Recenze

MartyAtMac (muž 44 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Hyundai Tucson 2.0 CVVT Elegance

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Tucson, foto 1 Hyundai Tucson, foto 2 Hyundai Tucson, foto 3 Hyundai Tucson, foto 4 Hyundai Tucson, foto 5 Hyundai Tucson, foto 6 Hyundai Tucson, foto 7 Hyundai Tucson, foto 8
Hyundai Tucson, foto 9 Hyundai Tucson, foto 10 Hyundai Tucson, foto 11 Hyundai Tucson, foto 12 Hyundai Tucson, foto 13 Hyundai Tucson, foto 14 Hyundai Tucson, foto 15 Hyundai Tucson, foto 16 Hyundai Tucson, foto 17 Hyundai Tucson, foto 18 Hyundai Tucson, foto 19 Hyundai Tucson, foto 20 Hyundai Tucson, foto 21 Hyundai Tucson, foto 22 Hyundai Tucson, foto 23 Hyundai Tucson, foto 24 Hyundai Tucson, foto 25 Hyundai Tucson, foto 26 Hyundai Tucson, foto 27 Hyundai Tucson, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1975 výkon [kW]: 104 kroutící moment [Nm]: 184 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 174 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 325 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.2 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Auto bylo do rodiny pořízeno pro manželku a mimčo, aby byly relativně v bezpečí. Já mám služební vůz, ale chtěl jsem pro manželku a dítě pohodlné větší SUV, které by v případě nehody zaviněné jiným řidičem, mělo trochu navrch. Měli jsme menší AUDI a když jsem viděl, co se kolem na cestě děje, chtěl jsem, aby byla v autě, které v běžném provozu budí respekt. Zároveň jsem chtěl prostorné vysoké auto, aby se do něj dobře nakládaly věci, pohodlně se v něm sedělo a byl z něj dobrý rozhled. Navíc já nepatřím mezi nejmenší a tak potřebuji něco prostorného. Všechny tyto požadavky "Mazlík" velmi jednoduše splňuje a navíc je zde perfektní poměr "Cena / Výkon".


Detailní popis vozu nechám na odbornících. Doporučuji recenzi redakce Auto.CZ (Diesel)
http://magazin.auto.cz/testy/hyundai-tucson-2-0-crdi-pritel-do-nepohody-video.html

..nebo zde .. (2.7 benzín)
http://magazin.auto.cz/testy/hyundai-tucson-2-7-v6-s-nadhledem-do-civilizace.html

Parametry dle Autokatalogu Auto.cz jsou zde:
http://www.auto.cz/main.php?site=katalog_auto&id_modelu=394


Já se zaměřím na jednoduchý popis vozu z uživatelského pohledu.


OVLÁDÁNÍ A JÍZDNÍ VLASTNOSTI:

Když jsem poprvé dostal vůz do ruky, měl jsem pocit, že řídím malinký tank, ale po chvíli jsem si na jízdní vlastnosti přivykl a až jsem sám sebe překvapil, jak je celé auto neuvěřitelně poddajné. Auto disponuje silným posilovačem řízení, což velmi uvítala moje manželka, která s jeho ovládáním nemá i přes svou subtilní postavičku žádný problém. Auto, i přes svou váhu, velmi dobře brzdí, je osazeno kotoučovými brzdami na všech kolech, v předu s vnitřním chlazením. ABS je samozřejmostí. Již po pár prvních kilometrech se v něm cítíte velmi pohodlně a nádherný zážitek poskytuje perfektní rozhled. Moderní auta dnes hodně dbají na aerodynamiku a tak i veliká okna díky svému nízkému úhlu snižují průhled. U tohoto vozu sedíte opravdu vysoko, vidíte celou kapotu a všude kolem sebe. Díky tomu si velmi rychle zvyknete a vetší rozměry a velmi rychle se s ním naučíte parkovat i na našich přeplněných parkovištích. Přidané parkovací senzory pak vše značně ulehčují a velmi doporučuji je u takto velikého vozu namontovat. Nepostradatelné pak jsou v dešti a v noci, kdy přes zatmavené zadní okna opravdu není vidět a je nutno se spolehnout na asistenta.

Auto patří k těžším a proto je potřeba být opravdu obezřetný, když se rozhodnete předjíždět, žádné myšky to rozhodně nebudou ... je to velké auto a na předjíždění je potřeba větší prostor, protože od něj nejde očekávat žádné agresivní zrychlení. Díky vyššímu posedu a měkčímu odpružení je opravdu velmi pohodlný a s českými silnicemi si obstojně poradí. O to krásnější pocit je, když vjedete na opravdu kvalitní část dálnice, kdy všechny hluky ustanou a auto pluje prostorem. Měkčí odpružení a vyšší váha má i své slabší stránky a to zejména při kluzkém povrchu, kdy na nerovnostech v zatáčce má tendenci ztrácet adhezi a vyklouzávat. Prostě je potřeba se s tím naučit žít a pak Vám tohle auto bude dělat jen radost.

