Recenze

9 Majitel

Škoda Yeti 1,2 TSI Active

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Yeti, foto 1 Škoda Yeti, foto 2 Škoda Yeti, foto 3 Škoda Yeti, foto 4 Škoda Yeti, foto 5 Škoda Yeti, foto 6 Škoda Yeti, foto 7 Škoda Yeti, foto 8
Škoda Yeti, foto 9 Škoda Yeti, foto 10 Škoda Yeti, foto 11 Škoda Yeti, foto 12 Škoda Yeti, foto 13 Škoda Yeti, foto 14 Škoda Yeti, foto 15 Škoda Yeti, foto 16 Škoda Yeti, foto 17 Škoda Yeti, foto 18 Škoda Yeti, foto 19 Škoda Yeti, foto 20 Škoda Yeti, foto 21 Škoda Yeti, foto 22 Škoda Yeti, foto 23 Škoda Yeti, foto 24 Škoda Yeti, foto 25 Škoda Yeti, foto 26 Škoda Yeti, foto 27 Škoda Yeti, foto 28 Škoda Yeti, foto 29 Škoda Yeti, foto 30 Škoda Yeti, foto 32 Škoda Yeti, foto 33 Škoda Yeti, foto 34 Škoda Yeti, foto 35 Škoda Yeti, foto 36 Škoda Yeti, foto 37
 

Technické info

Přezdívka auta prostě Yeti (občas Yetík) Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "speedy_john".

Yeti byl už sice představen nějaký ten pátek zpátky ve Frankfurtu. Škodovka si ale dala s tímhle modelem pořádně na čas a oficiální představení sériového modelu proběhlo až v letních měsících letošního roku.

Asi vás ale bude více zajímat, jak se Yeti ocitl v naší garáži. Tento proces se trochu liší od většiny zde uvedených recenzí. Kdo jezdí trochu více na horském kole určitě někdy slyšel o seriálu závodů Kolo pro Život. V rámci této série je pořádána celosezónní soutěž o hodnotné ceny. Letos se jako hlavní partner rozhodla do seriálu vstoupit i Škoda auto. Inu a ta se rozhodla zvýšit počet vozidel této značky na českých silnicích tím, že věnovala do soutěže hlavní cenu v podobě Yetíka... A teď zkuste hádat, komu skončily klíčky od tohoto vozidla v kapse...
...Byla to má přítelkyně, holt lepší tip. Vzhledem k jejímu přístupu k vozidlům všeho druhu (snad kromě VW New Beetle a dnes už tedy i Yetiho) byly rychle předány dál. Teď už ji jen nějak zlomit, aby taky začala jezdit.

Tento fakt má své silné, ale i slabší stránky. Nejsilnější stránka samozřejmě je, že auto je zdarma, to myslím je dostatečný klad, který přestíní všechny drobné zápory.

Nyní k samotnému autu. Jedná se o Yetiho v motorizaci 1,2 TSI (NE HTP!!!) ve výbavě Active. Takže v základu vnější prvky v barvě vozu, lyžiny, poloautomatická klimatizace, příprava na rádio (proč je Škodovka snad poslední, kdo do auta nedává rádio?)

Kolik z vás si po přečtení objemu motoru myslelo, že to nepojede a nic nevydrží? Já jsem mezi tuto skupinu patřil taky. Ale věřte mi, Yeti mne z této nedůvěry vyvedl během prvních 200 km a to ještě v záběhu. 77 kW a slušný výkon už od 1500 otáček prostě dělají své. Přesedl jsem z Focusu 1,6 74 kW a musím řící, že rozdíl je znát. Dalším plusem je 6-ti stupňová převodovka, díky které točí motor při 130-140 km/hod rozumných 3000 otáček. Takže i spotřeba se dá udržet na poměrně rozumných hodnotách. Nyní to ještě není nic světoborného, ale později doplním, až se motor zajede a trochu se tak zkrotí jeho apetit. Auto poslušně a rychle (v rámci mezí) reaguje na sešlápnutí plynu. Díky skvělému odhlučnění motor v kabině téměř neslyšíte. I na dálnici to je stále OK díky nízkým otáčkám. Do kabiny se poté už dostává víc hluku způsobeného odporem vzduchu. Vtipně působí pohled na malý motůrek po otevření kapoty. Do motorového prostoru pro velké 2,0 TDI by se vešly hned dva vedle sebe (takže už víte, co bude další investice:)

