Peugeot 406 Break (2001)
18.5.2010Že moje první auto bude právě 406 v kombíku už jsem byl rozhodnutý více, jak 4 roky. Doma jsme ji od roku 2001 do roku 2008 měli a byli jsme s ní…
Peugeot 406 Break (Dundee_cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Dundee_cz 04.12.13 18:50
« Re: Auto na zemi.
Tak normální věci na dovolenou. Má dlouhý zadní převis, který částečně funguje jako páka na pružiny, to tomu k zemi taky trochu pomůže. Pod zadní sedačkou máš nádrž která má plná 80 kg, vzadu jeli 2 osoby dohromady 120 kg, v kufru přes 100 kg bylo určitě, plus plná rakev možná 50 kg a my vepředu dohromady 180 kg. Předek při zatížení neklesne vůbec, všechno jde na zadek. :-) No byli jsme slušně těžký, možná jsme se do celkové hmotnosti 2075 kg nevešli, ale i tak jsme valili solidně. >:D -
poterienko 25.09.13 10:57
« Auto na zemi.
Mě tak napadlo, co jste na tu dovolenou vezli? Mám pocit, že auta jako Octa apod. klesnou na zem, jen dáš do kufru balík mléka. Když jsme jeli na prac. dovolenou s A4, v kufru dva kufry s oblečením, 6 áčkových dřevěných stojanů na fotky, dvě záblesková světla + softboxy, dvě tašky s foťákama a pak nějaké ty kraviny okolo, auto nekleslo ani o cm (okočumně). -
Dundee_cz 29.04.13 12:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Tak byla to chybějící napínací kladka, řemen jezdil jen po tom kovovým středu, zbytek byl úplně pryč. >:D Ale že nespadl bylo zajímavý. Spadnul až na nový kladce, člověk by se z toho po.... takže ještě vyměnit z půlky otrhaný řemen (který otrhaný při výměně kladky nebyl) a už je to zase v cajku. :-) -
Dundee_cz 29.04.13 11:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Zadní znak
Tak malinko tam odchylka je ale když se na to vyloženě nezaměříš, tak si toho nikdo ani nevšimne, je nepatrná. Myslím že seděl dobře, nebyl s tím problém. Už jsou to 3 roky co jsem to dělal tak si to do detailu nepamatuju ale nic tím snad nezkazíš. :-) Chce to dobře narafičit. >:D -
Automobiles 18.04.13 16:05
« Re: Re: Re: Re: Zadní znak
Zjistil jsem že originální znak mě nezakryje jednu díru a znak z 307 je dle mě zase moc veliký sice díry zakryje ale není na středu.Chtěl bych se zeptat jestli ten z 206 zakryje v pohodě díry a už se s tím nemusí popřípadě nic dělat.Dle fotek co tady máte vypadá že sedí jak ulitý jen mě přijde jestli na hoře u té zaoblené hrany není třeba trochu odchylka:) -
Dundee_cz 18.03.13 17:41
« Re: parádní kombík
Je to stěhovák. >:D Nejlepší na kombíku s rovnou plochou po sklopení sedaček je cestování. Projel jsem na 10 dní jižní Čechy a paráda! Na noc zastavíš (nejenom) v kempu, zaplatíš 2 lidi a auto a ráno pokračuješ dál. Každý den někde jinde. Projet takhle svět musí být fantazie. :-) Plánů je celkem dost ale nejdřív chci projet Riviéru přes Alpy a dál do Španělska a vrchem zase zpátky. :-) -
Dundee_cz 04.03.13 22:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Teď mě spíš trápí záhadný zvuk. Zní jako to šílené pískání od řemenu ale nedělá to po nastartování, až třeba při dojíždění ke křižovatce nebo při pomalém odbočování a tak a brzdy to nejsou, dělá to i když stojím. Dělá to jen sem tam a po zahřátí už vůbec, jsem z toho teďka malinko zoufalej... :-(
-
HonzoiS 04.03.13 22:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
To určitě budeš, ale budeš muset vychytat otáčky k přeřazení :yes:
Já když jsme měl zaslepenej EGR, lehčí setrvák a de-cat, tak sem na pružnost na 3jku dojížděl Passata 1.9 TDI 96kW 4motion >:D
Poznáš to podle zvuku hele, já když ho měl v *, tak vydával nehorázný zvuky >:D Schválně zkus, až někam přijedeš, stáhni okénko a chcípni to, pokud uslyšíš vrzání či skřípání, je dost pravděpodobný, že je to dvouhmota ;-)
Jinak všiml jsem si, že máš v sání ještě jednu klapku, odpojit ;-) -
HonzoiS 01.03.13 17:43
« Re: Re: Re: Re: :)
Hlavně bacha na stav dvouhmotnostního setrvačníku, aby se ti vlivem zvýšení výkonu nerozlítl :yes:
Každopádně budeš spokojený :-) jak jsem psal, denní užívání dostačující, pokud budeš mít sportovní vložku, doporučuji řadit při cca 4100ot/min.
