Recenze

-SaS- (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane 1.6 16V

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 101× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8 Renault Mégane, foto 9
Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21 Renault Mégane, foto 22 Renault Mégane, foto 23 Renault Mégane, foto 24 Renault Mégane, foto 25 Renault Mégane, foto 26 Renault Mégane, foto 27 Renault Mégane, foto 29 Renault Mégane, foto 30 Renault Mégane, foto 31 Renault Mégane, foto 32 Renault Mégane, foto 33 Renault Mégane, foto 34 Renault Mégane, foto 35 Renault Mégane, foto 36 Renault Mégane, foto 37 Renault Mégane, foto 39 Renault Mégane, foto 40 Renault Mégane, foto 41 Renault Mégane, foto 42 Renault Mégane, foto 43 Renault Mégane, foto 44 Renault Mégane, foto 45 Renault Mégane, foto 46 Renault Mégane, foto 47 Renault Mégane, foto 48 Renault Mégane, foto 49 Renault Mégane, foto 50 Renault Mégane, foto 51 Renault Mégane, foto 52 Renault Mégane, foto 53 Renault Mégane, foto 54 Renault Mégane, foto 55 Renault Mégane, foto 56 Renault Mégane, foto 57 Renault Mégane, foto 58
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Mégane coupe Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:178998 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 79 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 288 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4

Popis vozu

Dlouho jsem váhal jestli má vůbec smysl zde zveřejňovat toto auto, ale nějak mě to nedalo a tak zde jsou mé postřehy:

Renault Mégane coupé je s necelými čtyřmi metry délky kompaktní coupé, tento vůz se vyráběl od roku 1996 až do roku 2003, kdy v roce 1999 prošel vydařeným faceliftem. Pro tento druh auta je typické uspořádání sedadel 2+2. Souběžně s coupéčkem se vyrábělo i cabrio. Jméno Mégane pochází ze studie firmy představené již v roce 1988.
Auto má přední pohon (FWD), na výběr byla jak manuální tak automatická převodovka. Všechny motory byly řadové čtyřválce uložené napříč, výběr motorových jednotek byl následující:
před FL - 1.6e(66kw), 2.0 8V(85kw), 2.0 16V(108kw), 1.9 dTi(72kw)
po FL - 1.4 16V(70kw), 1.6 16v(79kw), 2.0 1.6V IDE(103kw), 1.9dTi(72kw) posléze byla v roce 2000 nahrazen jednotkou 1.9dCi(75 kw)

Rozměry: Délka: 3967 mm
Šířka: 1698 mm
Výška: 1366 mm
Rozvor náprav: 2468 mm
Rozchod kol vpředu: 1450 mm
Rozchod kol vzadu: 1432 mm
Počet dveří: 2
Počet míst: 4

Pohotovostní hmotnost: 1135 kg
Užitečná hmotnost: 370 kg

Brzdy přední: kotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy zadní: bubnové
Sériový rozměr pneu: 185/60 R15 H

Druh paliva: Natural 95
Objem nádrže: 60 litrů
Emise CO2: 162 g/km
Součinitel aerodynamického odporu vzduchu: 0.33


DŮVOD KOUPĚ

Auto bylo koupeno před 2 lety a v tuto dobu mělo najezděno něco okolo 114 tisíc km. Nekladl jsem důraz na velikost auta v rodině máme MPV a tak když je potřeba věci si odvezu druhým vozem.
Důvod koupě tohoto vozu byl následující: jako student ho mám na dojíždění na VŠ a svoji osobní potřebu a zároveň je využíváno jako druhé auto v rodině v případě nutnosti.
Chtěl jsem něco nekonfekčního s dynamickým vzhledem za rozumný peníz. Další věc o kterou mě šlo bylo, aby auto mělo „dobré“ zrychleni pokud možno pod 10s na 100km/h.
Tohle je už třetí Renault co máme doma, tak nebyl nějaký důvod významně měnit. Po motorové stránce máme shodný motor v pracovním Scéniku a tam i s naloženým autem motor odvádí docela dobrou práci, když jsem zjistil, že motor dokáže coupe rozpohybovat z 0-100 km/h za 9.6s stal se mým horkým favoritem.
Líbil se mě také motor 2.0 1.6V IDE(103kw) ovšem těch na trhu ojetin nebylo mnoho a cenově byly samozřejmě dražší. Po vyhodnocení všech pro a proti jsem zůstal u slabší motorizace.
Popravdě řečeno nebylo v této kategorii aut co vybírat v úvah přicházela ještě Ford Puma 1.7 Zetec (byla na mě už moc malá), BMW 3 e36 (e46 byli ještě moc, moc drahé), VW Golf (ten už ovšem nebyl nekonfekční) a Audi A3 (ty byly ovšem už moc staré a nelíbili se mě). To co rozhodlo byl fakt, že s Renaulty máme zkušenost tak nás na nich nemá co překvapit.

