Mazda 6 (2009)
1.12.2009Zdravím všechny čtenáře moje.auto.cz Po krátkém váhání jsem se také rozhodl podělit se všemi čtenáři o krátké zhodnocení mého, ještě nového auta,…
Mazda 6 (pantauleo)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pantauleo 30.01.13 11:12
« Re: Rok 2013
Ahoj, majitelem stále jsem. Najeto mám zatím jen něco přes 40 tisíc km. Japonská spolehlivost je známá a já musím dát jen :yes: . Za ty tři roky jsem kromě pravidelných ročních prohlídek nic neřešil. Auto jezdí a funguje jak má :-) . Průměrná spotřeba je cca 7,5 l, když vezmu 50% město a 50% mimo. V posledních týdnech jezdím jen 100% po městě max. 3km dlouhé trasy a spotřeba je 10,5 l. Ale při delších trasách se dá jet i za 6 l, ale na to se dostanu jen s manželkou a dětma za zády ;-) . -
eMeS 30.07.10 14:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s hlučností
Ceník držím v ruce, výbava TE Plus se nabízí ve dvou vykonových variantach(diesel):2.2,125k a 163k.
Prodejce me jeste poslal nabidku na tu predvadeci TE 2.2,125k..cena 550tis.,o tu ale nemam zajem. Na netu jsem nasel dost zajimavy kousek,skladovy diesel 2.0,145k, výbava TE Plus,Radiant Ebony,krasavec,cena 609tis. ..to už stojí za zvážení.
Jeste cekam na nabidku z Fordu na Mondeo Enterprise.
Uplne z hlavy jsem ale jeste nepustil moznost koupi auta z DE bazaru..rok,dva starou GTA nebo Titanium S...ceny tam take nejsou nejhorsi....
-
pantauleo 27.07.10 22:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s hlučností
Tak podle českého ceníku se 163 koňový diesel ve výbavě TE Plus nenabízí. Možná jde o nějakou skladovku z Evropy - pokud jo, tak to je moc slušná cena. Všechny výbavy TE Plus stojí tak o 100 tisíc víc, než ti nabízejí, takže opakuju, cena je dobrá. Já měl taky slevu asi 120 tisíc, ale to bylo jen na jedno auto, nemohla se vybrat barva a ani výbava. Naštěstí, kromě barvy, jsem chtěl to samé, tak jsem auto objednal i když jsem byl ještě pár měsíců v zahraničí, protože taková nabídka by se už neopakovala a doteď jsem ještě na levnější M6 nenarazil. A kdybych chtěl jinou barvu nebo výbavu, tak bych měl slevu místo 120 jen 30-40 tisíc. Mazda celkově nedává moc velký slevy a ani nemá pořádný akce. Ale asi je s prodejem spokojená, jinak by přešla na jinou slevovou politiku alá Renault, Citroen atd.
Jinak k Mondeu: taky jsem slyšel pár názorů, i v nějakém testu to psali, že Mondeo je velká a mohutná kára, spíše pro manažery nebo lidi, kteří chtějí kolem sebe cítit více bezpečnosti. Oproti tomu M6 je spíše pro sportovnější řidiče a díky nižší hmotnosti je i hravější a lépe reaguje. Oproti Mondeu má M6 v ČR jen minimum řidičů a taky se nekrade.
Dnes jsem se zaměřoval na hluk (poprvé jsem snad vypnul rádio a klimatizaci) a poslouchal. Ale jelikož nemám s čím porovnávat (kromě Getze a Fabie), tak se mi zdálo v interiéru ticho. Na chvilku jsem otevřel okno a to byl rachot - hlavně od pneumatik. po zavření bylo opět ticho. Ale jelikož mi pořád hraje rádio a běží klimatizace, tak i zvýšený hluk bych ani neregistroval.
Pak napiš, jak si se rozhodl. -
eMeS 27.07.10 21:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s hlučností
Takže jsem dneska absolvoval tu demojízdu v Mondeu. Jak jsem už psal výše, jednalo se o výbavu Ghia,1.8 TDCi 92kW, najeto to mělo asi 20km, takže motor úplně syrový. Začnu interiérem, ten byl vyveden v slušivé světlé vanilkové barvě,všude měkčené plasty a spoustu místa. V porovnání s Mazdou měl trošku navrch,hodně to dělala ta kombinace světle tmavého plastu. Co se mě nelíbilo byl středový panel,tzn. rádio,klimatizace atd. Celé to bylo stříbrné a takové jakoby ploché,nijak strukturované(nezajímavé), obložené tmavou imitací dřeva(celkem se to dalo). Po nastartování motor vydával docela velký hluk a vibrace,což mě celkem nepříjemně překvapilo, snad to bylo syrovostí motoru. Jízda byla vcelku klidná, ikdyž v žádném případě bych netvrdil,že auto bylo tišší než v M6, při 130km/hod byl v kabině celkem hluk,jak od kol(16palců) tak od motoru, řekl bych že i možná větší než v Mazdě....můj otec byl ale opačného názoru, seděl vzadu a tvrdí, že akusticky je vzadu v Mondeu mnohem mín hluku....auto ale v porovnání s M6 působilo dost masivně,jako parník(možná i proto,že se jednalo o combi), Mazda byla taková mrštná, zábavná. Příští týden jim mají přivést ješte 5dveřové Titanium S, tak jsem domluven na další jízdě a uvidíme jak se bude chovat v této karosářské variantě a výkonnějším motorem.
