Diskuse

Toyota Prius (2008)

20.4.2009

Prius je hybrid nabitý technologiemi, které jsou ale před řidičem i pasažéry skryty a všechno to prostě funguje. Je v něm spousta tecnických…

 

Toyota Prius (JirkaVejrazka)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 15.12.21  18:31

    « Re: Re: Re: predaj

    To ses ozval tak o tyden pozde :-( Ale bylo by pekne, kdyby se po letech auto vratilo do Prahy, kde zpocatku par let "bydlelo" :-)

    Na bazaru ho nechteli, doslova "auto je ve vybornem stavu, ale na nas je moc stare a uz bychom ho neprodali".
  • « 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 15.12.21  17:19

    « Re: Re: predaj

    A tak cenu pisat nemusíš, keď už máš zamluveného kupca :-) myslel som, že ide na bazár. Rozmýšľam nad kúpou nejakého otĺkanka pre priateľku a krátke cesty po Prahe.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 15.12.21  14:03

    « Re: predaj

    Zitra rano ho vezu novemu majiteli, cenu napisu potom.
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 15.12.21  13:53

    « predaj

    Kedy sa chystáš predávať a za koľko cca?
  • « 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 15.12.21  10:20

    « Re: Že by? :D

    rozhodně by to bylo do prahy lepší než ten kosočtverec >:D
    Nikdo by ti nezáviděl a mohl by ses cítit povýšeně, jako (j)elita
  • « 10 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 10.09.21  15:57

    « Re: Že by? :D

    Na modry oval to (velmi) tesne neklaplo. Prozradim az bude doma, snad do dvou tydnu.
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 10.09.21  15:00

    « Že by? :D

    Mohl bych pak jezdit na Jablonec a spolu s Romanem se cítit povýšeně nad řidiči prémiových SUV a letců v "Supech" .... to by byl život >:D

    Ale ne, díky, kdyby to přišlo před rokem, ale zatím si budu užívat nefalšovaný atmosférický motor v Rendolfovi, než nám ten benzín zdraží na dvojnásobek >:D

    Prozradíš, co si vybral? Budem konečně kolegové s modrým oválem?
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 15.06.21  19:58

    « Re: Re: Re: Bareka!

    Na ferovku je treba priznat, ze tahle baterka je taky asi treti. Jednou jsem pred lety pujcil auto na tyden rodicum a oni nechali pres dve noci otevrene dvere, baterka to tenkrat taky neprezila.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 15.06.21  16:03

    « Re: Re: Bareka!

    To je pravda, u Fordu by si měl tak 4. baterii a vůbec by tě to nepřekvapilo :>:D I kdž u těch starších tak 2. co neměli SS systém
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 15.06.21  16:01

    « Re: Bareka!

    To vis, to neni jako Ford, u ktereho s nemusi ani po tech 13 letech veku meho auta na baterku sahnout... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 15.06.21  14:24

    « Bareka!

    Cha ! To je už třetí Toyota co znám, které odešla baterka ! Už se vám nějak ta pověstná spolehlivost rozpadá, což? >:D >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 15.05.17  11:27

    « Re: Re: brzdové kotouče

    Ja taky menil podruhe, mam najeto 210 tisic.
  • « 00 Reagovat !

    foto jloren

    jloren 08.05.17  11:57

    « Re: brzdové kotouče

    To je jediné, co mi ohledně spolehlivosti a bezporuchovosti na mém Priusu vadí: že destičky i kotouče nevydrží dýl. do 175000 km jsem vzadu měnil kotouče dokonce podruhé a i teď se sjíždějí nějak divně - úzkým pruhem a jsou jakoby orezlé. Asi je to tím kombinovaným elektro-hydraulickým bržděním s rekuperací - málokdy si ty brzdy fakt pořádně zabrzdí...
  • « 00 Reagovat !

    foto lazybarber

    lazybarber 06.07.14  19:49

    « Re: Re: brzdové kotouče

    Po najeti 110000km mam vsechny kotouce zatim puvodni. Akorat jedny desticky, kupodivu zadni.
  • « 00 Reagovat !

