Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. dnes 16:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Iudex: klasicky...nebyl čas... dům, práce, děti...kde jsou ty časy 12000 příspěvků na auto.cz ročně >:D ani recenzi na Polo jsem nestihl. Ale ještě zkusím, fotky mám.
Takže ty už víš, nějaký vrabec štěbetal. Barva tmavě šedá. Prvně jsem byl pro červenou, ale pak mi woody poslal fotky z showroomu tmavě šedé a jako by přeskočila jiskra.
Taky jsem zvědavý jak dlouho mě to bude držet. Před dvěmi týdny jsem zjistil, že na kongres do Hamburku možná budu muset autem a ne letadlem a docela se mi udělalo nevolno při představě 1000 km v těch sedačkách >:D a žena mi Picasso nepůjči, protože nechce manuál. Celkově měla Polo v oblibě a tohle se jí nelíbí. Kdyžtak mám ještě Fabii a Favorita, s tím jsem teď byl na kongresu v Gdaňsku a přežil jsem.... A proto si říkám, že když mám tyhle masochistické sklony, tak to zvládnu.
Okruhy spíše ne, myslím tím velké typu Brno, ale nějaké mokré polygony či mokré plochy s kužely určitě ano. Samozřejmě po zajetí.
K té každodenní použitelnosti... hůře se do toho nastupuje, ale ne o tolik hůře jak do Pola. Podvozek i na 18 nebyl nějak výrazně tužší než na Polu, jen teda ve 130 už jsou o dost vyšší otáčky než v Polu, to nemělo s dálničními tempy problém, naopak. Ale já na dálnice mám Picasso. Kufr mi stačí až až, jednu dceru dám na zadní vpravo sedadlo a druhou před ní a do školky to jde. Ve čtyřech už to je problém.
Celkově na mě zírali v Toyotě jak jsem dojel s Picassem, vytáhl rodinu, sedačky a řekl, že jsem si přišel vyzkoušet GR86 >:D -
iudex dnes 16:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ron: vitaj späť po veľmi dlhej dobe. :-)
A samozrejme veľká gratulácia k novej káre, konečne poriadna petrolheadská mašina. Bude to veľká zmena oproti GTI, som zvedavý, ako to budeš hodnotiť zo začiatku a potom s nejakým odstupom času, keď opadne prvotné nadšenie. Plánuješ aj nejaké okruhy alebo pologóny? Nejaký mokrý polygón by bol určite vhodný pre poriadne spoznanie driftujúcej zadokolky.
Potom daj nejaké foto (ja síce viem aj farbu GR86ky, ale nech vidíme poriadne). -
pradeda777 dnes 16:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ron...odjinud.....just for laughs....please don't go proving i'm wrong etc.....
after all these discussions/findings etc....it's so funny that i'm looking at how the GR86 drift videos are doing left drift and argue how they are barely doing any right, talk about conspiracy theory going through the roof for me >:D
Tož drifting doleva je údajně fajn, "no problem with the oil pick up". Avšak drifting doprava může být "due to an oil surge" dlouhodobě riskantní....
I re-watched 900BRZ's full lap portion of the video again & all the long left hand sweepers at Thunderhill West shows the oil pressure as a stable line. Having been to that track numerous times, it doesn't have the highest g-forces of all the tracks in Northern California. The video is very telling, only pressure drops on the right turns...
Anyway....congrats on your new wheels...
-
Ronault. dnes 14:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Speedfred: Správně. :yes:
Tak nějak jsem si řekl, že co bych to byl za správný petrolehead, kdybych neměl alespoň jedno auto se zadním náhonem a ve skoro 40 s dvěmi dětmi se konečně nenaučil driftovat >:D
Uvidíme jaké bude to každodenní soužití, ale holt pro zábavu je nutné něco obětovat. A taky v GTI jsem prostě rychlý až moc, jezdí to tak nějak samo, tady je tu rychlost si třeba zasloužit...a to kvedlání mi prostě chybí, což i týden v náhradní Fabii 1.4 16V potvrzuje, kdy i v takové babičce trénuji meziplyny >:D -
Ronault. dnes 11:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Koukám, že se tady v diskuzi nepřestaly kupovat auta, dokonce i někdo jiný než Thomasino >:D
Tak se taky přidám. Již týden nemám GTI :-( :'-( ... příznačné je, že si ho odemne koupil mladý kadeřník >:D ...a čekám na nástupce, který už je rezervovaný a až budu mít chvíli, tak pro něj pojedu.
A nástupcem Pola GTI bude....jestli uhádnete...? Dám pár insignií... Moje tlustá * v sedačkách bude trpět, holky do školky s omezením odvezu a s tímhle autem se dá jezdit rychle jen do levotočivých (nebo pravotočivých) zatáček, protože jinak se může motor zadřít.
Woody ať nehádá, ten mě pro auto veze a White labelovi jsem to říkal ;-)
Jo a Grand Picasso po 10 letech stále zůstává v pozici rodinného otloukánka zůstane. -
Dany 27.03. 15:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Iudex, díky, čítal som. Veľmi prospešná recenzia. Vnímam to tak, že by to bolo nutné skúsiť, ale pravdepodobne by mi to bolo moc tvrdé.
