Recenze

shade741 (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Fiesta fista 1.3 GFJ 44kw

9.70 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8
Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 14 Ford Fiesta, foto 15 Ford Fiesta, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Fiesta Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 44 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

No, musím říct, že na tohle autíčko si nejde stěžovat. Věnujte mu alespoň minimální péči a bude sloužit bezproblémů. Najezdil jsem sním velký počet km, české silnice, polní cesty, lesní cesty a dokonce i bezpečnostní vůz na rally Vysočina :). Fiesta snesla všechno.

Výbava není tak hrozivá ale na 94 rok oceňuji dva airbagy, vyhřívané přední sklo a imobilizér. jinak nic dalšího nepřebývá a nechybí. Klimatizaci nemá a já ji ani nevyžaduji.

Po dalším čase dostal motor trochu "facelift". Když už jsem měnil těsnění pod ventilovým víkem tak jsem si pohrál.

Na to, že motor je pouze 1.3 44kw, tak s autíčkem hází pěkně. Zrychlení není pekelné, ale jako první auto popřípadě přibližovadlo i auto na delší cesty pro nenáročného řidiče postačí. Nízka spotřeba jistě potěší. A musím říct že když chcete vytáhnete z fiesty i docela vysoké rychlosti:-) není to hnet, ale přece. Dalo se s ní jet i 160 dost bezpečně, auto se neklepe a nehází, což me u takto starého vozu těší.Při vyšších rychlostech se projeví "profukování" okolo těsnění dveří. Pokud motor ženete do rychlosti 100+ už se začne dosti hlukově projevovat a je cítit, že už mu pomalinku dochází síla. Stupně v převodovce se mi zdají dělané více do "tahu" než do rychlostí, prostě krátké kvalty:). Motor konkrétně : 1.3 HCS , jednobod ( čtyřbod by neuškodil ale nevadí)

Brzdy, není snimi zásadní problém. Jen jednu chvíli utíkala brzdovka bubnem, zatím jsem se nedostal ke kontrole a navíc vše ustalo takže až bude čas. Ruční brzda potřebovala dotáhnout. No a časem bylo nutné vyměnit kotouče, staré se trošku zvlnily :).

Pokud alespoň jednou nevěnujete pozornost prahům a spodku tak vám začne na autě hodovat rez- konkrétně to bývá podlaha u prahů k blatníkům u spolujezdce a řidiče, vzadu přímo pod navijákem pásů.
Pozor na tato místa pokud kupujete fiestu MK3. Já jsem vystříkal prahy, přetřel spodek a nemám nikde ani stopu po akutní rzi.Ta se také může ukázat pod zadním nárazníkem- specielně u modelů XR2i.

Lak je v poměrně dobrém stavu vůči stáří vozu. Rez nikde není, pouze u úchytů předních "zástěrek" kde dostává tato část blatníku zabrat snad nejvíce.

S autem jsem maximálně spokojen. Nikde mě nenechala, motor šlape i po docela drsném zacházení skvěle. Jediné co mě začalo limitovat byl motor. Proto jsem pořídil fiestu XR2i/ 1.6/ 76 Kw. Ale popravdě, tahle je v parádním stavu a opravdu je mi líto dát ji z ruky. Asi zůstane doma, srdeční záležitost.

Doporučil bych přejít na 14ctky kola, zdálo se mi, že má fiesta lepší jízdní vlastnosti. Ještě ohledně přepravních schopností- nacpal sem do ní opravdu někdy nemožné věci a odvezla to:). Výraz pana prodejce nábytku, který se mě ptal kde mám to auto neměl chybu, nevěřil, ale musel uvěřit.

Hever je umístěn v motorovém prostoru, klasický typ heveru který se umístůje na práh za "lem"- kvůli stáří vozu bych toto neriskoval i přes jeho dobrou kondici, jistější úchyty jsou ramena kol-ale to uz chce jiny hever. Rezerva je umístěna zvenku, takže rezne a je vystavena soli atd. JEdiné co mě vyložene vytáčí jsou zámky. Ty odchází poměrně rychle a jsou zanedlouho navyhození a říkají si o výměnu, zapalování nevyjímaje:( (tuším že od r 92 je zámek zapalování vyšroubovatelný pro lepší výměnu).

