Recenze

marceb (muž 54 let) Poslat zprávu
 
6 Majitel

Honda Jazz 1,4 Comfort

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 78× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Jazz, foto 1 Honda Jazz, foto 2 Honda Jazz, foto 3 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 5 Honda Jazz, foto 6 Honda Jazz, foto 7 Honda Jazz, foto 8
Honda Jazz, foto 9 Honda Jazz, foto 10 Honda Jazz, foto 11 Honda Jazz, foto 12 Honda Jazz, foto 13 Honda Jazz, foto 14 Honda Jazz, foto 15 Honda Jazz, foto 16 Honda Jazz, foto 17 Honda Jazz, foto 18 Honda Jazz, foto 19 Honda Jazz, foto 20 Honda Jazz, foto 21 Honda Jazz, foto 22 Honda Jazz, foto 23 Honda Jazz, foto 24 Honda Jazz, foto 25 Honda Jazz, foto 26 Honda Jazz, foto 27 Honda Jazz, foto 28 Honda Jazz, foto 29 Honda Jazz, foto 30 Honda Jazz, foto 31 Honda Jazz, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta jazzík Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:17025 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1339 výkon [kW]: 73 kroutící moment [Nm]: 127 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 337 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6

Popis vozu

Dlouho jsme jako rodinné auto používali Škodu Forman r.v.1992. Není to špatné auto, ale 16 let je už na něm znát ačkoliv je skoro bez koroze, ale je potřeba neustále nějaké drobnosti opravovat. Půl roku jsme s manželkou vybírali nástupce. Jako limit jsme si dali 400 tisíc včetně příslušenství a několik podmínek. Vnitřní prostor musel být variabilní, neboť ve svém volném čase stavím RC modely letadel a je potřeba je nějak dopravit na letiště, dále musí mít klimatizaci, co největší prostor po posádku a rozumnou spotřebu. Nejdříve jsem uvažoval nad Fabii Combi, dále jsme se byli podívat na Peugeot 207, Suzuki SX4 a Hyundai I30. Až jsem jednou jel kolem HONDY a ven stál JAZZ. Tak jsme se tam jednoho zářijového odpoledne s manželkou šli na JAZZe podívat. Prodejce nám řekl, že je to jeden z posledních JAZZu a že pokud nespěcháme s nákupem tak ať si počkám do listopadu na jeho nástupce. Koncem listopadu jsme prodejce navštívili znovu a to jsme si již prohlíželi nový JAZZ (právě dopoledne jej přivezli) a tak jsme si hned objednali předváděcí jízdu. Na předváděcí jízdu jsme vzali sebou i děti (10 a 7 let). Prodejce seděl vpředu a manželka s (dětmi v autosedačkách) vzadu. Manželka si pochvalovala dostatek místa vzadu mezi autosedačkami, vzadu bylo víc místa než ve Fabii Combi, ve které je někdy takto naskládané vozí taťka. Motor běžel kultivovaně a při stání na křižovatce nebyl skoro slyšet. Výhled z auta byl velice dobrý, nic mi ve výhledu nepřekáželo, prostě JAZZ na nás udělal velmi dobrý dojem. Vybrali jsme si model JAZZ 1,4 Comfort a nějaké příslušenství (hliníková kola, trvalé svícení, gumové koberečky, gumovou vanu do kufru, mech.zabezpečení zpátečky a plastové ochranné lišty dveří a nárazníku) a nechali jsme si udělat cenovou nabídku. Prodejce mi sdělil že do 23.prosince jsou akční ceny na některé příslušenství (hlavně na 15“ hliníková kola Crystal HONDA). Pak jsme se začali rozhodovat jakou barvu. 17.prosince jsme se znovu vydali k prodejci a tam stál JAZZ 1,4 Comfort v katalogové modré metalíze vyrobený v Japonsku s rokem výroby ve VIN kódu 09. Prodejce mi řekl, že pokud jej objednám do 23.prosince, tak mi na něj dá slevu, čemuž se nedalo odolat a 19.prosince jsme zaplatili zálohu a ještě si přiobjednali zimní pneumatiky.