Že se nejedná o 4x4? Nejedná a musím říci, že mi to ani neschází. Odměnou je větší kufr a nižší hmotnost auta. Navíc ve většině situací 4x4 pohon nevyužiji. Na nezpevněné cesty stačí zvýšený podvozek, maximální "terén, kam s Yetim pronikneme budou louky, na kterých se občas na závodech parkuje, tam jsem se dostal i s A4 S line se sníženým podvozkem a prahovými lištami, takže no problem... Podvozek ale oceníte hlavně při průjezdu centrem měst po našich tankodromech, kterým říkáme silnice. Tlumiče pohltí všechny nárazy od tramvajových kolejí až po zámkovou dlažbu.

Interiér vozidla je opravdu prostorný a vzdušný. Zvýšená střecha a velká okna prosvětlují interiér (škoda že nemáme ještě panoramatickou střechu, ale na druhou stranu, kdo by to pořád myl :)) měkčené plasty na přístrojovce beru již jako základ, co mne hodně potěšilo byly polstrované plochy na odložení ramenou ve dveřích. Focus měl dveře celé z tvrdých plastů. Sedadla jsou pohodlná. Díky vyššímu posezu má řidič dokonalý přehled o okolí. Přiměřené boční vedení dostatečně podpírá jak stehna tak boky, nemůžete ale od nich čekat nějaké sportovní ambice, na to ani auto není stavěno. Bílé podsvícení přístrojů je povedené, škoda jen, že ve stejné barvě není také podsvětlení klimatizace. Všechny ukazatele jsou skvěle čitelné jak ve dne, tak v noci.
Co mi v autě chybí je loketní opěrka, jakmile se s ní člověk naučí jezdit, tak už bez ní nemá tu prokletou pravou ruku kam dát, obzvláště pak na dálnicích...

Na zadních sedadlech jsem zatím seděl jen na zkoušku, když auto stálo, ale subjektivně mi přijde, že místa zde není málo ani za běžným řidičem (měřím 178 cm) jak pro kolena tak hlavně nad hlavou. Sedadla mají více poloh opěradla. Při té upřednostňující maximálně obsah kufru si připadáte jako byste seděli na lavici přiražené přímo ke zdi (opěradlo je v úhlu 90° k sedáku) při této úrovni si nedokážu představit nějaké delší cestování. Při běžnějším úhlu kolem 80° (odhaduji) už je sezení a potažmo cestování o hodně příjemnější. Maximální sklon už zase vyvolává pocit "pololehu" a nutí člověka sedět vzpřímeněji, což při běžném cestování zbytečně zapojuje zádové svaly. Věřím ale, že při delší cestě to může být dobrá poloha pro spaní. Sedadla jsou hodně podobná těm v Roomsteru, takže klasickým neduhem je kratší sedák. Výbornou věcí je ale variabilní rozdělení sedadel na třetiny a možnost vyndání celého sedadla. Po vyndání všech tří sedadel zcela ven a díky hlubokému kufru (pohon 4x2 a místo náhradního kola jen lepící sada) tak vznikne rovná plocha a obrovský objem pro všechny možné i nemožné krámy. Když to porovnám s Focusem, je to markantní rozdíl. Ideální sestavení pro delší cesty je podle mého vyndané prostřední sedadlo a boční sedadla posunutá více doprostřed, vznikne tak prostřední tunel, kam můžete v zimě dát lyže a v létě třeba chladící box (zásuvka je i v prostoru kufru) Zadní cestucí tak mají více prostoru i v prostoru ramen a stehen. Na zadních sedadlech čekají na pasažéry v této výbavě pro mne trochu zastaralá "švihadla", ale toto mne příliš netrápí, jak jsem řekl, auto budu znát asi spíše z předních řad :) Holt v zádu se bude posilovat.