Hlavním kritériem byla koupě verze od roku 1999, která již prošla faceliftem. Ta měla za následek lepší brzdy a celou sadu bezpečnostních prvků, které se projevili při kladném hodnoceni v testech NCAP. Zvětšily se také brzdové kotouče vpředu z 238 mm na 280 mm. Tato úprava snížila na minimum vadnutí zahřátých brzd a to z původně nelichotivých 55 m na pouhých 42 m brzdné dráhy ze 100 km/h.
Po stránce optické doznalo auto řady změn, tou nejpatrnější je změna přední kapoty a hlavně nová kapkovitá světela, dále pak došlo ke změně nárazníků, atd,... Interiér doznal také řady změn, namátkou: jiný volant, lehkou změnou prošla vrchní část palubové desky, která dostala příjemnější materiál. Po motorové stránce byly vozy osazeny novými motory se 16V technikou. Nově se začaly dodávat i vznětové motory s označením dCi, ale to myslím, že až od roku 2000.
Dalšími hlavními kritérii byla klimatizace a barva mohla být jakákoliv jen ne žlutá a zelená.


VÝBAVA

4x airbagy (2x přední, 2x boční, chránící hrudník i hlavu), ABS, elektrický ovládaná přední a zadní okna, imobilizér, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, palubní počítač, mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, el. nastavitelná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, dálkové ovládání centrálního zamykání, autorádio s CD, klimatizace a metalíza.


INTERIÉR

Interiér je na svou dobu docela povedený - není strohý. Podsvětlení přístrojové desky je oranžové a podbarvení budíků je bílé. Volant i sedačka řidiče jsou výškově stavitelné, tak není problém si nalézt pohodlnou polohu za volantem. Sedačky, mají příjemné boční vedení a to dokonce i vzadu.
Osvětlení interiéru má zpomalené zhasínání. Vepředu je velké světlo a směrová žárovka namířená na klín spolujezdce. Nad zadními sedačkami jsou také lampičky, které dobře osvětlují zadní sedadla.
Úložných prostorů je v tomto autě pomálu. Ve dveřích jsou klasické menší přihrádky. U zadních sedadel jsou přihrádky také, ale nedají se téměř využít a hlavně jsou velice malé. Další přihrádka je na klasickém místě před sedadlem spolujezdce, do která se vejdou maximálně brýle, fotoaparát, papíry od auta a nějaký ty CD, víko má v sobě dva stojánky na pití, ale není to moc praktický. Nejlepším úložným prostorem ve vozidle je schránka mezi zadními sedačkami. Je celkem velká, výborně se hodí na reflexní vestu, baterku, rozmrazovač oken a škrabku na led a nějaký další drobnosti.


DETAILY

Hodně se mě líbí takové drobnosti, jako je inteligentní práce stěračů - pokud mám stěrače zapnuté a někde zastavím tak se jejich chod automaticky zpomalí aby neběželi na prázdno a poté co se zase rozjedu, tak zpátky zrychlí. Další příjemnou věcí je to, že pokud mám zapnuté stěrače a chci někam zacouvat a zařadím zpátečku, tak se zadní okýnko začne automaticky stírat.