Co tedy je ve výbavě JAZZ 1,4 Comfort:

- ABS + EBD +VSA
- Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdec a hlavové airbagy po celé délce kabiny
- Předpínače bezpečnostních pásů
- Přední a zadní bezpečnostní opěrky hlavy
- Stěrač zadního okna
- Dálkové centrální ovládání
- Imobilizér
- Elektrické ovládání předních oken, zadní jsou na kliku
- Elektrický ovládaná zpětná zrcátka a jejich sklopení
- Vyhřívání skla pátých dveří a zpětných zrcátek
- Výškově a podélně nastavitelný volant
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
- Systém uchycení dětských sedaček ISOFIX
- Dvojité dno zavazadlového prostoru
- Indikátor řazení pro ekonomickou jízdu
- Multiinformační display, palubní počítač
- Automatická klimatizace s pylovým filtrem
- Nárazníky, kliky dveří a zpětná zrcátka v barvě vozu
- Směrová světla ve zpětných zrcátkách
- Trojblik na směrová světla
- Autorádio CD + MP3 s automatickou reg.hlasitosti + konektor vstupu AUX
- 4 zabudované reproduktory

Co jsem dokoupil:

- Litá kola HONDA Crystal 15“ + bezpečnostní matice + kryté chromované matice
- Plastové boční lišty, lišty předního a zadního nárazníku bez laku
- Funkci trvalého svícení
- Zástěrky přední a zadní
- Gumové koberce přední a zadní se zvýšenými okraji
- Vložka do kufru
- Mechanické zabezpečení zpátečky DEFENDLOCK
- Zimní kola, která jsem nechal obout na plechové 15“ disky které přišly s autem a letní jsem nechal obout na nové lité disky HONDA Crystal 15“, které jsem dokoupil

Co jsem dokoupil později:

- Loketní opěrku jsem vzhledem k ceně originálu od Hondy objednal na www.vopi.cz. Přišla loketní opěrka s uchycením pro předchozí generaci JAZZu, ale nebyl problém uchycení předělat. Stačilo uříznout zadní část a vyvrtat dvě nové díry vrtákem o průměru 5mm. Ke stávajícímu krytu se šroubuje 4 vruty o průměru 5mm, které jsou přiložené. Montáži loketní opěrky jsem přišel o jeden držák nápojů, ale získal jsem další úložný prostor v loketní opěrce. Fotografie z úpravy držáku a montáže loketní opěrky jsem dal do fotogalerie.
- V únoru jsem ještě dokoupil střešní nosič, neboť lyže do JAZZe osazeného 4 osobami nenaložíte a do budoucna počítám s dokoupením střešního boxu.
- Jako přípravu na léto jsme si nechali tónovat skla fólii SunTec, okna řidiče a spolujezdce tak jak dovoluje vyhláška (celková propustnost světla nesmí být menši než 70%). Na bočních sklech řidiče a spolujezdce mám fólii HP 70, na zadních sklech dveří a kufru HP 20.
- Hasicí přístroj 1kg.

