Recenze

10 Majitel

Honda Accord Accord Tourer 2,2i-CTDi Sport (CN2)

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 54× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 2 Honda Accord, foto 3 Honda Accord, foto 4 Honda Accord, foto 5 Honda Accord, foto 6 Honda Accord, foto 7 Honda Accord, foto 8
Honda Accord, foto 9 Honda Accord, foto 10 Honda Accord, foto 11 Honda Accord, foto 12 Honda Accord, foto 13 Honda Accord, foto 14 Honda Accord, foto 15 Honda Accord, foto 16 Honda Accord, foto 17 Honda Accord, foto 18 Honda Accord, foto 19 Honda Accord, foto 20 Honda Accord, foto 21 Honda Accord, foto 22 Honda Accord, foto 23 Honda Accord, foto 24 Honda Accord, foto 25 Honda Accord, foto 26 Honda Accord, foto 27 Honda Accord, foto 28 Honda Accord, foto 29 Honda Accord, foto 30 Honda Accord, foto 31 Honda Accord, foto 32 Honda Accord, foto 33 Honda Accord, foto 34 Honda Accord, foto 35 Honda Accord, foto 36 Honda Accord, foto 37 Honda Accord, foto 38 Honda Accord, foto 39 Honda Accord, foto 40 Honda Accord, foto 41 Honda Accord, foto 42 Honda Accord, foto 43 Honda Accord, foto 44 Honda Accord, foto 45 Honda Accord, foto 46 Honda Accord, foto 47 Honda Accord, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta Acco Rok výroby 2007 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2204 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední

Popis vozu

Jedná se o 7. generaci vozu střední třídy Honda Accord ve verzi Tourer (kombi) vyraběného mezi lety 2003-2007. Na rozdíl od většiny jiných modelů tohoto výrobce je Accord dodnes vyráběný přímo v Japonsku a kvalita všech verzí je příslovečná.
Tohle auto tu sice už popsané je, vždycky ale na můj vkus scházelo hodně důležitých detailů a postřehů, tak se to pokusím doplnit :) .

Cesta k vozu

Dostali jsme se k Accordovi docela střízlivou cestou. Potřeba bylo sehnat prostorné kombi střední třídy především na dlouhé cestování po Evropě, ale i na denní používání pro rodinu s malými dětmi (tenkrát teprve jedno :) ), takže kočárky apod., náročné koníčky- cyklistika, převážení psa v jeho transportní bedně, velký kufr byl zkrátka podmínkou. Hledání začalo v druhé polovině r. 2008. Rozpočet byl relativně volný, ale nechtělo se mi dávat 30 tis.€ za dobře vybavené kombi nižší střední třídy nebo 40+ tis.€ za třídu střední. I když jsem díky předchozím zkušenostem preferoval japonské vozy, ve hře byl i Opel Vectra Caravan (Insignia na trhu ještě nebyla a Vectra se doprodávala ve skvělé výbavě za krásné ceny), kromě tohoto Accordu (čerstvě vyšla i aktuální 8. generace, ale tam jde spíš o lifestyle kombi a kufr je PODSTATNĚ menší), Toyoty Avensis (opět doprodej 2. generace, současná 3. přišla až později) a Mazdy 6 (tam už byla čerstvě ve hře dnešní 2. generace nebo poslední kusy té 1.). Výhodu vyřešených závad a speciální bohaté verze u výběhových řad modelů zná každý. Vybíral jsem dlouho a pečlivě až jsem měl jasno na značku, typ, rok výroby i stupeň výbavy :D Zkráceně: Accord Tourer 7G vyhrál díky svému i na tuhle třídu a verzi kombi pořád sportovnímu charakteru, proslulé kvalitě a spolehlivosti, střízlivému a nestárnoucímu vzhledu, výborným motorům a přiznám si to i cenám. Motorizace byly 3- benzínové 2.0i a 2,4i a turbodiesel 2.2i-CTDi (1. diesel vlastní výroby v historii fy Honda, mj. motor roku 2004; do současného Civicu 8G se dává dodnes). Poslední věc ve které jsem neměl jasno byla motorizace- v zásadě jsem se rozhodoval mezi posledními dvěmi, ale když se objevila nabídka na 2.2-ku starou jeden rok (12/2007) s cca 20tkm od oficiálního dealera Hondy, vyrazilo se na začátku ledna 2009 směr Mnichov :) . Auto ve stavu nového vozu a za 18 tis.€ (původní cena byla 31 tis.€, takze cca 42% dole!), se všemi zárukami a oficiálně z Hondy po 1 majiteli- leasingový program. Domů už se jelo 2 auty, výběru rozhodně nelituju.

