Recenze

10 Majitel

Dacia Logan 1.6 16v

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 59× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Logan, foto 1 Dacia Logan, foto 2 Dacia Logan, foto 3 Dacia Logan, foto 4 Dacia Logan, foto 5 Dacia Logan, foto 6 Dacia Logan, foto 7 Dacia Logan, foto 8
Dacia Logan, foto 9 Dacia Logan, foto 10 Dacia Logan, foto 11 Dacia Logan, foto 12 Dacia Logan, foto 13 Dacia Logan, foto 14 Dacia Logan, foto 15 Dacia Logan, foto 16 Dacia Logan, foto 17 Dacia Logan, foto 18 Dacia Logan, foto 19 Dacia Logan, foto 20 Dacia Logan, foto 21 Dacia Logan, foto 22 Dacia Logan, foto 23 Dacia Logan, foto 24 Dacia Logan, foto 25 Dacia Logan, foto 26 Dacia Logan, foto 27 Dacia Logan, foto 28 Dacia Logan, foto 29 Dacia Logan, foto 30 Dacia Logan, foto 31 Dacia Logan, foto 32 Dacia Logan, foto 33 Dacia Logan, foto 34 Dacia Logan, foto 35 Dacia Logan, foto 36 Dacia Logan, foto 37 Dacia Logan, foto 38 Dacia Logan, foto 40 Dacia Logan, foto 41 Dacia Logan, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta Dacia Logan MCV Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:141000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.1 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 700 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Popis Dacie MCV už udělal velmi pěkně Lukáš na tomto webu: http://moje.auto.cz/DriverDacia/dacka.html.


Myslím si, že k tomu popisu není snad co dodávat, kromě odlišností mezi jeho autem a mým:
- mám novější modelový rok 2009 s pozměněnými předními světlomety, nárazníky jak předními, tak zadními
- kompletně přepracovaný interiér
- verze mého vozu je Arctica
- motor o obsahu 1.6 16V 77KW, 148 Nm
- mám záruku 5 let (nebo 100 000 km, co nastane dříve)

Hned na začátek celého popisu přidám jednu osobní zkušenost:
ke koupi Loganu MCV mě odrazovala nechuť nebýt "in" (možná namyšlenost): "Přece nebudu jezdit s "předpotopní šunkou" (novou Dáčií), když si můžu koupit za stejné peníze renomovanou značku (ojeté auto)." To je asi komplex nás všech. Já jsem tím musel projít od začátku do konce. Od pochybností a nechuti koupit Dacii až po radost z nového spolehlivého auta.
Dnes se dívám na moje auto jako velmi dobrou koupi. Za stejné peníze si můžu koupit leda 6 - 8 let starou ojetinu jiného 7místného auta. V tu chvíli již nemá žádnou záruku (krom karoserie - pozinkovaná auta mají od 9-12 let záruku), čili při koupi ojetiny 6 let staré mam stejnou záruku na korozi jako s nepozinkovanou Dáčií (Dáčka nabízí 6 let záruky proti prorezavění) a navíc Dáčka má 5 let záruky na celý vůz, o čemž si může 6 let stará ojetina jenom nechat zdát. Proto si myslím, že koupě nové Dáčky místo staré ojetiny je to nejlepší rozhodnutí.

Moje předchozí zkušenosti jsou dosti různorodé (od Škody 105L, přes Favorita, Felicii 1.3, Škoda Fabii 1.9TDi, Škoda Octavii 1.9 TDi (jak verze sedan, tak kombi), Škoda Superb 1.9 TDi, Renault Megane 1.5dCi (kombi), Renault Clio 1.2T (kombi), Ford Escort 1.8i, Fiat Doblo až po Ford Transit) a tak jsem byl celkem zvědavý, jaké budou zkušenosti s tímto autem.
Nutno podotknout, že subjektivně porovnávám nesrovnatelné.

Cena mojí Dáčky byla 289 000 Kč (mám sedmimístné provedení). Této ceně může konkurovat z aktuálních aut, se kterými jezdím snad jenom Renault Clio 1.2 Ice, nebo Fiat Doblo 1.4. Co se týká prostoru je Dáčka neporovnatelná s žádným autem, snad s výjimkou Škoda Superbu, který má zhruba stejný rozvor (ale ostatní parametry a výbavy jsou neporovnatelné :-)).

Než jsem šel do autosalonu si vyzvednout nové auto, zařekl jsem se, že se nebudu snažit toto auto porovnávat. Ale znáte to, člověk jenom srovnáváním svých zkušeností dochází k závěrům a ke svým názorům. A tak trochu porovnávat se musí.

Co do porovnání Dáčie vůči Škodě Octavii kombi, Renaultu Meganu kombi je místo v druhé (zadní) řadě asi následující:
1) nejvíce místa Dáčka
2) o trochu méně Renault Megan
3) zas o kus méně Škoda Octavia
Místo jsem porovnával jednoduše a prakticky pomocí dětských sedaček, které jsem tam prostě musel dostat. Používám 2 Römer KidFix (IsoFix upínání) a jednu skořepinu Chicco pro drobka.
Do Octavie se tato kombinace co do šířky nevejde (chybí tak 5cm), do Meganu se tato kombinace nasouká (ale zapínat pásy je nadlidský úkol, o odřených rukou ani nemluvím). Do Dáčky to naskládám úplně super, místa mezi sedačkami ještě zbývá i na celkem pohodlné upoutání pásy.