V Mazde som sa bol previezť s tým istým predajcom, fajn pokec. Zrejme sme išli ako cez kopírák. Prierez trhom, zadokolková 6 >:D
Prekvapilo ma, že na predvádzačke M6 2,5 mali takú istú cenovku ako na novom kuse, lepšie vybavenom, v červenej. Vraj ceny určuje importér. Na novú je vyššia zľava, tak predvádzačka vychádza rovnako
Na DSG robia preprogramovanie SW a celkom to funguje. Kolega to dal spraviť na Pasat a je to celkom slušné. -
pradeda777 27.03. 14:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Odjinud.....Z britských dat zveřejněných kolegy z Car Throttlu totiž vyplývá, že takřka polovina zákazníků, kteří si loni pořídili BMW M3, sáhla po kombíku - na jeho konto připadá 690 z celkových 1 495 exemplářů, tedy 46 procent. Automobilka dál uvedla, že modely M3 a M4 dosáhly na britském trhu celkově 4 536 registrací, což ve srovnání s rokem 2022 představuje 19,4procentní posun. Dá se přitom předpokládat, že za tím stojí i možnost objednání verze s manuální převodovkou, kterou třeba u Audi RS4 nebo Mercedesu-AMG C63 nedostanete.
Svědčí o tom ostatně americké registrace, neboť v případě M3 a M4 má trojice pedálů na veškerých prodejích 20procentní zastoupení, jak zjistili lidé z Motor1. Již to je pěkné číslo, uvážíme-li, že ruční řazení koupíte jen s nejslabším motorem a pohonem zadních kol, což část nadšenců chtít nebude. Ještě lépe je na tom tedy model BMW M2, kde jsou manuál i automat k dispozici pro jinak totožný pohon - v tomto případě totiž po manuálu sáhla víc než polovina zákazníků. Něco takového si jistě zaslouží potlesk, už jen proto, že je otázkou, kolikrát ještě bude možné rukama plácat. Politici se totiž snaží utahovat opasek stále více, načež jsou stávající generace možná opravdu těmi posledními, u kterých je ručně řazená převodovka ještě k dispozici.
[odkaz] -
pradeda777 27.03. 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg....problémem změn je nutná změna s každým novým modelem a v mezičase i u F/L. Někdy je to k lepšímu....jindy k horšímu, ale změna je život... :-! ;-) -
iudex 27.03. 12:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg: jo, bol to ten istý predajca v Mazde. Vyznal sa, o to pokoj, pokecali sme o všeličom vrátane zadokolkovej 6ky s R6, len žiadna snaha predať tam nebola, viacmenej v štýle: CX-5 ide dobre na odbyt, berte alebo nechajte tak.
Ad DSG: ja mám k nej rovnaké výhrady, v normálnom režime podtáča stále a v každom modeli (vrátane RS3, ale proste tam ten výkon a krútiak dokážu potiahnuť aj pri podtočenom motore). Aj preto som zvažoval Tigiho s naftou, proste 2,0 dízel lepšie poberie tie nízke otáčky ako 1,5 benzín. Ale polovička práve povedala, že ona radšej benzín, hlavne kvôli kultivovanosti a tichosti. Tak som pozeral Tigiho a ono papierová dynamika je pri 1,5TSI dokonca o chlp lepšia, ako pri 2.0TDI a podľa prvých testov vraj pomáha ten mildhybrid, ako dynamike tak hladkosti rozjazdu. Ako je mi proti srsti do stredného SUV brať len 1,5ku, ale na 2,0TSI proste nevydá a ten dízel objektívne dynamicky nevyhráva. A napokon Tigi 1,5 má mať DSG s mokrými spojkami (čo inde pri 1,5 nie je).
Proste chcelo by to exteriér Tiguana s interiérom CX-5 a motorom Kugy. >:D -
Leg 27.03. 10:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Děda: je nemám problém infotainment pochopiť, problém mám s tým, že ma ho nútia používať za jazdy, aj keď zrovna u A3 je to celkom v pohode. Skôr mi vadí, že od krásne minimalistického dzajnu prešli ku čudne komplikovanému bez nejakej ústrednej myšlienky. A to platí pre celé Audi od A3 až po etron GT a do značnej miery nielen interiérový ale aj exteriérový dizajn. -
Leg 27.03. 10:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Ja nikde, to rodinný známy odletel na rok do Ameriky a dostal som za úlohu raz za čas vyhnať pavúky z výfuku.