Zatím se spíš kloním k Mazdě :-)
Jen nevím jestli bude schopna Mazda konkurovat ceně, už při obcházení aut v autosalonu mě vyrazila dech cena Mondea, sice 1.6 benzín, Core "výbava", ale i tak, 415000! ..a prej by s tím šlo ještě pohnout. Ve Fordu mají dost agresivní ceny, prodejce říkal, že téměř vždy je sleva kolem 20proc..Požádal jsem ho o zaslání cenové nabídky Titania Enterprise, s 2.0 TDCi, tak uvidíme jak moc stlačí cenu dolu. Mimochodem na Mazdu 6 ve výbavě TE Plus,2.2,163koní jsem dostal nabídku za 660tis....zdá se mi to nebo je to dost? -
eMeS 26.07.10 21:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s hlučností
S tím motorem určitě souhlasím, ideál by byl ten 120kW. Nad M6 jsem v žádném případě ale ještě nezlomil hůl a podobně jako ty jsem se do ní zamiloval na první pohled. Srdce je jednoznačně pro M6, ještě přesvědčit rozum J
Když jsem byl v salonu, tak jsem si ještě sednul do krásné červené TE Plus, která sice nemá krom bixenonu a Bose v porovnání s předváděcí TE výbavou nic navíc, zapůsobila na mě ale z gruntu jinak - moc se mě líbila. Posezení, osvícení palubky a celkově interiér na mě udělal výborný dojem . Holt novota. Velkou roli zde hrál i fakt, že předváděčka byla špinavá(jak z venku tak vevnitř) až běda. Na příští týden jsem objednaný na další jízdu, tentokrát wagon, GTA, 2.2….už se těším.
Zítra jdu ještě do Forda na projížďku Mondeem, Ghia výbava. Jsem moc zvědavý na porovnání s M6, hlavně hlučností a kvalitou interiéru.
Jiné kandidáty na koupi nemám, Passat i Avensis postrádají jakékoliv emoce a náznak sportovosti. Lagunu nechci kvůli spolehlivosti a Accord má pro mě nevhodný kufr.
Zítra napíšu poznatky z Mondea…zatím
-
pantauleo 25.07.10 20:14
« Re: Re: Re: Re: Jak je to s hlučností
Tak do toho 95kW motoru v dieslu bych taky nešel. Na 1,5 tuny to bude nic moc. Když diesel, tak tu silnější 120 kW. U mazdy bych teď koupil ten dvojlitrovej benzín o výkonu 114 kW.
Vyhřívané přední sklo taky zamrzí, kór když u fordu to dávají i do fiesty. Ale celá ta výbava u mazdy je divoká. Mě štve, že nejde do autorádia zapojit usb klíčenka nebo nějaká sd karta.
S kufrem u hatbachu jsem spokojenej. Velikost pro rodinu dostačující a kromě škodovky se ve střední třídě větší kufr ani nesežene. Rezerva v kufru by se taky hodila, ale vzhledem k tomu, že jsem ještě nepíchl, tak mi to tolik nevadí. Až ale někde prorvu gumu, nepůjde to zalepit lepící sadou a budu muset volat asistenční službu, tak hned druhý den budu do kufru kupovat rezervu.
Určitě vyzkoušej i jiný značka a pak dej vědět. Já mazdu chtěl hned, když jsem viděl první fotky. U ostatních značek jsem ani předváděcí jízdu nechtěl. Pro mě byla prioritou mazda a i kdyby dalších 5 značek bylo na tom lépe, stejně bych šel do mazdy :-)
-
eMeS 20.07.10 14:01
« Re: Re: Re: Jak je to s hlučností
Takže včera jsem absolvoval předváděcí jízdu v dieslu 2.2,125k,výbava TE. Co se týká motoru, tak ten mě moc nenadchl, při nastartování byl docela slyšet, taktéž vibrace byly docela silné. Po zahřátí to bylo lepší, ale když jsem na to trochu víc šlápl, necítil jsem žádný pořádný zátah. I můj 80kW Focus má znatelnější tah, na tom jsem se shodnul i s otcem, který Mazdu taky řídil. Určitě bych volil silnější variantu nebo ji čipnul.Co se týká odhlučnění, nic co by mě vyrazilo dech, očekával jsem to lepší, zatím ale nemám možnost porovnání s konkurenty,takže nevím jak na tom tento segment je. Oproti Focusu je ale určitě lepší. Dále mě zklamaly výplně dveří, jak materiálem tak napohled, lehounké,tenké, žádný pocit masivnosti. Další rozladění bylo v kufru, ten je hodně mělký a bez rezervy, míň praktický.
