Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia 2.0 TDI DPF 4x4

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Combi Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:43932 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 199 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

"Oktávka" je další auto v rodině. Je sice táťkova služební, ale teď jí bereme "jako vlastní". Takže zase jedna Oktáka v metle, tdíčku a samozřejmě na hlínách s tahem pěkně odspodu... Tahle ale nabízí přece jenom něco víc než klasická O2. Je to verze 4x4 a jedna z prvních s 2.0 TDI DPF, které do té doby nebyly v nabídce. Původně to bylo předváděcí auto Škoda-Auto a tak vypadá jako ty z katalogů, kdy je "napraná" skoro vším, co do auta jde. V té době ještě byla jen jediná výbava 4x4, je ale trošičku rozšířená, snad na nic nezapomenu :-):
2x čelní, 2x boční, 6x okenní airbagy, ESP, Hill Holder, DO centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka, parkovací čidla vpředu i vzadu, xenonové světlomety s ostřikovačemi (svítí fakt dobře), fce Coming + Leaving home, dešťový senzor, elektrochromatické zpětné zrcátko, tempomat, Climatronic, vyhřívaná sedadla vpředu a vzadu, Maxi DOT, sportovní sedačky a 3- ramenný kožený volant, Jumbo box, autorádio Audience s Mp3 a integrovaným měničem na 6 CD, Sound System s 12 reproduktory, a litá kola 17" Pegasus a pneu Continental SportContact 225
Je to skvěle vybavené auto, jenom když jsem si zpočítal ceníkovou cenu, tak mě trochu překvapila částka asi 920 000 KČ :-D, což mi přijde opravdu hodně a vybral bych si za to úplně jiný povoz. Dnes se ale prodávají levněj a navíc když to auto neplatíte, tak proč ne... :-) Nutno dodat že je to (ale za ty prachy...) výborné auto, dokonale splňující naše požadavky.

Motor, jízda

Staré dobré dvoulitrové Tdi se 140 koňmi, 320 Nm a šestistupňovým manuálem pod kapotou uděluje slušnou dynamiku - rozuměj tím není to vyloženě závodník, ale jestě se nestalo, že by někdy někde výkon chyběl. Je trochu hlučnější, ale není to obtěžující, 1.6 Mpi je tišší, ale že by zvuk byl přijemnější se říct nedá. Horší je už spotřeba, na které se projevuje větší hmotnost, filtr pevných částic(ale aspoň z výfuku nepadají brikety :-)) a pohon 4x4. Jezdí se s ní kolem 7 litrů, což stále ujde, ale není to to typické spořivé TDi. Převody jsou dost krátké, ale o to lépe lze využít točivý moment, protože motor je silný, ale krátkodechý. Rozjezd probíhá asi takhle: Na jedničku se auto naklopí dozadu a bez známky proklouznutí kol vás jakoby vytlačí dopředu a hned sázíte "za dva". Následuje další nakopnutí a u 70km/h (což je brzy :-)) už síla končí a tedy "za tři". Stále solidně zrychluje až asi ke stovce, pak už čeká "čtyřka" Akcelerace ale není tak uchvacující jako pružnost. Doma máme ještě Octavii Combi Tour s 1.6 Mpi a ta v rychlostech kolem 100 Km/h a výš dost ztrácí. Nedejbože v táhlém stoupání a naložená. To tady ne. I na čtyřku, pětku a šestu zrychluje velmi dobře kopec nekopec a s větrem v zádech není tachometrových 215 km/h problém. Jízdní vlastnosti nemůžu až tak dobře porovnat s ostatnímy konkurenty, ale hodnotil bych je jako výborné. Přesné řazení, řízení a jistý podvozek = radost z jízdy (zvládá i tu sportovní). V porovnání s naší Octavií 1 je jízdně o obrovský kus dál a to i ve vnímání rychlosti, kdy je ještě trvalá 160-ka velmi pohodlná cestovní rychlost(tak jasně, Bmw 7 a spol to zas neni).
Obrovskou výhodu vidím v pohonu 4x4 připojitelným Haldexem, kdy pojem "jedeme v zimě na hory" nabývá nový rozměr. Tam kde se ostatní předohraby bály zpomalit že se už nerozjedou se dá v klidu zastavit anebo přidat a trochu si "driftnout" :-). Terénní schopnosti nejsou až tak na výši, ale to u auta opravdu navyhledáváme, důležitá je pro nás dobrá trakce a jízdní vlastnosti převážně na silnici. Přijde mi hloupý dnešní trend rádoby SUV, která mají vysoké těžiště (horší jízdní vlastnosti), větší spotřebu a přitom v terénu nejdou o moc lepší (a stejně s ním majitelé do terénu nikdy nezajedou...). O Hyundai Santa Fe nabízející i verzi jenom s 1 poháněnou nápravou je opravdu už úlet.

