Volkswagen Golf (2011)
31.8.2011VW Golf VI 1,2 TSi 77Kw Trendline Zdravím všechny „Golfisty“. Dlouho jsem zvažoval přidání recenze na tento web. Vždyť mí kolegové tady celkem…
Volkswagen Golf VI (Herbi TSI)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Herbi TSI 07.01.13 21:28
« Re: Re: Re: Re: TSI vs TDI
Máš pravdu, že na špatný kus narzíš jak u Mercedesu, tak i u Kie. A docela věřím, že může skvěle sloužit nějaká Dacie, ikdyž nad ní většina ohrnuje nos. Nicméně problém je asi u osobních sympatiích nebo spíš antipatiích k té či oné značce, jak ti píšu pod Jettou. A určitě bych nikomu nevnucoval třeba VW, když ho mám rád já. On by "Bavorák" asi taky nebyl žádné terno, kdyby po cestě nejezdilo nic jiného.
HTP má manželka v Polu. Jezdí 10km do práce a 10zpět. Na tohle to stačí :-) Já jsem s nim jel jednou 20 km a v nádrži ubyla čtvrtina paliva. Od té doby mi ho žena nepůjčila:-D Ale zase musím říct, že na studiích nás ve čtyřech lidech Fabie s tímto motorem odvezla do Alp na lyže s celou výbavou a jak jsme si ji tehdy chválili. Ale to už je dááávno:-)
K Laguně s motorem co jsi měl, konkrétně k pověsti....Před pár lety jsem měl schůzku s jedním kolegou,který se asi po hodině mého čekání ozval, že nedorazí, že mu auto chytlo od motoru a kompletně zhořelo. Tím nechci přiživovat legendy o pověstech toho auta, ale fakt asi není dobrá.Nic ve zlém viz. můj přísp.Jetta -
Ozzman 07.01.13 21:02
« Re: Re: Re: TSI vs TDI
Já však také tvrdím, že TSI je uživatelsky přijemný :-) . Osobně jsem začínal na HTP v Seatu Cordoba poslední generace, na začátek fajn, ale při nákladu nic moc ( ale měla fajn podvozek). Potom jsem už měl jen Diesly. Jelikož jezdím často naložený, je to fajn.A právě commnodrail v Laguně II byl velmi příjemný motor na svůj věk. 2002, jel i za slušnou spotřebu a měl krásně lineární zátah. Dnes už je to jinde, ale myslim, že na tu dobu to byl dobrý motor, škoda jen tý špatný pověsti :). Fabia RS je naprd:D Od tý to lidi čekaj:d Já měl jednou půjčenou ( Mámy služební TDI 77kw) v bílym kombiku >:D To si měl teprve vidět překvapené Oktávkáře a Passaty >:D
Já osobně jsem delší dobu větší atmosférou nejezdil, jen občas tou 1.6 nebo TSI. Ale párkrát jsem se svezl v Impreze sti, Nissanu 350z nebo Volvu XC90VW. Nissan byl prostě nej:D Tam to ničím nenahradíš, ani naftou, ani turbem :).
K tomu TDI: Já tvrdím, že se serou všechny auta a myslim, že žádná automobilka si nemá už dnes co vyčítat. Ať je to Rencek,Ford či VW.. :) -
Herbi TSI 07.01.13 20:16
« Re: Re: TSI vs TDI
Jasně, rád si počtu ;-) Má odpověď určitě nebyla slepé obhajování TSi,či snad dotčení se. Je mi jasné, že TSI nejsou zrovna motory roku. Ale mám v oblibě německé auta a na nové BMW prostě nemam :'-( Snažím se vyjádřit, že TSI jsou uživatelsky příjemné motory a snad v dalších generacích udělají i něco s tou spolehlivostí a náchylností na spotřebu (OIII,GVII-rozvodový řemen a přepracovaný systém chlazení)
Vždyť i to dnes megalomansky rozšířené TDI si prošlo pár přešlapy.
