Recenze

10 Majitel

Suzuki Wagon R+ 1,3 G13BB

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Wagon R+, foto 1 Suzuki Wagon R+, foto 2 Suzuki Wagon R+, foto 3 Suzuki Wagon R+, foto 4 Suzuki Wagon R+, foto 5 Suzuki Wagon R+, foto 6 Suzuki Wagon R+, foto 7 Suzuki Wagon R+, foto 8
Suzuki Wagon R+, foto 9 Suzuki Wagon R+, foto 10 Suzuki Wagon R+, foto 11 Suzuki Wagon R+, foto 12 Suzuki Wagon R+, foto 13 Suzuki Wagon R+, foto 14 Suzuki Wagon R+, foto 15 Suzuki Wagon R+, foto 16 Suzuki Wagon R+, foto 17 Suzuki Wagon R+, foto 18 Suzuki Wagon R+, foto 19 Suzuki Wagon R+, foto 20 Suzuki Wagon R+, foto 21 Suzuki Wagon R+, foto 22 Suzuki Wagon R+, foto 23 Suzuki Wagon R+, foto 24 Suzuki Wagon R+, foto 25 Suzuki Wagon R+, foto 26 Suzuki Wagon R+, foto 27 Suzuki Wagon R+, foto 28 Suzuki Wagon R+, foto 29 Suzuki Wagon R+, foto 30 Suzuki Wagon R+, foto 31 Suzuki Wagon R+, foto 32 Suzuki Wagon R+, foto 33 Suzuki Wagon R+, foto 34 Suzuki Wagon R+, foto 35 Suzuki Wagon R+, foto 36 Suzuki Wagon R+, foto 37 Suzuki Wagon R+, foto 38 Suzuki Wagon R+, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta bobek Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:77626 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1298 výkon [kW]: 56 kroutící moment [Nm]: 115 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.8 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Na úvod chci zdůraznit, že toto je auto ve smyslu přibližovadlo a pracovní nástroj, proto na prvním místě stojí vlastnosti jako užitná hodnota, provozní náklady, value for money, minimální citová vazba a podobné „blbosti“. Při výběru jsem se proto řídil jen tím a pořizovací cenou.

Jenom stručně k historii tohoto modelu – název Wagon R Suzuki používalo pro mnoho více nebo méně různých modelů v Evropě, Japonsku a po celé Asii (důkazem jak je to komplikované je skutečnost, že ani anglická wikipedia v tom nemá úplně jasno). První generace se v EU prodávala v letech 1997-2000 a byla to doslova krabice na kolech. Motory byly tříválec 1,0 (48 kW) a čtyřválec 1,2 (51 kW), délka opravdu kompaktních 3,35 metru.

Nová generace se prodávala 2000-2006, pak si u Suzuki dali dva roky pauzu než přišel loni Splash. V nabídce byl opět 1,0 (48 kW) a 1,3 (56 kW) – to je i případ popisovaného auta. Po faceliftu, který jemně ale dost zásadně vylepšil vzhled přídě přišel nový 1,3 VVT s 69 kW, tato výkonově už celkem zajímavá motorizace se mě ale netýká. Dá se narazit i na verzi 4x4 a nějaký diesel od Opelu nebo Fiatu. Mimochodem sesterský Opel Agila měl jiné motory – 1,0 (43 kW) a 1,2 (55 kW) a vyráběl se v Polsku, Suzuki je z Maďarska (zdravím naše východní sousedy, prý tvoří v Ostřihomi většinu zaměstnanců :) ). Wagon R+ má prý tvrdší podvozek… ovladatelnost za běžných situací je každopádně vzhledem k proporcím velmi dobrá.

Suzuki Wagon R+ je průkopníkem typu aut, kde vám nastupování a vystupování nedělá problém, i když máte 90 let. To znamená, že sedadla jsou nehorázně vysoko, tohle Suzuki je jedním z prvních aut na světě, kde za volantem sedíte v podobně neřidičské pozici jako na kancelářské židli za stolem. Jak jsem ale našel v dobovém testu Autohitu „Řidič se v tomto malém Suzuki cítí příjemně a jeho vzpřímenější posaz není na závadu“ a s tím můžu souhlasit. Navíc ze stavby ve stylu mikro-MPV plyne, že i přes kapesní rozměry karoserie je vevnitř dostatek místa. Mimochodem délka je přesně 3,5 metru, šířka 1,62 metru a výška 1,7 metru(!). Do kufru se má vejít nějakých 300 litrů, v praxi to znamená svisle postavené čtyři náhradní pneumatiky předepsaného rozměru 165/60R14. Po sklopení dělených sedadel vznikne „zcela rovná“ plocha a nad ní prostor, který se tvarem velmi blíží kvádru/krychli.