Je zde pár maličkostí, které na první pohled trochu iritují, ale zvyknete si. Patří mezi ně:

1. ovládaní zapínání světel, které je na levé páčce.
Když trochu neopatrně zapnete blinkr, zejména při odbočování vlevo, tak se Vám může stát, že si vypnete světla. Je to vtipné a jen je potřeba se s tím naučit žít.

2. Ovládání stěračů.
Jelikož přestupuji z vozů Škoda/Audi, tak je návyk ovládat stěrače směrem nahoru - zde se ale vše ovládá směrem dolů :)

3. Barva interiéru
Objednán byl světlý interiér v kůži, ale to v praxi znamená, že palubní deska a volant mají barvu do šeda, zatímco sedadla mají barvu béžovou. Je to naprosto nepodstatná maličkost, ale zůstává z toho rozum stát. Naopak vítám světlé bezpečnostní pásy.

4. Svítící auto
Když po jízdě (nebo jen vložíte klíč, dáte do polohy "1" a zpět vypnete) vystoupíte přes spolujezdce a zamknete auto, tak Vám zůstanou svítit parkovací světla. Myslí si asi, že sedíte stále v autě, protože nebyly použity řidičovy dveře. :)

5. Nerozsvícení interiéru
Když po jízdě vypnu klíč v zapalování a vyndám ho, tak se nerozsvítí světlo v interiéru, dokud neotevřu dveře.

Variabilita celého vozu je velmi dostatečná, nastavení předních sedadel je dobré, jen by mohla mít větší boční vedení. Velmi potěšující je možnost nastavení sklonu opěradla u zadních sedadel. Je zde dostatek odkládacího prostoru, včetně dvoukomorové loketní opěrky. Jedinou slabší částí je zavazadlový prostor. Na obhajobu je ale nutno říct, že:
- pod podlahou je plnohodnotná rezerva !!!
- jdou velmi jednoduše sklopit zadní sedadla a přední sedadlo do roviny
Takže pokud je potřeba, uděláte z tohoto pohodlného cestovního vozu stěhovací monstrum! Nákladová hrana je v rovině s kufrem a celkem nízko, což velmi usnadňuje nakládání. I otevření 5.dveří má vysoký úhel a tak je možno pohodlně vsunout i vysoké předměty a pokud patříte mezi vyšší osoby, nebudete se muset pod dveřmi kroutit.


ROZMĚRY A PARAMETRY:

Další hodnoty, kromě těch zmíněných výše:
- Zážehový řadový čtyřválec s vícebodovým vstřikováním
- CVVT (Continuously Variable Valve Timing)
- Kompresní poměr 10:1
- Objem palivové nádrže je 58 litrů
- Délka vozu je 4325 mm, šířka 1795 mm a výška 1680 (dle VTP)
- Pohotovostní hmotnost: 1617-1703
- Rozvor vozu je 2630mm

Zavazadlový prostor pojme předmět o šíři 100cm!


SPECIFIKACE A VÝBAVA:

Výbava:
- Imobilizer a Alarm
- Klimatizace
- Prachový a pilový filtr
- Automatické čištění vzduchu
- ESP a ABS
- 4WD lock (do 30km/h)
- Posilovač řízení a brzd
- Výškově nastavitelný volant
- 10x airbag
- Palubní počítač
- Tempomat
- Světlý interier
- Kůže
- Obložení v imitaci dřeva
- Zatmavení zadních oken
- Ochranné komponenty vozu v barvě karoserie
- Mlhovky
- Čiré přední světlomety
- Vyhřívání předních sedadel
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- Výškově nastavitelná dvoukomorová loketní opěrka
- Elektrické ovládání všech oken
- Elektrické ovládání zpětných vyhřívaných zrcátek
- Nekuřácký packet
- Plnohodnotná rezerva
- Síťový program
- Posuvný kryt zavazadlového prostoru
- Zadní stěrač
- Centrální zamykání

Dodatečná výbava:
- Radio Blaupunkt NAV 55E Roma (radio s MP3 a navigací)
- Parkovací senzory
- Nezávislé topení WEBASTO
- Nové nepropustné koberečky
- Přední ochranný chromový rám
- Nástupní chromová stupátka
- Nové a nestandardní zadní svítilny a přední mřížka chladiče
- Zadní spojler
- AEZ disky pro letní pneu 16"

Používám střešní nosič s "T" úchytem a černý box MontBlanc Triton 450.

