Diskuse

Wartburg 353 (1978)

27.1.2010

Na začiatok uvediem že majiteľom auta niesom ja ale môj otec avšak dané auto poznám a mám s ním odjazdené neaké tie kilometre no a hlavne sa podieľam…

 

Wartburg 353W (luco206)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto multinka

    multinka 30.11.14  06:28

    « veteránek

    a opravdu krásný, ať dlouho slouží :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  11:30

    « s tim palivem to mas pravdu...

    :-) mas pravdu s palivem-benzinem a cerpadlem,a i v jinych vecich koukam vyznas,respekt!!!mam Warta`sa 1986 r.v.1.0 L. a ted` mi jeden odbornik dela pro nej samorobne elektronne zapalovani od VAZ-2108 na datcikach Holla... :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  11:20

    « Re: wartburg

    to bych taky potreboval nektery nahradnich dily :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  09:49

    « Re: Re: upřesnění

    mnt by tveho deda sem anebo podobneho odbornika aby opravil meho Warta`sa :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  09:40

    « Re: Re: Krasavec

    :-) to jo mas pravdu,pro zacatecniky to je auticko tak akorat
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  09:38

    « Re: Krasavec

    tak jo nahradni dily bych potreboval,mam taky Warta`sa 353 S,1986 r.v. 1.0 L :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janyk3777

    Janyk3777 11.11.13  09:35

    « Re: Prostornost

    :-)mate pravdu avto je podivne moc mi se taky nelibi vic veci v nem
  • 10 Reagovat !

    foto Pelikan

    Pelikán 20.06.13  16:31

    « Potíže se startováním a 1 válec nezapaluje.

    Toto už jsou celkem dobře popsané věci. Auto nestartuje proto, že má membránové palivové čerpadlo s ne dokonale těsnícími ventilky. Na mym aute je limit 10 dní za ktery benzin v hadičce mezi karburátorem a čerpadlem steče dolů pod něj. Toto pak zůstane na suchu a hladina paliva v karburátoru vlivem odparu klesne pod minimální úroveň. Řešením je do motoru dostat palivo jinou cestou. Nejjednoduší způsob je prostě sundat tlumič sání a rovnou nalít do karburátoru přibližně vršek od PET flašku. Na toto se to nějak chytne a to stačí na to, aby pumpa začala pracovat a dodala už palivo standardní cestou. Druhej způsob je odšroubovat hadici na straně u pumpy obrátit ji nahoru, narazit do ní malej trychtýř a nalít tam. Jehlovej ventil ti nedovolí karbec přelít. Takže nalívat opatrně a zbytek vylít zpátky do kansytru. Mně se osvědčila první metoda. Je to rychlejší a neriskuješ třeba špatny dotažení omačkané hadice a následnej únik paliva na horkej výfuk.

    Ad nepálí první válec. Myslíš tím předpokládám ten u chladiče. Čili "vzadu". To je správně první válec. Zanášívá se mu svíčka. Při běhu na prázdno - volnoběh - prudí směs v karburátoru nedostatečnou rychlostí a tím pádem se olej v něm obsaženej usazuje na jedné jeho stěně. Při sešlápnutí plynu a zvýšení otáček se pak tato vrstvička oleje strhne a skončí právě v první válci, na kterym zanese kontakty svíčky. řešení je velice jednoduché. Vyměň ji. A jestli chceš těmto problémům předejít doporučuju v pravidelných intervalech " vypálit výfuk". To nakonec prospívá každymu autu. Občas pokusit jeho limity. U W353 je to na trojku oficiálně 96 km/h. Když to přetáhneš na 100-110 km/h nic tím nepokazíš. Ventily se Ti s pístem nepotkají :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto luco206

    luco206 29.04.13  23:19

    « Re: wartburg

    Zdravím čo sa týka dielov mám len zopár na bežnú údržbu ktorú auto potrebuje ;-\
  • 10 Reagovat !

    foto Filip99

    Filip99 28.06.12  14:24

    « wartburg

    Zdravím chcem sa opýtať nemáte náhodou na predaj nejaké náhradné diely na tento typ? :-) Blatníky alebo podobne?
  • 00 Reagovat !