V třetí řadě sedadel je pohodlné svezení i pro 2 dospělé. Měřím něco málo přes 175 cm a s kamarádem, který má co do výšky něco málo přes 180 jsme se pohodlně vešli a ještě zbývalo místo na pár drobností umístěných na podlahu pod nohy. Co do šířky sedadel jsou jenom o kapánek užší než např. sedadlo řidiče.
V kategorii rodinných sedmimístných automobilů je u Dáčie MCV poměr cena / vlastnosti, bezkonkurenční. Nejbližší konkurent Renault Grand Scenic stojí řádově o 90 tisíc více (po velkých slevách) a to porovnávám nevyšší výbavu Dáčky s nejnižší výbavou Scenicu (po pravdě řečeno mají velmi podobnou výbavu - Scénic má ale lepší aktivní bezpečnost - v základu má ESP, což Dáčka vůbec nenabízí).

Snad mi zbývá jen dodat, že co do kvality zpracování, či do estetické úrovně se z mého pohledu Dáčii podařilo přidat, zvláště při pohledu do dnešního interiéru Arctica výbavy a výbavy předchozích let. Plasty jsou napohled pěkně zpracované, mají celkem příjemný ohmat, nikde nic nevrže (taky vlastně ani nemá co vrzat, výplně dveří jsou z jednoho kusu, základ přístrojové desky je také z jednoho kusu), žádné plastové pachy není cítit. Z tohoto pohledu se jim interiér povedl. Opět takto hodnotím z pohledu pořizovací ceny (kdybych takto hodnotil např. Škodu Octavii kombi 1.6 v ceně 479 900 Kč ve verzi Ambiente a měla stejným způsobem zpracovaný interiér, tak by moje hodnocení nebylo tak kladné, to dá samosebou rozum).

Samostaný odstavec si zaslouží čalounění interiéru.
Když otevřete Dacii ve vybavení Arctica, dostane se Vám úplně rozdílný pohled oproti výbavě Ambiance, či Logan. Černé potahy s decentním šedým vzorkem jsou příjemným oživením celého interiéru. Částečné výplně bočních dveří zejména v místech, kde pasažér přichází do styku s plastovými povrchy je velmi příjemné.
Až na zadní dělené dveře v celém autě nenaleznete jediný kousek neočalouněný, popř. nezakrytý tmavým plastem. V této cenové relaci je toto velmi příjemné. Na druhou stranu je potřeba říci, že takto se vybavují vozy jiných značek již řadu let, u Dacie jsme si na takto zpracovaný interiér museli počkat do konce minulého roku.
Podlahové čalounění je v také v tmavém provedení. Je z pevného a na dotyk příjemného materiálu. Verzi Arctica výbavy již kvůli těmto prvkům komfortu vřele doporučuji.

Jízdní vlastnosti jsou pro můj styl jízdy přijatelné. Jezdím v rozmezí dovolených rychlostních limitů (dálnice používám minimálně) a tak motor točí mezi 2000 – 3400 otáčkami, kde je hluk i kultivovanost šestnácti ventilu v mezích dnešních standardů i u moderních automobilů (dáčka disponuje technologickým vybavením zhruba o 4 – 6 let starším než dnešní automobily, berte to stále v potaz).
Zrychlení z 0 na 100 je něco málo přes 12 s, takže se nejedná v žádném případě o brzdu provozu.
Výkon motoru je 77 KW a pro takto těžký vůz (zhruba pohotovostních 1250 kg) je dostatečný, točivý moment s maximem 148 Nm je v rozmezí od 1900 otáček k dispozici v solidních 80%, tj. něco málo pod 120 Nm (což je třeba téměř maximum 1.6 8V, která se také dodává do Dáčky MCV - 16 ventil je o 10 000 Kč dražší na pořízení, ale stojí za to do něj investovat).

Spotřeba je dle technického průkazu deklarována 9,8/6,3/7,5 (město/mimo město/kombinace).
Moje dosavadní zkušenost je, i když auto má najeto málo km průměr okolo 7,3l na 100 km. Tento průměr jsem odečetl z palubního počítače po vyprázdnění celé nádrže (přes 50 l). Při dotankování a kalkulaci dle ujetých kilometrů je tento průměr cca 7,33l/100 km. Jsem tedy spokojen (zatím). Rád bych se dostal na kombinovaný průměr 7,1 l/100 km. Vždy to ale záleží na poměru jízdy ve městě s mimo městem. Poslední poznámka na závěr spotřeby: tohoto průměru bylo dosaženo za jízdy i s klimatizací. (Nejezdím tak, abych se zbytečně potil.) Dáčka byla vždy téměř plně vytížena - 2 dospělí, 3 děti, kočárek a pár krámů v kufru nebo 7 obsazených míst.


Celkově bych doporučil toto auto tomu, kdo potřebuje přemisťovat alespoň 5 lidí současně s větším objemem zavazadel nebo pro rodiny s více jak 3 dětmi a přitom má omezený rozpočet a nechce se pouštět do koupě ojetiny.