ŘÍZENÍ

S autem se příjemně jezdí jak na krátké tak dlouhé vzdálenosti. Podvozek není ani moc tvrdý, ale ani tak moc měkký. Sice v sobě nezapře typického Francouze, ale díky výměně tlumičů za sportovnější se komfort výrazně zlepšil. Svůj nemalý vliv na komfort cestování má kvalita povrchu silnice, která v ČR bývá často naprosto otřesná:(, ale to se projevuje snad u každého vozu.
Autu by rozhodně prospělo kdyby se 15palcová kola nahradila za 16palcová, ale do toho se mě moc nechce, protože by se to určitě projevilo na úkor dynamiky,…
Řazení není úplně nejpřesnější, zde se opět dostáváme k typickým vlastnostem francouzkých aut. Oproti německým autům nemá tak přesné dráhy při přeřazování.
Hodily by se kotoučové brzdy i na zadek místo bubnových. Sice to brzdi dobře, ale už pro ten pocit a vzhled by to chtělo zadní kotouče.


PNEUMATIKY

Letní:
GoodYear Eagle F1 GS-D3 195/50 R15 W (nové čekají na jaro)

Zimní:
Fulda Kristal Montero 2 185/60 R15 T
Tyto pneumatiky mám na autě již třetí a poslední zimu. Můžu říct, že tato pneumatika funguje skvěle v mrazu, na sněhu a na ledovce. Problém nastává, když je teplota nad nulou, to je pak s nima utrpení jezdit, vůbec nedrží na silnici, řízení je značně necitlivé a auto se celé jako by vlní. Tato neblahá vlastnost se násobí, když jedu po nekvalitní silnici. Příkladem: v rychlosti 160km/h si na dálnici připadám jako když jedu na žvýkačce a více se neopovažuji jet. Jediná možnost jak toto chování alespoň trochu eliminovat je přehustit pneu. Pokud je porovnám s DUNLOP SP WINTER SPORT M3 co mám na druhém autě je to nebe a dudy.

MOTOR

Je zde čtyřválcový motor o objemu 1598 ccm který, má v sobě zabudovanou 16V techniku. Výkon je 79kw při 5750 ot/min. a nejvyšší točivý moment je 147Nm při 3750 ot/min.
Motor má tendenci se velice lehce vytáčet až k omezovači, který je posazen do 6 500 ot. Při 100 km/h točí motor na 5. převodový stupeň téměř 3000 ot. Při 4000 ot. jede auto lehce nad hranicí dálničních limitů tedy přibližně 140 km/h.
Motor má nejraději rychlosti okolo 110km/h na okreskách, kdy ani moc nehlučí. Na dálnici při 130 má tendenci zvláštně hlučet mám vyzkoušeno, že nejlépe se cítí při 145 až 160 km/h, kdy je docela tichý. Velice záleží na druhu dálnice, z 90% jezdím výhradně po D11 (Praha-Hradec Králové) a na ní není problém jet i více. Na dálnici coupe ostudu sice nedělá, ale jeho přirozené teritorium to rozhodně není.
Pozitivem je že, se dá na 5. převodový stupeň jet 60 km/h a tak lehce proplouvat vesnicemi a v případě potřeby není problém podřadit až na 2. převodový stupeň.
Max rychlost jsem nezkoušel, ale reálných bude těch 198 (123.1 mph) co je psáno v TP. To by podle tachometru mohlo být tak 210 km/h, ale to nevím pouze spekuluji.
Pružnost je u tohoto auta velice dobrá především na 3. a 4. převodový stupeň. Na okreskách se dokáže držet i za podstatně silnějšímy auty.
Poslední dobou mám podezření jestli auto nebylo od původního majitele chipnuté - dynamika se mě na 1.6 16V zdá nadprůměrná.
Nevýhodou je, pokud je auto obsazeno více lidmi, to pak přestává být tak agilní a skotačivé. Na plynu je znát snad každých 50 kg co je v aute navíc. Někde jsem slyšel nebo četl(nevím co je na tom pravdy), že každých 10 kg hmotnosti navíc ubírají autu o 0,1 s při akceleraci.