Popis vozu

Na první pohled jde o hodně velké kombi, opticky ještě větší než je doopravdy, díky nízké klínovité boční siluetě a zužujícím se zadnim oknům. Není žádným designovým výstřelkem, což je zároveň pro tuhle třídu a proto že si chceme auto nechat zřejmě dlouhou dobu i výhodou- nezestárne (i když je konstrukčně z r. 2003 a některé části nebo výbava vozu to pochopitelně prostě nepopřou). Stejně tak jako zvenku neoplývá žádnými hypermoderními výstřelky ani zevnitř, ale už tlumeným zvukem zavírajících se dveří počínaje a nezničitelným interiérem konče je vidět kde jsou jeho kvality. Výbava i komfort vozu je naprosto dostačující i pro naše tisícikilometrové cesty a i když bude mít Acco brzy už 4 roky, vypadá a funguje s běžnou péčí jako skoro nové.

Motor
- jeho papírových 103kW- 140k a 340Nm je u všech změřených výkonů těchto aut na brzdě v reálu 150k a 350Nm. S rozhýbáním asi posledního z lehkých aut střední třídy problémy rozhodně nemá, co se praktické dynamiky týká jezdí líp než 177k turbodiesel D4-D od Toyoty a kromě maximální rychlosti má všechny jízdní parametry lepší než současný Accord 8G Type-S 2.2i-DTEC se 180k (hmotnost a aerodynamika). Chová se jinak než koncernové TDI- do cca 1800-2000 ot./min se toho moc neděje, potom ale následuje silný a naprosto lineární zátah až do 4500 ot/min, hodně lidí ho dokonce charakterem srovnává se známým benzínovým 1,8T od VW. Nekope a nezaráží na krátký moment do sedaček (jako u krátké výkonové špičky a následujícího zvadnutí), zato pořád plynule zrychluje. Studený motor zvenčí zní chvíli prostě.. jako diesel, zevnitř a zvlášť u zahřátého agregátu se mě ale během jízdy už několik lidí (řidičů a mužů!) ptalo co za benzínový motor to je pod kapotou. Nakolik je mate značka Honda netuším :) . Motor je tichý, bez vibrací a pořád i na dnešní dobu překvapivě kultivovaný. Je to můj první vlastní turbodiesel a zkušenost s podobným motorem doporučuji všem fanatickým zastáncům tvrzení že "nafta patří do kamen" :) . Neni to tak a patří i do aut, jenom jde o to si zvolit vhodný vůz pro svoje ježdění.

Interiér
- střízlivost, kvalita a funkce ve sportovním švihu. Všechno je na svém místě, měkčených plastů není moc, zato se jen tak nepoškrábou, všechno je výborně slícované a bez jakýchkoli pazvuků. Pro dokreslení jeden příklad- nemohl jsem se dopátrat jakéhosi drnčení, obviňoval jsem kde co- reproduktory, výplně dveří, různé schránky atd., na vině byly moje nevhodným způsobem otočené sluneční brýle v jejich schránce na stropě :) . Odhlučnění od motoru je na vysoké úrovni, v jakémkoli jiném turbodieselu si ve všech jízdních režimech oproti Acco přijdu jako v traktoru. I při relativně vytočeném motoru se dá v autě v autě prakticky bez problému šeptat. Ale tohle je velkým dílem už samotným tichým motorem. Trochu horší je to s hlukem odvalujících se pneumatik z podběhů (jako u většiny Hond), ale to asi jenom v přímém porovnání s klidem a tichem co je jinak v autě a jenom při vysokých rychlostech a nekvalitním povrchu. Dozadu se vejdou pohodlně 2 spolucestující, třem bych cestu na dlouhou vzdálenost moc nedoporučoval. Ale ruku na srdce- tohle se dá očekávat víceméně až u vyšší střední třídy a kdo to využívá. Zadní sedačky se dají malou páčkou pohybem jedné ruky jednoduše sklopit včetně opěrek hlavy a sedáků, bleskově tím vzadu v autě vznikne úplně rovná přistávací plocha.