28.2.2013
Hodnocení po čtyřech letech provozu:
Auto jezdí v rodině zejména o víkendech a o prázdninách, kdy jezdíme společně v 6 lidech. Přes týden vyjede dvakrát, třikrát na krátké cesty s dětmi do školy, kroužku apod. Za rok najede okolo 8000 km. Auto je uvnitř permanentně osazeno 4 sedačkami (2 × Romer KidFix s isofixem, 1× Romer Eclipse, 1 × Romer Baby Safe plus) a děti si starosti s vybavením auta nedělají :-). Nejčastěji v autě drobí pečivo a sem tam jej polijí sirupem. Syn autem převáží kromě jiného klacky, kameny a další přírodniny, dcerky pak panenky, tempery, plastelínu… Já do něj cpu kočárek i s okolním blátem, nákupy, které se občas vysypou nebo vytečou. Dovedete si tedy představit, že auto je uvnitř permanentně opotřebovávané.
Na vnitřním vybavení je nejvíce vidět opotřebení na koberečcích v nohách u třetí řady sedadel (tam by to chtělo nějaké gumové, ale nedělají se). Plasty se tváří celkem odolně, i když je na nich vidět sem tam nějaký ten škrábanec. Ale podle toho, jak se k vnitřku auta chováme, je to dobré. Když se auto vysaje a utře prach, auto vypadá zachovale.
Zvenku auta za ty čtyři roky přibylo pár škrábanců od keřů či kamínků, jedna malá promáčklina na předním blatníku (při vyjíždění z garáže - neřeším ji).

Teď zrekapituluji všechny závady, co jsem na autě našel za ty čtyři roky, vždy uvedeno kdy se to stalo:

9 měsíc: nejdou dovřít zadní dveře (u kufru) - vada byla v uvolněném gumovém těsnění. Stačilo to správně nasadit a vše je OK.
16 měsíc: žárovičky v přístrojové desce - problikávaly - 200 Kč
20 měsíc: výměna žárovky H4 - pravé světlo - 75 Kč
22 měsíc: nefunkční nastavování zpětného zrcátka - přetržený kabel - 150 Kč
24 měsíc: prasklá sponka, která drží bezpečnostní pás „přisponkovaný“ na stěnu auta, aby se v autě zbytečně nehoupal při jízdě - lze to vyměnit, neřeším to, je to tak tenké, že to asi nevydrží dlouho.
36 měsíc: opět prasklá sponka (druhá ze čtyř), která drží bezpečnostní pás „přisponkovaný“ na stěnu auta, aby se v autě zbytečně nehoupal při jízdě - lze to vyměnit, neřeším to, je to tak tenké, že to asi nevydrží dlouho.
40 měsíc: nové stěrače, původní už dělali strašný hluk - 160 Kč
45 měsíc: výměna žárovky H4 - levé světlo - 75 Kč
46 měsíc: nedoléhají dveře u řidiče - povolený dorazový kolík - utaženo doma - 5 minut práce
48 měsíc: jeden z držáku výfuku praskl - oprava 250 Kč

Tolik výčet starostí s autem.

Celkové hodnocení po 4 letech provozu a 30000 ujetých km:
Auto doporučuji všem, kdo chtějí mít bezproblémové auto za cenu ojetiny. Spotřeba auta je průměrně 7,8l/100 km s tím, že 70% cest je po městě, 10% dálnice a zbytek mimo město.
Jediné, co lze auto vytknout je jeho hlučnost. Odhlučnění není dobré. Je vidět, že to auto bylo primárně navrženo na jiný než středoevropský trh a že vychází z konceptu spíše dodávkového, než osobního. Další výtku zaslouží vyhřívání zpětných zrcátek, kdy se mě zdá, že to hřeje dost málo, pomalu se odmlžuje o rozmražení sněhu nemluvě.
Každopádně auto je spolehlivé a pěkně se s ním jezdí. Po instalaci zadního parkovacího čidla se i dobře parkuje. Já i moje žena jsme spokojeni.

Silné stránky

- kultivovaný motor 1.6 16V
- rozumná spotřeba
- velký zavazadelník (při využití 5 míst)
- možnost převážet až 7 lidí
- ABS Bosch verze 8.1 s elektronickým rozdělovačem brzdných sil (EBV) a brzdovým asistentem (AFU)
- cena

Slabé stránky

- technologická zaostalost (hlavně z pohledu aktivní bezpečnsoti)
- nestandardně rozvržené ovládací panely (el. okna, zrcátka)
- nezajímavý vzhled - snad se nebudou tolik krást :-)
- hodila by se 6 stupňová převodovka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Dacia Opportunity, Brno - Líšeň:
- výměna zadního levého světla - proběhlo to bez problémů, vše je OK, jediné, co mě zarazilo, že chtěli zálohu 1000 Kč. (Celá sranda stála 2100 Kč vč DPH). - listopad 2009

- roční kontrola - kontrola provozních náplní, jejich doplnění, kontrola spojky, brzd, motor managementu, oprava zadního vyhřívání skla - pohoda, uděláno během dopoledne, cena malinko přes 700 Kč vč. DPH. Celé auto bylo ještě navíc umyto, uklizeno, namazány panty a zámky, vyleštěny plasty. Spokojenost. Auto funguje bez jediné chybyčky. - únor 2010

- kontrola po dvou letech včetně výměny oleje a filtru, jinak to stejné co loni, tj.kontrola provozních náplní, jejich doplnění, kontrola spojky, brzd, motor managementu, uděláno během dne, cena něco přes 3200 Kč vč. DPH. Celé auto bylo ještě navíc umyto, odstraněna smůla z borovice na kapotě, uklizeno, vyleštěny plasty. Spokojenost. Navíc mě měnili žárovičky v přístrojové desce u čudlíků klimatizace (semtam blikaly nebo naopak nesvítily) - tato situace se projevovala, kdy teplota byla pod -5°C, ale jenom někdy. Jinak auto funguje bez chyb. - únor 2011