Jinak v rodině byla Fabia I RS cimbuchip s řadou úprav, tak rozhodně vím o čem mluvíš:-D
A k tomu MPI...já vždy jezdil na TD, i s pár francouzi:-DD, a klasická atmosféra mi moc nevyhovuje. Prostě mám rád turbo...Abych to doplnil. Nic moc mi neříká čtyřválcová atmos. pod dva litry.Chvíli jsem měl půjčené 325 Xi r.v.2009. A to byla rozhodně moje krevní skupina...
Jinak díky za zajímavé nazory a mrknu na tvé recenze. -
Ozzman 07.01.13 19:01
« Re: Re: TSI vs TDI
Ty jsi mne zle pochopil. Já proti TSI nic nemám a k tvému použití je výběr této pohonne jednotky naprosto adekvátní. O tom žádná, na okrskách ve 2 a v relativně malém golfu je to určitě ideální motorizace. Nafta/diesel, to je téma, které nevyřešíme:D.Staré VW Tdi 1.9 je opravdu nevycválaný motor s projevem traktoru. To i má stařičká dieslová Laguna II byla proti tomu pohoda ( i výkonově jela svižněji, jenže byla výkonější - 6st ,88kw) a o nynějším TDCI v Mondeu ani nevím, v kabině je tichoučko :). Jestli si někdy staré TDi řídil v Fabii I, tak bys ještě za hluk v Oktávce II byl rád. Nicméně dynamika malého vozu byla nadprůměrná :). O tom odhlučnění, máme doma VW Jettu ( Golf V generace) a právě s 1.6 a při vysokých otáčkach je hluk v autě vyšší oproti TSI, to je taky fakt, ale pocitově prostě jede svižněji, jen za víc litrů :). Kdyžtak mrkni na mé recenze, mám tam i porovnání těchto motorů. :-)
Někdy by bylo zajímave na ten sprint ty auta poměřit ( TSI, TDI a MPI ve výkonech kolem 75-77kw). Bohužel přítelkyně semnou asi závodit nebude >:D
Měj se hezky a díky za odpoveď. -
Herbi TSI 07.01.13 17:43
« Re: TSI vs TDI
Zdravím. Tvá polemika je zcela v pořádku ;-) Každému sedí něco jiného. Octavie byla z předváděčky s najetýma cca. 7500 km, jak správně píšeš s výkonem 77 Kw. Servisovaná a v dobrém stavu. Součastného majitele znám a auto jezdí s původním turbem přes 270 tis/km.Z čehož jsem měl u předváděčky trochu obavy. Neznám přesné hmotnosti porovnávaných aut, ale dle mého těch pár centimetrů u kufru zas tolik váhy nebude. Možná mne někdo opraví:)Jen když mrkneš na hodnotu zrychlení 0/100km OII 77Kw TDI 11,8 s. a G VII TSI 77Kw 10,6 s.Tak subjektivně mi příjde auto ještě mnohem pružnější, ikdyž neznám hodnoty 80/120....Ale hlavně má motor úplně jiný akustický projev(nechci se moc rozepisovat na téma diesel/benzin) ale zvuk TSI mě i dokáže někdy potěšit, což "traktor" TDI rozhodně nedokázal. V interiéru nesrovnatelné ticho(možná vinou jiných těsnících materiálů) a hlavně žádné vibrace. A o obláčku vitamínů linoucího se z výfuku při každém přeřazení/podřazení a metaného do obličekje ostatním taky žádná. Musím uznat,že vytáčet TSI nad 5tis.nemá moc smysl, ale do této hranice jede na 2,3,4 st. rozhodně nad očekávání. Není problém udržovat na dálnici tempo 180km . Což v dieselove OII taky ne,ale zvuková snesitelnost je rozhodně jiná.Jak v mé recenzi píšu s autem jezdíme maximálně ve dvou. Z čehož plynul i výběr pohonné jednotky. Má původní volba byla 1,6 TDI, ale při kalkulaci nájeszdu km by se mi investice určitě nevyplatila... Pokukuji po TSI 16O Ps nebo nově 180Ps.Je to můj první benzín a naftu už nechci (leda něco z Mnichova:-)
Ps: A o francouzích opravdu taktně pomlčím, totiž miluji jejich víno a manželka Paříž:-)) -
Ozzman 07.01.13 16:23
« TSI vs TDI
Ahoj.. Dost mne zarazilo co píšeš: TSI jede rychleji než TDI. Předpokládám, že TDI v OII bylo 1.9 77kw?
