Diskuse

Škoda Yeti (2010)

31.3.2010

Jakmile jsem byl držitelem řidičského oprávnění na skupinu B, začala se rýsovat představa o nějakém vozítku, které by mě mohlo dopravit z místa A do…

 

Škoda Yeti (Vojtěchíno)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.09.11  21:20

    « Re: Re: Re: Re: Motůrek a koncovka výfuku

    díky, perfektně všechno vysvětlené a pochopil jsem, ten vejfuk mi jenom furt lezl hlavou, proč jednou je jedna koncovka a na jiném jsou zase 2 koncovky, takže OK, pokud jde o motor, jenom lehce upřesním je mi pouze 16 let a yetík patří mámě s tátou, ale auta jsou mojí zálibou takže se takhle starám, jinak táta usoudil, že by byl vlastně rád, kdybychom ten novej motor dostali kdyby tento nynější klekl(je to ale brutální způsob)-pokud by se to skutečně stalo,
    jinak za všechno děkuju a ať tě tvůj yetík vesele vozí i dále
  • « 00 Reagovat !

    foto Vojtechino

    Vojtěchíno 03.09.11  15:44

    « Re: Re: Re: Motůrek a koncovka výfuku

    jo, chape, nechal jsem si to přeměřit a osobně jsem u toho stál.
    Kolegovi měnili motor, když mu na rozvodech naměřili 78 mm ..... už měl také patřičné části krásně chycené.

    Co se týká koncovky:
    Poptám se ještě v práci, ale datem výroby to určite nebude - mám 2/2010 a mám právě dvojitou.
    Poptám se a dám vadět :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto kornel

    kornel 02.09.11  23:29

    « Re: Re: Motůrek a koncovka výfuku

    nieje vola tych 60mm akosi moc? Toto sa mi nechce verit..
  • « 00 Reagovat !

    foto jarek95

    jarek95 02.09.11  22:44

    « Re: Re: Motůrek a koncovka výfuku

    Mám Yetiho 1,2 Ambition vyrobeno srpen 2010 a mám jednoduchou koncovku výfuku - myslím, že tvar koncovky je dán datem výroby nikoli výbavou.
    Ad rozvody: ptal jsem se v servisu před měsícem a půl a servisní technik mi řekl, že rozvody se mění jen pokud "rachtají" při každém stratu /mně to dělá při studených startech a jen občas/. Dneska je skodahomeforu info, že je snad na rozvody servisní akce - viz odkaz [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Vojtechino

    Vojtěchíno 02.09.11  12:45

    « Re: Motůrek a koncovka výfuku

    Zdravím tě Chicharito,
    Předem mockrát děkuji za pochvalu, osobně si nemohu Yetinu vynachválit :-)
    Co se týče barvy, taky jsem měl vybranou jinou barvu a upřímně, 12 000 za metalízu se mi dávat nechtělo :-) Proto zvolená červená Corrida - Podle mě zase barva, která Yetimu sluší, bohužel je to "tuctovka".
    Osobně jsem toužil po modré - viz třeba Fabia RS, Octavia RS. - byla možnost, ale za mastnej příplateček >:D

    Co se týče výfuku: jsou zde dvě možnosti a vzhledek k tvé výbavě se obracím na možnost č. 1:
    1. Výbava vozidla - výfuk se dvěma "laufy" se nasazuje až od verze Active, kterou jsem volil, vzhledem k tomu, žes zvolil verzi Yeti - tzn. "žebrák verze" tak se dává jen základní vejfuk. V případě, že bys již volil vyší verzi, měl bys dvojí koncovku.
    2. Automatická převodovka - osobně nevím proč, ale vídám právě jeden "lauf" právě v kombinaci s automatem, ale zase ten jeden "lauf" je širokej, jako kdybys měl v autě pomalu pětilitr >:D

    Co se týče tvého druhého problému, pokud se jedná o zvuk pouze při startu, tzn. po 10 - 20 sekundách to přestane "chroptět", tak to jsou zaručeně rozvody a jsem docela překvapen, že i po 20 000 km máš původní řetěz.
    Osobně doporučím, abys objednal auto na výměnu rozvodů - reklamuj kovový zvuk.
    Je to otázka rychlosti servisu, ale mělo by to cca 2 dny trvat včetně kontaktu se Škodovkou - počítej, že se nejdřív musí vyjádřit technik ze Škodovky, ale odpovídá bleskově.
    Aktuálně je v opravárenské sadě na výměnu rozvodů tvrdý japonský řetěz + pár dalších dílů, které tento problém řeší - po výměně už ten problém není.