Jazz má prostorný interiér, prostě malé/velké auto. Volant se dá nastavit výškově i podélně, takže se přizpůsobí každému, sedadlo řidiče je výškově stavitelné. Na zadních sedadlech je dost místa před koleny i pro hlavu, kufr má 340 litrů což si myslím že je vzhledem k délce auta, vynikající hodnota. Pod podlahou kufru je schránka, pod kterou je uložena dojezdová rezerva T135/80 D15 se zvedákem. Schránka je tak akorát pro uložení povinné výbavy a pár drobnosti. Systém sklápění zadních sedadel Magic Seats, dokáže jedním pohybem změnit Jazz málem ve stěhovací vůz, nebo vytvořit vztyčením sedáků prostor pro převoz vyšších předmětů. Na zadních sedadlech se sedí pohodlně, příjemný je i mírný sklon podlahy. Přední sedadla jsou velkorysá, boční vedení je dle mého názoru dostatečné. Palubní deska je velmi zdařilá a malý volant s tlustým věncem se dobře drží.
Čtyřválcový motor má objem 1339 cm3 –nižší povinné ručení, je vybaven systém plynule proměnného časování a zdvihu ventilů i-VTEC, dosahuje špičkového výkonu 73 kW při 6000 otáčkách a točivého momentu 127 Nm při 4800 ot/min. Motor má dobrou pružnost v nízkých a středních otáčkách. Pro běžnou jízdu vystačíte s rozsahem otáček od 2000 do 3000. Elektronický asistent správného řazení vás při klidné jízdě nutí motor točit na 1500 ot./min. Od 4000 otáček se dynamika citelně zlepšuje až do 6600 ot/min, kdy zasahuje omezovač (zatím jsem se s ním nepotkal –nebylo potřeba). Výbornému motoru sekunduje neméně zdařilá pětistupňová převodovka, dráhy jsou krátké, naprosto přesné a je radost řadit.
Řízení je velmi přesné a citlivé, nějaká zpětná vazba tam, což se o Fábii říci nedá. 3,4 otáčky volantu na plný rejd je trochu víc, ale při běžné jízdě mi to ani nepřijde. Pouze při parkování musíte trochu víc točit volantem, ale to problém nedělá. Pouze manželka měla ze začátku problém si na řízení zvyknout a teď chce jezdit jen s jazzikem.
Podvozek není naladěn tak komfortně, jak se zprvu zdálo, tlumiče docela tvrdé, takže víte o většině nerovností na silnici, rázy ale do kabiny pronikají rázy pouze od výrazných výtluků a kanálů. Na druhou stranu má vůz měkčí pružiny, takže se karoserie při prudších pohybech volantu má tendenci rozkývat a na sérii nerovností rozhoupat.
Pochvalu zaslouží brzdy s ABS+EBD za rychlý nástup a dobrý účinek. Pro krizové situace je auto vybaveno stabilizačním systémem VSA. Odhlučnění kol i aerodynamického svistu je velmi dobré. Při vyšší rychlosti nad 130km/hod se aerodynamická hlučnost zvyšuje, hold jazzík není žádný velký závodník, ale v pro potřeby přepravy naší rodiny je naprosto dostačující. Když je potřeba vyššího výkonu pro předjíždění, tak jej v motoru za cenu vyšších otáček máte.

Při chodu motoru na volnoběh je v kabině slyšet pouze slabé tikání, které lehce přehluší zapnutí automatické klimatizace a rádia. V kabině se začíná zvuk od motoru projevovat od 3000 otáček výš, ale není to nic nepříjemného, od 4000 otáček již do kabiny proniká „dravý“ zvuk motoru, ale ani to není nic nepříjemného. V běžném provozním rozsahu otáček 1500 – 3000 motor posádku nijak svým chodem neobtěžuje.

Vzhledem k vyšší stavbě karosérie je Jazz citlivý na boční vítr a korekce volantem jsou pak v těchto situacích běžné. Na dálnici musíte více korigovat směr jízdy, hlavně při větrném počasí, ale jinak je cestování v prostorném Jazzu příjemné.
S tou stabilitou při bočním větru jsem vysledoval následující skutečnosti na zimních pneu Hankook - W440 175/65 R15:
- při boční rychlosti větru do 4m/s (dle předpovědi počasí) nemá na stabilitu auta žádný vliv do rychlosti cca 120km/h.
- při boční rychlosti větru kolem 7m/s je stabilita v pohodě pokud nepřekročím cca 90km/h, při rychlejší jízdě jsou potřeba častější korekce směru.
Pokud je povrch silnice nekvalitní (vyjeté koleje od kamiónu, zvlněná vozovka, tak se boční vliv větru ještě zvyšuje. Prostě jízda na dálnice trvale vysokými rychlostmi za „složitějšího - větrného” počasí nesvědčí ani vozu, ani posádce.
Vzhledem k výše napsaným skutečnostem se jazzík svým prostorem a kvalitním podvozkem velmi dobře cítí na příměstských okreskách a silnicích první třídy. Jen špatné silnice a silnější boční vítr dokážou řidiči trochu přidat práce.