Řízení je relativně přímé a přesné, dojem kazí velký průměr volantu s tlustým věncem. Z řazení mám rozporuplné dojmy. Na dnešní poměry primitvní interiér nemá prakticky žádný středový tunel, takže řadicí páka je uchycená až v podlaze - to je naštěstí vykompenzováno její délkou.

Řazení klade příjemný odpor, není ale moc přesné a rychlé a má dlouhé dráhy, takže na rychlou změnu převodu při akceleraci můžete zapomenout - 1, 3 a 5 jsou blízko u sebe, ale dráha z neutrálu do kvaltu je neúměrně dlouhá. Převody jsou poskládané krátce, po městě se dá jet většinou na čtyřku, na pětku je ideální cestovní rychlost 70-110 km/h. V praxi to znamená dobrou dynamiku, ovšem za cenu někdy až příliš častého řazení. Při 100 km/h motor točí 3000 ot. a při 130 km/h už skoro 4000 ot.

Přesně podle teoretických pouček motor jede nejlíp mezi maximem momentu a výkonu, tedy za 4000 ot. Překvapivě to platí i na dálnici - v rozmezí 140-160 km/h (4000-5000 ot.) se auto chová znatelně líp než při nižších rychlostech. V tomto rozsahu je možné provozovat pružné zrychlení, kterého si posádka všimne, zatímco při rychlostech těsně pod předpisový limit motor stačí tak akorát na udržování rychlosti do kopce.

Jako optimální provozní otáčky se jeví rozmezí 2 až 3 tisíce, bez ukazatele okamžité spotřeby je to ale těžké exaktně posoudit. Motor znatelně zabírá už od nějakých 1700-1800 ot., což je ve městě velké plus, navzdory japonskému původu ale nemá moc vysokootáčkový charakter, posledních tisíc otáček pod omezovačem už pocitově leží za špičkou a není tak důvod motor tlačit do těchto oblastí.

Silné stránky

Výbava byla na svou dobu určitě velmi dobrá. Obsahuje centrální zamykání, elektrická zrcátka a přední okna, dva airbagy, možná ABS, posilovač řízení, otáčkoměr, střešní ližiny, ochranné lišty na dveřích a nárazníky v laku. Předchozí majitel si navíc dopřál aftermarketové rádio Sony a asi někde ztratil originální poklice, protože je vyměnil za jiné v designu tesco tuning. Z věcí dneska běžných v malých autech mně chybí jen palubní počítač, bez klimatizace a výškově stavitelného volantu se dá žít, stejně jako třeba bez střešního okna :-) Cena nového auta bez metalízy prý byla 325 tisíc Kč.

Množství odkládacích prostorů: vpředu pod volantem, před spolujezdcem pod uzavíratelnou schránkou, ve dveřích, dvě přihrádky na vnější straně obou předních sedadel (ideální např. na mobil), dvě malé přihrádky na středovém tunelu, košík pod sedadlem spolujezdce (ten ale není moc hluboký a hůř se s ním manipuluje) a vaničky v podlaze pod předními sedadly. Chybí naopak jakékoliv přihrádky v zavazadlovém prostoru a pod jeho podlahou je místo jenom přesně na náhradní kolo.

Slabé stránky

Design. Elegantní maska chladiče, zrcátka připevněná přímo ke dveřím a celkem pohledná zadní světla nedokážou kompenzovat několik zásadních stylistických přehmatů: směšně malá kola, obří přední lampy, podivné dveřní kliky, ještě podivnější a naprosto zbytečná lišta na pátých dveří a velké hladké plochy bez jediné ostřejší linky.

Opravdu podivný název tohoto modelu.