- kontrola po třech letech . Tak jsem byl opět na servisní kontrole po dalším roce. Opět v Opportunity. Opět plná spokojenost se servisními službami.
Kontrola mě stála asi 650 Kč. Udělali základní vyčištění interiéru a exteriéru, opravili přetržený kabel v zrcátku u řidiče (nešlo elektricky natáčet jendím směrem) a provedli kontrolu motoru, podvozku, kapalin a brzd. Vše je OK. Jsem zvědav, co všechno obsahuje 5 letá záruka, kterou toto auto má. Doufám, že ji ale nebudu potřebovat využívat. - únor 2012

- kontrola po čtyřech letech. Opět Opportunity a opět spokojenost. Tentokrát to byla kontrola a příprava na STK a samozřejmě STK a emise. Dále se opravoval držák výfuku a nakonec rozbité boční sklo úplně vzadu u třetí řady sedadel (jakoby v kufru).
To vše bylo uděláno za 5 dnů, neboť 4 dny se čekalo na sklo a bez nového skla (s rozbitým oknem) nelze dělat STK.
Auto bylo umyto, vysáto. Vše k mé spokojenosti.
Celá sranda stála 5600 Kč vč. DPH, přičemž největší položka bylo právě nové sklo a jeho výměna 2750 Kč vč. DPH. Základní příprava na STK a emise a jejich provedení (+ oprava výfuku) tedy stála 2850 Kč vč. DPH. - únor 2013

- lepení ochranné fólie na boční zadní pravé sklo "v kurfu u třetí řady sedadel". Lepilo se to na nové okno, které jsem si v únoru 2013 musel měnit kvůli jeho rozbití. Čekalo se na teplé počasí, aby to lépe schnulo. Nalepení fólie stálo 577 Kč vč. DPH. Auto bylo opět umyto zvenku i zevnitř (v ceně) - duben 2013

- Kontrola po pěti letech proběhla v pořádku, cena kontroly včetně výměny oleje byla něco málo přes 4000 Kč vč. DPH. Navíc jsem musel nechat opravit vadné ostřikování zadního skla (900 Kč a zarezlý mechanismus zadních brzd - vrzali při povolení pedálu - 600 Kč).
Jedinou výtku mám na servis. Když mi měnili to vedení k zadnímu ostřikovači, tak museli demontovat třetí brzdové světlo. Při jeho manipulaci se jim povedlo povolit žárovku a tak pak nesvítila. To jsem zjistil až po třech dnech ježdění bez třetího brzdového světla. Myslel jsem, že je prasklá žárovka, ale při výměně jsem zjistil, že ji jenom povolili při montáži ostřikovačů. Pro mě z toho plyne jediné, kontrolovat převzetí auta pečlivěji!
Opět servisováno v Opportunity v Brně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem to v Brně v Opportunity, zatím zkušenost velmi dobrá.
Vycházejí vstříc mým požadavkům, testovací jízda by ale mohla být delší (stačí ale říct a je).
Komunikuji i přes email (i v dnešní době se mi stalo, že jejich konkurence ma moji žádost o cenovou nabídku vůbec nereagovala).

 

Novinky v recenzi

21.10.2022 09:21

Výměna tlumičů po 140 tis km

O prázdninách začala Dáčka jevit určitou větší míru nestability ve chvílích bočního větru nebo podélně vyjetých kolejí. V servisu se na to podívali a vyměnili všechny tlumiče. 3 ze 4 (originální od výroby) byly KO. Auto má najeto 140 000+ km a stáří 13 let. Jezdí často plně naloženo, někdy úplně na doraz užitečné hmotnosti.

6.4.2021 11:00

únor 2021: servis, technická a informace o stavu auta

V únoru se měnily rozvody na motoru 1.6 16v, dále pak přední kotouče a destičky.
Následně byla provedena technická kontrola.
Vše dopadlo dobře. Byly detekovány jenom drobné nedostatky v rozbitém odrazku na zadním nárazníku a koroze zadních vzpěr nápravy, která ale nemá vliv na funkci ani bezpečnost.
Auto po 12 letech pracuje dobře. Je vidět spoustu opotřebení způsobené nejenom tím, že se o auto nestaráme, ale i tím, že např. koberečky z levnějšího materiálu. Nejvíce je opotřeben volant, kde vrchní vrstva je ošahaná tak, že místy chybí.
S autem jsme zatím spokojeni. Vzhledem k tomu, že ceny nových aut rostou, počkáme s výměnou ještě 2 roky, uděláme technickou a pak asi auto předáme dalšímu majiteli... Uvidíme.

2.9.2019 09:36

Motor 1.6 16v: Vyměna svíček a jedné cívky

Tak se objevila porucha, kdy svítila kontrolka kvality spalin a motor moc netáhl. Po diagnostice vyšlo najevo, že je vadná jedna cívka a při té příležitosti se vyměnili všechny svíčky. Svíčky byly měněny poprvé. Celkem 2000 Kč. Oprava trvala asi 20 minut :-).
Jinak s autem jsem spokojený s ohledem na stáří a moji (ne)péči o něj. Auto už má něco za sebou a je "dotlučený" městským ježděním a naší nepozorností při parkování, otvárání dvěří a jiných radostech.

25.2.2019 14:09

leden 2019

Tak v lednu bylo auto po 10 letech na STK.

Tři výtky:
- prasklé zadní levé odrazko (chybička při couvání)
- koroze na predních kotoučích (nemá vliv na chod) - za dalším 20tis půjdou zřejmě vyměnit
- koroze na zadních vzpěrách (nemá vliv na funkci)
Jinak auto prošlo bez problémů.

Před STK jsem měnil olej, filtry, kabinový filtr, výměna chladící kapalinu, dolití ostatních kapalin.
Auto má teď 100 tis. A jezdí celkem v pohodě.

25.2.2019 14:09

prosinec 2018

Auto nenastartovalo, pak zas jo, pak zas ne. Nakonec jsem ho nastartoval a jelo se do servisu. Výsledek: vadný startér.
Výměna za nový. Najeto 97tis, 9 let 10 měsíců.
Tolik závada.

13.6.2018 11:14

Přehled opotřebení za 9 let používání

Za 9 let se na autě toto opotřebovalo:

1) volant. Místy je povrh ošoupaný, zejména na straně, kterou není od pohledu řidiče vidět.
2) oděrky laku způsobené jízdou a nepozorností
3) mírně promáčklý levý blatník z důvodů nepozornosti a kolize na parkovišti (nezaviněný střet)
4) drobná koroze na zadních dveřích v místě střetu se stromem při couvání :-)
5) jedno místo na zadních dveřích, které má korozi zevnitř-ven (velikost koroze cca 2 Kč mince).
6) prošoupaný koberec u prostředního sedadla vzadu o hranu "tunelu" podlahy karoserie
7) ulomené držáky pásu (sponky) třetí řady sedadel.
8) ukopnutý držák nápojů na zemi vpravo u třetí řady sedadel jak děti nastupují
9) ukopnutý kryt čidla zavřených dveří u zadních pravých (je to tím, jak děti lezou na třetí řadu sedadel a číslo je dost velké). čidlo funguje dál
10) padá krytka otvoru ve stropě, kudy prochází bezpečnostní pás prostředního sedadle druhé řady
11) šrám na přístrojové desce u spolujezdce po převozu 5m trámků 16×8 :-)
12) ulomená krytka otvoru pro síť zavazadlového prostoru vlevo u stropu

Když to nějak dám dohromady.

Výrobce udělal chybu v těchto bodech:
a) v nepevném koberci, že jde prošoupat
b) divný materiál volantu, že se loupe
c) špatně umístěné čidlo otevřených dveří
d) špatný plast sponek pro uchycení nepoužitých pásů (ty bych prostě zrušil, nedělal).

Tolik komentář k autu a jeho používání bez nějakého ohledu či nějaké zbytečné péče. :-)

13.6.2018 11:00

Oprava výfukového potrubí

Tak po delší době nějaká novinka s autem. Auto má 9 let a v červnu jsem musel měnit výfukové vedení. Nevyznám se, co všechno se měnilo, ale podle nových dílů se jedná o výfukové potrubí od motoru až po zadní kola. Co to všechno bylo, netuším :-). Oprava 2900 Kč včetně materiálu, práce a DPH.
Jinak celkem spokojenost.

Přibývají odřeniny a je vidět, že se auto opotřebovává.

29.12.2016 10:54

Prosinec 2016 - výměna oleje a brzdové kapaliny

V prosinci došlo k výměně oleje a brzdové kapaliny. Klasika. V únoru půjde Dáčka na technickou po 8 letech a tak si nechám před tím vyměnit ještě chladící kapalinu a zkontrolovat ostatní serepetičky (stěrače, alternátor, tlumiče a brzdy). Pak podám report, jak to vypadá s opotřebením a poruchama. Uvidíme. Zatím Dáčka pracuje dobře, tedy kromě posledního excesu s baterkou :-) Ale když se o to vůbec nestarám, tak asi dobrý. Nebo má vydržet baterka víc??? Nevím.

29.12.2016 10:54

Tak po téměř 8 letech odešla autobaterie do věčných lovišť

Po téměř 8 letech bez jakékoli údržby či dobíjení odešla autobaterka. Prostě jsem přišel k autu (po 2 hodinách, co stálo) a nešla elektrika: nefungovalo dálkové ovládání dveří, nesvítili žárovičky na osvětlení interiéru. Při otočení klíčku v zapalování se rozsvítily jenom nějaké kontrolky, ještě k tomu slabě a zacvakalo to, vynulovalo to nastavení rádia i palubního počítače a konec. Škyt...
Tak jsem se nechal roztlačit a doma jsem se pak pokusil nabít baterku nabíječkou. Neúspěšně, nabíječka nepomohla... Tak baterka šla.
Koupil jsem VARTA BLUE Dynamic 60Ah, 12V, D59. Po instalaci, auto zas pracuje jak má.
Tož hezké Vánoce. :-)

18.11.2015 10:34

listopad 2015: najeto 60000 - jake se objevuji chyby

Tak aktuálně řeším 2 problémky:
1) nefunguje jedno čidlo parkovacího asistentu (asi mechanická vada, koupil jsem za 140 Kč nové)
2) nesvítí podsvícení některých "hejblátek" na středovém panelu - musím jej rozebrat a podívat se.

25.2.2015 09:59

Další servisní kontrola - po 6. letech

Tak naše dáčka byla po 6 letech na STK a ME, dále se měnily rozvody a čistila klimatizace. Jinak se nic nedělo.
Tentokrát jsem byl v neznačkovém servisu, neboť již auto nemá záruku - zkusil jsem to.
Ceny podobné, co ve značkovém. Vše provedeno v originálních dílech.
Cena: rozvody 12000 Kč, práce 2000, klima a filtry 1350 Kč, 2000 STK a ME a příprava. No, celkem darda. Ale co už nadělám.
Jinak auto pracuje bez problémů. STK bez jediné chybičky.
Auto je po 6 letech a 53000 km v pohodě, nemá žádné problémy. Opotřebení interiéru je asi vzhledem k zacházení v pohodě. Opotřebení exteriéru je v normě (sem tam nějaký škrábanec, ale kdo by se tím zalamoval).
Takže shrnuto a podtrženo: 6 letá Dacia MCV v klidu a bezproblémově pracuje.

6.4.2014 20:42

Povolená žárovka třetího brzdného světla

Minule jsem chválil Opportunity za skvělý servis. Našel jsem však chybičku. Asi po třech dnech ježdění po serivsní kontrole v Opportunity jsem objevil, že mi nesvítí zadní třetí brzdové světlo. S tím světlem manipulovali v servisu při opravě ostřikovače. Co se tedy stalo? Při manipulaci se světlem omylem povolili žárovku a od té chvíle při brzdění mi nesvítilo třetí (horní) světlo.
Nakonec se zjistilo, že je prasklá objímka. Vyměnili mi světlo za nové. Na svoje náklady. Takže konec dobrý.

25.3.2014 09:06

Servisní kontrola po 5 letech

Tak proběhla servisní kontrola po 5 letech.
Výměna oleje, filtru, pylového filtru, drzdové kapaliny, kontrola a umytí auta. Cena práce byla 3355 Kč bez DPH, což je 4060 Kč s DPH.

Tentokrát bylo provedeno ještě navíc následující úkony:
- oprava ostřikovače zadního skla. Chyba byla v prasknuté hadičce v zadních dveřích. Vyměnilo se celé vedení, cena opravy včetně práce byla 1090 Kč s DPH
- oprava zadních brzd. Pískaly (vrzaly) při povolení pedálu, tj. někde byl mechanizmus zrezivělý a vrzal při povolení. Tato sranda stála 408 Kč s DPH.
- koupil jsem si klíč na výměnu kol (původní praskl) - 420 Kč s DPH
Předchozí tři věci přičítám prvnímu projevu toho, že auto je levnějšího charakteru a že nemusí vydržet tolik, co bych si představoval.

Servis dělalo opět Opportunity v Brně, navíc mi předělávali kola letní/zimní a celkem jsem u nich za všechny srandy nechal 6.524 Kč s DPH.

Potěšující položky na faktuře byly zejména následující 17,60 Kč bez DPH za doplnění ostřikovačů, žárovka osvětlení za 8,80 Kč bez DPH :-)

Jsem celkem spokojen zejména proto, že na mém dalším autě Hyundai i30, když mě Auto Balvín v Brně dolíval ostřikovače, tak to stálo 600 Kč bez DPH a žárovka osvětlení RZ pak 120 Kč bez DPH. Podobný rozsah prací pro i30 stojí běžně v rozpětí 8000 - 11000 Kč, aneb kdo chce hnůjdaj trpce platí (aspoň v případech, které jsem sám zažil - servisuji firmních 5ks i30 rv 2009 a to je běs a hrůza - se záručními opravami dělají caviky, u 4 aut z pěti jsme museli měnit chladič klimatizace (tekl), zadní stabilizační ramena zadních kol pak u třech, o praskajících žárovkách ani nemluvě, těch se na i30 za rok průměrně vymění 6 ks...

Tož tolik chvály na Dáčii a síry na Hyundai a jejich servisy v Brně.

7.5.2013 14:03

Opět se mi potrvdilo, že Opportunity v Brně je dobrý servis

V dubnu jsem si nechával dolepit fólii na nové okno, co jsem v únoru měnil kvůli jeho rozbití. Tehdy byla zima a tak jsme počkali na teplejší počasí, aby to lépe schnulo.
Udělali mi to během dopoledne a cena byla pouze 577 Kč. V ceně bylo i umytí zvenku, zevnitř úklid, umytí koberčků, vysátí. Vše paráda. Auto jako nové :-).
Doporučuji jak autoservis, tak i fólie (Trieste 20%).

28.2.2013 16:05

Auto po 4 letech - STK a emise - bez problémů + přidání hodnocení auta po 4 letech

Auto bylo na STK a emisích. Vše bez jediného problému. Příprava na STK a emise byly provedeny v Opportunity v Brně a kromě běžné kontroly se muselo opravit jenom uchycení výfukového potrubí, které bylo na jednom místě poškozené.
Do standardního textu jsem přidal i slovní hodnocení auta po 4 letech provozu. Nutno podotknout, že auto má najeto jenom 30000 km, čili něco okolo 8000 km za rok. Prostě je to druhé auto v rodině.

15.2.2013 14:54

Auto čeká první technická kontrola po 4 letech

Tak příští týden jdu na roční kontrolu spojenou s technickou kontrolou. Dám určitě vědět, jak to dopadne.
Ze závad se musí prohlédnout jenom výfukové potrubí, které se mi jeví volnější (je možné, že to tak má být...).
Minulý týden jsem našel auto s rozbitým bočním vyklápěcím okénkem u třetí řady sedadel (jakoby v kufru), tak i to se bude měnit. Poté snad budu moci ohodnotit cenu náhradních dílů.
Rozhodně se chystám popsat auto po 4 letech provozu jako druhé auto v rodině. Každý ať si pak udělá obrázek o tom, jak moc je levná Dacia dobrá či nikoli...