Jak jsem již psal výše, jedinou nevýhodou a pro mne nepochopitelnou věcí je chybějící palubní počítač. Hlavně když je na něj již provedena příprava v podobě multifunkčního displeje. No budu se snažit zjistit nějaké oficiální cesty doinstalace... A druhá věc, která mi chybí jsou přední mlhovky. Hlavně když má Yeti tak povedené kruhové světlomety, které takhle slouží pouze k dennímu svícení, v druhé půlce, kde mají být správně mlhovky najdete pouze záslepky. Takže další věc, která přijde dokoupit :)

Nyní se dostáváme k vnějšímu vzhledu (jak by řekl správný češtinář "dyzajnu") Yeti opouští strategii Škodovky "nikoho nenaštvat a proto dělat designově nevýrazná auta bez duše". Yeti tak rozděluje okolí do dvou skupin - líbí/nelíbí. Já osobně patřím do té první skupiny. Kombinace hranatých tvarů s oblými liniemi je podle mého v tomto případě opravdu povedená. Zvolená barva se k vozidlu hodí a navíc skryje drobné nečistoty (nemusíte tedy auto každou neděli obíhat s kyblíčkem a leštěnkou)

Jaké tedy plánujeme budoucí investice? Instalace mlhovek, palubní počítač (snad to půjde) a na jaře ALU disky. Pak snad už jen pořádné zadní křídlo, plameny, UV zářivky do prahů, chromované doplňky a nezbytnou nálepku čínského draka na přední dveře :)

Silné stránky

Motor
Výhled z vozu
Prostornost interiéru, zejména v přední řadě
Vnější design
Velikost kufru

Slabé stránky

Výbava vozidla
Kratší sedáky v druhé řadě
Chybějící mlhovky
Chybějící loketní opěrka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem byl pouze jednou a sice na instalaci neoriginálního radia. Pánové z Auto Jarov mi sice prodali výborný šulíček s kabeláží za 1600 ale nějak zapoměli objednat rámeček, uz jim ale taky prisel :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl velice ochotný. Obzvlášť, když nabídl automobil zdarma :)

 

Novinky v recenzi

29.11.2009 20:47

Fotky a dalsi detaily

Dalsi detaily budou pridavany postupne - omezeni fotek na jeden den je 30 :(


Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 1,2 TSI Active

Další vozy Škoda Yeti



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Ještě nemohu hodnotit, přeci jen po měsíci by měělo vše fungovat :)

praktičnost
10

Oproti Focusu hatchback (2005) opravdu praktické. Není to Transporter, ale na naše potřeby dostačující.

prostornost
9
jízdní vlastnosti
8

I v ostřejších zatáčkách poměěrně dobře drží stopu (musíte vzít v potaz výšku vozidla) Není to sporťák. Na dálnici snad jen výška vozidla a tím pádem si člověk musí dát pozor na boční vítr

jízdní komfort
9

V přední řadě výborný, opět vzhledem k dané třídě. Není to Saab... Plasty působí hodnotně a jsou příjemné na dotek. sedačky mají přiměřené vedení

provozní náklady
8

Uvidíme až se trochu sníží spotřeba

výkon motoru
9

Opravdu překvapil, všem přeji, aby si auto zkusili, než budou hodnotit...

hlučnost motoru
10

i díky 6 krásně tichý i na dálnici

kvalita sedadel
9
brzdy
7

Zatím vždy zabrzdily...

zavazadlový prostor
10

Zde za 10, věřím ale, že verze 4x4 nebo verze s plnou rezervou je an tom o poznání hůře. Velice praktický je systém sklápění a vyndavání zadních sedadel.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…