PÁR ČÍSEL NA KONEC:
převodový stupeň / otáčky / rychlost
3st / 1500 / 35
3st / 2000 / 45

4st /1500 / 40
4st / 2000 / 55

5st / 1500 / 55
5st / 2500 / 90
5st / 3500 / 125
5st / 5000 / 180

Běžný provoz - 1300-4000 otáček. Na dálnici je optimální nastavení tempomatu na 5st / 3500 / 125.
.

Silné stránky

- Skvělý poměr "cena / výkon"
- Dobrá průchodnost terénem
- Výkonná klimatizace
- Velmi prostorný a variabilní interiér
- Bezpečný vysoký posed vůči okolí
- Veliké průzory, krásný rozhled
.

Slabé stránky

- Menší zavazadlový prostor v základním nastavení 325l. Nicméně nikdy se nestalo, že bychom se nesbalili a to i se dvěma dětma :)
.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis - Hyundai Motor Zlín.
Velmi dobrý servis, perfektní komunikace, vstřícný personál, velmi dobrá zkušenost. Vdžy opravili, co bylo potřeba, žádné reklamece, ohledně nutných oprav kolají pro konzultaci a dohodu o postupu. V případě potřeby umožní i rozepsání do více faktur kvůli měsíční zátěži. Velká spokojenost.

STK/ME do 28.07.2017 !!!
.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zkušenosti s prodejcem jsou dobré - Hyundai Zlín.
.

Užitečné linky:

Craash Test EURO NCAP:
http://www.euroncap.com/tests/hyundai_tucson_2006/253.aspx

Oficiální katalog:
http://www.hyundai.cz/data/files/pdf/katalog/katalog-tucson.pdf

Oficiální profil u výrobce (CZ):
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/tucson/vlastnosti-modelu/predstaveni-modelu.html

Návod k obsluze (ENG/swf)
http://www.autoownermanuals.com/swf/hyundai_tucson_owners_manual_2007.swf
--nebo--
http://www.carownersmanuals.net/manuals.item.1764/Hyundai-Tucson-Owners-Manual-2007.html
.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Hyundai Tucson



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Není co vytknout, absolutní spolehlivost.

praktičnost
10

Pohodlné nastupování, jednoduché zvětšení zavazadlového prostoru s plochou nákladovou hranou, příjemný poloměr otáčení - jednoduché parkování.

prostornost
9

Pokud zapomenu na malý zavazadlový prostor, je místa v autě více než dostatek. Jen je škoda, že se do dveří nevejde 1,5l láhev. Pro ty jsou dvě místa vedle ruční páky mezi řidičem a spolujezdcem.

jízdní vlastnosti
8

V terénu a sněhu naprosto dostačující, na dálnici lehce hlučnější, při svižnějším průjezdu po mokré nerovnosti v zatáčce má tendenci poskakovat a klouzat - hodně se projevuje váha vozu. Na dálnici bych uvítal 6.převodový stupeň.

jízdní komfort
9

Kožená sedadla jsou velmi pohodlná a příjemná, jen by mohly mít lepší boční vedení. Ve vyšších rychlostech je lehce hlučnější, ale jinak velmi pohodlné auto a sem tam výmol na cestě vás nerozhodí.

provozní náklady
9

Provozní náklady jsou naprosto v pohodě.

náhradní díly
8

Cenově akceptovatelné, včetně rozumné ceny za práci. Průněrná garančka výjde i s prací okolo 8.000,-.

výkon motoru
8

K účelům, ke kterým tohle auto je, je výkon dostačující, v nižších rychlostech je pružný, jen při předjíždění je malinko línější a je nutno s tím počítat. Je to těžší auto a odstupňování převodovky by mohlo být na 3.stupni dynamičtější.

spotřeba
8

K udávané spotřebě výrobcem se dá přiblížit, ale většinou to bude okolo 9l/100km.

hlučnost motoru
9

Ve městě není problém, nad 4.000ot./m. je trochu výřečnější, ale jinak přede jako kotě.

kvalita sedadel
9

Velmi kvalitní, příjemná sedadla s dostatečnou variabilitou. Přední sedadla by mohla mít lepší vedení. Zadní sedadla mají variabilní nastavení úhlu opření, což je velmi příjemné.

brzdy
9

Při denním provozu jsou naprosto dostatečné, i při opakovaném tvrdším brždění v běžném provozu nevadnou. Při krizovém brždnění mi dech nevyrazily (čekal jsem malinko víc), ale auto bezpečně zastavily. Vpředu i vzadu jsou kotoučové (přední maji chlazení)

zavazadlový prostor
9

V základu je tak akorát. Na obhajobu je ale nutno říct, že je prostor velmi variabilní, zadní sedadla se lehce sklopí do roviny a přední sedadlo také. Takže když musí - převeze vše.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…