To fakt myslíš vážně? Neměl si nějaký problém s tímto motorem? ( Už sem se taky setkal se špatně zajetou TDI OII co měla problém, nakonec se jí vysypalo turbo v 150 tisicich - poctivej nájezd od 0)
Já občas TSI 1.2 77kw jezdím v O II fl. Motor sice působí pružně, ale jen v určitém pásmu otáček a při vytočení je znát malý obsah motoru a s autem se už pak nic moc neděje. Nehledě na to ( možná jsem fakt střevo) se musí přidávat na svižnější rozjezd dost plynu stejně jako u HTP. Když motor porovnám se starou 1.6 75kw, co se ještě donedávna do Golfu/Jetty i Oktávek dávala, tak ta 1.6 při držení otáček na krev jede lépe než TSI. 1.9 TDi ani nemluvim, zvláště ve vyšších rychlostech.
Ta OII TSI je přítelkyně, která předtim měla OII TDI a právě má stejný názor a na TSI nadává :D.
Ostatně když obě benzinové auta naložíš, tak v kopci se dost dusí. Tím však nechci říct, že je to špatný motor, až na jeho spolehlivost o které zde také píšeš ( Bohužel tu OII to asi taky čeká :(, má 30 tisíc a z motoru se linou kovové zvuky.. ). Na běžnou jízdu je dostatečný, působí pružně, ale určitě to neni motor na svižnou jízdu. Neber můj příspěvek ve zlém, jen mne toto srování zráží. Možná to bude ale i tím, že Golf má o pár kilo méně než ta Octa II. :-)
Ještě ohledně spotřeby - O II TSI 8 litru na sto, na dlouhou trasu s klimou 7 až 7.3l na sto.
Přeju mnoho šťastných KM.
P.s Nech Francouze francouzi, myslím, že některé věci by se koncern mohl učit. Viz jejich turbobenzíny, nebo maloobjemové diesly. :D Někdy se v tom svez :) -
Herbi TSI 04.01.13 17:22
« Re: servis
Zdravím. V tisku byly problémy prezenotovány jako vadná šarže výrobce, který nevyměnil obráběcí stroj a vyrobil tak trojnásobný počet řetězů na úkor kvality. Ale mohla to být jedna z blamáží. Pravdu se asi nedozvíme. Fakt je, že problém se objevuje nejvíce u 1,2 a 1,4. To, že není něco v pořádku se dá jednoduše vysledovat předem...po nastartování tak cca. 20s kolísají otáčky a slyšíš chrastění řetězu. Problém má stupńující se tendenci, takže se vyplácí ostražitost od počátku, kdy zejména řinčení nemusí být zcela znatelné. Jinak, co se týka oleje, tak budu asi mezi prvními, kdo vyzkouší životnost 1,2 při delším intervalu.Jak jsem už tady psal,odkládám si peníze na nový motor ;-) -
janoš 22.12.12 18:27
« servis
Ahoj taky máme golfíka úplně stejného jako ty, jen s 63kw, což je pro naše využití dostačující. Nevíš náhodou, kdy a jestli vůbec se vyřešil problém s řeťezem? Auto jsme přihlašovali v lednu 2012 a teď máme najeto asi 15tkm, tak jsem zvědavej, zda se to ozve. Jinak asi do těch 30tkm čekat nebudu a vyměním olej po roku teď filtry atd musí mít dost, nebo jaké zkušenosti máš ty a okolí? -
Herbi TSI 15.05.12 14:54
« Re: Re: Re: servis po 30tkm :)
Pokud se mi teda chce ještě nějak reagovat...Čteš po sobě co píšeš??? Nekonflitní vyjádření názoru teda my na moravě chápeme rozhodně jinak!!No vlastně,když jsem si četl něktéré reakce pod tvou recenzí, tak můžu být vlastě ještě polichocen.Máš pravdu. :yes: :yes: :yes: -