Bohužel graf z měření nemám, každopádně když sme to projížděli, tak nestíhala Audi A4 2.0TDI s-line se 125kW v základu >:-[]
Před tím než tam pojedeš ti ještě mohu doporučit vyčistit EGR - prodávají na to sprej. :yes:
Tak jsem ti tak koukal na tu spojkovou sadu a podražili o cca 500 ;-\ -
Dundee_cz 01.03.13 13:40
« Re: Re: Re: :)
Moc děkuju za zkušenosti. ;-) Na ten chip jen co budou peníze půjdu, vypadá to fakt dobře. :-) Víc asi zatím potřebovat nebudu ale vím, jak si člověk rychle zvykne na výkon a chce víc, nekonečnej příběh. >:D 8000 za sadu je pěkná cena, já jsem našel nejlevněji za 9000, třeba by něco bylo na aukru. Zatím to v plánu nemám ale do budoucna se mi to bude hodit. :-) Pokud se ti chce, video určitě nahraj, hoď na youtube a můžeš dát popisek, jakou sis tam dal koncovku. Pokud máš graf z měření, můžeš ho sem taky hodit. ;-) -
HonzoiS 01.03.13 08:48
« Re: Re: :)
Ahoj, tak se ti tu malinko rozepíšu :-)
Setrvačník:
Koupil jsem čtyřdílnou spojkovou sadu, kterou jsem si našel na netu za 8000kč. Byla tam nová lemela, přítlačák, lóžo a právě setrvačník, který po změření na váze má cca o 0,5kg méně.
Na motoru jsi to nepatrně poznal tím, že šel rychleji do otáček v nízkých a středních otáčkách. Ale nečekej z toho hned raketu ;-) rozdíl je minimální, co se hlučnosti týče, tak na tom se vůbec nic nezměnilo, vše zůstalo při starém, jen to prostě jede o něco málo lépe.
Chip:
Nejprve jsem to co má uvedeno v tabulkách, tedy 105kW a 322Nm, jelo to hezky...Octavie 2.0 TDI 103kW a 320Nm jela defakto stejně, některé kousky i hůř. Těch 105kW bohatě stačí na denní ježdění - díky krouťáku se zvedlo pohodlí v tom, že nemusíš tolik řadit. Avšak jak jsem s tím jezdil, tak jsem zaznamenal, že nad 4000ot/min auto ztrácí tah, tak mi to nedalo a bádal jsem na netu...psal jsem jak do francie, tak i do UK a dozvěděl jsem se, jak úžasný tento motor je :yes: pokud se o motor staráš, měl by ti vydržet 125kW s přehledem jen s chipem. No tak mi to nedalo a jel jsem do Berouna znovu a upravil mi software znovu.
Co se té úpravy na 105kW týče, auto si pokouřilo jen do 1700ot/min, než se pořádně roztočí "fén" ( turbo >:D ). A to samé platí i u softwaru co tam mám teď, je to udělané dobře :-) Já jsem s tou prací spokojen.
Těch 105kW za těch 5400kč určitě stojí za to, spotřeba byla stejná ;-)
Co se toho otevřeného filtru týče, jak jsi se mne ptal, tak ti mohu natočit zvuk jestli chceš, jak ze předu, abys slyšel změnu s tím filtrem a zezadu, kde mám laděnou koncovku :yes: