Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 320i Touring (E46)

9.77 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11
BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 3 (E46) Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:115000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2171 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 435 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "andy2214".

BMW 320i Touring, téměř social výbava - příplatková výbava se omezuje jen na DSCIII, velurové koberečky, střešní lyžiny, vak na lyže, el. vyhřívaní předních sedaček. Barva Titansilber metallic.
Původně jsem chtěl černé a žádné jiné. Nicméně po tom, co jsem se v takovém svezl, dostavilo se překvapivě zklamání. Bylo to jak jízda v rakvi. Stříbrná se mi navíc zdá, že přidává autu na důstojnosti. Obzvlášť v kombinaci s oranžovými blinkry - čiré k této barvě jen přes mou smrt.

Jak jsem k autu přišel.

Moje předchozí auto neauto - Škoda Felicia. Dozrál čas na něco důstojnějšího. Byl jsem rozhodnutý pro Škodu Octavii 2.0FSI, ale (a teď už vím že naštěstí)se mi nedařilo delší dobu sehnat takové auto, jaké jsem chtěl. V tom přemítání přišel kamarád z práce s tím, že si bude pořizovat BMW, že má kamaráda který se v BMW orientuje, že legendy o veliké spotřebě, extrémně drahých náhradních dílech atd jsou smyšlené, že provoz není o moc dražší než koncernová auta, ovšem auta jsou samozřejmě jako prémiová značka někde jinde. Tak jsem se nechal nahlodat, zabořil se do shánení informací o BMW, zamiloval se a zaměřil se na E46 jako dobrý kompromis mezi datem výroby, cenou a stále moderním vzhledem.

Doladění výběru

Diesel jsem zavrhl rovnou, nejezdím dlouhé trasy, navíc jezdím jen po městě a věci jako čerpadlo, váha vzduchu, vstříky nebo turbo by mě asi strašili i přes noc. Navíc motory jsou to téžké, zatěžují přední nápravu, zvyšují hmotnost a to nemluvím o zvuku. Ač jsou to CR, pořád zní jako traktor, těžko to někdo popře. Říká se, že když BMW, tak jedině šestiválec a benzín. I přesto jsem se zaměřil původně na 318I s dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem ani neuvažujíc o něčem větším, bál jsem se, i dvoulitr už byl "moc". Teď se tomu směji. Po jízdě s jedním takovým 2.0 110kw exemplářem se mi zdál ovšem tento motor trochu slabý. Trochu jsem se v podvědomí tím, že když už, tak už pořádně, nechal zviklat a dal šanci i šestiválci. Po krátké jízdě bylo rozhodnuto. Zvuk a zátah oproti čtyřválcům se kterými jsem měl do té doby čest (hlavně O1 1.8T, O2 1,6MPI a 1.8TSI) takřka famózní. Ačkoli výkonově je kuříkladu s 1.8T či TSI srovnatelný, a turbomotory táhnou lépe od spodu, myslím že kdo se v šestiválci ( nedejbože osmiválci :) ) svezl, mi potvrdí, že požitek je to nesrovnatelný. A nakonec proč Touring? Důvod byl jednoduchý. Sedan se mi nelíbí, vypadá podle mě už moc staře a proporčně nevyváženě :)

Jízdní vlastnosti

Když se vrátím k původnímu rivalu v mém rozhodování, Škodě Octavii, musím konstatovat, že Octavia je proti BMW prostě auto z bodu A do bodu B. Kvalitní, ale nudné a fádní. Řídit BMW je zábava. A to i bez řízených smyků a vysokých rychlostí. Znáte pocit kdy se těšíte až pojedete do práce a z práce? Kdy se jezdíte jen tak projet a to ne kvůli kochání se přírodou a okolím? Jestli ne, pořidtě si BMW se šesti a více válci a pochopíte. A co si budeme povídat, ono sedět v BMW je prostě jiný pocit, než v běžné značce. Auto jde perfektně do zatáček a i přes relativně vyšší hmotnost se chová opravdu dobře. Pro mě příjemným prvkem, pro někoho méně, je nepřeposilovaný volant. Auta koncernu VW se prostě řídí snáze. Ve volantu u nich sice nic necítíte a když projíždítě zatáčku trochu ostřeji jen odhadujete kdy auto přestane ragovat a vy z ní vyletíte, ale pro ženu si myslím že E46 auto moc není. Ač jich za volantem u e46 vídám možná víc než mužů :)