    Kdyby ti najednou motor kleknul - pokud nemáš ujeto 60 000 km a nemáš po 4 leté záruce, je to všechno garance, takže možná maximálně na vlastní náklady odtahovka směr servis a počítej tak měsíc na výměnu motoru - pokud by byla závada např. potkání se částí motoru
    (v náhradních dílech kvůli poptávce nejsou, takže se musí brát přímo z výroby).

    Pokud jde o mé doporučení - čím dřív vyměníš, tím líp pro auto - počítej s tím, že vůle u tvého motoru může být taková, že budeš mít už rozvody tak načatý, že to bude na novej motor, ale spíš bych doufal jen v řetěz a pár dílů, jelikož by ti dali motor opět s měkkým řetězem (=> je to sice divný, ale tvrdej řetěz je jen v náhradních dílech, do série proudí pořád měkký řetězy), takže kdyby ti měnili motor, stejně by tě rozvody čekaly na tuty.

    Na 17 000 km jsem měl vůli přes 60 mm a počítej stím, že při 75 - 80 mm už hrozí, že se ti motor potká. Takže neváhej a určitě dva až tři dny obětuj - potom už bude klid a nebudeš se muset nervovat.

    Snad jsem ti zodpověděl, co jsi vědět chtěl a snad je vše srozumitelně >:D

    Kdyby ne, ozvi se, jednou za dvy až tři dny, pokud mám náladu sem vlezu :-)

    Měj se a téže mnoho šťastných km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.08.11  11:42

    « Motůrek a koncovka výfuku

    Zdravím tě a blahopřeji(se spožděním) k výběru perfektního auta(až na tu barvu). Sami ho doma máme. Yeti 1.2 TSI výbava Yeti(bohužel) barva modrá Pacific.A z toho pramení mé dvě otázky: Nevíš náhodou proč mají něktečí Yetíci 1.2 TSI jednu koncovku vejfuku a jiní zase dvě, třeba jako ty. My máme jenom jednu, a zatím nikde mi nebyli schopni odpovědět proč to tak je. Druhá otázka patří motoru. Po ujetí 1200 km nám motor začal přibližně v 2000 m.n.m klepat přesně tak jak popisuješ(plech o plech). V tu dobu jsme byli 1000 km od ČR a nevěděli co se děje. Ale auto furt jelo. Po dvoutýdenní dovolené jsme se vrátili domů se stále pojízdným autem, ale zvuk přetrvával. Ihned jsme s tím byli v servisu, ale tam nám řekli, že je to naprosto normální zvuk. Od té doby máme najeto již přes 20000 km a vše zatím funguje ale zvuk zůstává. Jelikož máme prodlouženou záruku tak by me zajímalo, co by se dělo, kdyby teď motor najednou klekl, bylo by to bráno jako vada výroby a motor by nám vyměnili nebo co by se dělo? Dík za odpověď a mnoho šťastných kilometrů.
  • 00 Reagovat !

    foto Automobiles

    Automobiles 13.04.11  17:30

    « Kryt

    No to stím krytem baterie trochu přehnaly 8-s ,to u 10 let starýho auta mám normální dobře vypadající plast.
  • 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 19.02.11  17:39

    « Zima

    Musím plně souhlasit, to ASR je výborná věc. Měl jsem auto do výroby a ty 3tis jsem připlatil a čekal, jestli se to vyplatilo. Mám taky zimní Barumy, ale lehčí předem (motor) a kontrolka bliká jak prdllá, ale auto se pomalu škrábe ;-) . Ještěd až na vrchol, prudší krátké kopce i po uježděném sněhu zvládá s přehledem. Řetězi kupovat nemusím. Bych toto zařadit od EU do povinné výbavy, kor když je to v ŘJ ABS, které už je asi 3 roky povinné pro všechny vody prodané v EU a odhaduji tak 10% aut by kalamita také netrápila. Pouze můj názor >:D
  • 00 Reagovat !