Inak asi znegujem sám seba keď som tvrdil, že jazdne sú tieto autá všetky rovnaké. Práve DSG a ich nastavenie vnímam ako slabinu v mnohých autách VW group. Keď som kedysi vyberal ja SUV, tiež som sa zviezol na Tigi 2.0 TDI a prevodovka držala šialene nízke otáčky, bez problému 1200 ot hore kopcom, alebo sport mode zasa išiel okolo 2000 a to je zasa moc. Manuálne si klikať rýchlosti v podobnom aute odmietam a potom to nemá uspokojivé riešenie. A ďalši vec je, že dvojspojky vo všeobecnosti, hlavne v starších autách sú občas "cukavé" a necitlivé pri rozjazdoch a jemnom manévrovaní pri parkovaní, (skúsenosť nielen s DSG ale aj rodinné Volvo V40). V hothatchi s prioritou rýchleho radenia a odozvy super, do SUV zlatý klasický automat alebo aj CVT.
Inak v Trnave je celkom fajn predajca, nedávno sme kecali o MX-5 a je to evidentne fanúšik áut všeobecne, dá sa pokecať aj o iných autách a nemaže len med okolo huby. Takisto keď som zvažoval CX-5 a povedal som mu, že kandidát je aj Lexus, tak žiadny bullshit, nemal problém priznať kvality konkurencie. Tuším sa volá Miloš, z nejakého dôvodu som si to zapamätal. :-) -
iudex 27.03. 08:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výber nudného rodinného dostavníka
Leg: ďalšie auto z požičovne, na ktorom konci sveta si aktuálne? Pochváľ sa. Inak plne súhlasím, minulá generácia interiérov Audi bola skvelá, to bol pre mňa vrchol interiérovej ergonómie a kvality (inak interiéry Mazdy sa trochu podobajú, plus s kolečkom "idrive") a najnovšie generácie išli kvalitou aj ergonomicky dolu.
A my stále vybrané nemáme, práve včera sme boli skúsiť Kugu a teda nič sa nerozhodlo. Páčil sa pohonný reťazec, ten hybrid je jazdne veľmi príjemný, tichý a hladký. Interiér jednoduchý a oldschoolový v dobrom zmysle (kolečká, ovládateľnosť), ale žiaľ aj v zlom (kvalita materiálov a spracovania sa na Mazdu nechytá), plus trochu vadil uskákaný podvozok (ST-line X na 19"). A prichádzajúci facelift práve dostane megatablet á la Tiguan. Takže polovička nebola predvedčená.
Potom sme sa len naslepo zastavili v Škode pozrieť Kodiaq, ale starý sa nedá objednať a nový ešte nie je na salónoch; podľa cenníka by to vydalo na 1,5ku v základnej výbave, aj to bez jediného príplatku. Plus manželke sa zdal Kodiaq už zbytočne veľký.
Takže furt nič. ;-\
Z pätice finalistov (Tiguan, CX-5, Kuga, X-trail a Sportage) zostávalo vyskúšať Sportage. Tiguan ako papierový favorit (cenovo vošiel, páčil sa zvonku) v reále sklamal celodotykovým ovládaním, čo manželke dosť vadilo. CX-5 (s 2,5 litrom) ani Kuga (hybrid) nevošli do baždetu, z Nissanu na nás kašlali, tak sme sa ani nešli previesť. Sportage som ani nemal chuť skúšať, to auto ma neoslovuje dizajnom, plus je na každom rohu. Vedel som len, že cenovo by mal vojsť s 1,6T 180k a solídnou výbavou, ale neriešil som ho. Predajcovi sme rovno povedali, aký je badžet a čo do toho vojde. Informácia, že vojde hybrid s 230k ma prekvapila, že aj AWD ešte viac a napokon že vojde v podstate full výbava. Už pri statickej prehliadke sa manželka tvárila pozitívne, ovládanie aj vypracovanie slušné; spravilo na ňu dojem množstvo výbavy a fičúry typu 360° kamera, vyhrievanie sedadiel vzadu, matrix LED a úplne ju odrovnalo ovládanie auta na diaľku kľúčom. Jazdne potom auto ničím nesklamalo, ako píše Leg, je to všetko podobné, rozdiely sú v detailoch, ale podvozok bol určite kultivovanejší a komfortnejší ako Tigi, CX-5 aj Kuga. K tomu prispieva aj hybrid (podobne kultivovaný ako Kuga, ale pocitovo výkonnejší a od Tiguanu TDI logicky tichší). Tých 230k tam tiež je cítiť, dynamika tiež najlepšia z konkurentov (logicky, keď tí majú od 150 do 193k),
Takže nakoniec to prekvapivo vyhral Sportage (pre mňa osobne outsider), keď jazdí porovnateľne ako konkurenti, má komfortnejší podvozok, najvyšší výkon a najlepšiu dynamiku a hlavne ponúka AWD (všetci ostatní FWD) a zďaleka najviac výbavy. A ako bonus je to skladovka, takže bude onedlho. Je to tento konkrétny kus: [odkaz]
Teda 1,6TGDi + EV, spolu 169 kW/230k, A/T, AWD, výbava Platinum plus park paket.
Ja síce nie som vizuálne zrovna nadšený, ale v tej zaujímavej zelenej Eperience vyzerá celkom k svetu. A tá value for money je neprekonateľná (cenník 41680 eur, final 36t, zľava 13,5%)