BMW X3 (2007)
14.11.2011Dobrý den, již nějakou chvíli jsem majitelem tohoto vozidla a chodím pročítat místní server. Jelikož jsem takový domácí fanda do aut, rád si počtu o…
BMW X3 (StepTron)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
StepTron 31.03.12 11:00
« Re: Re: Benzín?
Taky trochu přispěji...Do X3 se dával systém Xdrive, stejně jako do X5 e53 po faceliftu, X5 e70, 3er e90 a dalších. Jde o full-time 4x4, kdy je distribuce sil zařízena skrz elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku. Není to haldex, který je téměř pořád rozepnutý. Xdrive je v základu nastaven tak, že na zadní nápravu posílá 60% a na přední 40% točivého momentu. V závislosti na spoustě jízdních faktorů a dat pak může tento poměr plynule měnit od 0-100 do 100-0 na nápravu.
V 3er e46 a ve starší předfaceliftové X5 e53 ještě není systém Xdrive, pohon 4x4 je tam zařízen třemi diferenciály, na nápravách nesvorné (otevřené) a mezinápravovým svorným) nevím přesně už na jakém principu funguje. Základní rozdělení točivých momentů je snad 38:62 ve prospěch zadku. Rozdíl je v tom, že na předek tento systém neumí myslím poslat víc, je to tuším v tomto poměru vždy.
Každopádně všechny X3 už mají systém XDrive s vícelamelovou spojkou, která umí posílat momenty na nápravy dle libosti.
Tento systém je odladěn hlavně pro jízdu na sněhu a z osobní zkušenosti je to na sněhu nejlepší a nejlépe fungující systém, jaký jsem kdy zkoušel a jezdil. Rozjezdy do kopce bez zaváhání, stabilita, vše s naprostou jistotou a stabilitou. Což jsem například u quattra trochu postrádal, ne že by nebylo taky velmi dobré a že bych něco někde nevyjel, ale více se hrabalo a víc s tím sněhem a autem bojovalo. XDrive se prostě rozjel a jeli jsme. Na suchém asfaltu jestli ty rozdíly jsou, tak mikroskopické, nikdy jsem je nezpozoroval, i když nejezdím pořád jako závodník.
Jo a taky pozor na závistivý sousedy! ;-)