Výbava
Nebudu popisovat rozdíly jednotlivých výbav, predfacelift vs. facelift (r.2006), motorizace a lišící se verze podle země původu. Sám mám tedy Accord Tourer 2.2i-CTDi, 12/2007 (jeden z poslednich vyrobených Acco 7G vůbec), verzi Sport a speciální edici 30th Years Anniversary. 6 rychlostních stupňů, ABS, VSA (ESP + protiprokluz), EBD, 6x airbag (boční jsou dvojité a jsou i pro zadní sedačky). Volant je nastavitelný ve 2 osách, výškově nastavitelná sedačka + bederní opěrka řidiče, sedačky jsou v kombinaci kůže/textil. Multifunkční volant s ovládáním palubního počítače, tempomatu a audia, Premium Sound System (měnič na 6 CD, 6x repro a subwoofer v kufru), dvouzónová automatická klimatizace, karbonový dekor plastů v interiéru, nastavitelná loketní opěrka vpředu, výklopná loketní opěrka vzadu, dělené zadní sedačky, dálkově ovládané otevírání i zavírání víka kufru (dnes ho má např. až nová Škoda Superb kombi, na tohle se dá sakra zvyknout :) ). Přední mlhovky, dešťový senzor, automatické zatmavení vnitř. zpět. zrcátka, el. ovládaná a sklopná vyhřívaná vnější zpět. zrcátka s integrovanými blinkry, el. okna vpředu i vzadu, ISOFIX, alarm, imobilizér, Privacy Glass (zatmavení oken od B-sloupků), anténa rádia integrovaná v zadním okýnku, sluneční clony se zrcátky a osvětlením, 3x el. zásuvka (před řadičkou, ve velkém úložném prostoru pod loketní opěrkou mezi před. sedačkami a v kufru), ..., kdoví co jsem všechno ještě vynechal. Co stojí za zmínku oproti verzi před faceliftem- má mj. plnohodnotný palubní počítač, menší průměr volantu a jeho ergonomicky tvarovaný věnec, tlačítka na něm jsou (konečně) podsvětlená. Turbodiesel už má 6-st. převodovku a zmizelo dřívější pro někoho otravné pískání turba.
Celkově doporučuji ev. zájemcům o tenhle vůz ať si raději připlatí za verze po faceliftu- po r.2006, kromě líbivých designových změn se změnilo relativně hodně věcí i v interiéru a především se eliminovaly charakteristické závady tohoto modelu z prvních ročníků výroby. Nebylo jich moc a snad každý majitel je řešil v rámci záruky, auto mi ale přijde prostě jiné.
Málokdy se uvádí specialita tohoto vozu v turbodieselu: v mrazivých dnech se interiér vyhřeje daleko rychleji než se stačí ohřát motor- sepnutim automatické klimatizace na maximální teplotu se až do ohřátí agregátu přepne okruh klimy, chladný vzduch jde ven a "odpadní" teplo proudí dovnitř do vozu.

Jízda
Usedáme relativne dost nízko (sedí se dokonce níž než u mého Civica Type-R 8G) do sedaček co jsou přijatelně tuhé- sedák s opěradlem o něco míň než tvrdší výraznější bočnice, které poskytují v zatáčkách dostatečnou funkční podporu aniž by jakkoli omezovaly. S rozumným rozsahem nastavení všech prvků si najde místo za volantem každý. Výborný je výhled z auta a přehled za všech situaci, i když na tak velkém autě nemám parkovací senzory, během krátké doby se i moje žena naučila couvat a parkovat na opravdu těsných místech s velkou přesností a jistotou. Správně velké okno na téměř kolmé zádi vozu ukáže kam až se dá zajet. Řazení je podle nejlepších tradic Hondy velmi přesné a rychlosti zaklapávají na svoje vyhrazené místo krátkou řadící pákou s příjemným technickým cvaknutím. Pedály jsou relativně tužší, celkově auto působí proti "konkurenci" sportovněji, ani s dieselovým pohonem nezapře svou DNA. Odezva na plyn by mohla být rychlejší, ale proti jiným vozům jde o relativní pocit a vlastně je to docela v normálu, jsou mnohem novější vozy co na tom jsou podstatně hůř a vytýkáno jim to není. Dost majitelů téhle motorizace mj. i tohle řeší chip-tuningem, co zvedne i výkon lehce poddimenzovaného motoru běžně na 180k bez omezení životnosti (dokonce i oficiálně u vybraných dealerů Hondy), ale je otázkou jestli je to nutné. 9,5 s. na 0-100km/h je u velkého kombi této třídy velmi solidní hodnota (po faceliftu proběhlo mírné vylepšení průběhu výkonu) , stejně jako pružnost způsobená masivním kroutícím momentem 2,2 litrového motoru. Jízda je relativně pohodlná, kvůli německým dálnicím a mým rychlostem na nich jsem ale auto nechal snížit (viz rubrika úpravy) kvůli větší jistotě chování vozu u rychlosti 2M :P
Pružné zrychlení auta je prostě adekvátní velkému turbodieselu a maximální rychlosti jsem opakovaně dosáhl i na letních pláštích 225/40x18" 217 km/h podle GPS (cca 225 tacho, neproměřuje skoro vůbec). S origo 16" koly a OEM rozměru plášťů 205/55 to musí jít kus přes 220, ale s tím jezdím přes zimu. Při jízdě nejenom v zimě pomáhá opět plně vypínatelná VSA. Její naladění a rychlost zásahu nejsou pochopitelně tak volné jako třeba u CTR, ale mírný prokluz kol při akceleraci nebo lehký posun bokem dovolí a řidič má pořád pocit že řídí sám a není to on kdo je ovládaný autem. Brzdy mají lehký a plynulý náběh, ale s dostatečným účinkem. Když to v krizi zašlápne EBD, nebyl by problém si bez pásů zalétat pěkný kus před autem :)
S Acco se dá jezdit překvapivě svižně i po okreskách, i prudší změny směru ho nerozhodí. Jeho charakteru ale nejvíc sedí rychlé průjezdy táhlými dálničními oblouky které vykrouží s jistotou jako po kolejích.

