BMW řada 5 (2000)
26.7.2011S posledním vozem (Ford Cougar, 96 kW) jsem nebyl spokojen hned po několika stránkách, ale nejvíce mi chyběl výkon a požitek z jízdy. Měl jsem k…
BMW 530i (PainSnip3R)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 02.03.12 23:34
« Re: Ty zadní gumy 235 na 9,5 kole je idiocie!
530d, původně jsme taky uvažovali spíš o 530i, ale v době objednání a konfigurace vozu (u Bychla) to vypadalo, že půjde i o častější dálniční přesuny (cca 350km tam a 350 km zpět).
Jo, pokud jezdiš v zimě častěji na souvislejší vrstvě sněhu, je užší pneu výhodou, třeba teď na mém aktuálním allroadu (3.0 TDI) jezdím zimní s šířkou jen 215/55/17", přitom v létě mám 245/45/18". -
PainSnip3R 02.03.12 21:50
« Re: Re: Ty zadní gumy 235 na 9,5 kole je idiocie!
Jasně, to budou asi originál 17" BMW disky, ty budou vzadu širší. Já volil úmyslně užší 225/45, protože auto s nimi pojede rychleji a bude nižší spotřeba >:D Pneu jsem vzal Pirelli P7 Cinturato 225/45 R17, tak uvidíme jak pojedou. Na zimu mám 205/55 R16, v TP to vůbec není, ale ve sněhu jedou takovéto užší mnohem lépe. Navíc tento rozměr je hodně levný.. stejně jako 225/45 R17. Co máte ve Vaší E39 za motor? -
white label 02.03.12 20:35
« Re: Ty zadní gumy 235 na 9,5 kole je idiocie!
Naše E39 M-paket má na léto Conti CSC3 235/45/17" vpředu a 255/40/17" vzadu a opravdu všeobecná spokojenost, vidím to jako výborný kompromis mezi vzhledem, sportem a komfortem.
V zimě jsem dřív jezdívali 16" s šířkou 225mm, ale už pár let s ním v zimě nejezdíme vůbec... -
PainSnip3R 02.03.12 18:23
« Re: Opravdu pěkný kousek E39
Ahoj, dík za hodnocení. S autem jsem hodně spokojený a interiér takto vypadá, protože jsem tento hledal :-) Ikdyž zachovalá bílá kůže s M sedačkami je taky pecka (měl tu takové auto jeden majitel z SK, 540i E39, ale už ho asi stáhnul).
Jinak mi chybí samozřejmě samosvor jako má M5. A k tomu vzhledu, rozhodl jsem se pro celkem větší optickou proměnu vozu. Na sezónu (tak od dubna = Krkonoše) budou nová kola Dotz černá, mám černou mřížku chladiče, prodloužení střechy, objednaný nový narázník, na kterém se bude dělat AC Schnitzer paket (prodloužení nárazníku). Také bude nový audio systém. Auto bude vypadat o dost agresivněji, ale takřka vše řeším tak, že bude vrátitelné a nic se nezničí. Originál nárazník si nechám na zimu, protože ten ACS bych v zimě orval a zničil :-)
Tak se těšte na úpravy a v průběhu jara i nové pořádně fotky. Mějte se. -
PainSnip3R 02.03.12 18:15
« Re: Re: Ty zadní gumy 235 na 9,5 kole je idiocie!
Pánové, díky za diskuzi. O nevhodném obutí samozřejmě vím, nicméně situace je taková: auto jsem takto obuté koupil a po konzultaci s odborníkem jsme dospěli k závěru, že mohu bezpečně dojezdit sezónu (tu loňskou). Úzká guma na takto širokém kole spíše blbě vypadá, než že by s tím nešlo jezdit bezpečně 250 km/h nebo driftovat. Gumy již nemám, na konci sezóny jsem je zdriftoval až na dráty, ale ani u toho neměli žádnou tendenci dělat nic nenormálního. V TP je doporučen rozměr 265/35.
Na další sezónu mám zcela nová kola i gumy již připraveny. Budu mít na autě komplet černá kola Dotz, velikosti 8x17 palců s gumy Pirreli 225/45 R17. Vzhledem k výkonu motoru se 18" kola nehodila a srážela především dynamiku, trochu komfort (tahání volantu v kolejích). Takže jsem přesvědčen, že toto bude nejlepší volba v poměru vzhled/jízdní vlastnosti. -
white label 26.02.12 15:45
« Opravdu pěkný kousek E39
Vybral sis dobře, jednak ten stav vypadá (aspoň podle fotek) vzhledem ke stáří a udávaným km výjimečně dobře a pak se mi taky líbí, že je to "čistý" M-paket, který bývá v interiéru často opticky "deformován" příplatkem za dřevo, nebo kůži (v horším případě za obojí), případně ještě za automat (který v té době nebyl ještě úplně dokonalý), přitom kombinace látka alcantara a stříbrný dekor vypadá jednak mnohem sportovněji a navíc se tohle provedení sedadel nevytahá tak ošklivě a brzo jako u kůže (viz tvé fotky srovnej s podobnými E39 tady v kůži).