11.12.2012 11:38

Dveře u řidiče

Přikládám další postřeh s chodem auta.
Nějakým záhadným způsobem se mi povolil kolík, na který dosedají dveře u řidiče, takže dveře při zabouchnutí 100% nedoléhaly. Stačilo kolík ještě trošku povolit upravit polohu a dotáhnout...
Oprava trvala 2 minuty. Nic hrozného, ale tuto komplikaci jsem nečekal :-(.

23.10.2012 12:40

Výměna kol

Tak jsem provedl výměnu kol za zimní a povedl se mi při tom drobný husarský kousek. Standardní klíč pro montáž rezervy dodávaný výrobcem nevydržel povolení šroubů a ohnul se. Očividně 107Nm utažený šroub byl na standardní výbavu asi moc :-).

18.5.2012 16:38

Fólie na skla

Tak jsem si nechal udělat fólie na skla, aby se dětičky nepekly víc, než je nutné.
Uvidíme, zda to pomůže.
Nechal jsem to opět na servisu Opportunity v Brně. Mám s nimi dobrou zkušenost, tak proč ne zrovna i s polepy.
Mám 20% fólie. Uvnitř je trošku více tma, než bylo před tím. Vypadá to, že i sluníčko tolik nepraží, tak snad to bude OK. Cena byla 3740 Kč.
Tož tak. Auto se mi více líbí. Červená a černá sedí prostě k sobě. :-)
Snad to bude trošku vidět i na fotkách.

26.2.2012 14:16

Servisní kontrola po 3 letech

Tak jsem byl opět v únoru na servisní kontrole po dalším roce. Opět v Opportunity. Opět plná spokojenost se servisními službami.
Kontrola mě stála asi 650 Kč. Udělali základní vyčištění interiéru a exteriéru, opravili přetržený kabel v zrcátku u řidiče (nešlo elektricky natáčet jendím směrem) a provedli kontrolu motoru, podvozku, kapalin a brzd. Vše je OK.

6.1.2012 09:27

Parkovací asistent

Tak jsem si nechal namontovat parkovacího asistenta BEEP/PARK Valeo.
Když je auto plně obsazeno na všech sedmi sedadlech, tak přes lidi není moc dobrý výhled dozadu (je tam dost mrtvej prostor). Parkovat se ale i bez toho dá. Horší je to, že nevidíte děti na těch odrážedlech, popř. i malé školáky za autem. Tak snad to zvýší bezpečnost okolí :-).
Přidal jsem jednu fotku z telefonu do fotogalerie, aby byla představa, jak to zhruba vypadá (je nekvalitní, ale neměl jsem prostor ani čas to fotit klasikou).
Pracuje to spolehlivě, jsou to jenom 4 čidla a repráček uvnitř auta.

1.9.2011 14:41

Nová autosedačka Romer BabySafe+

Tak jsem pořídil novou autosedačku pro 4 dítě. :-)
Bude jezdit v prostřední řadě spolu s dalšími dvěma sedačkama.
Takže informace pro ostatní je taková: kombinace těchto sedaček:
Romer KidFix (vlevo), Romer Eclipse (uprostřed) a Romer BabySafe+ (vpravo) se vleze dobře. Jakmile to budu používat udělám i fotky.

BTW: tato kombinace se nevleze do Škody Octavie, Hyundaie i30 a taktak naknop to nacpete do Renaltu Meganu. U Dáčky to tam vleze vcelku dobře (moc místa tam ale nezbývá).

18.2.2011 10:32

Servisní kontrola po 17 tisících proběhla v pořádku

V únoru jsem byl na servise - viz. v sekci "Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy)".
Auto až na drobnost problikávání osvětlení na středovém panelu u nastavení topení auto nejevilo žádné problémy. Spravila to výměna žárovky.
Jinak pracuje spolehlivě.

5.9.2010 21:07

Hodnocení auta po cestě za mořem

Tak jsem s Dáčkou absolvoval cestu do Chorvatska a zpět. Celkem něco malinko nad 2000 km. Na 70% cesty běžela klimatizace, jel jsem kromě Slovinské výjimky a cesty na Plitvičky furt po dálnicích. Celková průměrná rychlost (dle počítače) byla 89 km/h a průměrná spotřeba 7,9 l/100km. Na takto hranaté auto spokojenost.
Auto pracovalo pěkně bez nějakých problémů. Po 12 hodinách cesty jsem se cítil celkm pohodově, sedadla i obecně toto auto je pohodlné. Má jedinou vadu na kráse - odhlučnění, tam by měla Dáčia přidat. Hluk je vpohodě do rychlosti 90km, pak zesílí a po 130 mírně klesá. Prostě v dálničním rozmezí tj. 90 - 130 km/h je to auto oproti jiným hlučnější (zas můžu srovnávat s Octavií 1.9TDi, Meganem 1,5 dCi, i30 1.6 CDRi, Superbem 1.9TDi). To je jediná slabina tohoto auta. Ale musím zase říci, že ani po 12 hodinách cesty hluk nebyl obtěžující natolik, abych byl z cesty unaven.