Co mě dost mrzí je nemožnost mít přední vyhřívané sklo(i v té nejvyšší výbavě), to jsem v střední tříde nečekal. Taky absence středové díry v zadních sedadlech do kufru mrzí.
Jak už bylo vícekrát v testech řečeno, exteriér je špička, interier je už trochu horší, konkurence je o krok dál. Není to ale nic markantní, např. palubní deska se mě líbila.
Celkově u mě panuje mírné rozladění, možná jsem ale měl jen přehnané představy. Ještě dám Mazdě šanci. -
eMeS 12.07.10 19:16
« Re: Re: Jak je to s hlučností
No právě tou hlučností myslím i jak moc proniká hluk od kol do interiéru, jak moc to obtěžuje. Když je trochu hrubší asfalt nebo kostky tak ten hukot jde ve Focusu dost slyšet a hučí to jak v úle. Jinak Bridgestone bývají nadprůměrně tiché pneu...
Tu zkušebku bych velice rád, na netu jsem vyplnil(14dni zpět) žádost, ale pořád se nikdo neozval... ;-\ -
pantauleo 04.07.10 22:00
« Re: Jak je to s hlučností
Tak na hlučnost si nestěžuju. Od podvozku téměř žádná,spíše ve větších rychlostí hučí pneu Bridgestone. Ale v rámci třídy, bych řekl, že auto nevybočuje z řady.
Sedan je na tom prý o chlup lépe, ale to nemůžu srovnat, protože jsem s ním nikdy nejel.
Vyzkoušej testovací jízdu a uvidíš. ;-) -
eMeS 23.06.10 13:17
« Jak je to s hlučností
Zdravím,
nevím nakolik je dizkuze tady ještě živá, ale přesto se zeptám.
Jak je to s hlučností od podvozku??
Už několikrát jsem narazil na výtky, že hlučnost M6 od podvozku je větší než u konkurence. Jelikož nyní vlastním Ford Focus u kterého je to velká slabina, nechtěl bych opět v tomto směru šlápnout vedle.
Chtěl bych přejít na střední třídu hlavně kvůli komfortu,tichu.Jezdím hodně dálnice a jelikož jsou u nás v otřesném stavu je uvnitř auta nesnesitelný kravál.
Testovací jízdu jsem ještě neměl,tak zatím jen vyzvídám. Jinak co se týče vzhledu auta tak to je na 1* a ze vsech konkurentu se mi líbí nejvíce.
díky za odpověď
-
"-- skrytý --" 08.04.10 17:56
« Zamek prevodovky
Ahoj, jeste k zamku prevodovky. Je to Medved, Defend Lock, nebo jine? V jakem Mazda servisu si to nechal namontovat? Me zatim v jedny Mazde nabidli dva uvedene typy, jestli bude zamykani stejne jako u tebe jeste nevim. Ve druhe Mazde mi nabidli Defend, ale z mista spolujezdce. -
pantauleo 09.03.10 17:52
« Re: Zámek převodovky
Jo, je to montovaný místo el. zástrčky. Je tam ale druhá zástrčka, po odklopení loketní opěrky. Je tam audio vstup a el. zástrčka. Po stranách je i výřez na kabel, takže není žádný problém to mít zapojený v loketní opěrce.
Já se těším na foto a recenzi. :-) -
pantauleo 13.02.10 22:42
« Re: Mazda6-II
Ahoj,
1. alarm je napojen na všechny dveře, kufr, kapotu, okna, odpojení baterie a jejich nedobrovolné otevření. Ve uvnitř jsou dva pohybové snímače. Píšou, že je alarm funkční i proti otřesům, ale to jsem ještě nezkoušel, tak nevím. Cena byla 4500kč včetně montáže. S alarmem mám jen pozitivní zkušenost. Další auto bez alarmu a zamykání řadící páky nechci.
2. přední senzory se dají deaktivovat, zádní fungují jen při zpátečce, takže tam je deaktivace zbytečná.
3. o subwooferu jsem neuvažoval. Kdybych chtěl aby lépe hrálo, tak bych šel do lepší výbavy, kde je systém bose. Radio v autě, ale poslouchám jen v pozadí, potichu, skoro není ani slyšet. Od auta vyžaduji jiné vlastnosti, než kvalitní zvuk.
4. o přední masce jsem neuvažoval. Viz. předchozí bod - od auta vyžuduji spolehlivost, vynikající jízdní vlastnosti, komfort atd. Auto je používané jako rodinné auto, takže kvalitní zvuk, přední masku, zatmavená skla, kola 18´´ atd. nejsou pro mě prioritní. Za ušetřený peníz radši koupím kvalitní autosedačku s isofixem :-)
Tak to je asi tak vše, kdyby byla ještě nějaká otázka, jen napiš.