Silné stránky

- Kvalita, solidnost a spolehlivost. Nehraje si na prémiovou třídu kterou ani není, ale jmenovanými klady ji často předčí.

- Dynamický vzhled co není jenom image dané formou nízké karosérie klínové formy, ale relativně sportovní duch i jízdní vlastnosti celého auta.

- Neuvěřitelně kultivovaný motor a především "atmosférický" a lineární průběh jeho výkonu. Vytáčení mu nejenom prospívá, vyžaduje ho :) .

- Skutečně obrovitý kufr. Nejenom jeho základní objem 576 l.- s využitým dvojitým dnem (mám od výroby jenom lepící sadu s kompresorkem místo rezervy) má ještě přes dalších 60 l. navíc. Nakládací hrana je bez jediného schodku, zároveň se dnem kufru.

Slabé stránky

- absence několika příjemných elektronických vychytávek běžných už ve víc vozech dané doby- trojklik blinkrů ťuknutím do jejich ovladače, automatické vytáhnutí oken při zamčení vozu, aut. zamčení dveří po rozjezdu.

- Pro už i středně vysoké postavy opravdu malý úhel vyklápění dveří kufru. Mě se to moc netýká, i když už jsem se taky párkrát praštil :oP .

- Pro někoho designově zvláštní hranatá useklá zadní část vozu. Jiným nevadí, jde o praktický tvar kvůli aerodynamice i úložným vlastnostem kufru.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po faceliftu byly odstraněny snad všechny typické závady a různé drobné nepříjemné nedostatky, stejně tak byly doladěny některé technické a výbavové prvky. Takže tento vůz mně i jiným slouží bez poruch. Je potřeba si dát pozor na přidírání pístků u zadních brzd jako bůhvíproč u drtivé většiny všech Hond (BTW Tourer má na zadní nápravě 2 páry brzd- normální kotoučové + bubnové pouze pro ruční brzdu), je nutné brzdy každou servisní kontrolu nechat vyčistit.
Pravidelné servisní prohlídky nejsou kromě vyššího objemu motorového oleje (6 l.) nijak dražší než u benzínových verzí, u značkového servisu v ČR (ani v zahraničí po přepočtu) pod 10 tkč jen u základní prohlídky a výměn náplní nejdou. Akceptovat to nebo řešit vlastním olejem či v jiném autoservisu (já zatím jen u Hondy).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zakoupeno v autosalónu Honda Still v Augsburgu, bezproblémové solidní jednání. Auto mělo rok a nízký počet najetých km, všechny certifikáty, servisku a záruky, prakticky nové kromě ceny, nebyl a není důvod k pochybnostem.

Úpravy

- Eibach Pro-Kit - sada sportovních pružin se snížením 35/30. V reálu je to spíš 40/35. Sportovní podvozek to nenahradí, kombi v turbodieselu ale vážně není na ježdění po okruzích a naopak zůstává +- zachovaný původní komfort vozu. Tyhle asi nejprověřenější pružiny vůbec jsou progresivní, tuhnou až ke konci. I s původními pořád plně funkčními OEM tlumiči má podvozek nižší tendenci k zaklekávání při rychlých změnách směru jízdy a jízda při opravdu vysokých rychlostech je o poznání jistější. Změny na podvozku jsou homologované a zapsané v TP.