14.7.2010 17:31

Spotřeba ve městě a na dálnici

Tak po delší odmlce jenom píšu další poznatek o spotřebě.
Teď, když jsou tu tropy, jezdím s Dáčkou po městě (většinou kratší vzdálenosti do 10km) s klimatizací puštěnou na plný výkon. Přitom spotřeba se mi pohybuje mezi 8,3 - 8,5l (jenom a pouze ve městě).
Když jedu delší trať mimo město, pohybuju se okolo 6,8 - 7,2/100km. Kombinace mě pak vychází na 7,5l/100km.
Myslím si, že celkem slušné.
Když ale trošičku přitlačíte na plyn, není problém mít kombinovanou spotřebu okolo 8,5l/100km. Na dálnici i 9,2l/100km (toto je při jízdě s klimou a rychlostí okolo 130km/h).

16.2.2010 14:56

Přidal jsem fotky ročního auta v zimě.

Dnes jsem přidal několik fotek ročního auta. Je stále jako nové. Inu, proč by nemělo. Moc toho s ním nenajezdím. :-)

4.2.2010 18:37

První roční servisní prohlídka

Tak jsem byl na servisní prohlídce po roce (povinost daná zárukou). Auto má necelých 9tis najeto a tak to byla spíše jenom kontrola stavu auta, doplnění provozních tekutin, kontrola motor managementu, spojky, brzd.
Celá radost stála pár korun přes 700 Kč včetně drobné opravy vyhřívání zadního skla (v jednom místě byl přerušený vodič na skle a tudíž to nehřálo).
Kolem a kolem spokojenost - byl jsem v Brně v Opportunity. Při převzetí vozu jsem byl mile překvapen tím, že bylo navíc celé auto (jak venek, tak vnitřek) umyté a všechny vnitřní plasty něčím napuštěny. Prostě pohoda.

9.12.2009 10:14

Nová dětská sedačka

jelikož drobek odrostl nejmenší autosedačce 0-12kg, zakoupil jsem větší sedačku pro 9-18Kg Eclipse (http://www.britax-roemer.cz/autosedacky/eclipse)
Mezi již dvě sedačky KidFix (http://www.britax-roemer.cz/autosedacky/kidfix)
se vešla a ještě zbývá prostor pro bezproblémové upínání dětí na okolních sedačkách. Foto přikládám (omlouvám se za kvalitu - fotil jsem je narychlo telefonem).
Jinak mohu do MCV vřele tyto sedačky doporučit. 2×KidFix a 1×Eclipse se do druhé řady sedadel vejde parádně!

12.7.2009 17:11

Zajeté auto

Teď, když auto má najeto přes 4 tisícovky, můžu říci, že jsem si na auto zvykl. Nejenom motor, ale i celé auto se "usadilo" a jezdí mnohem lépe, než na začátku.

18.5.2009 10:18

Průměrná spotřeba

Tak jsem vyprázdnil další nádrž a palubní počítač říkal průměrnou spotřebu 7,0 l/100 km. Dle tankovaní je to velmi podobné (i když nepřesné - stejně jako počítač) 7,05 l /100 km. Dojezd na plnou nádrž je tedy cca 780 km. (do nádrže nacpu okolo 55 l benzínu).
S touto kombinovanou spotřebou jsem spokojen.

10.5.2009 20:45

Dnes jsem přidal několik fotografií

Dnes jsem přidal několik fotografií. Podívejte se, jak velký prostor nabízí jak v prostoru pro cestující, tak v prostoru pro zavazadla (5 místná úprava).

27.4.2009 16:43

Spotřeba ve městě

Minulý víkend jsem s Dáčkou projezdil cca 250 km po městě v celkem hustém provozu, bylo teplo, klimatizaci jsem měl zapnutou a tak jsem byl zvědavý na spotřebu.
Městská spotřeba mě šokovala! Čekal jsem, že se bude spotřeba pohybovat okolo 9,2 – 9,5 a ono: 8,3 l/100 km
Motor 1.6 16V byla dobrá volba - zdá se.


Další vozy Dacia Logan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nehodnotitelné, z pohledu prozatímní zkušenosti paráda. Dávám z optimismu 10.

praktičnost
10

Vozím stále spoustu krámu okolo dětí a samotné děti a praktičtější auto je snad jenom 9 místný Ford Transit s prodlouženým rozvorem :-)

prostornost
9

Mohl by mít větší kufr hlavně v sedmi místné variantě.

jízdní vlastnosti
8

S přihlédnutím na pořizovací cenu dobré.

jízdní komfort
9

Opět poměr cena × komfort.

provozní náklady
10

Pokud beru do provozních nákladů všechny náklady včetně pořizovacích, tak super. Jinak bych to viděla jako narmál.

náhradní díly
0

Doufám, že žádné nebudu potřebovat. Zatím nehodnotím.

výkon motoru
8

Dobrý, ale určitě by se hodila 6 stupňová převodovka.

spotřeba
9

Kombinovaná spotřeba dle techničáku je 7,5 l/100km, osobní zkušenost je někde mezi 7,2 - 8,2 l/100 km. Ve městě a blízkém okolí (krátké cesty do 5 km) je pak průměr 8,3 l/100 km.

hlučnost motoru
5

Ve měste úplná pohoda, při nutnosti vytočit více motor je hluk v porovnání s moderními auty větší, na dálníci okolo 130 je potřeba přidat na hlasitosti rádia a hluk mírně obtěžuje. Ale v běžném pásmu rychlostních limitů je hlučnost přijatelná.

kvalita sedadel
7

Přední sedadla by mohly být lépe tvarovaná. Jsou pohodlná.

brzdy
8

Desítku by Dáčka dostala, kdyby měla kotouče i na zadních kolech.

zavazadlový prostor
9

V pěti místném uspořádání super, 7 místný už je malý :-(






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…