    foto alvin

    alvin 30.07.11  02:02

    « Naozaj nádherny kúsok

    Klobúk dolu,ako wartburgový fanatik,svojho času,najazdil som s 353W z r.1976 vyše 100 000 km,celkove ten voz najazdil vyše 250 000km, od r.1977 do r.2001,myslím že jeho motor,ktorý bol ako nový zamontovaný v r.1989, výr.č, si pamätám dodnes 23-102959 slúži dodnes k pohonu malotraktora,pôvodný motor vydržal okolo 165000 km,môžem len súhlasiť s autorom článku,iba malé upresnenie,prvý krát 353-ka zmenila vzhľad v r.1972,keď boli kovové vetracie mriežky na zadných stlpikoch karosérie nahradené plastovými,tvarovými,taktiež boli nahradené kovove,pogumované zvislé členy nárazníkov celogumovými vonkajšie spätné zrkadlo,slzička bolo nahradené hranatým. tento model bol označený ako 353-1,a tomu vonkajšiemu drobnému faceliftu predchádzali zmeny v r.1969 montážou výkonnejšie motora,označovaného ako 50 PS (po našom 50 k,teda presne 36,77 kw),od 18.6.1969 nahradil ipôvodný združený prístroj na prístrojovke, 3 samostatné kruhové budíky,typ 353W si vystačil už len z dvoma a niekedy kocom roka 1970 ,teda pre modelový rok 1971 sa tlačidla vonkajších kľučiek dverí z bezpečnostých dôvodov skryly hlbšie do telesa kľučky,nevytrčali z nich a v zadných skupinových svetlách si vymenili miesto navzájom brzdové svetlá a spiatočky.
    Ja osobne som považoval za najväčšiu necnosť vozov tohto typu fading bŕzd,,vzhľadom na to,že dvojtaktný motor bolo najvýhodnejšie,kvôli mazaniu vypínať pri jazde z kopca,pri schádzani klesaní ako napr. z Čertovice,bolo zjavne cítiť postupný prepad pedála nižšie k podlahe,výrobca sa dosť dlho bránil,práve vzhľadom na konštrukciu motora,montáži posilovača brzd,ktorý pri novších modeloch problém odstránil a dosť poruchovou časťou bol štartér,ale pri počte najazdených km a že sme ten motor dosť často vypínali,aj napr pri státi na semaforoch,niet sa čo diviť,za tých 24 rokov sme zodrali 3>:D,ale v prípade,že zatrucoval,stačilo roztlačiť,čo nebol nijaký problém .Ešte si spomínam,že občasnou mrzutosťou bolo to,že vaskočil celý mechanizmus radiacej páky,čo spôsobilo uvoľnenie klinu,upevňujúcedo samotný mechanizmus páky k radiacej tyči,takže bez zásahu nebolo možné nič zaradiť,ale stalo sa to asi 3x za tých vyše 250 000 km,prvý raz cca po 65 000,vôbec radenie bola kapitolka sama o sebe,bolo treba dbať a v prípade potreby meniť pryžové komponenty mechanizmu,ktorých životnosť bola tak 4-5 rokov,problematická bývala práve spiatočka,ale po tých rokoch som vedel presne nastaviť kulisu radenie,takže šlo radiť rychlost 1 až 4 pomocou len jedného prsta na ruke,ako som to bol neraz predvádzal odporcom radenia na volante.Ako som si kúpil neskôr Š120L,tak som sprvu pri pokuse preradiť automaticky siahal po páčke ovládania stieračov a studený motor mi vždy pred križovatkou skapal,lebo som automaticky siahal po sytiči pod prístrojovku :D a keď som potom presadol po čase z mojej škodovky za otcovho wartburga,situácia sa zas opakovala naruby :D. a časté oxidácie kontaktov elektrickej sústavy a nasledkom toho,trucujúce elektrozariadenia,bola asi nectnosť všetkých áut tej doby,keď prišli do istého veku,fakt bolo treba ,hlavne po pár dňovom státi,svedomito kontrolovať pred odjazdom všetky svetlá,či naozaj svietia.Inak to bolo neskonale spoľahlivé,nenáročne a neuročne vozidlo,nedám naň dopustiť.ČO do spoľahlivosti,predčí mnohé súčasne vozy,jeho Eisenašký následník OPEL ASTRA G ma sklamal na celej čiare,čo sa týka spoľahlivosti,ale zavšie na wartburga nostalgicky zaspomínam,ten dunivý zvuk plechov pri zabuchnutí dverí,ktorý bol nezameniteľný,znel podobne na SEATe IBIZA,zas bručanie motora pri akcelerácii a to umenie včas radiť v kopcoch,ktoré som si tak osvojil pri jazde wartburgom,boli spoločné vlastnosti Matizka zároveň s nakláňaním sa v zákrutách,to bolo vôbec,po wartburu auto,ktoré mi najviac prirástlo k srdcu a zas pohľad na štít prístrojov môjho terjšieho HYUNDAIa GETZ (2004) neklamne pripomína prístrojovku 353W,čísleice,symboly aj usporiadanie budíkov a to nevrevím,ako sa poteším,keď vidím nejaký zachovalý wartburg niekde na ceste,Ja už jediné wartburgy,čo vlastním sú 2 modely 1 : 87.Nejaké fotky,či už z môjho archívu,ale čo som nafotil v súčasnosti sú tu:
    [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 25.12.10  12:00