kexxik 15.05.12 11:56
« Re: Re: servis po 30tkm :)
aha, typickej čecháček (zřejmě i závistivej, abys to podtrhl). Napíšu nekonfliktně svůj názor a ty se chováš jak idiot. Jak jsi přišel, že díky svému autu jsem spolknul moudrost světa? Nadávát někomu kvůli autu nebo hodnotit IQ svědčí spíš o tvé inteligenci. Zřejmě typickej chudák, kterej si na netu hraje na mistra světa, když někdo napíše opačný názor na věc. :no: -
Herbi TSI 10.05.12 20:49
« Re: servis po 30tkm :)
Já se zas směju lidem , kteří si myslí, že jsou díky svému autu pány tvorstva a že spolkli moudrost světa. Navíc o tvé úrovni svědčí i diskuse pod tvou recenzí!!! Bohužel se utvrzuji, že podobné auta na našich cestách (mimochodem se mi v jistých ohledech taky líbí) řídí většinou egoističtí omezenci s IQ značně zaostávajícim nad svým libidem.
K tvé připomínce se nebudu vyjadřovat, jelikož toto téma jsem tady řešil hned na začátku zveřejnění recenze a vlastně nebudu reagovat na jakékoliv tvé další "znalýý rejpáání". :no: -
Herbi TSI 10.05.12 09:07
« Re: Rozvody
Ahoj.
první signál jsem zaznamenal někde po překročení 15tis/km.Problém se tehdy projevil jako nevinné zaškubání po startu. Bylo mi doporučeno servisním technikem nechat tento problém až na první servis 30tis/km. Tedy celkem dlouho jsem s tím jezdil a příznaky se časem stupňovaly. Říkal jsem si, že auto je v záruce, no tak co...
Ale četl jsem, že v některých případech přeskočení a destrukce VW hradil jen 70% nákladů na díly a 50% nákladů na práci...
V mém případě, jak píši, se dealer zachoval vztřícně(platil i olej atd.), otázka je, jak by tomu bylo v případě poškození motoru.
Auto bylo přihlášeno do provozu v únoru 2011, ale je to skladovka, takže nevím jak dlouho stálo v garážích... -
Ronault. 25.02.12 16:38
« Re: Re: 63 kW x 77 kW
Díky za dojmy. Je zvláštní, že je tak velký rozdíl mezi 63 a 77 kW, ale není se co divit, podladit se dá motor docela snadno, navíc kombinace dlouhých převodů 63 kW verze může dělat taky hodně. Podobně to je i v jiných motorizacích u VW, že slabší varianty stejného motoru jsou s delšími převody pro spořivější jezdce.
Spotřebu máš evidentně pěknou, sice ideální trať skoro pro každé auto, ale i tak je to moc hezké :-) -
Kdyby jsme všichni kupovali stejná auta, tak je to tady nudné >:D
HTP - co k tomu říct, bohužel už auto dávno nemám, jinak bych napsal také recenzi, nejsou fotky. Ale ten problém s palivem co popisuješ důvěrně znám :D:D:D Jen ten Seat měl oproti Fabii lepší zpřevodování, takže na dálnici ( z kopce) jel lehce nad 190Km/h tachometrových :-) na začátek však solidní auto i motor, lepší než stodváca :-) .
Já tu čtvrtinu dole zase zažil s Jettou na trase Černý Most - Mladá Boleslav při 180+ km/h ( spěchal sem ).. Zlatá nafta na tohle >:D