    foto piparo1

    piparo1 08.01.11  00:05

    « Škoda yeti 1.2 experience

    Zdravím všechny stávající i budoucí majitele škody yeti,mezi které jsem se před 4 dny zařadil i já.S trochou štěstí se mne podařilo koupit referenční vůz s 850km na tachometru ve výbavě experience .Po přečtení recenzí musím souhlasit s tím,že se jedná o povedené auto,které Svého majitele opravdu baví.Přeji nám mnoho šťastných kilometrů.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vojtechino

    Vojtěchíno 12.12.10  20:02

    « Re: Re: Zimní testování ?

    Zdravím, reaguji pozdji, neb dostat se ze služebky z Finska dom je úmor, když stávkuje Finská společnost 8-s
    Osobně jsem zkusil na ledu a sněhu motory 1,2, 1,4 a 1,8 musím hodnotit, že Yeti s nejsilnějším motorem terén ve Finsku spolehlivě zvládá, 1,4 sem tam něco málo nedává a co se týče 1,2 - motorizace je to vynikající, do terénu v zimních extrémních podmínkách určitě není - z mého pohledu jsem kupoval auto na ježdění v normálních podmínkách, kdybych potřeboval terénního překonavače, tak jdu do 1,8, nebo do dvoulitra, "nejslabší" motorizace je opravdu jen na normální ježdění, neříkám, vyblbnul jsem se s ní dosytosti, zvláště při testech na zamrzlém jezeře - to je panečku vzrůšo >:D

    Pokud mám být objektivní a shrnout to, tak na zimní "extrém" je opravdu lepší pořídit lepší motor, pokud člověk pořizuje auto proto, aby ho dopravilo z bodu A do bodu B (viz já), tak tahle motorizace bohatě stačí :-)

    Je to na každém, čemu dá přednost, já osobně se vyřádím při pár driftech na sněhu, či ledu s mojí motorizací, když se chci vyřádit jinak, mám od toho práci >:D

    Určitě ale sám Yetíka hanit nemohu, oproti Felicii je na sněhu jiná ovladatelnost a jinej pocit bezpečí, 1,2 bohatě stačí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Vojtechino

    Vojtěchíno 12.12.10  19:53

    « Re: Gratulace

    Ahojda, díky moc, poděkování hlavně patří všem, co tuto recenzi přečetli a hodnotili ji, jak ji hodnotili :-) Určitě mi to udělalo radost, přiznám se, že na to teďka koukám jako sůva z nudlí, jelikož jsem se teprve v týdnu vrátil ze služebky a na ní jsem neměl dost času koukat na net :-)

    Každopádně ještě jednou díky, budu se i nadále snažit recenzi psát pravdivě a co nejvýstižněji :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto strycek-BOB

    strýček BOB 09.12.10  08:56

    « Re: Re: Re: Re: Zimní testování ?

    Testuji v blízkosti Loděnice u Prahy...
  • « 00 Reagovat !

    foto Jerry-XXL

    Jerry XXL 08.12.10  21:21

    « Re: Re: Re: Zimní testování ?

    Kde testuješ ? Odkud jsi ? :-! :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto strycek-BOB

    strýček BOB 08.12.10  19:29

    « Re: Re: Zimní testování ?

    Vypnutí kontroly trakce moc nepomůže. Octavia TDI tahala břicho ve sněhu, ale jela, protože má minimálně o 50kg na přední nápravě více. O víkendu má opět něco napadnout, možná budu opět testovat... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jerry-XXL

    Jerry XXL 08.12.10  15:20

    « Re: Re: Zimní testování ?

    Nebo jste to mohli zkusit vycouvat :yes: >:-[] ;-) Ale když jsou řetezi tak aspoň že tak .
  • « 00 Reagovat !

    foto Jerry-XXL

    Jerry XXL 08.12.10  15:19

    « Re: krásný

  • « 00 Reagovat !

    foto jarek95

    jarek95 08.12.10  15:08

    « Re: Zimní testování ?

