Ford C-Max (2008)
2.9.2009Takže maxe jsem koupil jako ročního, na tachometru měl nějakých 17 500tis. km a stav vlastně jako nový. Je to říman i se serviskou a vlastně se na něm…
Ford C-Max (štíreček1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
štíreček1 20.04.12 18:55
« Re: Pípání pásu
Ahoj, dlouho jsem tu nebyl, až dnes snad po dvou letech, tak tvůj dotaz už asi nebude aktuální. Kdyby jo, napiš mi na email a vyřešíme to, sem skoro vůbec nechodím, takže tvůj dotaz jsem ani nečetl až dnes. Max stále jezdí jako mladík, nic se na něm nesere, spotřeba taky slušná, za celou zimu průměr 5,57 na sto, tak není důvod si stěžovat, snad jen ne ceny u čerpaček, ale to se týká nás všech... -
wawman 07.01.12 19:13
« Pípání pásu
Ahoj, poznal jsem že jsi z Hodonína podle fotek. Prosímtě jak jsi zrušil u toho focuse to pípání toho pásu. Nemůžu to nějak vyrušit. A to svícení těch mlhovek je dobré? Jak jsi to udělal? A ještě nějaké vychytávky nemáš? Brali jsme teď maxe 2007 nejeto 75 000 stříbrná barva motor 1,6 TDCI80kw před tím jsme měli FF II (2006) 1,8 TDCI 85 kw hrůza děs díra od spodu dlouhé převody na dvojku díra jak prase Max uplně krása. Děkuji za odpověď Petr -
štíreček1 03.06.10 20:21
« Re: Re: Pekny kusok
Ono je to tím, že je příliš daleko od hlavy, tak je třeba se víc vyklonit do boku. Problém je jen ve vlevo točivé a nepřehledné zatáčce zatáčce v určitém úhlu. Je to nutnost u všech vyšších vozů, kde se dbá na bezpečnost, sloupek musí být masivnější a při převrácení vozu se nesmí deformovat. Ale jak říkám, už jsem si na to zvykl, takže už mi to ani nepřijde. Na každé auto si člověk časem zvykne. Včera jsem seděl v novém mondeu, napřed při nastupování to odnesla hlava a když už jsem si říkal, že sedím, nohy jsem měl stále venku a dalo mi celkem zabrat je dostat dovnitř >:-[] Prostě jsem si rychle odvykl od nízkého auta. Moje paní výhled a prostor mondea srovnala s tankem a šla omrknout kugu, takže u nás je směr daný - čím vyšší, tím lepší >:D -
Thomasino 02.06.10 19:34
« Re: Pekny kusok
Tak na široký A sloupek jsem si bohužel nezvykl ani po roce a půl. V některých zatáčkách se musí člověk dost naklánět, aby dobře viděl co se kde děje :-( Jedna z mála drobných chyb tohoto auta :-| Jinak na Maxíka rádi vzpomínáme, především přítulkyně kvůli snadnému nastupování a vystupování. Teď se jí tam leze o poznání hůře, ale ono se není co divit >:-[] -
štíreček1 17.05.10 18:50
« Re: Pekny kusok
Na A sloupek se dá zvyknout, chce to čas, menší okýnka jsou spíše na okrasu a sloupky víc masivní, výhled není v některých úhlech ideální, ale to nebylo ani u focuse. Holt bezpečí je bezpečí. Jinak na ten zbytek se dá velice rychle zvyknout, řekl bych návykové ;-) Dík za hodnocení! -
Ferfi 14.05.10 19:03
« Pekny kusok
do C-maxu by som urcite siel, paci sa mi recenzia, aj foto, preto davam 3x10.
Myslim , ze je to vyborna volba v danej triede mpv. Uz som v nom sedel, len mi trochu vadil vo vyhlade ten A slpik s trojuholnikmi. Na to sa da ale asi rychlo zvyknut. Variabilita, jazdne vlastnosti a dobry motor pre mna tento maly nedostatok vysoko prevysuju. Paci sa mi 'sportovy mpv' dizajn :yes: -
bubaaaack 03.05.10 16:54
« Re: Re: Cemix
Chybu si určitě neudělal, každej má takový auto jaký si zaslouží ;-) Co se týče hydropneumatiky, tak na to téma bych si dovolil odcitovat svého kamaráda, který poprvé, když sem ho navedl do výmolu na okraji silnice, jednoduše zhodnotil kvalitu odpružení jako: "Ty kokso!". U ostatních aut mi navíc začalo chybět specifické pohupování C5.... ;-) Dokážu si ale představit i život s C-maxem (zejména hlavně díky zatáčkovitým pasážím cestou z práce a do práce).
Kuga je poměrně zajímavá, nedávno jsem jí konečně přišel na chuť, ještě jsem sice neměl šanci ji pořádně vyzkoušet, ale svezení to může být podle všeho moc zajímavý.
K tomu zpřevodování jsem už něco málo napsal v reakcí na tvůj příspěvek pod mou recenzí. Bylo by ale zajímavý zjistit jestli je u C-maxe převodovka pro tento motor zpřevodovaná úplně jinak než u C5 nebo jestli byl jenom upraven stálý převod ...
-
štíreček1 11.04.10 20:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Jestli tam je, tak to poznáš, zhruba po 1-1,5km začíná foukat teplý vzduch a myslím, že i pro následnou montáž to bude připravené.