    « 353

    MOc hezký kousek.Tyto wartburgy se vyráběly od roku 1966.Bylo to na tu dobu velice luxusní auto.Ikdyž mělo dvoutaktní motor který hodně čoudí,ale zato je výkonný a vysoko otáčkový.Jsem velký fanda ifa strojů s mými kamarády jezdíme na simsonech.Jen tak dál at vám dobře slouží waranek.
  • 10 Reagovat !

    foto quicky

    quicky 17.05.10  21:32

    « super zachovaly

    tak moje auto takto dobre nevyzera uz po dvoch rokoch ;-\ klobuk dole... aj ked cistit to takto do detailov by mi zabralo asi mesiac >:D bohuzial ja si nemozem dovolit dat ho v zlom pocasi odpocinut do garaze, snad jedneho dna...
    vidno ze sa o Wartburg prikladne starate
  • 10 Reagovat !

    foto Martin-Happy

    Martin_Happy 11.05.10  08:32

    « Nádherný kousek

    Si obrovský klikař, že ste našli takového zachovalého krasavce. A máš štěstí že doma je s tátou o starým autě řeč. Já to mám doma akorát... ale to je jejdno. Tak Ať dobře slouží a v létě dodej trochu více fotek a ještě něco dopiš :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.10  13:02

    « Pěkný

    veteránek, tak jej udržujte. Těch už je málo. Jooo a podívej na moje auta ;-) A dej i nějaké pěkné bodíky pokud možno
  • 20 Reagovat !

    foto chetoos

    chetoos 03.02.10  19:54

    « wartburg

    Moc pěkně zachovalý kousek,jde vidět že se oněj majitel staral a dobrý je stav tachometru jen 2400 najetých km to není moc,tak at ti jezdí :yes:
  • « 10 Reagovat !

    foto Petr408

    Petr408 29.01.10  20:38

    « Re: Re: Re: upřesnění

    No jo, už na to koukám. Jsem to čet moc rychle. :-|
  • « 10 Reagovat !

    foto luco206

    luco206 29.01.10  19:44

    « Re: Re: neuveritelny...

    Kryty sú naozaj krásne ale čo mňa osobne dostalo najviac boli kryty elektriky na prednom blatníku sú úplne priesvitné ako keby ich tam pred chvíľou na montovali ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.10  09:48

    « Re: neuveritelny...

    co mi udrelo do oci, boli tie krasne ziarive kryty svetiel :-)
    je to nadherny kusok :yes: podobneho mal moj stary otec
  • « 10 Reagovat !

    foto luco206

    luco206 28.01.10  21:26

    « Re: Re: Re: upřesnění

    Dík za radu len čo bude vonku trochu teplejšie a nebude sneh auto poriadne prebehneme a skontrolujeme ho podrobne najme mechanické časti.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…