Recenze
Toyota RAV4 D-4D
Technické info
Přezdívka auta Dráček Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.8
Popis vozu
Toyota je mamky auto, do kterého přesedla z Felicie. Jakmile můžu, kradu jí klíčky abych se mohl projet, protože je to jedno z mála zabavných SUV, s kterým sem měl tu čest.
Při rozhodování o koupi vozu byly požadavky na vyšší bezpečnost, větší vnitřní prostor a kufr, vyšší posez za volantem a ideálně vůz SUV. Ve výběru byly vozy Mercedes-Benz třídy B, Toyota Corolla Verso, Land Rover Freelander a Toyota RAV4. Freelander vypadl kvůli drahému servisu a Mercedes kvůli v té době (2008) malému množství ojetin. Pak ale nastala situace, že kvůli zaměstnání bylo potřeba dojíždět delší trasu po spíše v zimě neudržovaných cestách, proto padla volba na RAVku. A já sem opravdu rád, že doma nemáme dobytčák, jakým Verso je.
I vzhledově je Toyota moc pěkný vůz. Agresivnější vzhled mu dodává nasávač na kapotě. Jinak je dobrá jeho světlá výška a celkově se mi vzhledově moc líbí. Tvar masky mi připomíná úsměv.
Jízdní vlastnosti si velmi pochvaluji a i mamka si nestěžuje. Auto se krásně a velmi snadno řídí, řízení je citlivé a přesné. Posilovač opravdu dobře pomáhá při parkování a díky vyššímu posezu je o rozích auta dobrý přehled. Na stálý pohon všech kol je spoleh a navíc v zimě a na mokru má člověk i pocit jistoty. Za rychlejsí jízdy není nijak velký aerodynamický hluk. Bohužel ale spotřeba je kvůli pohonu všech kol vyšší. Ale daří se nám jí držet pod osmi litry. V terénu s vozem občas neřádim ale mamka to nevidí ráda. Auto je prostě děsně hravé a nezaslouží si plahočit se neustále po asfaltu.
V interiéru je jakýsi sportpaket. Ten zahrnuje koženou hlavici řadící páky a madlo ruční brzdy a kožený tříramený volant. Okolo rádia a řadící páky je rámeček, který není plastový, ale je to imitace leštěného hliníku. Ve výbavě má poprvé klimatizaci. Bohužel odmlžování zadních oken trvá nesmírně dlouho. Ve voze je zámek zpátečky. Zrcátka a všechna okna jsou elektrická. Na střeše jsou podélné nosiče. A palubní počítač je také dobrá vlastnost. Podle něj si kontroluju aktuální i průběžnou spotřebu.
Sedadla mi připadají velice pohodlná. Vzadu jsou dvě samostatná sedadla, která jsou posuvná a sklopná. Při posunutí se zvětšuje objem kufru. Ve voze je i velké množství odkládacích prostor. Zavazadlový prostor je ohromný a má podlahu nízko díky tomu, že je rezerva na dveřích. Ty jsou ale velice těžké a nejdou otevřít, pokud je na voze tažné zařízení.
U Toyoty je mamka druhá majitlka. První byl pár důchodců z Německa. Díky tomu je vůz ve skvělém stavu. Pravidelně byl kontrolován v tamějším autorizovaném servisu a nikdy se u něj neobjevila žádná porucha. Majitelé byly nekuřáci. Auto bylo tedy v podstatě jako nové.
A i přes Švihákovo špatné zkušenosti tato RAVka nepíská.
Silné stránky
Skvělé jízdní vlastnosti a dobré posilovače
Dobrý poloměr otáčení
vyšší posez
výbava
posunování zadních sedadel a objem kufru
spolehlivost
Velmi zábavné řízení
Slabé stránky
spotřeba
nemožnost přehrát v rádiu mp3
odmlžování zadních oken
vrzající interiér
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Cože? Vždyť je to Toyota. Co asi čekáte že tu bude?
Kdyby táta jednou omylem nenačepoval benzín, není tu co zmiňovat.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vůz je koupen v Německu u dealeara Toyota, který tento vůz kontroloval od roku 2003, takže máme i nějakou tu záruku.
Novinky v recenzi
Sraz s Chobotem
Pravda, bylo to již ve čtvrtek, ale měli sme minispich s chobotem. Jednalo se o plánované svezení (Já s BMW a on s Májou). Vzhledem ke shodě okolností (díky které u mě možná přibude recenze Octavie II) sem ale na sraz dorazil s Toyotou, se kterou se poslední dobou vozím spíše sporadicky. I tak to ale výměna proběhla a následně sme auta pospolu vyfotili tématicky u dálnice
Fotky
pár fotek auta, když sem s ním měl kratší projížďku. Bylo zářivě umyto, tak sem neodolal. Vyfocené jsou i nárameníky ve voze
Nárameníky Toyota
Mamka si často stěžuje, že jí pás řeže do ramene. A když sem tedy na aukru zahlédl sadu nárameníku Toyota, obdařil sem jí tímto darem na svátek matek. Měla celkem radost a doufám, že se jí budou líbit.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Toyota RAV4 D-4D
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Toyota RAV4
-
Toyota RAV4 (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2007 3110 Majitel 9.63 Uživatelé
-
Toyota RAV4 (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.4.2007 2710 Majitel 9.44 Uživatelé
-
Toyota RAV4 (2002) Majitel: jirka.ps
Přidáno: 30.8.2007 2910 Majitel 9.35 Uživatelé
-
Toyota RAV4 (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.3.2007 1610 Majitel 9.19 Uživatelé
-
Toyota RAV4 (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.5.2007 29 Majitel 9.04 Uživatelé