- Sada 18x7,5" ET45 letních kol Emotion Strada s pneu 225/40x18", váha disku pro tenhle rozměr krásných 10,5 kg. Auto je na kvalitním povrchu pořád komfortní a má lepší přilnavost, jezdit po ČR tak asi budu uvažovat i o 17", ale jde to i tam (jenom to chce trošku slalomářských zkušeností). O palec větší kola než jejich největší povolený OEM rozměr jsem samozřejmě také nechal zapsat do TP.

- Xcarlink- digitální "CD měnič" plně spolupracující s audiem ve voze a jeho ovládání na volantu. Vyřešil jsem tím nepřítomnost podpory formátu MP3, USB vstupu a externího vstupu AUX. Xcarlink jsem ukryl do uzavíratelné přihrádky na přechodu palubní desky a středového tunelu.

 

Novinky v recenzi

23.9.2016 10:13

Tažné

Přece jenom jsem se rozhoupal a nechal si ve skoro 190 tkm namontovat tažné zařízení :) Hned jsem ho využil, 2000 km s plaťákem pro Lotus CZ-L-CZ ve 2 dnech.
http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_57e4e4595fbb4&ga_id=GA_4e997b9579424

8.2.2014 10:53

Jezisek

Tak mne prisel postou opozdeny darek k Vanocum. Z predvanocni cesty do CR, z Nemecka, kde jsem na jejich dalnici s neomezenou rychlosti prekrocil rychlostni limit :D Tedy samozrejme na useku s omezenou rychlosti. Mam to za 10 Teuro, ze jim to stalo za to..


Přidat názorDiskuse: Honda Accord Accord Tourer 2,2i-CTDi Sport (CN2)

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Honda Accord



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Za ty 4 roky co spolu jezdíme (a 5 celkově) jen běžná údžba a pravidelné servisní prohlídky, obecně jde o bezproblémové auto- především po FL

praktičnost
10

Skvělý systém sklápění zadních sedaček, dostatek různých úložných prostorů a skrýší, el. víko kufru, snadno udržovatelné a odolné materiály interiéru.

prostornost
10

Velké kombi střední třídy, stačí nám :)

jízdní vlastnosti
9

Záleží co kdo čeká, ale jde o auto s relativně sportovním základem s tím co k tomu patří. Jistota, auto poslouchá a drží na silnici na svou třídu s velikou rezervou. Takový klidný i hbitý pohřebáček :o)

jízdní komfort
9

Není to nějaká francouzská houpající se lodička, takže pokud chce člověk jistotu i při ostřejší rychlé jízdě, je auto tužší. Trochu víc přenáší rázy od příčných nerovností, ale to je i snížením a 18" koly. V ČR jezdím ale minimálně takže to není problém.

provozní náklady
9

Spotřeba odpovídající stylu jízdy, nutnost oprav sice nulová, ale servisní prohlídky na moderní auto do kterého už nejde jen tak sáhnout prostě vychází relativně dráž.

náhradní díly
9

Nebyly potřeba a v případě potřeby vím kde se dají sehnat Honda- díly za rozumnou cenu.

výkon motoru
8

Úplně stačí a spolu s relativně nízkou hmotností auta a příznivou aerodynamikou dokáže "pojet" spoustu papírově i výrazně silnějších a novějších aut, ale přece jenom je to 2,2-ka (i když konstrukčně z r.2003).

spotřeba
8

Není to koncernová 1,9 TDI (naštěstí). Dlouhodobě za 7,4? (bez jakéhokoli omezování se, naopak)- když se na to šlape tak si motor prostě řekne o přídavek, nic není zadarmo.

hlučnost motoru
10

Někdo vevnitř ani nepostřehne že jde o diesel- bez vibrací a hluku, díky nízkým otáčkám je i ve vysokých rychlostech zanedbatelný.

kvalita sedadel
10

Právě tak komfortní jako i podrží při rychlých průjezdech zatáčkami, jejich sportovnější vzhled odpovídá i funkci. Polokožená kombinace je velmi povedená a vzhled je pořád jako téměř nový.

brzdy
8

Na můj vkus příliš jemný nástup, ale pro daný typ vozu normál. Hlavní je funkce, dávkování naprosto plynulé a jejich brzdná síla je s přehledem dostatečná.

zavazadlový prostor
10

Větší než míval kdysi Opel Omega kombi, bez vlivu na prostor pro cestující (Tourer má o 5cm delší rozvor než sedan + o 3 cm širší rozchod vzadu).






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…