    foto Udo

    Udo 13.09.12  09:46

    « Re: navratnost a srovnani gen2 gen3

    Jj.. cena prvních kusů generace 1.5 je proti novým hezká jako ostatně u všech starších ojetin 5+ let/150+ tkm a dá se říct, že si každý dle své situace a nátury vybírá, jestli nacpe dalších 200tis do novějšího auta s vyšší zůstatkovou cenou atd., do úsporné přestavby, jestli je jednoduše projezdí na palivu,...
    S těmi udělátky: fascinují mě ty procenta, co by měly přinést jednotlivé úpravy. Když se to sečte, bude to pak ještě napájet sít místo Temelína? :-)
    Imho:
    - pneu: jasně, funguje to ale něco za něco, nižší odpor za nižší bezpečnost a komfort, nic se nemá přehánět.
    - WAI: proč ne, může se to vylepšit a zkazit se asi moc nedá
    - crackovací kat.: netuším
    - HHO: to fakt někdo myslí vážně? Rád bych se mýlil, ale pokud vím, katalytický efekt ten vodík nemá a tím pádem je to ve výsledné bilanci čistá... samohana.
  • 00 Reagovat !

    foto bobix

    bobix 11.09.12  20:25

    « navratnost a srovnani gen2 gen3

    cenu to mozna nema pro kazdeho, v mem konkretnim specielnim pripade je vsak navratnost dosavadnich investic vsech uprav k provozu na alternativni paliva v radu nekolika malo mesicu :-) :yes:
    Co se tyka budouci prestavby na PHEV, tak ta sice nebude levna ovsem cena noveho Priuse-PHEV se pohybuje okolo 960tis CZK takze tam urcite nejaky prostor jeste zbyde :-))

    Naopak z meho pohledu Prius 1.8gen3 vs. 1.5 gen2

    GEN3 PLUSY:
    + o neco nizsi spotreba od zakladu nez gen2
    + nizsi hlasitost pri vetsi rychlosti (dane vetsim obsahem/vykonem motoru)
    + nesrovnatelne hezci optika
    + asi jiz priprava na PHEV od vyroby
    + dle recenzi nepatrne lepsi jizdni vlastnosti nez gen2
    GEN3 MINUSY:
    - nekolikanasobne vyssi porizovaci cena gen3 ve srovnani s gen2 (odhadem gen3 ma 3x az 4x vyssi porizovaci naklady nez zachovala gen2, tzn. realne kolik km s gen3 zvladnes najet nez se ti z ciste praktickeho - tj. financniho a uzitneho hlediska- opravdu mas pocit, ze gen3 ma o tolik vyssi cenu nez gen2 ? )
    -nejsou zatim dlohodobe zkusenosti z hlediska spolehlivosti (naopak znalci ji odhaduji o neco nizsi nez gen 2)
    - skoro nulova dostupnost pouzitych ND na rozdil od gen2
    - udajne trochu jiny koncept HSD nez gen2 na ktery dosud nebyl vymyslen/zprovoznen "hack" pro EV-mode nad 50kmh

    --------------------------
    Pravda: Nerudovsky problem pri planovane prestavbe na PHEV-Hybrid (tedy Quadrohybrid v pritomnosti 59L-LPG nadrze skutecne mam, protoze ten prostor je uz FUČ.
    Lionky muzu pouzit uz jenom v provedeni "sáček", ktere stoji snad o 40% vic nez klasicke Lionky coz mi to cele prodrazi a akumulatory jsou na PHEV to nejdrazsi....
    Zatim neni kam spechat... urcite i tady plati: 2x mer jednou rez ...

    Pravdepodobne driv nez prestavba na PHEV prijdou na radu dalsi upravy ke snizeni spotreby..
    Prvni a naprosto nejlevnejsi je WAI (WARM AIR INTAKE)
    Jeste jsem zapomel mam PNEU Michelin ENERGY tlak vsude 3.1bar. POkud se podari zapsat do TP 15" kola vedle 16" tak az ty 16" sjedu poridim 15"disky + pneu 185" coz by melo spotrebu take o neco snizit (a zlepsit jizdni komfort podle zahr. reportu)
    Dale prijde na radu bud spec. crackovaci katalyzator na vyuziti odpadniho tepla z vyfukovych plynu (zavedeni do sani) ktery by mel snizit spotrebu o ca. 10-15% (+ minimalni zasahy, relativne jednoducha instalace)
    a nebo alternativne HHO-generator rozklad vody elektrolyzou(ocekavane snizeni spotreby o 15-35%) ovsem zde je skutecne problem s mistem a pravdepodobne v motorovem prostoru PRIUSU bohuzel jiz neproveditelne....