Silné stránky

+ Velikost vnitřního prostoru
+ Variabilita interiéru
+ Výhled z vozidla do všech stran
+ Velikost zpětných zrcátek
+ Výborný motor o obsahu 1339ccm
+ Spotřeba
+ Výborná manévrovatelnost
+ Relativně komfortní podvozek
+ Ostré brzdy
+ Zpracování
+ Ovládání rádia a palubního počítače na volantu
+ Rychlé odmlžení předního skla funguje na 1 s hvězdičkou
+ Maximální svislé zatížení tažného zařízení 95kg
+ Opěrka levé nohy řidiče

Slabé stránky

- Snad jen ten kufr by mohl být větší.
- Ukazatel teploty motoru jsou jen dvě kontrolky (motor studený a přehřátý)
- Chybí plastové podběhy zadních kol
- Pořizovací cena (vzhledem k výbavě to až tak zle není)
- Cena příslušenství.
- Vyšší citlivost na boční vítr, což je dáno vyšší stavbou karosérie.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto zakoupené 9.1.2009 takže o poruchách nemůže být ani řeč.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S autorizovaným prodejcem HONDA fa FOMI s.r.o. Frýdek-Místek bylo od začátku velice dobré jednání –velmi milí a ochotní. Klidně bych tam chodil nakupovat častěji..:)

 

Novinky v recenzi

7.3.2019 07:15

Převodovka - ložisko - stávající stav 159000 km

Od ledna 2017 kdy auto mělo najeto 132000km řeším problém s ložiskem v převodovce se
zastoupením Hondy bez reakce. Proto jsem se rozhodl zveřejnit e-mail který jsem odeslal
na zastoupení Hondy v ČR:

V roce 2017 se koncem ledna začal ozývat z převodovky hukot v rozsahu otáček motoru cca od 1800 do cca 2300ot/min při zařazeném rychlostním stupni 3,4,5.
Tento hukot je slyšet pouze po při požadavku na akceleraci - přidání plynu ve výše uvedeném rozsahu otáček motoru.
V té době jsem měl nájezd cca 132.000 km a 3 týdny po prodloužené záruce – 8 let jízdy bez starostí. V tomto roce v únoru 2018 jsem v rámci kampaně si nechal nacenit potřebné díly na opravu a nevěřil jsem vlastním očím – ložisko, které údajně problém způsobuje nelze koupit samostatně, ale je součástí hliníkového bloku cena cca 14.990,-. "Samostaně dle sdělení technika ložisko objednat nelze a ani není schopen zjistit rozměr ložiska!"
Auto jsem pravidelně servisoval v autorizovaném servisu Honda-Fomi Frýdek-Místek, olej v převodovce jsem dokonce nechal vyměnit před 90.000 km
což je o 30.000km dřív než je servisní interval.
Auto používám k ježdění do práce cca 80km denně, tak že se nejedná o žádné ježdění po městě, ale cca 10km přes město, 35km po okresních komunikacích
a 35km po dálnici. Dlouhodobou průměrnou spotřebu podle tankování mám 5,80l/100km.
Jako druhé auto do rodiny jsem koupil staršího CIVICa r.v. 2007 1,8iVTEC, který má najeto už téměř 170.000 km a kromě běžného servisu a brzd vše OK.
Obě auta jezdí na pravidelný servis do autorizovaného servisu HONDA – FOMI.
Bohužel musím konstatovat, že ke značce HONDA jsem vzhlížel s důvěrou při nákupu, že se jedná o velice spolehlivá auta, ale v současné době nevidím důvod si připlatit za značku (kvalitu), se investici do výměny ložiska cca do 30.000,- Kč včetně práce asi nevyhnu !!! Závada se plíživými kroky zhoršuje a hluk hlavně při zařazeném 3.stupni je v rozsahu otáček 1800 – 2300 se zvětšuje.
Samozdřejmě se snažím tomu rozsahu otáček snažím vyhnout, ale ne vždy to je možné, hlavně při studeném motoru.
PS: 24 let jsem jezdil z FORMANEM rok výroby 1992 se kterým jsem najel 145000km v daleko težším provozu – posledních 15000 km tahal vozík, v převodovce byl olej litr za 80,-Kč a předovka nebyla vůbec slyšet.
Z mého pohledu si myslím, že ložisko bylo již vadné při montáží nebo se jedná o konstrukční vadu. Jsem sám kdo má uvedený problém s ložiskem, nebo je nás víc majitelů JAZZe?
Lze počítat s alespoň s poskytnutím dílu na opravu s tím, že si práci zaplatím?

DO DNEŠNÍHO DNE ZE ZASTOUPENÍ HODNY JSEM NEDOSTAL ŽÁDNOU ODPOVĚĎ.
Co k tomu dodat - Honda u mne ztratila důvěru, ač s přístupem servisu FOMI jsem spokojen,
v zastoupení Hondy si od ledna 2017 se nenašel nikdo kdo by mi alespoň zavolal a nabídl
nějaké řešení.