Naměřená dynamika (měřeno stopkami FESTINA podle tachometru, tak to prosím berte s rezervou a pouze orientačně): -ČASY BUDU POSTUPNĚ DOPLŇOVAT-

40- 80 km/h na II. - 4.6 s, III. - ? s
60-100 km/h na II. - ? s, III. - 6.4 s, IV. - ? s, V. - ? s
80-120 km/h na III. - 6.5 s, IV. - 7.6 s, V. - ? s
100-160 km/h s postupným řazením 15,6s
0-1000m 30.9s (oficiální údaj)


ZÁVĚR

Za ty dva roky co coupé vlastním jsem na něm najezdil více než 50 tisíc km. Musím zaklepat bez vážnějších poruch, nikde nic neklepe a ani nepovrzává.
Auto má za sebou již deset let existence, ale hold mě ještě musí nějaký ten pátek vydržet než dostuduji a časem si snad budu moci splnit svůj velký automobilový sen:)

Silné stránky

+ benzin
+ motor
+ zvuk
+ vzhled
+ sedadla
+ spotřeba
+ bezpečnost
+ kompaktní rozměr
+ facelift

Slabé stránky

- není loketní opěrka
- ve vyšších rychlostech je hlučnější motor
- málo odkládacích prostorů
- chybí pořádný držák na nápoje
- horší přístup na zadní sedačky
- rázy od kol na rozbitých cestách
- v zimě při studeném rozjezdu tužší řazení
- není tempomat (naprosto skvělá věc)
- hodil by se 6. převodový stupeň při jízdě po dálnici

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Autorizovaný servis nemám důvod navštěvovat, výměny řeším v nedalekém autoservisu.

Provedené výměny: výfuk, rozvoďák, tlumiče, brzdy, zadní ložiska, baterie, svíčky, každých 15 000 km měním olej a jednou za 1/2 roku dělám geometrii.

Poruchy a nehody:
1) přestalo svítit třetí brzdové světlo - důvod ukroucený kabel
2) přestali ostřikovat ostřikovače - důvod odešel motorek
3) přejetá srna - praskl zobáček na pravém světlometu, který slouží k uchycení světlometu ke karoserii, přilepen speciální dvousložkovou pastou - vše je již v pořádku
4) při podélném stání do mě nacouvalo auto, odnesli to dveře u řidiče - vše je již v pořádku

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto je dovezeno z Německa od jednoho známého a zároveň majitele autobazaru.

Úpravy

Všemožným úpravám na autě se snažím vyhýbat. Prostě nemám rád tuning!!!

Momentálně je jen jedna jediná věc co mě láká, a to dát na auto nové sportovní pružiny od Eibachu co by měly auto snížit přibližně o 30 mm. Zatím se rozhoduji, ale asi je tam dám na jaře než auto přezuji na letní pneumatiky.

 

Novinky v recenzi

28.5.2010 18:52

Nové auti...

Tak jsem si po dlouhých měsících hledání pořídil nové auti původní plány byly takové, že to bude BMW a nějak se to zvrhlo a vyklubalo se z toho VOLVO S40 T5. K recenzi se snad brzy dokopu ;-)...

16.3.2010 00:16

Změna uživatele...

Vozidlo již nemám ve svém užívání (až na vyjímky), auto přešlo pod patronát mladšího bratra. Zůstalo tedy v rodině, tak se zas tak moc velké změny nedějí.
Zdejší recenze bude samozřejmě zachována a i příležitostně aktualizována.
No a já teď budu mít o zábavu postaráno, vybrat nový povoz, ale popravdě, už asi vím co to bude:)

13.2.2010 20:46

Servis...

Na 177 tis. jsem vyměnil olej. Dal jsem tam BP Visco 5000 5W/40, vešlo se tam téměř 5 litru. Dále jsem vyměnil, jak jinak, filtr olejový, vzduchový a kabinový. Všechny filtry mám od firmy MANN FILTER.
Jinak auto je v naprostém pořádku a zatím s nim v této tuhé zimě nebylo sebemenšího problému.

16.12.2009 12:16

Nové letní obutí...