Interiér není přeplácaný, moc toho tam sice není, ale nikde nic nevrže nepraská a podobně(pokud si ovšem přímo vlastní vinou neulomíte úchytky střední konzole) Plasty nejsou jen obyčejná skořápka a něco vydrží. Celá palubovka působí solidním dojmem- rozuměj nevypadá, že když se o ní opřu něco upadne. Možná jediná vada jsou plastové lemy kolem prahů které vedou vzhůru až k palubovce- jsou pod nimi kabely. Tyto díly jsem musel upevnit aby držely solidně jelikož se zdřejmě předchozí nešetrnou demontáží ulámaly úchyty. Přehlednost a blbuvzdornost- každý ví co je na co:-).

Pokud majitelům fiest vadí že nemají otáčkoměr, tak vám mohu poradit. Budete potřebovat přístrojovku z fiesty Mk 3,5 (jedná se vám totiž o to, že chcete přístrojovku z motoru HCS starší přístrojovky s otáčkoměrem údajně dávají nesprávné hodnoty-XR2i) V motorovém prostoru najdete hlavní konektor- zaručeně ho poznáte, je přímo naproti má cca. 11 vývodů. Druhý kabel zleva(měl by být zelený- je právě k otáčkoměru) Poté rozmontujte přístrojovku a dostaňte se na hlavni přípojku. Na ní by měl být číslem 10 označen drát(pokud tam je stačí jen přehodit přístrojovku) pokud ne musíte ho sami vyvést. Poté by měl otáčkoměr ožít a dávat hodnoty okolo 1000-1100. Odskoušeno na předchozí fiestě/ přístrojovka z vrakáče.

Pokud máte dotazy nebo podobně, tak se ptejte. Fiestu mám dosti prolezlou troufnu si říci.

Silné stránky

nenáročnost je jistě výhodou

malé rozměry vozidla- do města ideální

malá spotřeba

dostatek dílů

spolehlivý motor(dle mého názoru se nedá jen tak zlikvidovat)

živé poměrem obsah/váha

Slabé stránky

malý zavazadlový prostor

nic moc prostor vzadu

rez-pouze pokud neprovedete pár kroků

sedačky

absolutně nespolehlivé zámky, které se zničí dost rychle a přestávají fungovat


nenastavitelný volant

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

A tet jak se k ní chovat?

Věnoval jsem tu chvilku natření podvozku, věřte, že se to vyplatí, bydlím na Vysočině a kdo zná potvrdí, že starším autům se to tady dvakráte nelíbí.

Po nějakém tom odježděném čase kolem 130 000 odešlo ložisko levého předního kola- tuším že stálo něco kolem 1100Kč.

Vyměněno těsnění ventilového víka po dalších 10 000 Km.

Prachovky na tlumičích jsou v pánu, a byly u každé ze dvou fiest které jsem měl.

Poměrně dosti otravná menší vůle v řízení

Notoricky známé stagnování zadního stěrače- jde kdy se mu chce

Zatékání přes zámek u kufru a jeho zamrzání v zimním období

Odešly pístky kufru

Měl jsem také lehčí bouračku nebyla mi dána přednost:( a nedopadlo to dobře, neboť k mému úžasu nárazník co byl na autě nebyl jaksi originál ale jen nějaká plastová skořepina bez jakékoli výplně. Jak jistě tušíte, nárazník uplně nanic, jen na parádu. Takže fiesťáci bacha na ně, nevím kdo to vyrábí. Jeden z důvodů proč jsem na auto dal nárazníky z XR2i které se mi válely doma.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

není

 

Novinky v recenzi

26.4.2010 21:40

FIESTA JE NA PRODEJ

Bohužel situace je taková, že fiesta musí pryč, jestli máte zájem, napište:)


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
6

Sedadla nic moc, používáním se dosti "propadla" . Sedacky z xr2i a to má najeto více jsou v nesrovnatelne lepsim stavu

brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…