29.2.2012 18:52

3 roky, najeto 39.198 km

Po dlouhé době přikládám náklady na druhou a třetí servisní prohlídku.

Druhá servisní prohlídka:

Tak jsem 19.1.2011 (pořád jsem to odkládal) s Jazzem absolvoval druhou servisní prohlídku po 26.299 km, na které byl vyměněn olej + olejový filtr + podložka pod vypouštěcí šroub oleje, filtr klimatizace, vyčištění klimatizace, vyvážení letních kol (pouze kola) a dále provedena prohlídka brzd, podvozku a ostatních provozních náplní. Celá prohlídka trvala cca 1:45 hod. Po celou dobu prohlídky jsem byl přítomen. Olej dodal servis HONDA HFS 5W-40, litr za 348,- včetně DPH. Celková cena byla 5.298,-Kč. Úkony spojeny s klimatizaci stály 1958,- Kč (filtr 1388,- čistič klimatizace 420,- práce 15minut), načtení dat z ŘJ 692,-. Hodina práce je za 600,- Kč včetně DPH. Cena filtru klimatizace je pěkná pálka a budu se muset poohlédnou po náhradě za rozumnější cenu. Servisní prohlídku jsem absolvoval stejně jako první u autorizovaného prodejce HONDA fa FOMI s.r.o. Frýdek-Místek, kde jsem Jazze rovněž koupil.

Třetí servisní prohlídka:

Tak jsem xx.2.2012 s Jazzem absolvoval třetí servisní prohlídku po 37.000km, na které byla provedená výměna brzdové kapaliny + prohlídka brzd, podvozku a ostatních provozních náplní za 1.533,-Kč, vyměněn olej (HONDA HFS 5W40 – 1L za 378,- Kč) + olejový filtr + podložka šroubu za 2.071,-Kč. Celkem 3.604,-Kč včetně DPH. Technik dále provedl test baterky a naměřené hodnoty odpovídaly jako by byla nová (provedl měření vnitřního odporu při proměnné zátěži).
PS: Vzduchový filtr jsem si vyměnil sám po 30.000km a byl už dost zanešený. Dle plánu údržby se má měnit po 60.000 km což se mi zdálo hodně a technik mi to schválil.
Servisní prohlídku jsem absolvoval stejně jako první a druhou u autorizovaného prodejce HONDA fa FOMI s.r.o. Frýdek-Místek, kde jsem Jazze rovněž koupil.



V současné době má JAZZík najeto 39.198 km a slouží bez sebemenších problému.
V interiéru nic nevrže a neklepe, spotřeba oleje je nulová, spotřeba benzínu se ustálila na tabulkových 5,4 L/100km dle tankování. Za únor 2012 jsem najel 1.519km (podíl dálnice cca 50% - 100-120km/h + 30% okresní silnice a zbytek město) a natankoval 89,9 L benzinu , tudíž skutečná spotřeba 5,92 L/100km při denním nájezdu cca 70km což je na únorové mrazy slušný výkon (největší mraz u nás byl -25st.C). V létě 20111 jsem měsíc tankoval u OMV Carrera 100 oktanového, tak mi při stejném jízdním stylu spadla skutečná spotřeba na 5,2 L/100km.