    Taky mám Yetiho 1,2 a v porovnání s mou předchozí Fabií I Combi (měla jen ABS) se Yeti na sněhu chová o poznání lépe. Kromě všech možných asistentů je plusem větší světlá výška, která dovolí vjet i do vyšší vrstvy sněhu - výhoda při parkování, protože zůstávají volná místa, kde auto s běžnou světlou výškou nevjede. Zkoušel jsem Fabii I a Yetiho na stejném úseku (krátký a prudký kopec) - Yeti výjezd zvládl bez rozjezdu přímo z pod kopce, s Fábií jsem si musel dát cca 20 m rozjezd z rovinky. Z poloviny kopce, kde bylo nejpruší stoupání se Yeti nerozjel.
    4x2 má svoje limity a proto taky vozím sněhové řetězy pro případ, že schopnosti Yetíka přecením ;-)
    Mám dotaz k tomu výjezdu kopce - jel jsi se zapnutým nebo vypnutým ASR. Zkoušel jsem vyputé ASR a na vyhrabání se ze sněhu je to lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto ryccardo

    ryccardo 07.12.10  11:38

    « Re: Re: Re: Re: Krásný Yeti

    Hochu kdybys viděl co všechno projedu se starou oktávkou tak bys nevěřil co 2 kola zvládne. Kdybych měl výhodu vyšší brodivosti co má Yetti tak jsem naprosto spokojenej. Vždycky mě rozesměje když vidím nějaký test SUV v televizi a vidím tam jak redaktoři se 4x4 jezdí po polní cestě nebo louce a podle toho hodnotí teréní schopnosti auta. To je tak trapný. Na to abych jel po louce nebo lesní či polní cestě vůbec nepotřebuju 4x4. Takovýhle trasy zvládá i moje oktule. Naprosto by mi vyhovoval yeti ve 2 kole jako má autor recenze. Do tak těžkýho terénu abych potřebovla 4x4 s autem prostě nejezdím on pravděpodobně taky ne. A zajímalo by mě jaký procento majitelů 4x4 SUV takovým terénem jezdí. Tak netvrď, že s pohonem jen přední nápravy je Yeti absolutně zbytečný a nepoužitelný.
  • 00 Reagovat !

    foto ryccardo

    ryccardo 07.12.10  11:21

    « krásný

    Máš to krásně napsaný. Hlavně jsem se mohl potrhat smíchy u části:

    od prvního mě kolegové odradili, od druhého zase vysoký leasing a od třetího zase jeho rozměry, kde bych měl problém ho nasunout do garáže :-)

    Renault Mégane, Citroen C4, Mitsubishi Lancer

    Když jsem tu větu četl napadla mě jako první auto Laguna, ale koukám, že jsem se skoro trefil >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto strycek-BOB

    strýček BOB 06.12.10  09:16

    « Re: Zimní testování ?

    Odpovím za kolegu, neb jám mám víkendové zimní testování za sebou. Neprohrnutá zimní silnice, cca 20cm sněhu, středem cesty vyjetá kolej někde i více kolejí. Stoupání začíná mírně rovným stoupáním, následuje několik mírných zatáček, sklon postupně roste za doplnění několika prudkých vracáků. S vrcholem stoupáním se rapidně zhoršoval stav cesty díky pokusům předchozích testovačů :-) Byl to takový udusaný sníh, ale rozhrabaný a pod tím byl led. Pajero V6 na dvě uzávěrky bez problému, Octavia II s velkými (rekord pět minut hrabání v zatáčce) problémy, místy to vypadalo na ručník, ale nakonec to "dala". Yeti 1.2TSI skončil v půlce kopce právě před tím největším stoupáním v prvním vracáku. Yeti s tímto motorem je extrémně lehký na předek. Při každém poskočení, vyhození z koleje následovala okamžitě ztráta trakce a práce pro asistenty. Kontrola trakce blikala celou cestu jako o život. Zkusil jsem to třikrát a paradoxně jsem při každém dalším pokusu ujel kratší vzádlenost. Nakonec jsem to vzdal, potupně nasadil řetězy a kopec vyjel >:-[]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…