    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Udo

    Udo 05.09.12  16:51

    « Re: spotreba

    Na dálnici je to strašně moc o rychlosti. Jestli jezdíváš 100, 130 nebo kolik. Já taky teď v poslední době mám se třetí generací při kombinaci zhruba na třetiny I.třída/město a příměsto/dálnice spotřebu těsně kolem 4.
  • « 00 Reagovat !

    foto Udo

    Udo 04.09.12  17:54

    « Re: MUJ PRIUS TRIHYBRID:-)

    Zdravím skalního fanouška :-) proti gustu žádnej dišputát, pokud tě bastlit a testovat takovýhle řešení baví. Naopak z čistě praktického hlediska - tj. finančního a užitného - opravdu máš pocit, že to má cenu? Za prvé: já momentálně s 1.8 jezdím za 4.0 skutečné spotřeby (3.8 dle PP), čili i při dnešní drahotě 1,50 Kč/km. (nejezdím dravě, ale jako důchodce taky ne). To je sice 2x tolik co s LPG, ale reálně kolik kilometrů s tímhle autem zvládneš najet, že by se to vrátilo? Za druhé, upřímně by mě zajímala ta zástavba... nerudovský problém :-)
  • 00 Reagovat !

    foto bobix

    bobix 04.09.12  06:53

    « MUJ PRIUS TRIHYBRID:-)

    PRIUS TRIHYBRID:
    Mam Toyotu Prius 2 gen. tedy r.v. 2005, ktery ma najeto 110tis km (stal mne ca. 185tis. CZK) momentalne v provedeni tzv. TRIHYBRID

    Podle U.S recenzi a zkusenosti tyto auta bez problemu najizdi 500-800tis km coz mne presvedcilo o spolehlivosti a vim ze moje auto je s vyse najetymi km prave tak akorat zabehnute :-)
    Muj TRIHYBRID-Prius je upraveny na pohon na bioethanol-E85 (23.50 CZK /L) pridavnym kitem ceskeho vyrobce jednotek europecon-flex a na LPG (59L nadrz, 14.90 CZK / litr) italskou prestavbou vyrobce ELPIGAZ. Auto ma pri provozu na LPG nastaveny pristrik/´primazavani benzinem resp. E85 pri otackach nad 3100 (pri zatezi je tim padem rovnez vyssi vykon). Spotreba 4.8L/100km pokud nejezdim na dalnici pres 100kmh (jinak vzroste i na 5.5L/100km coz ale porad ujde). Dale jsem pro jistotu pak jeste nechal doplnit k provozu na LPG elektronicky rizene (podle delky vstriku) primazavani sedel coz je tim padem 2-jita pojistka.

    Muj TRIHYBRID-Prius planuju jeste rozsirit na QUADRO-HYBRID resp. PLUGIN-TRIHYBRID:
    Behem ca. 1 roku chci provest rozsireni na PLUGIN-hybrid to jiz bude trosku slozitejsi zvazuji zda si PLUGIN prestavbu koupit hotovou (dovezt z USA) a nebo nechat vyvinout na miru popr. kombinaci, musim si to jeste spocitat jestli a jakou kapacitu 4-10kWH protoze cena baterii je zatim dost vysoka. Rovnez se zde uz bude jednat o vetsi upravy a zasahy do systemu vozidla a to musim dobre zvazit protoze nechci v zadnem pripade zvysit poruchovost.
    Navic to nebude levna sranda, pocitam ze v tom zahucim minimalne KILEM.

    Nicmene jiz ted mam pri spotrebe 4.8 L/100km dojezd pres 2tis km, pokud bych jel opravdu na usporu tak se dostanu i na 4.2L/100km ale to bych pak uz vazne jezdil jak duchodce :-)

    Moje soucasne provozni resp. palivove naklady na 1 km?
    LPG: 0.7 CZK
    e85: 1.12 CZK
    elektrina: 0.4 CZK (to az po rozsireni na PLUGIN-TRIHYBRID :-)
    Bohuzel co se tyka spolehlivosti TDI motoru koncernu VAG tak jsem se v minulosti jiz nekolikrat velmi draze spalil (motory, cerpadla, turba, vstriky, elektronika atd. atd.), po te, co jsem z ropaku presedlal na PRIUSE, jsem max. spokojeny a uz bych vazne nemenil. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaVejrazka

    JirkaVejrazka 19.08.12  21:23

    « Re: Re: Re: Re: spotreba

    Promin, ale stekas na spatny strom. Nic proti mereni Auto Bildu, ale jiste to nemerili na zimnich i letnich gumach, za deste, ve snehove "kasi" apod. Pokud na uzavrenem okruhu namerili rychlost X, tak to neznamena, ze takova spotreba bude pro dane auto platit vzdycky. To jsem myslel tim "zalezi na podminkach".

    Mimochodem Prius udava v grafu spotrebu v petiminutovych intervalech (3. generace dokonce v minutovych), takze pokud mi ukazuje petkrat po sobe spotrebu tesne nad pet litru, tak to fakt neni zpusobeno najezdem na dalnici, brzdenim za kamiony apod. (vim, ze jsi tak nereagoval na mne, ale tusim ze tim usetrim Dylanovi odpoved).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…