29.12.2009 17:15

29.12.2009 – První servisní prohlídka po 13915km

Tak jsem 14.12.2009 s Jazzem absolvoval první servisní prohlídku, na které byl vyměněn olej + olejový filtr + podložka pod vypouštěcí šroub oleje a dále provedena prohlídka brzd, podvozku a ostatních provozních náplní. Celá prohlídka trvala cca 1,5hod. Po celou dobu prohlídky jsem byl přítomen. Olej mi byl doporučen HONDA HFS 5W-40, litr za 345,- včetně DPH. Celková cena byla 2615,-Kč. Jazze mi po prohlídce vrátili krásně umytého a interiér byl rovněž vyluxován. Servisní prohlídku jsem absolvoval u autorizovaného prodejce HONDA fa FOMI s.r.o. Frýdek-Místek, kde jsem Jazze rovněž koupil. Jednání přijímacího technika a pracovníků servisu bylo velmi vstřícné a na všechny moje dotazy velmi ochotně odpovídali.
Spotřeba oleje za prvních 13915km byla téměř nulová, na měrce ubylo cca 2mm. Spotřeba se ustálila na cca 5,6l/100km dle tankování, teď když je chladněji a já začal jezdit trochu víc po městě tak spotřeba stoupla na cca 5,8l/100km což je dle mne pořád skvělá hodnota. Tankuji výhradně SHELL V-Power 95.
V 11000km jsem nechal namontovat na Jazze tažné (originál od HONDY, zrovna měli slevy) celková cena včetně montáže byla 12150,-Kč. Montáž prováděli ve fa FOMI s.r.o. Frýdek-Místek. Doba montáže byla cca 7hodin, z toho cca 3,5hod jsem byl montáži přítomen a musím technika, který montáž prováděl pochválit za velice pečlivou práci, neboť se musely demontovat veškeré plasty v kufru + zadní nárazník a po složení nikde nic nevrže.
Jediná věc které mne mrzí je, že nelze zrušit funkci nutnosti mít v zapalování zasunutý klíč, aby bylo možné zapnout rádio. Při otevřených dveřích řidiče Jazzík pípá že jsou zasunuté klíče což při luxování interiéru není zrovna příjemné, tak musím po úklidu prostoru řidiče, dveře řidiče hned zavřít a je klid.
Už jsem opravoval několik míst po kamíncích na kapotě motoru a předním nárazníku. Použil jsem originální opravnou barvu se štětečkem od HONDy a musím konstatovat že to nejde vůbec poznat a opravovaná místa nezasvěcený z 1m nenajde.
Po téměř roce společného soužití s Jazzíkem musím konstatovat, že jsme si vybrali dobře a ani trochu nelitujeme.

8.9.2009 12:01

Zkušenost po prvních 10000km

Začnu spotřebou. Spotřeba během léta se zapnutou klimatizaci se ustálila na velice rozumných 5,4l/100km (dle tankování), PP ukazuje o cca 0,2 – 0,3 l méně. Tankuji výhradně SHELL V-Power 95. Není problém se dostat pod hranici 5l. Na dálnici do mírného kopce při tachometrové rychlosti 140km/h se okamžitá spotřeba dle PP pohybuje někde mezi 6-7l, což se mi zdá celkem málo a motor točí cca 4000ot/min, což je celkem dost, ale víc než zvuk motoru do kabiny proniká aerodynamický hluk, ale rádio se automaticky zesiluje, takže je to v pohodě. O víkendu jsme byli celá rodinka s našim psem (vlčí špic – 23kg, 50cm) na bonitaci ve Zbraslavi u Brna, pes byl v kufru a když jsem viděl co manželka všechno na cestu nabalila (4 igelitové tašky + voda a miska pro psa) tak jsem nevěřil, že to pod sedačky vleze, ale vše se mi tam podařilo dostat a přitom dětičky nijak netrpěly nedostatkem prostoru. Takže prostornost a variabilita je opravdu neskutečná. Problém je potom úklid, protože děti do každé sebemenší přihrádky něco uloží, ale už po sobě neuklidí. Co mne trochu mrzí je, že rádio a zásuvka 12V funguje pouze se zasunutým klíčem v zapalování v poloze I, a pokud chci mít zapnuté rádio a otevřené dveře řidiče (při úklidu) tak JAZZ pípá a signalizuje zasunutí klíče. Zkusím se na to při servisní prohlídce zeptat, zda jde nějak tato funkce zrušit. Jinak kde přijedu tak JAZZ budí zaslouženou pozornost a už několik majitelů Octávie v rodině bylo unešeno velikosti prostoru pro řidiče a na zadních sedadlech, že oni v Octávce tolik místa nemají (zase mají větší kufr) a taky se velice líbí možnost otevření zadních dveří do úhlu 80st. Odnikud se neozývají žádné pazvuky a vrzání, takže zatím maximálni spokojenost.