90 - 1800ot
100 - 2000ot
130 - 2600ot
150 - 3000ot atd
Moje rádio mp3 nepřehrává, ale soňácké už jo. Mp3 se dá použít přes aux vstup na středovém panelu, ale do kvality poslechu to má hodně daleko ve srovnání s cédéčkem. Navíc se nedá empétrojka ovládat pod volantem. Takže cédé mi vyhovuje hlavně kvalitou poslechu a ovládáním, množství neřeším :-) není problém cd vyměnit. -
štíreček1 10.04.10 12:50
« Re: Re: Re: Re: Hodnocení
To elektrické topení tam už bylo, ale auto jsem nekupoval nové. V ceníku to mají za příplatek pět tisíc, je to vyhřívání chladící kapaliny, tak se na to informuj při koupi. Klidně to dokáže nahradit vyhřívání čelního okna.
Za nějakých 30-35tis se dá koupit nezávislé programovatelné topení, ale myslím, že tahle investice je zbytečná, navíc se musí jet podstatně déle, aby se do baterie vrátilo to, co se jí vzalo.
Jinak motor je výborný a přitom úsporný. -
štíreček1 06.04.10 21:32
« Re: Re: Re: Denní svícení
Nemáš zač, jinak v manuálu o tom moc napsáno není a myslím, že AN něco ve své recenzi kolem těch světel popisoval taky, má polohu auto. Jinak na aukru jsem narazil na ty úsporné diodové H11, ale moc úsporné nejsou, prý kolem 22-24watů jedna a to se mi zdá docela dost na to, že svítí o dost míň než klasické H11 žárovky.
Nad tím odporem jsem přemýšlel taky, ale je to dost watů a vyžadovalo by to složitější a dražší zařízení, odpor samotný by na to nestačil, ale dal by se využít jako přídavné topení ;-) -
"-- skrytý --" 05.04.10 04:05
« Re: Re: Denní svícení
Díky za vyčerpávající odpověď. To že mi to svítí přes den pouze na 35W to jsem vůbec netušil :-O . Měl jsem zato že to pořád svítí stejně (když přes den něco hodím přes čidlo co je za předním oknem, markantní rozdíl v navýšení svítivosti nepozoruji). V tom případě to předělávat nebudu, no bylo by dobré zjistit jak je to zapojené (jestli je to zapojené přes nějaký předradný odpor atp.) a zkusit ještě víc snížit svítivost (tím i odběr proudu). Každopádně děkuji že si mě usměrnil a vysvětlil jak to vlastně funguje ještě před tím než jsem to začal kuchat 8-s >:D . -
štíreček1 02.04.10 18:36
« Re: Denní svícení
Dík za pochvalu ;-) Denní svícení jsem bohužel neměl, auto je z Říma a v Itálii se nesvítí, tak nevím, zda to bylo vyrobené speciálně pro italský trh nebo je to podmíněné polohou vypínače "auto". Chtěl jsem dokoupit relé a pojistku, jenže jsem měřením zjistil, že nemám osazené ani piny pro denní svícení v pojistkovém panelu. Jinak z výroby je to udělané tak, že svítí pouze přední potkávačky, ale jen na 35watů, když se setmí, čidlo samo zapne kompletní osvětlení.
Já jsem spíš řešil automatické zapnutí světel, protože na focusovi jsem měl diody, které se samy zapínaly/vypínaly a po přechodu do maxe jsem zapomínal rozsvěcovat světla a několikrát mě kvůli tomu zastavovala hlídka. O spotřebu mi ani tak nešlo, ale tu budu řešit dále [odkaz]
jen čekám, až to budou mít i na aukru za poloviční cenu ;-\
Takže zapojení je celkem jednoduché, stačí obyč rozpojovací relé a čtyři svorky nebo pájka. Už nevím co a kam jsem zapojil, ale je to jednoduché, stačí k tomu zkoušečka. V podstatě po zapnutí klíčku se rozsvítí mlhovky /nevýhoda při startu, ale nechtěl jsem to zapojovat přes jiný spotřebič, GEM by stejně vetřelce odhalila a mohlo by to hlásit poruchu/.
Pokud ručně zapnu obrysovky nebo potkávačky, relátko mlhovky rozpojí. Při mlze samozřejmě mlhoky fungují normálně povytažením vypínače, vše zůstalo zachováno jako předtím, jen s tím rozdílem, že když nic nesvítí, svítí pouze mlhovky. Samozřejmě, že bych to mohl zapojit přímo do potkávacích světel, jako u originálního zapojení z výroby, jenže problém byla ta chybějící poloha "auto", takže by se mohlo stát, že bych si v noci mohl myslet, že svítím, ale ve skutečnosti bych vzadu nesvítil. Takhle když jedu ráno do práce, mlhoky svítí na dva metry, takže vidím, že nic nevidím a to mě donutí si ručně rozsvítit ;-)
Pokud bys chtěl stávající zapojení změnit nebo obejít, myslím, že by to šlo přepojit z potkávaček do mlhovek nebo prostě vytáhnout příslušné relátko a zbytek zapojit, jak to mám já.[odkaz] -
"-- skrytý --" 02.04.10 05:12
« Denní svícení
Nejprve bych chtěl pochválit tvůj aktivní přístup k recenzi (pravidelné aktualizace) o správném výběru auta nemluvě :-! . Čtu to už po třetí a vždy zde najdu něco nového. Chtěl bych se zeptat jak to máš udělaný s tím denním svícením. Mě auto svítí hned po zapnutí zapalování (máme stejný ročník tak předpokládám že si to tak měl taky), zajímalo by mě jak si to vyřešil (to jsi to nějak odpojil?). Denní světla do mlhovek bych bral taky (hlavně jako úsporné opatření), když už jsou vzadu úsporné LED světla - na den by LED stačilo i ve předu (trochu by klesla i spotřeba). ;-)