Dnes jsem si s předstihem objednal nové letní obutí. Původně jsem se rozhodoval mezi Bridgestone Turanza ER300 a Continental PremiumContact 2 v záloze jsem měl ještě GoodYear Eagle F1 GS-D3. Nakonec jsem se rozhodl pravě pro poslední jmenované tedy GoodYeary. V TP mam takovej blbej rozměr 185/60 R15 H, tyto pneu. se bohužel v takovým rozměru nedělaj a tak jsem musel zvolit rozměr 195/50 R15 W (W proto že H nebyly a V byly o něco dražší)...

13.12.2009 20:18

Pojistná událost...

Tak pojistná událost je vyřešena, auto je opravené a ještě mě zbylo několik tisíc korun na benzin.

13.10.2009 12:22

Tak mám přezuto na zimu...

Tak jsem dnes rychle přezul na zimní pneumatiky, počasí nevypadá moc přátelsky! Sundané letní pneumatiky jsou na konci životního cyklu. Pneumatiky byly zakoupeny již s vozidlem a ještě mě vydržely 35 tisíc km. Teď ovšem vyvstává otázka co koupit na příští sezónu?

30.8.2009 21:39

Klimatizaze...

Dnes byla konečně provedena údržba klimatizace. Moc se v tom nevyznám, tak jen vím, že mě k autu byla přivezena taková mašina na kolečkách, která po připojení změří tlak v trubkách dále ukáže množství chladící kapaliny a oleje. Pak to vyčerpá do sebe a provede zkoušku těsnosti trubek a pak pomalu systém naplní na požadovanou hodnotu olejem a chladící kapalinou. Celá operace trvala přibližně hodinu. Výsledek je super opět to skvěle chladí...

14.8.2009 23:34

Recenze doplněna II...

Recenze byla opět lehce předělána a doplněna o sekci INTERIÉR a DETAILY...

10.8.2009 17:06

Nové fotky...

U příležitosti mého již měsíčního působení na MA.CZ jsem si dovolil přidat nové fotky do galerie. Jedná se o různorodou sestavu tak doufám, že se budou líbit. Dále jsem se trochu rozepsal o interiéru vozidla...

8.8.2009 00:26

Foto...

Trochu jsem se nudil, tak jsem si pohrál s fotkami a dal jim trochu víc šťávy. Nová série se už chystá hlavní překážkou je vypulírovat auto...

6.8.2009 16:55

50 000 km...

Dnes nastala slavnostní událost. Tímto dnem mám s coupečkem najeto rovných 50 000 km, k tomuto číslu jsem se dopracoval za 25 měsíců a přibližně 10 dní. Na studentské auto myslím docela slušný nájezd...

19.7.2009 15:33

Recenze doplněna I...

Recenze byla lehce předělána a doplněna...

16.7.2009 20:10

STK...

Proběhla STK, vše je v naprostém v pořádku. Můžu vesele jezdit dál...


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane 1.6 16V

Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě to vždy odvezlo kam jsem potřeboval.

praktičnost
9

Jezdím v tom z 90% sám tudíž dobrý.

prostornost
9

Pro jednoho či dva je to tak akorát.

jízdní vlastnosti
8

Na rozbitých okreskách v ČR to skáče, ale není se čemu divit za to auto nemůže.

jízdní komfort
7

No tak hluk je docela znatelný ve vysokých rychlostech na dálnici.

provozní náklady
8

Nestěžuji si.

náhradní díly
9

Musí se vědět kde a od koho nakupovat.

výkon motoru
8

Tak co čekat od 1.6, jsem asi rozmlsaný silnějšími auty, ale na danou kategorii a rok výroby asi více než slušné.

spotřeba
9

U benzínových aut to moc neřeším.

hlučnost motoru
8

Pěkně zvučí od 4000 ot., ale musí na ně být chuť.

kvalita sedadel
8

No tady bych řekl, že jsou docela dobré mají krásné boční vedení jen by mohli být kapánek tvrdší.

brzdy
8

Sice to má vzadu bubnový brzdy, ale auto má něco přes tunu tak není problém. Pravdou ovšem je, že zadní kotouče by se mě tam velice líbili.

zavazadlový prostor
9

Nepotřebuji ho, mám tam stejně jen deštník a lékárničku. Ovšem párkrát jsem s tím musel do Makra na nákup a to byl veliký problém:)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…