7.7.2009 08:51

Chorvatsko

Tak jazzík s námi absolvoval dovolenou v Chorvatsku. Celkem jsem během dovolené najel 2700km a průměrná spotřeba dle tankování byla 6,3l/100km, což je dle mne velmi slušný výsledek při zapnuté klimatizaci a boxem na střeše. Průměrná rychlost cestou do Chorvatska byla 79km/h, na cestě zpátky byla průměrna rychlost 75km/h což bylo způsobeno zdržením na mýtnici Lučko a na hranicích ze Slovinskem. Klimatizace i při vnější teplotě 30st.C bez problému udržovala uvnitř v autě 24st.C, takže spokojenost.

22.4.2009 13:42

Ukazatel paliva

Jak je to vlastně s ukazatelem paliva a dojezdovou rezervou u jazzíka?
Tak se mi jednoho dne ráno rozsvítilo "hladové oko" nádrže paliva s tím že dojezd je ještě cca 36km, jel jsem na pumpu ke "svému stojanu" co vždy tankuji a do vypnutí pistole vlezlo do nádrže 32,5l což je při ujetých 599,1km spotřeba 5,42l/100km dle počítače 5,2l/100km. Pokles indikace dojezdové vzdálenosti přitom ke konci klesal rychleji, než kilometry v porovnání s průměrnou spotřebou. Jelikož v příručce k autu je pouze informace že rezerva v nádrži je 7,9l. Nedalo mi to a napsal jsem dotaz na Info HONDY v ČR a přišla mi následující odpověď :
Mohu Vám potvrdit poznatek, který jste vysledoval na Vašem vozidle. Tato vlastnost palivového systému je úzce spjata s konstrukcí tohoto modelu. U Vašeho vozidla, které je vybaveno velmi praktickým řešením sklápění zadních sedadel "magic seat" , je palivová nádrž netradičně umístěna pod předními sedadly. Její tvar je odlišný od nádrží umístěných pod zadními sedadly. Vzhledem k tvaru palivové nádrže tedy nemůže pokrýt plovák celý rozsah postupně se měnící hladiny paliva v nádrži. Plovák palivoměru nemůže dosáhnout zcela na dno nádrže a tudíž palubní počítač z bezpečnostních důvodů počítá s touto hodnotou (plovák v nejnižší poloze) jako s hodnotou dna nádrže a hlásí dojezd 0 km a ručička palivoměru též ukazuje, že palivo je spotřebováno. Proto vemte prosím v úvahu při dalších cestách s novým Jazzíkem toto jeho vlastnost. Z mé osobní zkušenosti zbývá v nádrži při dojezdu 0 km minimálně 8 l paliva.
Po tomto sdělení je vše jasné a odpovídá to mým naměřeným hodnotám.

17.4.2009 11:43

Přezuti na letní

Tak po přezutí ze zimních Hankook - W440 175/65 R15, při najetých 1500km na letní co došly s autem Yokohama 175/65 R15. Při dnešní cestě do práce to celkem dost foukalo dle www.windguru.cz cca 6m/s tak jsem jazzíka trochu protáhl a ještě při 120km/h nebylo potřeba žádné korekce směru, takže obutí ovlivněje vliv bočního větru celkem dost.


Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nový

praktičnost
10
prostornost
8

Pro každodenní cesty do práce, výlety s rodinou víc než dostačující.

jízdní vlastnosti
8

Vzhledem k vyšší stavbě karoserie má při vyšších rychlostech a silnějším bočním větru tendenci plavat, takže závodnici ať na něj radši zapomenou.

jízdní komfort
9

Tvrdší nastavení podvozku, ale na FORMANOVi jsem měl sadu HP sporting, takže v poho.

provozní náklady
6

Nízké povinné ručení a havárijní, spotřeba super, to ostatní ukáže čas. Výměnou ložiska v převodovce se mění.

náhradní díly
4

Nelze objednat samostatné ložisko na hlavní hřídeli, nutno objednat včetně půlky skříně. Nikdo neví rozměr ložiska.

výkon motoru
9

Od 4000ot/min motor chytá druhý dech a jede jako pila.

spotřeba
10

Maximální spokojenost.

hlučnost motoru
9

Do 3000ot/min o motoru vůbec nevíte, prostě ticho.

kvalita sedadel
9

Spokojenost, sklápění sedadel pákou je super.

brzdy
10

Velmi účinné, kotouče i vzadu.

zavazadlový prostor
9

Zatím jsem v něm převez vše co jsem potřeboval.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…