Recenze

10 Majitel

Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Lybra, foto 1 Lancia Lybra, foto 2 Lancia Lybra, foto 2 Lancia Lybra, foto 2 Lancia Lybra, foto 3 Lancia Lybra, foto 4 Lancia Lybra, foto 5 Lancia Lybra, foto 6
Lancia Lybra, foto 7 Lancia Lybra, foto 8 Lancia Lybra, foto 8 Lancia Lybra, foto 9 Lancia Lybra, foto 10 Lancia Lybra, foto 11 Lancia Lybra, foto 12 Lancia Lybra, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Lancia Lybra Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:132000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední

Popis vozu

Lancia Lybra přišla na trh jako nástupce modelu Dedra, vyráběla se v rozmezí let 1999 - 2005 s benzínovými motorizacemi 1.6, 1.8 a 2.0 a vznětovými 1.9 JTD a 2.4 JTD. Technicky vychází z Alfy Romeo 156, kde byl podvozek nastaven komfortněji, oproti sportovnějšímu u Alfy. Na výběr bylo mezi verzemi sedan a combi (SW), největší počet zákazníků si pochopitelně našla v rodné Itálii, odkud pochází i tento kousek. Na český trh se oficiálně nedovážela.

Exterier:
Design exterieru je navržen v kombinaci retro a moderního stylu. Přední kruhová světla s vystouplými oblouky karoserie kolem nich, části karoserie a prolisy v oválných nebo zakulacených tvarech - to vše odkazuje na eleganci, jakou se pyšnily vozy (Lancie nevyjímaje) v 50. a 60. letech minulého století. Naopak zadní část působí velmi moderně, svislé zadní svítilny navazují na leské černé lišty, které se táhnou odzadu přes celou střechu a splňují tak nejen praktický účel (upevňuje se na ně střešní nosič), ale i dekorativní. Tento vůz je navíc doplněn černě lakovanou lesklou střechou, která ve spojení se zatmavenými okny vkusně kontrastuje nepříliš zajímavé stříbrné barvě.

Interier:
Interier je opět na pomezí retra a moderního stylu. Na první pohled působí honosným dojmem a kvalita zpracování tento dojem podtrhuje. Vše je vyvedeno precizně, italové si zde očividně vyhráli s detaily. Všechny verze jsou standartně vybaveny LCD displejem, na kterém se zobrazují veškeré informace o voze, od signalizace otevření dveří, přes ovládání rádia či navigace po nastavení servisních parametrů a ovládání palubního počítače. Vnitřek vozu určitě neoslní svým prostorem, nicméně průmerně vzrostlý člověk se v něm netísní. Dekor interieru se nabizel v nekolika odstinech podle verze vybavy a roku vyroby, v nabidce byla imitace dřeva, hliníku nebo karbonu. Celkově auto působí útulně a pohodlně, vše je na dosah ruky a dobře viditelné.

Motor:
Motor 2.4 JTD byl ve své době takřka průlomový, jelikož se jednalo o první dieselový motor se systémem vstřikování common-rail. Díky tomu může nabídnout lepší průběh točivého momentu a výkonu při nižší spotřebě oproti starší technologii. Do Lybry se nabízel s původně 99kw/135k, při modernizaci se výkon zvedl na 103kw/140k a nakonec na finálních 110kw/150k.

Tento vůz je osazen poslední zmiňovanou verzí, ve stupni výbavy Emblema. Výbava vozu je vezhledem ke svojí kategorii a stáří poměrně slušná, zahrnuje mimo jiné automatickou dvouzónovou klimatizaci, kožený interier včetně vyhřívaných sedaček, hi-fi systém Bose, CD changer, ASR, ESP a Hill holder, alarm, elektricky ovládaná okénka a zrcátka včetně vyhřívání, tempomat, ovládání rádia na volantu, přední, boční a hlavové airbagy atd....

Silné stránky

- motor
- jízdní vlastnosti
- brzdy (jedno z mála italských aut, které opravdu brzdí :-D)
- pro rodinu perfektně praktické auto
- výbava
- různé drobnosti, které rozmazlují - ozdobné hliníkové lišty na prazích dveří, světélka vespod dveří pro lepší vystupování ve tmě, výsuvný držák na kelímky, automatické rozsvěcení světel apod...
- individualistický design
- je to Lancia

Slabé stránky

- pouze pětistupňová převodovka
- nemožnost výměny originál rádia za vlastní
- anténa rádia nemá úplně čistý signál
- nelze výškově nastavit sedadlo spolujezdce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis je bez problémů, díly jsou mnohdy shodné s některými modely od Alfy nebo Fiatu, nejsou to žádné přehnané pálky jakými se ohánějí majitelé Škodovek :-D Ceny dílů jsou často srovantelné s vozy koncernu VW, v některých případech i levnější. Co se týče dostupnosti, není problém sehnat originál díly, druhovýroba, není problém sehnat i použité díly z bouraček.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Je to první auto kupované v bazaru. Vždycky jsem se vyhýbal nákupu v bazaru, nemám v bazáristy důvěru. Ale ono při koupi takového auta, zvlášť když jsem měl poměrně specifické požadavky - především na stav vozu, není moc na výběr. Je to smutné, ale většina Lyber v bazarech jsou bouračky dovežené zvenku a všelijak poslepované, byli jsme se podívat na víc aut a tuto jsme sehnali cca po půlročním intenzivním hledání. Nakonec ale spokojenost, kupovali jsme v autobazaru Auto Stilo v Hulíně, kde nám vyšli vstříc, nabízeli i prohlédnutí vlastním mechanikem. Před vyzvednutím vozu dokonce ochotně nechali opravit drobné nedostatky.

 


Další vozy Lancia Lybra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Je to ojeté auto, každé ojeté auto chce sem tam nějakou investici, ale není to žádná kasička na náhradní díly jak pomlouvačně říkají majitelé německých Té-Dé-Íček.

praktičnost
10

Pro rodinu super

prostornost
7

Osobně mám radši větší auta, Kappa mi v tomto směru vyhovuje víc, ale vzhledem ke své třídě je to dostačující

jízdní vlastnosti
8

Tohle auto není sporťák, je potřeba brát na vědomí, že se pořád jedná o rodinnej kombík s dieselem pod kapotou. Jinak jsou jízdní vlastnosti velice dobré, italové to mají tak nějak v krvi.

jízdní komfort
9

Podvozek je nastaven v rámci své třídy komfortněji, poměrně dobře tlumí nerovnosti, měkké sedačky pohodlí ještě napomáhají.

provozní náklady
6

Pokud se autu dopřává kvalitní péče, pak slouží dobře. Celkově provozní náklady spadají tak do průměru.

náhradní díly
8

S dostupností není problém, ceny úměrné konkurenci

výkon motoru
7

Na závodění to není, na běžné, sem tam svižnější cestování ano

spotřeba
6

Dá se jezdit za 5.5, ale taky za 12.....

hlučnost motoru
8

JTD je na diesela vcelku tiché, ale pořád je to diesel

kvalita sedadel
8

Měkké, pohodlné. Možnost přifouknutí bederní opěrky. Ale mohli by být větší, osobně mám radši velká křesla a hafo místa kolem.

brzdy
10

Na italské auto výborné :-D

zavazadlový prostor
5

Na kombíka tak průměr, na druhou stranu je výhoda, že se dají věci naložit až po strop






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…