Interiér

Octavie se většinou řadí do nižší střední třídy, občas ale i do střední. A jestli něčím do střední třídy patří, tak je to rozhodně interiér. S focusy, ceedy, atd. se to opravdu nedá srovnat - uvnitř!(aby mi někdo nepsal že jízdní vlastnosti Focusu jsou lepší a tak...) Je to opravdu hezké a útulné místo. Skvělé zpracování, pěkný design a i solidní prostor. Vzadu není až tak moc místa, ale ve srovnání se starou Octavií je to o něčem jiném. Měřím 190 cm a "za sebe" si zcela bez problému pohodlně sednu, což se mi u "Touru" nějak nedaří :-). Sportovní sedačky s vyhříváním jsou prostě skvělé. Výplně dveří působí skoro luxusně. O pohodlí se stará 2-zonový Climatronic - je ale dovuzonový zbytečně, stejně máme vždycky obě strany nastejno :-). Rádio se sound systemem hraje dobře (oproti Streamu se 4x repro v O2 Ambiente). integrovaný měnič a mp3 je taky fajn a displej zobrazuje při parkování vzdálenost překázěk. A ještě jedno plus v podobě kopy úložných schránek - před spolujezdcem, pod spolujezdcem, 2 na středové konzoli, jedna u řidiče a velká pod loketní opěrkou. No a k tomu všemu se přidává pro Octavii typická černá díra místo kufru :-). Pro zajímavost nedávno jsem seděl v Audi A6 Avant a pak přesedl do Octavie. A můj dojem byl, že mi oproti Audi v Oktávce nic moc nechybí a ten rozdíl v luxusu a zpracování(který tam samozřejmě byl), by mi za ten rozdíl v ceně asi nestál. To bych si v Octavii první generace nikdy neřekl...

Exteriér

Octavie je určitě auto designově bez emocí, ale vzhled je zdařilý a nadčasový. V kombinaci se 17" koly a černou metalízou je to celkem fešák. Mně osobně se líbí víc než Octavie po faceliftu, předek působí dravěji a lépe sedí ke zbytku auta. Takže zde tak nemám moc co vytknout, snad jen že po ani ne 3 letech užívání je lak na zadních dveřích už docela zašlý a že je na černé vidět opravdu všechno.

Shrnutí

Tohle auto si mě nezískalo drtivým výkonem, přehnaným luxusem, úžasnou praktičností ani ničím podobným. Získalo si mě dokonale vyváženou kombinací všeho. Zvládá pohodlné cestování, "stěhování" na dovolenou, sportovní jízdu (samozřejmě s jistými limity) a i zasněžené silnice. A je relativně úsporné a spolehlivé. Neznám v této cenové kategorii (dnes nové pod 700 tis.) žádné jiné auto, které by tohle všechno zvládalo jako toto. Pokud tuhle Octavii už mít nebudeme a budeme si kupovat místo Octavie Tour nějaké jiné auto, bude to určitě tohle(rok staré, 20 tis. km, 500 000 KČ je myslím fér nabídka). Možná to není úplně objektivní, ale jsme s ním spokojeni, dobře jezdí a líbí se nám (a na BMW 320xd touring nemáme :-))
Tak toť snad zatím vše, co bych k tomu našemu autu řekl :-).

Silné stránky

Jízdní vlastnosti
Interiér
Pohon 4x4
Silný motor

Slabé stránky

Krátodechý, hlučější a žíznivější motor
Teoreticky vysoká cena
Možná ještě něco časem vymyslím....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Poruchy zatím žádné, servis standardní pravidelný.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tohle my neřešíme - auto je služební...

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 2.0 TDI DPF 4x4

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10

Ideální rodinný vůz (zní to skoro jako z nějaký reklamy, že jo :-))

prostornost
9

Slušná, velký skok oproti předchozí generaci.

jízdní vlastnosti
9

Kompromis mezi pohodlím a sportovností. Jezdí ale dobře.

jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
9

Bohatě stačí, viděl bych to ale na 2.0 TDI 125 kW 4x4 kdyby existovala :-)

spotřeba
8

Je o něco vyšší než u klasických předokolek, s tím ale nutno počítat...

hlučnost motoru
7

Vyšší, ale není vyloženě obtěžující.

kvalita sedadel
10

Sportovní sedadla prostě super...

brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Co víc si jen přát :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…