Podvozek. Vzhledem k proporcím jsou boční náklony až překvapivě malé. Krátký rozvor, skoro žádné převisy, vysoké těžiště a malá kola ale samozřejmě znamenají, že se auto na příčných nerovnostech rozhoupe. Nízká hmotnost (970 kg) se navíc negativně projevuje na stabilitě při brzdění na nerovnostech. Auto jednoduše nesedí a rozbitá cesta znamená sundat nohu z plynu, protože jinak poskakuje jako kamzík. Z pohledu řidiče je velkým negativem odlehčení předního vnitřního kola v zatáčkách - při akceleraci v zatáčce kolo prokluzuje.

Elektrická okýnka je možné vytahovat/stahovat jenom s klíčkem v poloze 2, to znamená po zaparkování jedině se zapnutým motorem nebo po vypnutí vracet klíček z 1 zase na 2. Na druhou stranu ale musím pochválit, že rádio hraje po vypnutí motoru až do chvíle vytažení klíčku ze spínací skříňky (čili i v poloze 0).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po nákupu provedena větší údržba - olej a filtr, vzduchový filtr, nové přední kotouče a destičky (destičky přeslouhovaly, takže nebyla jiná volba), nové pakny ruční brzdy, nové podložky na ventily + náplň do střikovačů a tyhle blbosti okolo.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Na doporučení, po prvním majiteli se 77 tisíc km za 7 let. Na stavu auta je ale vidět, že poslední asi dva roky se už připravoval na výměnu za nové.

 

Novinky v recenzi

18.5.2010 20:20

Dezent V a Dunlop SP Sport 300E

Pneumatiky jsem nechal nazout na kola Dezent V, trochu obscénní velikost 14x6 palců, ale vešlo to tam a vypadá to hezky. K tomu dnes proběhla rychlá výměna oleje.

13.5.2010 13:26

nové pneu

Pořídil jsem nové letní pneumatiky (já vím, už je květen :D) - zůstal jsem věrný značce, takže Dunlop SP Sport 300E, cena 5992 Kč za sadu z Axa Pneu

1.9.2009 15:50

další update recenze - chování auta při vyšších rychlostech

15.8.2009 17:20

nové fotky s Ronaultovým Favoritem... mezi oběma auty je rozdíl několika světelných let

14.8.2009 22:53

Další poznatky ohledně chování motoru, řazení a pár drobnostech. Po dvou týdnech a 300 km po městě je ukazatel 40litrové nádrže přesně v polovině.

10.8.2009 18:49

Update recenze - doplnil jsem hodnocení auta a pár dalších zkušeností. Za chvíli budu mít vyjeout už půlku 40litrové nádrže (tzn. asi 300 km po městě :D)

5.8.2009 23:02

Dnešní poznatek - omezovač otáček zasahuje zhruba při 6800, což kvůli krátkým převodům na dvojku představuje pouhých 90 km/h


Přidat názorDiskuse: Suzuki Wagon R+ 1,3 G13BB

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Suzuki



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím nemám zkušenosti, ale nečekám žádné problémy.

praktičnost
10

Vzhledem k minimalistickým rozměrům opravdu překvapivá.

prostornost
10

Vzhledem k minimalistickým rozměrům také překvapivá.

jízdní vlastnosti
8

Když vezmu v potaz malá kola, vysoké těžiště a krátký rozvor i rozchod tak velmi dobré.

jízdní komfort
7

Nadprůměrný, ale nepříznivě ovlivněný jiídzními vlastnostmi a vysokým posazem. Podvozek je přiměřeným kompromisem mezi komfortem a ovladatelností.

provozní náklady
10

Lidově řečeno nula nula nic.

výkon motoru
9

Víc než dostatečný

spotřeba
10

Jednou za několik set kilometrů se musí pár litrů dotankovat...

hlučnost motoru
7

Zvuk motoru není nijak ohromující, mohl by proto být lépe odhlučněn. Tady se projevuje vyšší konstrukční věk auta a zařazení do segmentu.

kvalita sedadel
7

Vpředu solidní, vzadu měkká opěradla bez náznaku bočního vedení. Někomu může vadit, že jsou vzadu jen dvě místa, na druhou stranu si auto nehraje na pětimístný interiér.

brzdy
9

Slušné.

zavazadlový prostor
10

Krátký ale objemný.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…