordu, tak to je myslim v současnosti jeden z nejlepších motorů ve své kategorii. Bohužel jsem neměl možnost s ním jet, takže jen vim jen co se o něm píše a co mi říkal kamarád. No škoda jen že třeba focus ve vnitř se z mého pohledu moc nepoved (měl jsem možnost v něm několikrát sedět a já bych asi nezvyknul a spolujezdec to má ještě horší), z venku je to ale pěkný auto. No něco podobného mam třeba s Meganem, exteriér supr interiér z mého pohledu špatný. Pěkný auto je ted třeba novej Cruze v kombi v tom jsem ted jel zkušební jízdu a je to jak z venku tak ze vnitř moc povedený auto, horší jsou ty motory. Ale to co se každému líbí je velice individuální věc, každej má jiný měřítka.
Každopádně ti přeju at ti I40 dobře a bez závad slouží!! -
idam.i 27.10.12 21:04
« Re: Re: Re: 1.6GDI
Trochu neskôr,ale predsa len reagujem. :-) Asi bol problém v tom ,že motor s ktorým si jazdil mal najazdených 1.600km.Môžem zodpovedne povedať,že motor po 20.000km výrazne ožil.určite v pružnosti (bez radenia) by bol problém zrovnávať sa s turbo motorom.No pri plnom plyne pri rozbiehaní človek ledva stíha radi ,ako stúpajú otáčky.A nad cca.4.500 to ozaj celkom ide.Jasne,že takto sa nejazdí každý deň.No práve GDI má tu výhodu,že akceptuje pri plynulej jazde aj 1.500 otáčok.
No nepopieram,že turbobenzín je do budúcnosti môj ciel.Zatial to vidím na Ford 1,6 EcoBoost. -
mikkian 24.10.12 08:59
« Re: Re: Osvětlení z radia/navigace
ano, filtry se vypalují sami - špatně jsem to napsal, bylo to myšleno tka ,že se právě zapně sám a je mu jedno kde... tzn. v pondělí pojedu dlouhou trasu - např. 300km, on se nezapne, ale protože pak už budu mít do konce týdne pocuky a on si řekne, že se bude chtít vypalovat v úterý, pak se při krátkých vzdálenostech do konce týdne pořádně nevypálí... -
Jetty 23.10.12 18:43
« Re: Osvětlení z radia/navigace
Já jsem jel pouze v 1.6GDI (kolega z práce si koupil nového Ceeda) v 1.6CRDI ne... Zato jsem jel v 1.6TDI v Golfu, tak to srovnávám s tím. Navíc to CRDI se dělá i ve verzi 94kW, tak myslím že pojede ještě líp než 77kW TDI. GDI s ním určitě udrží krok, ale musíš ho točit a pak je spotřeba úplně jinde :-( Bavím se o normální jízdě, ne o sprintu z 0-100, kdy nafta má dost krátkou jedničku a musí řadit 1x víc, proto benzín ukrojí nějakou tu desetinu pro sebe ;-)
Jinak nové systémy DPF nemůžeš nekvalitně vypalovat, mají vlastní řízení, které se spustí klidně i ve městě... ale zkušenosti s reklamacemi těchto nových filtrů zatím moc nejsou, takže ukáže čas - třeba se mýlím. :-|
Každopádně GDI také není krok vedle, záleží na prioritách ;-) :yes:
Ta el. parkovací brzda je opruz, ale u obyčejného hatchbacku jde pochopit, nechápu ji však třeba u připravovaného Golfu VII GTI 8-s