Kola z M5 vozu maximálně sluší (až na příliš úzkou pneu k disku vzadu), i když za cenu podstatně sníženého komfortu (zejména na našich cestách). Co jsem od BMW nikdy nepochopil byl otřesně vypadající výfuk (spíš roura) u E39 v M-paketu a proto první úprava, co jsme na úplně nové E39 dělali, bylo zkrácení té "trubky" a její nahrazení nerezovou oválnou koncovkou. Jestli něco tvé auto hyzdí, pak je to právě konec výfuku, nebo-li kus špinavé surové trubky, vzhledem k tomu jak vypadá ji raději mohli schovat pod nárazník, jako u běžné E39.
V recenzi píšeš. že ti chybí mechanický diferenciál, ale ten (klasický otevřený mechanický diferenciál) má přece každé auto (nejen BMW) sériově, zřejmě máš na mysli diferenciál s omezenou svorností (lidově trochu nelogicky nazývaný "samosvor").
-
white label 26.02.12 13:57
« Re: Ty zadní gumy 235 na 9,5 kole je idiocie!
Přesto si myslím, že tahle fotka je dostatečně výmluvná a poměrem šířky disku a pneu už trochu připomíná amatérské tuningové srazy:
[odkaz]
Jsou to disky primárně určené pro M5, která měla na zadních kolech pne 275mm široké (na M-paketu byly vzadu 255mm široké na užším disku) a jít o -40mm z šířky původních pneu na stejně širokém disku je opravdu na pováženou, nehledě na to jak "tuzingově" a nedůvěryhodně to vypadá (viz foto). Pokud chce někdo jezdit stejný užší rozměr nejen vpředu, ale i v zadu, měl by k tomu mít nejlépe i stejně široké disky, tedy všechny čtyři stejně široké, jako jsou origo přední, ať u k Mpaketu, nebo k M5. Navíc M-podvozek je stavěný na rozdíl šířky předních a zadních kol (+ 20mm ve prospěch zadku), takže nevidím důvod tohle podvozku nedopřát, protože poznat to je.
P.S. pro majitele recenze:
Je to můj názor částečně vycházející z téměř 12leté osobní zkušenosti s E39 v M-paketu, ale i doporučení samotného výrobce, nic víc... -
Wiii 26.02.12 13:19
« Re: Ty zadní gumy 235 na 9,5 kole je idiocie!
Nemyslím si že by to byl takový problém... je to ještě v normě... na 9,5J R18 (šířka ráfku 241 mm) se dají nandat tyto rozměry pneu:
255/45 R18, *235/40 R18*, 245/40 R18, 275/40 R18, 285/40 R18, 245/35 R18, 255/35 R18, 265/35 R18, 275/35 R18, 285/35 R18
Pak záleží na tom které nebudou škrtat o podběh nebo blatník čehož bych se třeba u 275/40 R18 nebo 275/35 R18 dost obával.... ;-\ protože profil pneu u 235/40 R18 je 94, ale u 275/40 R18 je už 110 a u 275/35 R18 je to 96,25 (budiž). U prvního se tím změní podstatně obvod kola... ;-\ No a ve výsledku aby to odpovídalo šířce ráfku, tak bych nandal právě ty 235/40 R18 nebo spíš 245/40 R18, ale to už je jen na volbě majitele... Záleží co má v techničáku a tím by se měl řídit ;-) Určitě bych to neoznačoval za ohrožování sebe i okolí :-! -
domenico 27.07.11 22:05
« kultura
Fandím tomu, když si někdo v dnešní době udělá radost v podstatě pravověrným BMW s ATMOSFERICKÝM! :-) motorem! Pamatuju si, jak jsem v něm byl párkrát svezen jako malej kluk, mělo takovou měňavou barvu BMW Individual a já ho miloval, navíc to byla verze M ;-).
Krásný kousek, chválím! -
PainSnip3R 27.07.11 09:39
« Re: Re: Re: Paráda
jj, alcantara je výborná... Koukám na tvoje 335 Xi kupé, přesně takového auto budu chtít asi potom, akorát v M Paketu... Řekni mi jak si spokojen s fungováním 4x4? Vím, že na drifty to zrovna nebude, ale zase bydlím v horách a v zimě to musí vyjet dost... A chip s ještě případně pár dalšíma úpravama se u tohodle auta vyplatí...