Interiér

Byl jsem překvapen jak dobře a moderně působí i 7 let po výrobě. Plasty jsou perfektní. Na design palubní desky jsem háklivý, nesnáším francouzské a italské paskvily, vždy mi byl sympatický pro někoho nudný interiér Octavie nebo i Fabie, Golfů či Passátů. Prostě německá funkcionalita bez zbytečných emocí. Ač je starší, spojuje prostou eleganci s kvalitními plasty a interiér E46 působí důstojnějším dojmem. Maličkost která potěší a je silně návyková, je stahování okének u řadící páky. Není tedy při řízení třeba sundavat vůbec ruku z volantu a šátrat kdesi nepřirozeně nadveřích po ovladači, divím se, že toto nepřevezmou i jiné automobilky. Nadruhou stranu chybí byť jen jediný držák na nápoje.. ( edit - dokoupeno jako originální díl )

Motor

Překvapí naprostá kultivovanost. Motor není prostě slyšet a nechvěje se ani při vytáčení. Už nekolik lidí se nad malou hlučností motoru pozastavilo. Kapitolou samou pro sebe je zvuk ve vyšších otáčkách nad 3000ot/min..Byť je to jen slabý odvar 330i, i tak je to něco, co se musí zažít aby člověk pochopil.. Zpočátku jsem se bál spotřeby, ale ta se ústálila na 9,5l/100km po městě což si myslím že je na motor o tomto výkonu a objemu dobrá hodnota. A to nejezdím zdaleka defenzivně a občas vypínám rádio a užívám si zvuku vytáčeného motoru.. :)
Výkon

Výkonu je tak akorát. Dovedu si představit že by měl o pár desítek koní víc, protože ale bydlím v Praze a jinde nejezdím, byla to i otázka kompromisu. Už i tak se mnoha lidem při představě 2,2l benzínu ve městě protáčejí panenky.. Motor se nejlépe cítí nad 3000 ot/min, sílu má vždy až do omezovače, rychlostní převody jsou krátké, zejména jednička, člověk si musí dát pozor, aby včas přeřadil, rána od omezovače bolí.. Max rychlost (dle tachometru) dosažena 230km/h. Motor je dříč, kterému sice zpočátku trvá než zabere, ale nad 3000ot už nepustí.

Silné stránky

Jízdní vlastnosti, výkon, zvuk motoru, spotřeba, design, prestižní značka

Slabé stránky

Při cestování na dálnici chybí 6. rychlostní stupeň, který by spotřebu o nějakou desetinu snížil.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím 3x výměna oleje (po 10tis. km), chladící kapaliny, vzduchového, palivového a kabinového filtru a svíček, silebtloky na přední nápravě, zadní brzdy. Vše tedy v rámci běžných ponákupních preventivních a provozních nákladů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Teď už vím, že se na ceně ještě něco dalo usmlouvat, ale stav vozu odpovídá deklarovaným 115tis. km, po roce provozu se mi nezdá, že by mi bylo něco záměrně zamlčeno nebo jsem byl podveden..

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím nemůžu hodnotit, najeto pár tisíc km a to samozřejmě bez problémů.

praktičnost
7

Chybí jakékoli držáky na nápoje, kufr není Octavia, nadruhou stranu překvapí několik vychytávek..

prostornost
10

Nemám moc porovnání, pro moje potřeby stačí bohatě.. Údajně je na zadních místech málo místa, já jsem tam seděl jednou a místa je tam podstatně víc, než u Octavie II. A zejména na sedadle řidiče si proti OII připadáte jak v autě od jednu třídu výš.

jízdní vlastnosti
10

Myslím že komentovat je zbytečné.. Předkolku už nikdy nechci. Samozřejmě že M3 to asi není, ale na rodinný kombík víc než dobré :)

jízdní komfort
6

MB S Classe to není.. auto i s základním podvozkem bez M-Paketu je dost tvrdé.

provozní náklady
10

Odpovídající.

náhradní díly
9

Pokud člověk nekoupí hned první věc na kterou narazí, ceny se neliší od koncernu VW. Pro představu - třídílná spojková sada LUK - 3990kč.

výkon motoru
10

330i to není, ale vzhledem k jeho parametrům.. Zcela odpovídající. Víc od něj snad čekat nelze.

spotřeba
9

Na motor o objemu 2,2L odpovídající, jen v zimě kapánek vyšší.

hlučnost motoru
10

Naprosto úžasné. Motor naprosto tichý, žádné vibrace. Když auto chcípne, ani o tom nevím a dívím se proč nejde kroutit volantem.. Kultivovatnost dokonalá.

kvalita sedadel
7

Obyčejná sedadla.. Svůj účel plní. Žádné boční vedení ale relativně komfortní na delsí jízdu.

brzdy
8

Dostačující i když asi žádný extra zázrak. To se u v podstatě rodinného kombiku s nejslabším motorem (4 válce se svými max 110kw nepovažuji za použitelné) v nabídce ale ani nedá očekávat :)

zavazadlový prostor
5

Popravdě mě překvapilo, že kufr není nijak zvlášť velký. V kategorii asi průměr nebo spíš podprůměr.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…