Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia II Combi Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:17000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1
Popis vozu
Služební Octavie 4x4 se odebrala k jinému šťastlivci a my jsme se vrátili k naší Octavii první generace. Já s tátou jsme ale usoudili, že tohle auto již přece jen není úplně vyhovující, a to jak prostorem, výbavou tak i jízdními vlastnostmi, které působily dost nejistě - asi jen důsledek opotřebování tlumičů apod., ale nechtělo se nám investovat do oprav... Takže jsme se začali poohlížet po novém - a kvůli dobrým zkušenostem se služební Octavií padla volba opět na ní. Původně jsme chtěli referentské, roční auto, tato auta ale byla často po roce dost opotřebovaná - což svědčilo o tom, jak s nimi předtím někdo jezdil. A úspora proti pořízení nové překvapivě nebyla tak velká. A když jsme se byli podívat u prodejce na faceliftovaný model, bylo rozhodnuto a doma nám skončila Octavia Combi 1,9 TDI ve verzi Elegance.
Vzhled
Na "novou tvář" po faceliftu jsem si musel chvíli zvykat, a přestože jsem jí už přišel na chuť, stále mi ke zbytku auta tak trochu nesedí. Jinak by řekl, že Octavia je designově velmi zdařilá a nadčasová, i když hooooodně konzervativní.
Interiér
Pěkný, oproti první generaci prostorný a dobře zpracovaný interiér patří k největším lákadlům Octavie. Palubní deska po faceliftu je ještě o něco lepší, zmizel nevzhledný plast kolem ovladačů ventilace a nové jsou i budíky tachometru a otáčkoměru. Sedí se poměrně nízko a pohodlně, sedadla jsou dostatečně velká. Plusem je určitě i velké množství odkládacích schránek. Ale co bych se tady rozepisoval, Octavii snad znají všichni ;-)
Motor, jízdní vlastnosti
Určitě si klasicky každý položí otázku - Proč zase jedna Oktávka s TDI PD?? V době, kdy jsme ji kupovali, byl výběr motorů mnohem omezenější - nová 1,4 TSi ještě nebyla k dostání - museli bychom na ní čekat skoro půl roku a navíc by stála stejně jako 1,9 Tdi! V úvahu tak připadala 1,6 MPi, 1,8 TSi, 1,9 TDi a 2,0 TDi. Benzínová jedna-šestka, kterou jsme měli v předhcozí Octavii nejezdila vyloženě zle, přesto v porovnání s tédéíčkem byla o dost línější a žíznivější. 1.8 by se mi líbila asi nejvíc, ale cenou a pak i spotřebou byla už někde jinde. Podobné to bylo i s dvoulitrem, který by stál u jinak stejného auta o 60 tis. více - a to už nám přišlo jako zbytěčná investice. Takže jedniý motor co zbyl je právě ta oslavovaná i nenáviděná 1,9 se 77 kW při 4000ot/min a 250 Nm při 1900ot/min. A jak se s ní jezdí? Motor mi přijde celkem složitý na ovládání, rozjezdy s tuhou a rychle zabírající spojkou vyžadují dost soustředění. Motor je hlučnější, ale to by mi nevadilo tak jako podivné zvuky, co se občas linou zpod kapoty. Vše to alespoň vyváží dobrou pružností z nízkých otáček, která se kolem dvou tisíc přemění na krátké nakopnutí vpřed :-) Při svižné jízdě pak mrzí, že motor "odchází" už kolem 3500 otáček, takže např. z 0 na 100 pak není o moc rychlejší než třeba ta 1,6 Mpi. Jinak zrychlení je určitě dostatečné pro běžnou i svižnější jízdu, pokud chcete jet na doraz tak už tomu něco chybí... Maximálka 190km/h podle navigace je také reálná. Potěší samozřejmě i spotřebou, která se dá v pohodě udžet kolem 5 až 5,5 litru. I na dálnici s plným autem, klimatizací a 140 na tachometru se bez problému dalo jet pod šest litrů a při hodně úsporné jízdě jezdí Octavia i za 4,5.
Podvozek je příjemně jistý a celkem i pohodlný, auto sedí dobře na silnici i při vysoké rychlosti, na závodění ale moc není, už jenom kvůli dlouhým převisům. Řízení je přesné, posilovač s proměnlivou účinností je mnohem lepší než třeba ten z Fabie. Řazení není úplně hladké, ale je aspoň přesné, trochu chybí šestistupňová převodovka, na dálnici by určitě jízda byla příjemnější.
Mám dotaz - nemáte někdo zkušnosti s hučením od výfuku při přeřazení?? Naše auto snad úplně od začátku jakoby houká při řazení, když je motor v tahu a pustí se plyn. V servise řekli, ž je to normální, prý je to od přenastavování lopatek u turba. Mně se ten zvuk moc nepozdává, na zadních sedačkách celkem ruší a u žádné jiné Octavie jsem se s ním nesetkal...
Silné stránky
Jízdní vlastnosti
Interiér
Velký kufr
Nízká spotřeba
Dobrá pružnost
Slabé stránky
Houkání při přeřazování při zrychlování
Hlučnější a na ovládání náročnější motor
Chybí 6. stupeň
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
K poruchám zatím nedošlo, jen se rozpáraly kapsy na zadní straně opěradel - byly vyměněny potahy
Houkání od turba prý není na závadu, ale nevím...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce byl ochotný a ve všem vyhověl.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1,9 TDI Elegance
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: raceday
Přidáno: 1.2.2008 1218 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2010) Majitel: H.Karlik
Přidáno: 4.3.2012 409 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2005) Majitel: pedro26
Přidáno: 23.9.2007 16910 Majitel 9.91 Uživatelé